........... Prk Sungai Limau - Susu Mahfuz Masam ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Prk Sungai Limau - Susu Mahfuz Masam !

Wednesday, October 30, 20135comments

Ni apa cerita panas semalam di Prk Sg Limau tentang susu Mahfuz nih ? I tell you aaa.... Pas letak Mahfuz jadi ketua, macam2 perkara yang diluar kotak kebiasaan pilihanraya kecil berlaku !

Cuma sayang sekali, semuanya tidak ada kena mengena dengan kriteria memilih seorang pemimpin / wakil rakyat ... atau tidak memberikan satu platform terbaik buat pengundi2 di Sg Limau untuk buat pilihan yang terbaik siapa yang patut jadi wakil rakyat mereka. 

Apa yang Pas offer kepada rakyat Sg Limau melalui Mahfuz nih ? Apakah ini kempen terbaik yang mampu diberikan oleh Pas Mahfuz ? Alahai ... sedih pun ada. Sedih sebab orang2 Melayu pun ikut sama diheret dengan cara politik ala Mahfuz ini.

OK, balik pada cerita susu Mahfuz. Sumber Harakah -


Cerita bermula bila seorang pengundi mengadu kepada Pas kononnya BN beri susu krimer yang dah tamat tempoh sebagai 'hadiah'. Ia diterima sekali dengan tepung gandum, beras dan gula dan diisi dalam beg plastik yang tertera nama serta gambar ahli Parlimen Baling Datuk Abdul Azeez.

Pada bahagian bawah tin susu itu tertera tarikh luput pada 26 Oktober 2013.

Mahfuz pun apalagi, melompat seronok dan terus buat sidang media ! YES .... Susu  krimer tamat tempoh ini akan jadi senjata utama Pas untuk menang Prk Sg Limau ..... mungkin itu kata hati Mahfuz.

"Tak kan la punya sengkek, kedekut piang BN ni. Cari la yang elok sikit nak bagi kat orang," kata Mahfuz dalam loghat Kedah pada sidang media harian di markas induk PRK Sungai Limau di sini hari ini.


"Jangan hina orang Sungai Limau dengan susu tamat tempoh."

Sedapnya bahasa Mahfuz .... tapi mungkin itu cara orang kampung Mahfuz bercakap kot. Apapun beliau kena ingat juga yang kenyataan itu diberi dalam satu sidang media.


Apa kata BN pula ?

Memang betul BN nak bagi 'hadiah' beg plastik berisi benda2 tu tapi ESOK ( Rabu ) .... dan ini pula gambar tin susu BN -


Dan tarikh luputnya adalah pada  3/3/2014. Hmmm .... mana orang Pas dapat tin susu warna hijau, ek ?

Gumpalan 'hadiah' BN yang baru sampai semalam.


Tidak ada pun gambar Datuk Azeez ! Tapi bagaimana Mahfuz boleh katakan susu tamat tempuh itu datang dari beg plastik bergambar Datuk Azeez ?

Mungkin ini jawapannya -


Bekalan diatas adalah balance atau baki2 dari stok lama dari kawasan Baling yang dibawa oleh Umno Baling bagi keperluan petugas2 mereka. Sumber - MKP

Betul juga .... bukannya Datuk Azeez yang bertanding, buat apa letak nama dan gambarnya. Satu lagi, yang ini lebih kuat alasannya - kenapa letak nama Parlimen Baling !

Dari Harakah - Di beg plastik luar pula, tertera nama dan gambar Ahli Parlimen Baling Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim.

Tidakkah itu membuktikan bahawa apa yang dijadikan bahan bukti oleh Pengarah Jawatankuasa Induk Pas bagi Prk Sg Limau, Datuk Mahfuz Omar dalam sidang medianya semalam adalah benda yang diCURI di ambil dari dapur kem Umno Baling !

Tak dapat dipastikan apakah beg ration itu diambil dengan kebenaran atau tidak.

Adeeeh .... sekali lagi Mahfuz dimalukan .....

Mungkin ini petunjuk dari Allah supaya Mahfuz kembali kepada cara berpolitik sepertimana yang dituntut oleh Islam. Cuba Mahfuz belajar dari sayap Dewan Pemuda Pas Kedah yang ternyata lebih gentleman ! KLiK - TERBAIK Dari Prk Sg Limau ! Pemuda Pas Kedah Terima Permohonan Maaf Muhyiddin.

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 30, 2013 at 9:49 AM

kalau betul mahfuz fitnah, dia tak ingat satu hari dia akan MAMPOS ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 30, 2013 at 9:52 AM

ish, issh!!... kenapalah artikel yang baik ini tak diletakkan didalam utusan atau sinar harian? inilah cara untuk membongkar satu kejahatan pihak lawan.... malangnya orang umno ni banyak yg bengap. Sebenarnya sangat banyak isu yang boleh dibawa untuk melipat-lepat pas di Sungai Limau, tapi tahap analisis kem umno tak berdaya untuk bertindak cemerlang..!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 30, 2013 at 12:14 PM

Mahfuz bean kan favoret bro din hahaha bro din patut malu sebab ada idola macam ni hehe

....................
Reply To This Comment ...................
October 30, 2013 at 12:48 PM

@AnonymousSaya berbangga! Mahfuz menceriakan hidup ku hahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
October 30, 2013 at 2:41 PM

kalau dia jumpa katak mati...pasti Umno yang salah... kena pijak kat orang Umno...

Modal politik dah ilek..harap tok guru...dah bersara...kuku dah patah lak. Pakai ide lama undi Pas Masuk Syurga, tarikh dah luput... tapi masih perbodohkan oghang-oghang kampung Sungai Limau.

Bodoh lah kalau kuat solat masih percaya taghut ! Dalam Al Quran ada sebutan taghut, masih tak faham ?

Post a Comment