........... Prk Sg Limau - Tetap Sokong Calon BN Walaupun Selepas TPM Bodek Sekolah Cina ..... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Prk Sg Limau - Tetap Sokong Calon BN Walaupun Selepas TPM Bodek Sekolah Cina .....

Thursday, October 31, 201321comments

Ni nak cerita balik tentang Prk Sg Limau ...... memang saya berbulu habis dengan berita Umno yang tak habis2 nak bodek undi cina melalui bantuan kepada sekolah cina semalam. Langsung tidak ada kesan daripada apa yang Najib sendiri gelarkan sebagai Tsunami Cina semasa PRU baru ni.

Tapi itulah .... nak ditelan mati mak, nak diludah mati bapak. Dalam soal bodek cina, apakah pembangkang tidak bodek cina ? Lagi giler tahap bodek diorang !

Saya duk kritik Umno pun tidak semestinya saya menentang Umno. Semua orang akan cakap - benda yang bagus kita sokong tapi benda yang tak betul kita kenalah kritik. Tapi berapa ramai yang sanggup mengotakan ayat itu ?

Tak ramai ! Adalah beberapa kerat jer.... Yang RAMAInya adalah mereka yang berpandangan seperti ini - Mu kata sokong Umno, tapi wakpe yang mu duk hentam Najib @ Umno ngat ? Mentaliti taksub !

Jadi terpulanglah pada anda nak menilai tahap keikhlasan sokongan saya pada Umno. Malas saya nak debat. Ikut dan baca blog ini dan nilaikan melalui hasil luahan saya .... itu yang terbaik. 

Prioriti saya adalah agama, bangsa dan tanahair. Kalau Najib atau Muhyiddin atau KJ atau siapa saja yang disanggah, saya sanggah bukan kerana mereka tak hensem tapi kerana tindakan mereka saya lihat sebagai tidak menolong asas prioriti diatas.

Tapi saya juga kena akui, lain orang lain pula cara penilaian mereka. Dan saya juga tidak boleh menolak faktor Pengetahuan / Ilmu dalam seseorang membuat penilaian. 

Maksudnya, penilaian kita mungkin saja berubah sekiranya kita LEBIH TAHU akan sesuatu situasi itu. Mungkin ada perkara2 yang kita tidak tahu, tidak diberitahu disebalik satu-satu tindakan itu. 

Makanya saya berhujah mengikut apa yang saya tahu saja. Kalau ada yang tak puashati dengan penilaian saya, mungkin sebab anda lebih tahu dari saya tentang sesuatu isu itu.... maka saya mohon anda terangkanlah supaya saya faham. 

Banyak pertelingkahan berlaku atas faktor salah faham. 

Waktu sama kita juga tidak boleh nafikan perbezaan pendapat atas faktor pendirian yang berbeza. Walaupun selepas diterangkan segala tuk nenek tentang sesuatu isu itu, tapi kita masih tetap berbeza pandangan. Contohnya, ada yang boleh terima alasan BODEK kerana Undi, ada yang pantang sebab maruah. Yang ini tak dapek den nak nolong eh .....

Balik pada isu TPM bodek sekolah cina semalam. Ramai yang berbulu tapi mereka tahan dari mengkritik kerana memikirkan faktor undi. Kemenangan pilihanraya adalah segala2nya. Saya tidak ada masalah dengan pandangan sebegitu.

Saya pun nak BN menang. Tapi benda yang saya tak setuju .... ada yang saya mampu diamkan, dan ada yang saya tak kisah untuk luahkan. Macam kes sekolah cina semalam, yang itu saya rasa patut saya luahkan walaupun pada waktu sama saya tetap mahukan kemenangan buat BN.

Kalau orang cina nak sokong BN pun, bagi saya biarlah atas alasan yang lebih besar bukan kerana bodek. Yang ini saya malas nak panjangkan ..... buat masa ini.

Aisey ..... panjangla pulak mukadimahnya. Nampak gayanya artikel nak promote BN kena sambung selepas inilah.

Satu lagi point utama dalam soal Prk ini, kita bercakap tentang memilih seorang WAKIL rakyat Sg Limau, tentang nasib dan masa depan penduduk Sg Limau. Apakah kerana ketidakpuasan diri dalam isu sekolah cina maka kita lebih rela melihat Pas menang ? 

Mesej tu mesej la juga .... itu yang saya kritik. Tapi saya tetap mahu melihat kemenangan Umno !

Soal balun isu sekolah cina, itu boleh kita sambung selepas mengundi.

Share this article :

+ comments + 21 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 1:58 PM

Aku tak heran kalau PRK Sg Limau nie BN menang atau cina undi balik BN. Sebab mereka semua bijak bukan macam 2 org yang menang tanpa bertanding kat PAU baru lalu. Sebab apa pada mereka jika PAS atau BN yang menang kerajaan negeri tetap mukriz jadi MB.
Tak jadi bekas atau tak mendatang perubahan. Itu yang cerdiknya cina nie.
Cuma kalau menang maka kita akan didendangkan dengan kata kata cina dah kembali sokong BN. Padahal semua itu wayang dan mereka hanya nak permainkan PM dan TPM dua or nie yang tak sedar diri. Apalah malang kita nie..Takda pemimpin Melayu yang bagus. Baik Umno mahunpun PAS semua hampas. PKR lagilah tak bole harap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 2:45 PM

Lain macam je kau ni din, please dont betray, kau lah satu2nya melayu terakhir yang ada darah hang tuah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 3:07 PM

Setuju betul dengan komen anon 1:58pm. Janganlah pemimpin BN mimpi undi Cina dah balik ke BN even if 100% Cina undi BN kat PRK ni.. Kalau nak difikir2.. takkan pemimpin BN kita ni bodoh sangat kot nak ditipu bulat2 dek Cina?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 3:19 PM

Bagi orang cina kalau tak sokong BN pun,mereka tetap dapat imbuhan dan ganjaran juga dari UMNO jadi tak ada motivasi untuk mereka berubah pendirian mereka. Dengan hanya 49% rakyat Malaysia yang suka BN/UMNO,orang cina tahu melayu sudah lemah dan sekarang adalah masa untuk mereka meminta apa sahaja mereka mahu sebelum mereka hancurkan orang melayu. Budaya orang cina hanya tahu hormat kepada KUASA dan KEKERASAN sahaja dan buat waktu sekarang Ah Jib Gor tidak mempunyai sifat ini.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
October 31, 2013 at 3:29 PM

Lama tak komen, just usha2 je.....:)

tu la Bro DT.....kita yg mengKRITIK ni bkn sbb nak mengKHIANATi UMNO ke apa.....cuma tindakan sstgh pemimpin UMNO yg menJILAT seHABIS BAIK cinabeng2 RASIS anti Islam n Melayu/Bumi ni yg menyebabkan kita HANGIN SATU BADAN.

kita kalau MARAHkan UMNOpun tak perlu la sampai nak BOIKOT UMNO masa PRU14 atau mana2 PRK nnt.....yg RUGI nnt siapa???.....MELAYU/BUMI la....yg UNTUNGnya siapa?.....CINABENG biaDAPigs RASIS anti Islam yg kita BENCI la....nak ka lagu tu?....harap2 luahan kata2 nak boikot UMNO masa PRU14 nnt hanyalah luahan rasa tak puas hati sbb AMARAH dgn sikap segelintir pemimpin UMNO yg kaki JILAT ni.

PRU14 nnt berPIJAKlah dibumi yg nyata....samada nak MELAYU yg kontrol pemerintahan atau kita SEMUA SUJUD di kaki CINABENG.......ingat pepatah nenek moyang "jgn sbb marahkan nyamuk, kelambu dibakar"....""menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna"

ada yg kata nak bg undi pd PAS.....aku cuma nak kata HALLLOOOOO.....PAS tu TUNGGANGAN SIAPA???....kalau depa keluar PR, barulah ada signifikannya....kalau dah PAS tu tunggangan, lebih baik terus undi si PENUNGGANG....biaDAPigs..tak gitu?....:)

PASTIkan UMNO terus menang.....itu yg kita mahu....tunjukkan kekuatan/penyatuan org Melayu bwh UMNO....jika PAS keluar PR n nak mengukuhkan perpaduan Melayu/Islam, SILAKAN, tp NO SYIAH2 k.....kalau ada tulur la....hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 4:05 PM

TPM hadiah sekolah cina RM 2 juta untuk 3 sekolah , untuk satu sekolah agama RM 400k, tak boleh ke bagi lebih sikit pada sekolah agama? masih sayang kat depa kot..itu yang bagi lebih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 4:16 PM

Ada tak cara lain yang lebih sesuai untuk meraih undi cina selain dari membodek ? Ada....

Tun M adalah buktinya. Tun M tak pernah membodek cina, tapi undi kaum cina tak pernah kurang walau sedikitpun. Ni konsultan mana yang pandai-pandai kasi nasihat mesti bodek cina kalau nak undi. Andaikata cina undi 100% dalam prk sekalipun, itu bukanlah gambaran sebenar bahawa mereka akan mengundi bn semasa pru14 nanti. Cakap jer apa jua majlis yang pernah pm anjurkan, makan besar? Perhimpunan rakyat 1Malaysia? konsert free? Ribuan orang cina pasti hadir untuk memeriahkan suasana sambil memegang banner I Love PM. Tapi hakikatnya, ianya hanyalah wayang opera cina semata-mata. Langsung tak boleh percaya punya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 5:14 PM

Tak boleh ke sapa2 ketok kepala biol pemimpin umno yg ada ni..tak de rasa apa2 ke bila tengok peratusan cina lahanat kat sg limau yg takat celah gigi tapi bantuan tu dia..berjutaa..bantuan utk bangsa melayu agak2 berapa ye? Takat beras 5 kilo dgn gula sepeket la kut. Tu pun kalau ada singgah kat rumah la.
Kalau nak bagi bantuan pun patut bagi syarat. Bantuan akan disalurkan sekiranya BN menang PRK kali ni. Ini belum apa2 dah sibuk tabur duit. Puihh la TPM..mampuih karat la aku tengok diorang semua ni..

....................
Reply To This Comment ...................
October 31, 2013 at 5:22 PM

Saya baru komen dalam Zamkata tadi, selepas seorang pengomen nampak tak jelas terhadap penjelasan saya. Saya pun penyokong UMNO, tapi........
------------------------------------------
Saya minta penyokong UMNO yang dah meluat dengan UMNO, beraleh sokongan kepada PAS. Saya mahu PAS menang besar di Sg.Limau. Tak dak, kena mengena dengan Agama pun, pasai kita 'hampir' semuanya beragama Islam.

Jangan campur-aduk Agama dengan Politik. Ini yang menyebabkan umat Islam, hampir seluruh dunia, berbunuhan sesama sendiri. Nanti, kerana WANG dan Harta, akan ada yang sanggup berpakatan dengan bukan Islam, malah kedua-dua pihak memperkayakan mereka dengan membeli senjata untuk berbunuhan sesama bangsa dan Agama, seperti apa yang berlaku di Timur Tengah dan Africa.

Jangan ikut bangsa Arab. Bangsa Melayu, jangan campur-aduk Agama dengan Politik.
Nak kata ahli UMNO 100%, semuanya Islam pun tak boleh. Orang Siam pun boleh masuk UMNO, sekarang.

Nak kata ahli PAS Islam 100% pun, tak boleh juga. Depa dah tukar, "PAS for ALL", sekarang ni. Peliwat dan penzina pun depa boleh terima. Siap pi dengar dia baca khutbah pulak lagi.

Dulu Hadi kata UMNO kafir kerana berkawan dengan MCA & MIC yang 'sederhana'.
Tapi hari ini, PAS boleh pula berkawan dengan DAP yang 'extreme'.

Oleh itu saya konpius, sebagai seorang yang di lahirkan Melayu Islam. Dunia, saya nak kejar, akhirat pun saya nak kerjar juga.
Tapi kalau dunia dah lintang-pukang, anak-bini, cucu-cicik dan keturunanan saya nak cari makan pun susah dan terancam, mereka nanti nak kejar akhirat macamana? Dah jadi macam Rohinya di Myanmar, baru Allah nak terima dan kurnia doa kita?

Jadi kita letak Agama dalam hati dahulu. Nak solat, baca Koran atau doa, buat di rumah, diam-diam. Masjid dan surau, sdah cukup banyak. Kita pisahkan Politik dan Agama, buat sementara. Mari kita kukuhkan dahulu perpaduan Melayu dan jaga kepentingannya mengikut Perlembagaan. Bila tujuan ini tercapai dengan jaya dan sempurna, insyaAllah, agama akan dengan tersendirinya terpelihara juga.

Tolong letak agama dalam hati saja dahulu. Kalau kedua-dua kita nak kejar pada satu masa, nanti yang digenggam tak dapat, yang dikendong jatuh berciciran.

....................
Reply To This Comment ...................
October 31, 2013 at 5:23 PM

Din,

PAS beritahu yg Tok Muhyiddin bagi rm1 juta kepada sekolah Cina yg penuntutnya hanya 15 orang. Tolong check bro betul ke cerita ni.
Kalau betul aku bengang dengan cara pemimpin UMNO ni yg bagi muka sangat pada Cina ni. Bunga yg dibagi tahi yg dapat.

Aku ni YDP PIBG sekolah kebangsaan di Bandar Sunway minta dari kerajaan melalui 1MDB untuk satu pojek gelanggang futsal. Bukan banyak pun aku minta. RM23,000. Yang dibagi cuma RM7,000. Seperti beri kain sarong. Tutup bawah atas terbuka, tutup atas malu pulak nak cerita.

Sekolah aku tu ada lebih kurang seribu orang murid. Berhempas pulas cari dana. Macam2 program dibuat. Banyaklah ton-ton-ton kena buat nak cari duit.

Cukup senang sekolah Cina dapat dana. Tak payah minta. Tunggu aja PRK. Semuanya dapat.

....................
Reply To This Comment ...................
October 31, 2013 at 6:39 PM

Cina tetap tidak akan memberi undi pada BN hatta kalau diadakan 10 kali Pilihanraya Umum sekalipun. Cuba tanya Cina P Pinang dalam 1000 (seribu) mungkin satu akan sokong BN. Sudah masuk hampir 6 kali menyambut bulan kemerdekaan dan semenjak P Pinang diperintah anak Kit Siang, nak jumpa satu kereta plet P Pinang yang pasang jalur gemilang pun susah kerana rata rata kaum cina mengangagap Jalur Gemilang tu sendiri adalah simbol BN. Sebab tu perbuatan TPM membodek cina di Sg Limau sama seperti menampar Mukhriz dengan selipar burok. Menang belum tentu menang dan mungkin kalah lagi tapi cinabeng disg limau sudah berjaya membangangkan TPM yang kita sangka cerdik (sebelum pemilihan pucuk pimpinan UMNO baru baru ini)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 8:01 PM

Saya sketikal dgn pengundi cina selepas pru13. Cant stand them ...nampaknya kita nak kena stab skali lagi dan lagi dan lagi ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 10:10 PM

UMNO belum puas kena sembelih dengan puak komunis ni. Daripada bagi berjuta kat pusat pembiakan komunis, lagi banyak faedah tolong sekolah pondok, maahad tahfiz yang terang-terang uzur daif. Dapat pahala lagi. Tolong bangunkan Islam. Ingat puak pemakan babi ni tau nak ucap terima kasih? PAS dengan super genius mahfuz dia. UMNO tak abis-abis nak jilat cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 31, 2013 at 10:16 PM

my sentiment exactly. thank you for expressing it clearly.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 1, 2013 at 1:13 AM

dia orang ni kalau tak jilat , malam tak bolih tidor , lengan atas dahi asik kira tolak campur tolak campur , bila dah jilat baru bolih tidor,siap mengigau dan senyum lebar lagi ,sampai ketelinga, macam orang gian...

....................
Reply To This Comment ...................
November 1, 2013 at 1:33 AM

@AnonymousNanti saya ke Sg Limau dan siasat sendiri

....................
Reply To This Comment ...................
November 1, 2013 at 1:35 AM

@RD.Orang Pas tak boleh terima hujah saudara sebab agama dan politik tidak boleh dipisahkan. Habis camana ?

....................
Reply To This Comment ...................
November 1, 2013 at 1:37 AM

Kita sambung balik bila saya dah ada di Sg Limau esok !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2013 at 12:25 AM

@AnonymousSaya setuju dgn pandangan saudara, prk ni, bila2 pun cina boleh menangkan BN untuk nak "mengail" pengiktirafan dari PM dan TPM.... Dua orang melayu ini akan ditipu hidup2. Cina akan keluarkan kuku serta isi hati sebenar dalam pru. Kita dah hidup lama, dah tau semua muslihat cina. Kalau nb dan pr dlm situasi 50-50, tak mungkin cina2 ni akan sokong BN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2013 at 12:35 AM

@Labu8455Ya TPM dah bagi satu tempelak kpd Mukhriz.... Mukhriz kini akan sedar bahawa puak2 pemimpin tertinggi dlm umno adalah barua cina. Cina di Malaysia dah naik taraf seperti yahudi di US. Undi yahudi di us adalah undi penentu.... Semua ini juga adalah gara2 melayu sama melayu nak merebut kuasa, cina yang untung......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
November 2, 2013 at 12:38 AM

@AnonymousMasaalahnya bro, puak2 pas dah menguasai pondok2 di sg limau. Undi pas disini lebih dari 90%.... Umno kini tersepit . Jadi kesimpulannya ialah pas adalah puncanya maka pondok2 ini tidak dpt ditolong oleh BN.

Post a Comment