........... Pemilihan Naib Presiden - Bukan Susah Pun Nak Pilih ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pemilihan Naib Presiden - Bukan Susah Pun Nak Pilih !

Tuesday, October 1, 201319comments

Umno bercakap tentang TRANSFORMASI..... tentang UBAH, perhatikanlah muka calon2 Naib Presiden ini....


Mula2 perhatikan mereka yang mempertahankan kedudukan  .... siapa yang memang dah tak boleh di transformkan lagi....... nak UBAH pun memang tak boleh nak pergi mana dah ...


kemudian perhatikan para pencabar mereka .... nak transform dan Ubah ?

Tadi saya dah tulis agak panjang lebar jugalah tentang benda transform dan ubah ni, tapi rasa macam .... buang masa jer. Bukannya ada orang nak baca pun kalau terlalu serius dan akademik.
 
Lagipun dengan cara meletak gambar2 mereka semua diatas dan padankan dengan perkataan Transform dan Ubah, saya rasa sudah memadai untuk kita buat pilihan.


Ahli Umno kena pilih pemimpin yang mampu Transform dan Ubah parti bukan pemimpin yang terlebih dahulu kena diTransformUbahkan.

Akhir sekali .... perhati semula muka2 diatas......agak2 siapalah yang boleh diharap dapat membantu dalam usaha mahu meREMAJAkan Umno......  sama juga kriterianya, ahli Umno kena pilih pemimpin yang mampu meREMAJAkan Umno, bukan pemimpin yang terlebih dahulu kena diRemajakan  ...itupun kalau bolehlah.

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 8:26 AM

aku suka Mukhriz dan Ali Rustam menggantikan Syafie dan Hishamudin H20 tu. Mereka bakal mengimbangi puak liberal dlm UMNO... setuju tak?
itu je pilihan yang kita ada... kalau nak diikutkan, ramai lagi yang perlu ditukar kecuali KJ, Kah Kah Kah Je Je Je Je!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2013 at 8:48 AM

Salam Din

1 zahid
2 Ali Rustam
3 Mukriz
Itu pilihan aku Din. Gandingan muka lama dan baru.
Zahid dan Ali walau pun muka lama mereka adalah pemimpin yg boleh bekerja dan punya semangat Melayu yg kuat.
Mukriz ada pemimpin pelapis yg boleh diharap meneruskan agenda Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 9:04 AM

Pilihan aku :

1. Zahid
2. Mukhriz
3. Sesiapapun boleh asalkan bukan Hisham

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 9:16 AM

As salam DT,

Tengok gambar yg anda pilih dah tahu apa pilihan nye. Bias tu...hehehhe

Yuyu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 10:12 AM

Saya pilih zahid, mukhriz dan shafie. Wakil sabah kena ade coz sebelah sane yg byk membantu...

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2013 at 10:50 AM

penyandang2 jawatan & pencabar2 semuanya geng kartun transformers (bertukar!!!). empat ekoq dah tahap dinasaur - remaja jugak ka?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 11:00 AM

pilihan aku:

ZAHID HAMIDI - seorang pemimpin yang sudah pun menampakkan semangan juang yang baik. tak mudah tunduk dengan tekanan dan desakan. dalam masa singkat telah banyak merubah KDN dan mengembalikan kepercayaan rakyat.

MUKHRIZ MAHATHIR - sikap yang begitu menyenangkan. punyai ketegasan dalam memperjuangkan masa depan bangsa berani berubah dan tidak tunduk kepada tekanan dan desakan.

SHAFIE AFDAL - lebih kepada kepentingan warga Sabah. warga Sabah sememangnya inginkan kemenangan kepada beliau Sabah telah banyak menyumbang kepada kemenangan BN dalam PRU lalu. untuk menjaga hati dan kepentingan warga Sabah, SHAFIE dipilih.

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
October 1, 2013 at 12:24 PM

Cerita belakang tabir mengatakan UMNO Johor "dinasihatkan" oleh MB supaya memastikan Hishamuddin di pilih semula sebagai Naib Presiden. Begitu juga dengan UMNO Perak. MB beri "nasihat" supaya Hishamuddin di pilih semula. Loya tekak la bro Din bila dengar perkataan transformasi ni. Setakat keluar di bibir je tapi pengertian langsung tak de. Kalau perwakilan jenis ikut je cakap ketua, sampai KE TUA pun UMNO tak berubah.

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
October 1, 2013 at 1:28 PM

Bro Din tak nak ke tulis jugak pasal CEC DAP? Kalau klik blog list bro Din, bersepah cerita pasal CEC tu. Seolah-olah masa depan Melayu bergantung kepada keputusan mereka.

Seandainya sesuatu berlaku kepada salah seorang dari dua pemimpin tertinggi UMNO dan dalam masa yang sama Hishamuddin mendapat undi tertinggi untuk kerusi Naib Presiden, terbela ke nasib orang Melayu sekiranya Hishamuddin yang nyata gagal tu dilantik menerajui UMNO? Atau kita pergi merujuk kepada CEC DAP untuk bantu orang Melayu?

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2013 at 1:59 PM

@AnonymousFitnah tuh ! :))

....................
Reply To This Comment ...................
October 1, 2013 at 2:03 PM

@Melayu KampungTepat sekali ! Saya NAK tulis tapi sebab dah ramai yang tulis, saya rasa tak payah lah. Mungkin tunggu dah reda baru saya buat analisis.

Tapi saya juga tidak mahu lari dari isu yang LEBIH PENTING iaitu diri kita sndiri. Musuh tu musuh juga tapi kalau kita sendiri tak betul, LIBERAL dan lembik, kemusnahan yang lebih dasyat datangnya dari dalam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 2:07 PM

@Melayu Kampung
UMNO sudah semakin parah. Najib sedang menggunakan KUASA yang ada padanya. nak tahu apa yang sedang berlaku, sila baca apa yang sedang berlaku diblog Tuan Syed:

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/10/najib-pilihan-umno-batal-semua-jawatan.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 3:27 PM

Aku sakit mata dan sakit hati tengok muka Hishamuddin Hussein. Seorang pemimpin bodoh dan penakut, satu acuan dengan Presiden UMNO sekarang.

Tahun 2018 aku akan taja seekor beruk untuk lawan dia di mana-mana kawasan Parlimen yang dia bertanding.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 3:44 PM

Jgn pilih Shapie si kaki pedal... Selamat harta2 Sabah!

Org Sabah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 8:01 PM

Hishamudin bukan setakat bodoh saja tetapi bangang bodoh. Tak menureh kata orang negeri sembilan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 8:03 PM

Jika perwakilan pilih hishamudin alamat UMNO nak mampus...........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 8:35 PM

bro din , perwakilan johor tu tak pe le jugak , satu kampong , yang zambri tu kempen apa hal , agak2 masuuukk ke, kapada para perwakilan di tangan anda nasib melayu islam, kalau pilih mat liberal KJ , kerismudin kelaut melayu islam nanti...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 10:03 PM

@kampong ladHang ni , kalau anwar, mahpos, md sabu, hang suka lah nooo! Aku tau, hang ni mangkok hayon PR.... Toksah dok komen apa2 lah... Buang masa ja!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 2, 2013 at 9:44 AM

bagi aku isa samad sudah-sudah la tu. bukan lagi dah tua, dah kerepot pun. memang betul ada orang cakap isa samad akan menang sebab 70 bahagian ada kaitan dengan felda tapi jangan jadikan benda tu alasan untuk bertanding. umur dah suam-suam kuku. kalau pemimpin veteran masih tak reti-reti nak berundur, bila lagi umno nak lahirkan ramai pemimpin muda macam mukhriz?

korang perasan tak bila kita bercakap pasal pemimpin muda umno balik-balik nama mukhriz ngan kj je yang naik? itu tandanya umno masih gagal melahirkan ramai pemimpin muda.

Post a Comment