........... Mukhriz - Mengutamakan Sekolah Kebangsaan BUKAN Bermakna Menolak Undi Cina ( Eksklusif Video ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Mukhriz - Mengutamakan Sekolah Kebangsaan BUKAN Bermakna Menolak Undi Cina ( Eksklusif Video )

Sunday, October 6, 201315comments


Tadi saya berkesempatan singgah ke Majlis Pengenalan Calon2 Umno di Kuala Terengganu, tujuan ingin bertemu dan bertanya kepada Datuk Seri Mukhriz ...


mengenai respon beliau terhadap serangan ahKok dan Dap yang menuduh beliau sengaja mahu menolak undi orang Cina bila Mukhriz mengambil keputusan mengutamakan bantuan kepada Sekolah Kebangsaan.




KLiK untuk ke Youtube.

- Malangnya undi masyarakat Cina memang menolak Barisan Nasional dalam PRU yang lepas. Secara matematiknya, kita terpaksalah memberi tumpuan khusus kepada pihak yang menyokong kita.

- Permintaan daripada sekolah2 Kebangsaan jauh lebih banyak sebenarnya. Olehkerana itu, saya rasa terpanggil untuk beri tumpuan kepada sekolah2seperti itu terdahulu sebelum saya beri perhatian kepada pihak2 lain.

- Kita dah memang bersifat seperti itu, orang yang berbudi kepada kita, kita mesti balas.

- Banyak lagi benda2 lain yang akan kita buat yang akan beri faedah kepada mereka. Bukan semua yang kita usahakan di Kedah hanya akan beri manafaat kepada masyarakat Melayu saja. Contohnya macam bina jalan, pastikan bekalan air mencukupi .... semua itu akan dirasai oleh mereka juga.


Kenapa ahKok dan Dap cuba memberikan persepsi negatif seolah apa yang disebut sebagai bantuan dari kerajaan kepada kaum Cina hanya terhad kepada Sekolah Cina saja, padahal tanggungjawab kerajaan kepada rakyat meliputi skop yang lebih luas lagi.
\

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
October 6, 2013 at 7:18 PM

Hisham warning mukhriz kawkaw

"Walaupun sibuk dengan pemilihan parti , ibu pejabat Umno Kedah , jawatankuasa perhubungan dan sayap parti tidak harus lupa tanggungjawab yang lebih besar untuk memastikan kemenangan calon kita di peringkat negeri Sungai Limau pilihan raya kecil, " kata Hisham kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat dengan bahagian-bahagian Umno di Perak di sini hari ini.

Beliau berkata kemenangan bagi Barisan Nasional ( BN) di negeri Sungai Limau pilihan raya adalah penting untuk mengukuhkan kedudukan BN di Kedah selepas memenangi semula negeri itu pada pilihan raya umum ke-13.

"Untuk dapat memenangi satu lagi kerusi di Kedah bermakna kita berjaya mengukuhkan kepercayaan rakyat terhadap BN untuk memerintah dan memimpin negeri ini," katanya.

....................
Reply To This Comment ...................
lim kit malam
October 6, 2013 at 7:45 PM

sukar rasenye untk bn mng prk kali ni,tambah lagi dgn kenaikn hrge miyak baru2 ni..klau bn menang smakin pengaruh mukriz.ancaman buat ahjib go.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2013 at 7:48 PM

Hebatnya hisham... kalau hisham dok kedah..pas lagilah tak angkat muka, hari-hari hisham bagi warning.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2013 at 8:22 PM

saya tak dengar suara. munginkah speaker saya rosak atau sememangnya rakaman tanpa suara? boleh sesiapa tolong jawabkan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2013 at 8:27 PM

Semasa pemilihan PAU nanti, H2O akan dipetisejukkan oleh perwakilan UMNO untuk dibekukan selama-lamanya. Warning buat Ah Jib Gor , jangan pandai-pandai pulak nak mencairkan balik H2O yang dah jadi beku tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2013 at 9:08 PM

bro din , biar lah dia nak bagi amaran, mana tau lepas PAU ni dia tak dapat beri amaran lagi, ke laauuuttt..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2013 at 9:26 PM

Mukriz is 100% correct to focus more on Sekolah kebangsaan sebab Ah Gib Gor dah bagi lebih dari yang sepatut nya pada Dong Zhong dan sekolah CIna. It's time for Melayu Bersatu Malaysia Maju.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2013 at 9:39 PM

Oleh kerana Kluangman telah membangkitkan isu PRK Sg.Limau, saya poskan balik pendapat yang saya pernah nyatakan dalam beberapa blog pro-BN sebelum ini.

Kepada penyokong BN (terutamanya UMNO) yang sekian lama 'patah-hati' melihat tiada perubahan dalam kabinet, menang atau kalah di Sg. Limau, tak membawa sebarang erti.
Amatlah jelas, hampir kesemua Menteri kabinet adalah 'fossil' tinggalan Pak Lah dan mereka amat kaya-raya. Mereka hanya mahu kerja senang, tidak boleh berfikir sendiri dan memerlukan CON-sultant yang dibayar beratus juta untuk melakukan kerja mereka. Selepas mengurangkan subsidi petrol, Najib membazir wang rakyat, menyewa pejabat di San Francisco, yang ber'scenic view'kan Golden Bridge yang indah. Kalau betul mahu berjimat WANG Rakyat dengan mengurangkan subsidi petrol, mengapa tidak di bubarkan saja, PEMANDU dan berhentikan khidmat CON-sultant atau lain2 penasihat, terutama warga asing, yang ramai di GLC dan MAS. Barulah rakyat tak marah sangat kenaikian harga petrol.

Balik pada PRK Sg. Limau: Apa pun keputusannya, Kedah akan tetap di miliki BN. Kewibawaan Mukhriz tidak akan terjejas. Lagi pun beliau sendiri pernah melontar idea untuk beri jawatan EXCO pada PAS. Oleh yang demikian, sebagai membukti persaudaraan sesama Islam, marilah kita memberi kemenangan kepada PAS. Asalkan PAS tidak beri laluan pada PKR atau DAP, biarkan PAS menang tanpa bertanding. Tiada ceramah/kempen, caci mencaci dan fitnah yang lebih merenggang & memecah-belah sesama kita, orang Islam. Lagi pun kerajaan boleh berjimat WANG (Budget SPR untuk PRK Sg. Limau = RM1.3juta) & masa rakyat, memasang poster dan memacak bendera dan buang masa untuk pergi mengundi. Akhirnya semua poster dan pelekat akan jadi sampah-sarap, diterbangkan angin masuk longkang. Jika kerajaan pusat mahu letak calon juga, saya gesa semua pengundi di Sg. Limau, memangkah PAS, sebagai protes dan memberi isyarat kepada Najib supaya menukar anggota kabinetnya yang ramai melakukan pembaziran. Jika orang Cina dalam MCA, Gerakan dan DAP boleh bersatu untuk menjaga kepentingan mereka, mengapa Melayu tidak boleh? Jika pengundi Melayu di Sg.Limau bersatu 100% kembali menyokong PAS, ia akan memberi keyakinan kepada PAS untuk keluar PR dan bersatu dengan UMNO untuk menghadapi PRU14. Jika kita tidak percaya sesama bangsa dan agama, siapa lagi yang kita boleh percayakan? Mat Salleh? (Najib amat percayakan dan suka, anything Anglo. Dia minat EPL. Sampai tengah malam, sanggup lepak dan buang masa dengan rakyat. Sokong MU ke Liverpool, saya tak pasti. Pegang dua jawatan kabinet. Mana ada masa nak pantau lain2 Menteri. Pasal tu ramai penasihat dan mudah terpedaya & terpikat dengan pembodek).

Jika BN menang di Sg. Limau, ego beliau akan melonjak lagi. Sudah tentu Najib akan mendabik dada mengatakan kepercayaan rakyat telah kembali kepada BN. Maka dasar-dasar sekarang akan berterusan.

RD.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2013 at 12:07 AM

@Anonymous
bukan kepercayaan rakyat sudah kembali kepada BN tetapi kepada beliau (KONON).

....................
Reply To This Comment ...................
October 7, 2013 at 1:26 AM

@AnonymousSaya tidak punya masalah ...

....................
Reply To This Comment ...................
October 7, 2013 at 1:28 AM

Soal PRK Sg Limau saya tak mahu komen apa2 lagi buat masa ni, belum buat analisis lagi :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2013 at 3:49 AM

masalahnya skrg...telur pemimpin2 pas dah kena genggam dgn penuh kasih sayang oleh dap dan pkr sejak bertahaluf siyasi...lainlah klu pas bertindak sndr spt dulu..maka cadangan RD blh difikirkan...so..pas kedah blh tak isytihar keluar dari Pr terlebih dahulu? ada berani?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2013 at 8:51 AM

@AnonymousSaudara anon 9:39... sebelum kita memberi kepercayaan kpd pas, apa kata pas dulu bertindak keluar dari pakatan haram tersebut bagi membuktikan bahawa mereka tidak akan terikat dgn perjanjian syaitan dgn puak tu?.
Jangan hanya mengharap rakyat menyokong pas, tetapi pakatan dgn golongan perosak diabaikan...
Jangan nanti bila diberi sokongan, pas merasa mereka direstui untuk kekal dalam pakatan haram pulak....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2013 at 12:10 PM

Sejak menjadi Menteri Besar Kedah sehingga sekarang, semua pandangan/tindakan yang diambil oleh Mukhriz sangat menyenangkan hati saya. Pemimpin yang macam inilah yang memberi kita keyakinan untuk terus menyokong UMNO. Bagi Hishammuddin, "your days are definitely over".

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 4:35 PM

semoga tiada tangan ghaib yang akan menjatuhkan mukhriz

Post a Comment