........... MP Zuraidah - Apa Kaitannya Chin Peng Dengan Ibrahim Libya ? ? ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

MP Zuraidah - Apa Kaitannya Chin Peng Dengan Ibrahim Libya ? ? ?

Sunday, October 6, 20138comments



Lamanya tak dengar wakil rakyat yang dipilih oleh orang Ampang ni bercakap .... Cakap diParlimen macam cakap kat kedai kopi jer lagaknya  hehehe...

Tak kisahlah tu tapi serius ni .... Apa kaitannya Chin Peng untuk di samakan dengan Ibrahim Libya ? 

Lama juga saya cuba cari kaitannya sebelum tulis ni, akhirnya saya mengaku kalah. Saya tak dapat temui kaitannya. Sememangnya cara Zuraidah berfikir adalah di luar kotak pemikiran orang biasa !



KLiK untuk ke YouTube.

Zuraidah ada sebut - ( dalam orang bercakap tentang kes bawa balik abu ChinPeng dan sebagainya ) Kes di Baling juga ada satu kes Memali yang mana kes seorang pejuang JUGA telah dianiaya ...

Benarkah Zuraidah mewakili pemikiran orang2 Melayu PR yang menganggap Chin Peng adalah seorang pejuang ? ? Setaraf dengan Ibrahim Libya ( yang dianggap pejuang syahid oleh orang Pas ) ?

Video dibawah saya potong dari SINI, supaya tak panjang sangat dan sesuai dengan apa yang saya nak tulis.

PS - MP Zuraidah, tak bertambah kereta penggal ni ?

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2013 at 3:46 PM

dia terbawak -bawak masa berkempen pilihan raya dulu, cakap main belasah je janji semua orang percaya!

....................
Reply To This Comment ...................
October 6, 2013 at 4:48 PM

Din,

Sempat juga mu perli dia ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2013 at 5:11 PM

Chin Peng......perintahnya tak pernah dibantah oleh anggota bawahannya termasuklah kominis melayu . Apa saja dilakukan olek kominis cina spt bunoh penoreh melayu dan larikan anak dara melayu kehutan dan dipaksa kahwin dgn kominis cina, kominis melayu diam saja wlpun lepasan sekolah pondok dan hafiz quran lagi.

Ibrahim Libya..... segala tindak tanduknya tak pernah di bantah oleh pas walaupun mrk tahu pertumpahan darah boleh berlaku dan perpecahan umat Islam akan terjadi. Ini kerana ia akan jadi modal politik yg boleh digunakan utk menghrntam Umno. Peduli apa mrk yg nak mati.

Kesimpulannya Pas sama saja dgn kominis melayu. Kedua2nya tersasar dari perjuangan asal dan sanggup pejam mata atas kecurangan yg berlaku demi meneruskan politik kotor mrk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 6, 2013 at 8:24 PM

orang kalau jual buah, apa kelulusan dia ye? kita yg belajar tinggi ni pun tak dpt gelaran yb.

....................
Reply To This Comment ...................
October 6, 2013 at 9:23 PM

Betullah cakap mak lampir tu,ibrahim libya berjuang untuk jatuhkan kerajaan,chin peng pun sama jadi brahim dengan chin peng sama2 pejuang.Kalau pejuang serbia atau zionis pun berjuang nak jatuhkan kerajaan mak lampir dan pas mesti sokong jugak.Mudah aje sifir dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2013 at 7:59 AM

DIA KAN PENDATANG. MANA TAHU SEJARAH TANAH MELAYU. SESAH JER ASAL BERBUNYI KAT PARLIMEN. MAK LAMPIR NI HILAIANNYA SUNGGUH MENYEREMKAN. SEPADAN DENGAN RUPA PARASNYA.
PANDAI ORANG AMPANG MEMILIH. HI...HI...HU...HU..HUUU..........

....................
Reply To This Comment ...................
October 7, 2013 at 11:28 AM

cantik senyuman dia..tapi bila tang dia tarik senyum sampai ke pipi, sumpah aku jadi takot...hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
October 7, 2013 at 5:08 PM

apek yg dah mampueh tu adalah pengganas & pemberontak bersenjata. dia melawan pemerintah (omputeh & jepun). bila malaya dah bebas, dia masih mengganas. dia melawan kerana ingin memerintah. hasrat & cita2 ini telah diambil alih oleh parti haramjadah dap yg disokong kuat oleh pas. ibrahim libya takdak hasrat utk memerintah. ada lagi sekoq yg masih teringin nak jadi pm. cita2nya tak pernah padam.

Post a Comment