........... Jika Tidak Mahu Melayu DiAnjingkan, Pilihlah Akhramsyah ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Jika Tidak Mahu Melayu DiAnjingkan, Pilihlah Akhramsyah !

Friday, October 11, 201318comments

Ingatkan nak tutup dah cerita hal KP, tapi tertinggal lak satu point penting iaitu kenyataan akhbar Akhramsyah semalam yang membalas 'eye for an eye' kepada Tony Anjing Pua.

Kenapa tidak ada pemimpin Pemuda Umno BN yang berani balas ahPua bila dia tanpa segan silu mempertahankan keanjingan yang dilemparkannya kepada Utusan dan ROS ?

Bukankah baru ni Najib memuji Utusan sebagai lidah orang Melayu yang mempertahankan maruah bangsa Melayu bila dihina oleh kaum lain ? Tapi bila Tony Pua meng-anjing-kan Utusan, kenapa pemimpin Umno senyap ? 

Orang Umno semua marah ! Ramai yang bising, tidak puashati dan menuntut ahPua meminta maaf dan menarik balik kata2nya.

Itu ORANG UMNO...... tapi apakah PEMIMPIN UMNO mendengar luahan akar umbi yang diwakilinya ? 

Seriusli..... Dimana pemimpin Umno ketika orang Melayu memerlukan suara anda bagi membela maruah bangsa Melayu ? 

Waktu senang, waktu mendambakan sokongan, waktu membahagikan dana ...pemimpin2 Umnolah yang kedepan menjadi Juara Melayu, tapi bila maruah Melayu di anjingkan oleh Cina Rasis, kemana hilang suara anda ?

Adakah bersuara mempertahankan yang HAK itu juga dianggap sebagai RETORIK ? Apakah bila ada suara pemimpin muda Melayu bangkit dan mengherdik kembali ahPua dengan kata2 -

"Sebenarnya beliaulah (Tony) `anjing DAP' ...... "  itu dianggap sebagai RETORIK ?

Adakah bersuara diatas pentas umum dihadapan media dan menuntut -

"Sebagai seorang anggota Umno saya mendesak Tony memohon maaf secara terbuka kepada seluruh ahli Umno, kakitangan ROS dan Utusan Malaysia di atas tindakannya yang begitu celupar serta biadap sehingga melangkaui batas dan nilai-nilai murni kehidupan," - KLiK

..... itu juga dianggap sebagai RETORIK ?

Mungkin ada yang akan tuduh semua itu sekadar lakonan Akhramsyah, sebagai modal kempen bla bla bla ....... tapi kalau benar pun berlakon, sekurang2nya dia berani tampil mempertaruhkan imejnya sebagai seorang ULTRA MELAYU !

Kalau untuk berlakon pun tak sanggup takut masyarakat melihat dirinya sebagai seorang Ultra Melayu ..... apalagi yang boleh diharapkan dari pemimpin yang kononnya mahu mengangkat martabat Melayu  ? ?

Berlakon pun tak sanggup apatah lagi kalau Real !   Nah ..... keadaan telah memberi peluang kepada calon2 bagi jawatan Ketua Hulubalang Umno bagi menunjukkan contoh bilamana seorang pemimpin cina Rasis bertindak biadab menganjingkan lidah bangsa Melayu dan sebuah agensi kerajaan Melayu ...... siapakah yang tampil menyahut cabaran itu ?


Demi menjaga hati kaum cina yang sering memuji2nya dan demi menjaga status keLIBERALannya dari tercalar, Ketua Pemuda Umno-BN memilih untuk berdiam diri dan merelakan semuanya ...... PANTANG ANAK MUDA UMNO-BN DILIHAT SEBAGAI ULTRA MELAYU !

Memetik kata2 YB Zul dari artikel terbarunya ( KLiK )

Seorang pemimpin UMNO perlu sedar dia dipilih oleh ahli UMNO. Dia ada di puncak kerana UMNO. Sebab itu dia perlu sedar pertanggunjawaban dia kepada UMNO. Dia perlu tahu apa dia perjuangan UMNO, dan apa yang perlu dia capai.

Untuk menjadi pemimpin UMNO seseorang itu harus sedar apa itu UMNO?

UMNO adalah sebuah parti yang ujud kerana orang Melayu. Tanpa Melayu tidak ada UMNO!!!

Dan Melayu itu cirinya wajib Islam. Tanpa Islam tidak ada Melayu!!!

Maka sifir politiknya ialah UMNO mesti dan wajib memperjuangkan Islam dan Melayu!!!

Oleh itu, ahli UMNO wajib menolak mana-mana calon yang tidak meletakkan perjuangan memartabat dan memperkasa bangsa Melayu dan agama Islam. Apatah lagi mereka yang malu dan tiada keberanian meletakkan kepentingan Melayu dan Islam sebagai keutamaan perjuangan.

Ini juga bermakna perwakilan wajib menolak pemimpin-pemimpin yang korup, rasuah, menyalahgunakan kuasa, menjalani kehidupan maksiat dan mungkar. Ini adalah jenis kepimpinan yang akan menjahanamkan UMNO; merosakkan bangsa Melayu!

Soalnya bukan samada pemimpin yang hendak dipilih itu boleh membawa UMNO memenangi PRU-14 atau tidak, tapi soalnya ialah samada mereka boleh membawa UMNO kepada keredhaan ALLAH swt.

Dan apabila kita mendapat keredhaan ALLAH, nescaya ALLAH akan membuka pintu kejayaan dari segala arah dan pelusuk, termasuk daripada sumber yang kita sendiri pun tidak jangka!

Tapi kalau nak bersuara pun tidak mampu ......... ? 

Nak dilihat sebagai Ultra Melayu pun malu ...... ?


Blogger Sifu JMD ada menulis panjang lebar dengan link2 kepada artikel2 lamanya mengenai KJ di SINI, WAJIB baca kepada pemuda2 Umno yang terlalu menyanjung tinggi kebolehan KJ .... mungkin anda ingin tahu SIAPA KJ sebenarnya.

Kepada mereka yang mempertikaikan SIAPA AKHRAMSYAH ni .... tak pernah dengar pun namanya sebelum ini ?

SIAPA PULA KJ sebelum tahun 2004 ? Macamana dia boleh menang TANPA BERTANDING jawatan Naib KP ? 

Adakah KJ menang tanpa bertanding atas dasar MERIT ? Apa sumbangannya kepada Agama, Bangsa dan Tanahair  yang menakutkan sesiapapun Pemuda UMNO untuk menawarkan diri bertanding untuk kerusi no 2 Pemuda ?

Tanpa kemenangan percuma sebagai Naib Ketua Pemuda itu, apakah KJ mampu untuk bertanding jawatan KP tahun 2009 ? Walaupun didapati bersalah ( GUILTY ) dalam RASUAH POLITIK WANG !

Dan ada pula yang bertanya, apa salahnya pembangkang begitu menyanjungi KJ, bukankah itu dianggap sebagai satu kelebihan ! ? ? Buta ke ? ?

Makanya saya menyeru kepada pemuda2 UMNO, pilihlah seorang Ketua Pemuda yang tidak malu untuk dilihat sebagai seorang Ultra Melayu, pilihlah calon No 3 - Akhramsyah !

Demi MARUAH Bangsa Melayu !

PS - Ni baru betul Last kopek  

PS2 - Alamak, ada satu lagi la pulak point tertinggal .... hmmmm pagi esok la..

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
October 11, 2013 at 11:38 PM

Aku cuma harap semua perwakilan yang bakal mengundi esok datang berbekalkan semangat perjuangan demi Agama, Bangsa dan Tanah Air. Gegarkan dewan dengan laungan keramat ni. Buktikan didalam pertandingan, Melayu didalam UMNO masih tetap bersatu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 11, 2013 at 11:57 PM

Kita berjihad dan berjuang untuk menghapuskan melayu plastik. Inilah jenis manusia yang bermuka melayu tetapi berjiwa liberal. Ingin tengok pemimpin-pemimpin umno berlakon? Datanglah ke pwtc dan tengoklah gelagat mereka di atas pentas. Macam-macam lakonan akan kita dapat lihat. Yang menghunus keris ada, yang berpencak silat ada, pendek kata kalau nak melihat pendekar melayu versi moden, PAU adalah tempatnya.

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 12:17 AM

Ingatlah wahai semua.Regina itu adalah DAP.

Mohon TAPAU KJ.

Shekian

Harap Maklum.

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 12:21 AM

Sumbangan terbesar KJ adalah mengambil Regina Lee menyusup masuk ke dalam kerajaan.Wajib Pemuda menyingkirkan Kitol Jembalang ini.

Harap Singkir.

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 12:25 AM

Terlompat-lompat dia hantar pasport dekat Jubur Taik.DHL pun kalah.

Harap Tapau

Shekian

....................
Reply To This Comment ...................
umnosokmo
October 12, 2013 at 12:36 AM

Aku baru balik dari perjumpaan tiga cawangan pemuda bersama 15 orang perwakilan, dan sebagai bekas ketua pemuda cawangan aku meminta 15 orang perwakilan tadi memilih ketua pemuda Umno bukan ketua pemuda BN dan pilihan adalah Akram Syah.

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 1:39 AM

Jangan fikirkan menang atau kalah. Kemenangan sebenar adalah tatkala kita berjuang hingga ke penamat, tanpa menyerah kalah.

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 1:53 AM

Kepada Semua PERWAKILAN dalam Pemilihan Jawatankuasa UMNO hari ini, semoga anda bijak membuat penilaian dengan MEMILIH Calon-calon yang BERJIWA MELAYU yang lebih konsisten dan berani dalam perjuangan ABATA, serta menolak Calon-calon yang ‘TAKUT & MALU SEBAGAI MELAYU’…Anda juga wajib menolak Calon-calon yang seakan menjadi ‘Barua atau Proksi’ kepada pemimpin pembangkang dan juga golongan Kafir Laknatullah yang ingin merosak dan menjatuhkan UMNO, Bangsa Melayu dan Islam di Malaysia.

KUMIM(Kami Ummah Melayu Islam Malaysia)
http://empayarkumim.blogspot.com/

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 1:53 AM

Perkembangan terkini menunjukkan Kj akan menang tetapi detik yang sama umno telah menerima petanda malapetaka pertama.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 2:14 AM

hari bila pembangkang suka kj,ia bermakna ideoloji dia sehaluan dengan mereka.

alfie

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 2:26 AM

Tiada yang lebih menghibakan bilmana Pemuda UMNO menjadi Kepala Bangsat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 6:16 AM

secara peribadi, aku andaikan jika 4 nama ini masih ada dlm senarai pilihan kali ini...maka umno bn akann tumbang dlm pru14..
1.air aka h2o
2.lembu kondo
3.budak tingkat empat
4.sentiasa afdal...

dont believe me? just wait and see..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 6:31 AM

Diberitakan bahawa akram bawa waja.so aku pilih akram sebab aku pun bawa waja juga.hehehe
ini luahan sokongan orang bawahan.

....................
Reply To This Comment ...................
Mat
October 12, 2013 at 6:51 AM

@kluangman

PAS lagi teruk caca-merba. Nak Islam atau nak liberal. Keliru dari Presiden sampai ke pengikut yang tidur atas jalan raya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 9:20 AM

salam,

dengar pewakilan pemuda dan berjawatan cakap, kalu kita pilih akram tak ada la peluang naik keta mewah. dah sah kena buat hal melayu ajer. tak boleh nak berglamer, nak main artis pun susah juga. sapa nak kasi kaya kat kita. pilih akram alamatnya, exco pemuda jadi sekaya la. nak jadi kaya dan bergaya kita kena pilih calon yg bergaya dan glamer serta kaya dengan mudah walaupun tak kerja bertahun. ada kawan yang mampu beri pinjaman berjuta. kita peduli apa dengan perjuangan umno. lantak pi la kat pemimpin. mereka yg kuat sapu beribu juta. kita di exco hanya berjuta. orang bawah, kita lempar taik cukup la.

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 9:25 AM

Salam Din,

Den tiap2 bulan pi langkawi atas urusan kojo. Tapi umah den dalam parlimen rembau. Susah nak buek pilihan ni. Conflict of interest. Diluah mati kj, ditolan raso coklat hj ismail group. Heh!

Parti Melayu hanya utk Pemimpin Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 9:58 AM

Sorry, Status QUO. Najib made the call. Democracy UMNO is DEMO KASI NAJIB. Otherwise UMNO themselves will be WISE enough to challenge NAJIB when all shit point to AH GIB GOR.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 9:03 PM

@AnonymousAku setuju.... Aku sanggup melihat orng umno menubuhkan parti baru dari melihat 3 ekor pertama yang aku sungguh meluat. Ucapkan bye2 kpd umno jika puak2 keparat ni kekal ditampuk....

Post a Comment