........... Isu Salon Rambut Di Kelantan Bakal Kecoh Lagi | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Salon Rambut Di Kelantan Bakal Kecoh Lagi

Monday, October 7, 20139comments


Ini berita bertarikh semalam 6/10/2013 dari Asian Wall Street Journal - 

A Coverup in Malaysia – at Hair Salons

Hair salons are being warned in Malaysia’s eastern state of Kelantan not to display posters of women modeling hair styles or face losing their business licenses.

Kedai gunting rambut di Kelantan telah diberi amaran untuk tidak lagi mempamerkan sebarang bentuk poster atau iklan yang menunjukkan model wanita memperagakan rambut mereka atau mereka bakal berdepan tindakan lesen perniagaan tidak diperbaharui.

Artikel menyiarkan komplen dari beberapa pereka rambut terkenal Malaysian. Dan juga komen dari wakil Majlis Perbandaran Kota Baru, Azman Mohd Daham -

“The state has given enough time previously and would no longer tolerate such violations,”

Kerajaan negeri telah beri cukup masa sebelum ini dan tidak akan bertolak ansur lagi.

Hmmmmm ... tidak pula saya terbaca isu ini dalam paper tempatan, mungkin saya terlepas pandang. Kalau sebelum ini kecoh dengan isu bukan muhrim antara tukang gunting dan pelanggan mereka, kali ini isu poster model ( produk ) rambut yang mempamerkan rambut mereka.

Pandai pula hairstylists kita mengadu kat AWSJ ek ..... dan AWSJ boleh pula menjadikannya satu isu penting untuk disiarkan berbanding banyak lagi isu semasa dan politik yang berlaku....

Baru ni heboh isu tahaluf siyasi dibincangkan dalam kepimpinan Pas, mungkin elok kes ini dijadikan contoh ( sekali lagi ) bagaimana yang orang Pas katakan Tahaluf Pas bersama Dap lebih membawa keuntungan kepada parti dan Islam - Apakah pemimpin2 Dap akan sokong undang2 Kelantan ini ?

Atau ....... pemimpin2 Pas kelantan akan seperti biasa, tangguh dan tarik balik selepas di salak oleh rakan tahaluf mereka.

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2013 at 9:55 AM

Lge yg repot kat awsj, dia dah pesan jgn mention nama dia bila artikel keluar

....................
Reply To This Comment ...................
October 7, 2013 at 10:31 AM

Pamer Spender Laboh takper.Rambut tak boley juga kalu.

....................
Reply To This Comment ...................
October 7, 2013 at 10:58 AM

US dah takde duit skrg ni..so, mereka harapkan 'pelaburan' tambahan dari Malaysia dgn mengeluarkan artikel murahan seperti ini.. Maka jadilah majalah terhebat seperti ASWJ ni seperti majalah Mangga dan Hai-URTV...Al-maklumlah 'poket' kering lo nim...hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2013 at 12:31 PM

kat kb ada seorg penulis cina bekas wartawan awsj , dia kerja dgn awsj cukup lama, dah berhenti, dia cina org kb suka lepak2 sembang2 kat kedai kopi sekitar stadium, peramah orgnya. Walau bagaimanapun cina tetap cina malah semakin cinanya di era sekarang w/pun bila kecek kelate dgn puok2 melayu, dlm hati cina no wahid@limguaneng.

Jadi tak heran kes kat kb masuk aswj.

....................
Reply To This Comment ...................
October 7, 2013 at 4:32 PM

@Anak KotaNampak macam usaha mahu memperlekehkan Islam di Malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2013 at 6:56 PM

Kita tengok bagaimana para pemimpin pas akan bersilat... Setiap kali buka langkah, akan kena penerajang dari karpal, walaupun dia oku, tapi masih berbisa... Lepas tu Mahpos dan Tuan Ibrahim masuk enterframe, tapi mereka tu bukan nak lawan, tapi masuk untuk mencari ayat2 terbaik nak pujuk kawan supaya jgn lawan dgn karpal... Akhir sekali LGE sebagai panglima tertinggi akan keluarkan kenyataan yang menyebabkan semua org2 pas terkedu dan mengganguk kebodohan... Maka lengkaplah peranan pas sebagai parti angguk dan sengih (PAS) yang sanggat dibanggakan oleh ramai melayu PR.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 7, 2013 at 7:45 PM

MPKB MACAM DAH TAK ADA ISU. GAMBAR PUN JADI MASAALAH. JIKA DITELITI RAMAI WANITA DI KB YG DAH TAK BERTUDUNG BERBANDING DGN TAHUN 90AN WAKTU PAS MULA KEMBALI BERKUASA. LAGI BANYAK PEREMPUAN KELANTAN TAK BERTUDUNG BERBANDING DGN NEGERI LAIN. INI YG PATUT PIHAK BERKUASA DI KELANTAN KAJI DAN BUKANNYA BERGADUH DGN GAMBAR YG MATI.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 10:04 AM

Saya mmg teramat pelik dan jelik dgn pemimpin negeri kel trmsk org2nya skali. Bila tgh susah crita welfare pusat tidak beri itu dan ini. Hai koma dah menang jaga la negeri sendiri. Di KL juga negei lain kesian dgn meka2 ni ambik meka2 bekerja d negeri2 d cni tetapi apabila mereka dah masok berkedudukan menyombong sudah ambik org2 dia sj bekerja dgn kompeni mana yg mereka bekerja. Kira dah jadi seperti org2 cina juga la mesti pandai mandarin tetapi mereka ini ambik pekerja org dia juga. Pathethic. Rasa kasihan saya terhadap mereka teramat dikit. Lepas sudah tggl d kaw kampong kita mereka nak buat stlye mereka. Sembah Tuhan yg satu tapi kena ikut cara kel. Dgn muslim sesama muslim pon berkira sbb bkn org Dia. Pathethic sic a^*/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 8, 2013 at 11:45 AM

Pakai tudong kepala dan blouse lengan pendek mcm minah indon...blouse pinjam blouse adik umor 9 tahun

Post a Comment