........... HOT ! Perbualan Sara - Pengetua SK Puchong Jaya (?) - Pertikaikan Ibadat Korban Di Sekolah ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

HOT ! Perbualan Sara - Pengetua SK Puchong Jaya (?) - Pertikaikan Ibadat Korban Di Sekolah !

Thursday, October 17, 201338comments


Saya terima video ini berupa satu perbualan talipon antara pemanggil yang menggunakan nama Saravanan dengan seorang yang dikenali ( melalui perbualan ) sebagai Gurubesar SK Puchong Jaya. Khabarnya sudah banyak disebarkan di FB.




KLiK untuk ke Youtube.

En Sara pertikaikan kenapa ibadat korban ( sembelih lembu ) dilakukan didalam kawasan sekolah. Katanya ia satu isu sensitif kerana sekolah dan kawasan itu juga punya kaum lain.

En Sara tuntut pekeliling dari Kementerian Pendidikan yang membenarkan  aktiviti penyembelihan ini diadakan di sekolah.

En Sara tanyakan apakah boleh kalau kaum cina menyembelih babi disekolah ketika Raya Cina ..... kenapa hanya dibenarkan untuk agama Islam ?

Apa pandangan anda ?

PS - Errr .. apa agaknya pandangan KP Progresif Yang Liberal ? 

Oya, video itu datang sekali dengan imej mamat di atas. Saya tidak tahu siapa dia, apakah dia En Sara ? Jadi anggaplah sebagai gambar hiasan saja..

Share this article :

+ comments + 38 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2013 at 8:18 PM

Errrr...seluruh Tanah Melayu sekarang dikenali Malaysia tak boleh sembelih lembu utk korban....sebab ada kaum India .....errrrrr...kena masuk dalam suratkhabar ni.....errrrrrrrrrrrrrrrrrrt

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2013 at 8:32 PM

Jangan layan !

Pejabat Agama segera panggil dan jelaskan apa dia dan penting nya di sisi Islam.

Gagal memahami bermakna beliau bukan rakyat Malaysia. Tidak boleh pentingkan diri.

Cukup-cukup Islam di hina kerana kepentingan memihak !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2013 at 8:32 PM

Laknatullah la kau saravanan!!! Ibadat korban umat Islam kau samakn dgn babi pulak...lembu yg kau jaga tu makhluk ciptaan Allah!! Tuhan bg umat Islam...kurang ajar punya paria!!! Tgu la balasan Allah utk kau nti...tak xabis2 mhina, pertikai tentang lembu korban umat Islam pulak...kau p blik India kali tak selesa idup kt msia ni!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2013 at 8:34 PM

kalaulah saya jadi guru besar, saya tak akan melayan panggilan saperti itu melalui talipon. adalah lebih baik jika dapat bertentangan mata dalam issue saperti ini. saya berharap perwakilan yang benar benar telah mengangkat KJ sebagai KP dapat memaklumkan kepada beliau akan perkara ini dan nak juga lihat bagaimana akan dipantaunya. juga kita ada xco PEMUDA yang baru yang bertaraf USTAZ. saya harap encik Saravanan akan membuat laporan polis.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2013 at 8:39 PM

Ape nni aneeee
Wa tau la lu pandai undang2

Jgn tunjuk pandai sama org kg

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2013 at 8:39 PM

paria ni bodoh macam lembu juga la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2013 at 8:45 PM

Satu pendapat yang bernas yang saya pasti Ah Jib Gor dan KJ akan sokong dan setuju!

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2013 at 9:52 PM

Tak paham-paham dia orang ni...kan negara ini Tanah Melayu dan orang Melayu beragama Islam diberikan keistimewaan dalam perlembagaan......bukannya orang tak kira bangsa tetapi berugama buddha atau hindoo atau atheist atau kristian. Ni semua nak persoal...macam dah besar kepala betul mereka ni!

....................
Reply To This Comment ...................
October 17, 2013 at 10:31 PM

Aku malas dah nak campur.Biarlah Ketua Pemuda yang disokong seantero Melayu melawannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 17, 2013 at 11:32 PM

bagitau en sara xpyh balik msia lah..duduk aje kt luar negara..

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
October 18, 2013 at 12:04 AM

Maaf bro off topic sikit. Tolong baca blog Badut Rakyat. Melayu dikatakan memerlukan "tongkat" untuk hidup. Panas bro darah aku.

....................
Reply To This Comment ...................
October 18, 2013 at 12:32 AM

Saya setuju en Sara bawa isu ini ke tengah. Buat PC dan buat repot Polis sekali. Bukan apa, pandangan beliau saya percaya turut dikongsi oleh ramai lagi rakyat yang tidak faham maksud - Dimana Bumi DiPijak, DiSitu Langit DiJunjung.

Bagus jika isu ini diketengahkan dan dibincangkan secara terbuka. Sampai bila isu2 yang dianggap SENSITIF ini mahu disorokkan lagi ? Orang2 seperti Sara yang sudah semakin berani bersuara ( mungkin dek sebab keLIBERALan pemimpin2 Melayu ) akan menghasut lebih ramai rakyat dengan fahaman Pluralisma dan Malaysian Malaysia nya itu.

Jika kita terus diamkan dan sorokkan tanpa diberi pemahaman dan penegasan, perkara2 seperti ini akan menjadi seperti api didalam sekam, semakin membara dan menunggu masa saja untuk terbakar.

So En Sara , TOLONG BAWA KETENGAH !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 2:10 AM

Jangan layan. Belajar dari DAP, PKR & PAS, ada mereka layan jika dikritik atau disoal? Puak seperti Sara ni tidak akan habis-habis membuat perbandingan, semakin dilayan semakin menjadi-jadi. Tutup mulut, zipkan mulut. Habis cerita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 8:43 AM

Ah Gib Gor bagi muka dan $$$$ kat Dong Zhong dan Hindraf, now one word to say 'PADAN MUKA"

....................
Reply To This Comment ...................
October 18, 2013 at 8:53 AM

Ini LEMBU punya orang baca tarak habis tapi mau sembang lebih.

....................
Reply To This Comment ...................
October 18, 2013 at 8:54 AM

@dinturtle
saya setuju jugak.. en. sara tolong usahakan bawak perkara ni ketengah..

nak jugak dengar macam mana pemimpin2 yg dipilih berhujah mempertahankan ritual agama rasmi malaysia ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 8:56 AM

Ini LEMBU punya spesis cerita LEMBU punya pasai.

....................
Reply To This Comment ...................
October 18, 2013 at 8:57 AM

@Melayu Kampung
Bagi la LINK senang nak masuk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 9:03 AM

tanah melayu seluruh malaysia??...sbah dan sarawak bukan tanah melayu ye..jgn perasan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 9:08 AM

@dinturtleSampai juga masanya kita pertikaikan, kenapa perlu beribu-ribu biji kelapa dipecahkan di tengah jalan raya milik awam untuk thaipusam. Kenapa gua pula Batu Caves jadi 'hak eksklusif' kaum ni. Kenapa kuil yang didirikan secara haram dengan menceroboh tanah kerajaan tidak boleh dirobohkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 9:10 AM

ada tak buat korban kat sekolah2 JENIS kebangsaan? kalau takde, yang si mamat baghal tu nak bising apehal?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 9:14 AM

Ada ke pekeliling yang melarang sembelih lembu dalam kawasan sekolah? Yg tersirat dari ketidakpuashatian mamat hindu ini apa? Tak puas hati sebab guna kawasan sekolah ke atau tak puas hati sebab ibadah korban - sembelih lembu ni? Nak samakan sembelih babi ni apa ke jadahnya. Tiba2 pulak nak disamakan dengan ibadah korban yg setahun sekali dengan sembelih babi yg tak jelas justifikasinya. Kalau tak kerana kekangan tempat takdenya orang nak guna kawasan sekolah. Mangkuk hayun betul hindu ni. Kat mana mamat ni tinggal ya? Agaknya ada link dengan gangster, tu yg besar kepala. Kalau betul ada link dgn gangster, kasi cantas aje.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 10:01 AM

Bro, sekarang ni orang2 kafir dah pandai angkat muka (sebenarnya depa ni bukan pandai dan berani sangat cumanya kita yang pengecut) seperti : 1) boleh tunjuk kad kuasa encik 2) atas undang2 apa saya hendak ditahan 3) sila tunjuk surat pekeliling yang mengatakan ini boleh... 4) saya akan rujuk dengan peguam saya dahulu 5) encik ada bukti saya memandu guna hp 6) nanti kita jumpa di mahkamah etc etc.... Jawapan saya : tangkap dulu baru sembang atau saman dulu jangan cakap terus blah. Untuk kes saravanan : hujah lawan dengan hujah

....................
Reply To This Comment ...................
October 18, 2013 at 10:22 AM

Din
Saya juga nak pertikaikan perbuatan penganut hindu mencucuk lidah badan telinga diperayaan taipusam dan berarak dijalan raya hak awam yg boleh dilihat org anak kecil kita. Patutkah kita haramkan juga. Apa pendapat bro.

....................
Reply To This Comment ...................
October 18, 2013 at 10:59 AM

@Esa AdamPendapat saya - Sara, BRING IT ON !

....................
Reply To This Comment ...................
October 18, 2013 at 11:44 AM

Listen listen listen you Saravanan (if that's what your real name is), you are a bloody coward and also an a** **le trying to be a hero for the Indian for the wrong reason. Esa Adam, your point on the thaipusam is "spot on". What say you Encik Saravanan (if again that's your real name).

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 12:57 PM

Macamana nak sembelih babi ? Setau aku babi tu takde leher untuk dikelar atau disembelih.

....................
Reply To This Comment ...................
ka
October 18, 2013 at 2:12 PM

cara Sara tu berckp sgtlah arrogantnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 2:18 PM

SALAM POK DIN,

LAKSAMANA MUKHRIZ MELAWAT AMPANG.... WOOOW, PERWAKILAN UMNO SOKONGLAH MUKHRIZ KERANA SESUNGGUHNYA MUKHRIZ ADALAH JADI LEBIH BAIK DARIPADA TUN M DI DALAM SEGALA SERBI..

BERILAH PELUANG KEPADA BELIAU KERANA SEBELUM INI, PERWAKILAN UMUMNYA TELAH PON MENIDAKKAN LAKSAMANA MUKHRIZ DI MANA BELIAU TEWAS KEPADA SI KHAIRI ANAK MANJA DATUK RAMLAH VETERENG...

APA KATA KITA CUBA BERI PELUANG KE MUKHRIZ SEKALI...ACU SEKALI JEA.. KALI INI KALI TERPENTING WAHAI SAUDARA PERWAKILAN SEMUAAA.. INSYAALLAHU AMINIIIIN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 3:28 PM

Din,

Allah telah nyatakan janganlah kamu menghina agama dan kepercayaan orang lain keranan nanti mereka akan menghina Allah,mrasul dan agama mu. Atas sebab itulah umat islam negara ni dan juga satu dunia tidak mempertikai apa jua perayaan atau upacara agama lain.

Agama kita dihina bukan kerana mereka kuat tetapi kita yang lemah. Jemaah kita lemah kerana pemimpin kita jauh dari ajaran islam didalam urusan kehidupan diri dan umah didunia ini.

Bagi yang punya kuasa tidak melaksanakan kuasa itu pada haknya kerana inilah perkara-perkara ini berlaku. Selepas ini banyak lagi cabaran kita perlu hadapi terutama dari segi provokasi sebegini, malangnya banyak perkara agama tidak menjadi tajuk makluman buat semua orang awam atas dasar sensitiviti semenjak 13 may. Puak2 yang buat provokasi ini banyak yang lupa pasal 13 may kerana pada waktu tu mereka ni belum lagi ujud, mungkin mereka mahu perkara sebegini berlaku atau ingin lihat setakat mana marahnya melayu islam dengan pemimpin yang ada sekarang ini.

Semoga Allah jua yang membantu disampin kita berikhtiar dan berusaha menangani perkara sebegini dari terus merebak.

Kalau ikut hati memang banyak yang akan mati tetapi itu bukan ajaran yang dibawa oleh nabi.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
October 18, 2013 at 3:34 PM

Bro DT....yg ni KAFIR India menyamakan ibadat Korban Islam dgn menyembelih babi

skrg dah ada org Melayu yg diragui status agamanya buat kenyataan menyatakan Islam ni dicedok ddr agama Hindu.....makin BERSATU n VOKAL mrk skrg membuka bulu biri2 yg mrk pakai....cuba klik link ni:

http://sebastianphiu.blogspot.com/2013/10/agama-islam-dicedok-dari-agama-hindu.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+sebastianphiu+%28Sebastian+Phiu+|+Sebtv+|+True+Tv%29

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 18, 2013 at 4:20 PM

@AnonymousSaya juga nak jadi macam En. Sara laa. Saya tinggal di Pulau Pinang. Kat sini (atau mungkin di seluruh Tanah Melayu), kuil hindu boleh dibina di mana-mana sahaja...ditepi jalan (macam dekat simpang Bandar Ayer Hitam...dilereng bukit (macam di bukit depan pangsapuri rakyat selepas Paya Terubung), malah dekat tepi parit pun ada (yg terletak di sebelah Apartment Marina Bay, Tg Tokong tu 6 tahun dulu kecil aje, sekarang dah semakin besar).

Depa ni tak bersatu ke? Mazhab terlalu banyak ka sampai kuil lebih banyak dr penganutnya? Dalam agama depa takde syarat2 ke di tempat macamana boleh dibuat tpt ibadat? Tok sami depa ni kira main lantik diri sendiri ka? Rasa nak jadi tok sami, cari aje lokasi dan buat tempat menyembah. Pastu rayu duit kerajaan utk besarkan.

Kita orang Islam ada peraturan, bukan main bina aje masjid atau surau.

KP Liberal dgn maknya, sudi-sudilah beri komen ya!

....................
Reply To This Comment ...................
October 18, 2013 at 6:08 PM

Sekadar cadangan.Apakata *ariahdog ni tukar sembahan/binatang suci/whatever dia drpd lembu kepada babi.Confirm umat Islam tidak sesekali tergamak menyembelih sembahan/dewata/ibu/binatang suci/whatever *ariahdog ini di padang sekolah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 19, 2013 at 10:03 AM

tak adanya dia tu kat luar negara..
menipu

....................
Reply To This Comment ...................
October 23, 2013 at 9:27 PM

ibadat korban ada dlm sukatan PI

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 23, 2013 at 9:57 PM

Simple..Ibadah Korban adalah satu ibadah..

....................
Reply To This Comment ...................
January 29, 2014 at 12:54 AM

mcm mana dia ne dapat warganegara malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
October 3, 2015 at 11:49 PM

Sy sokong!

Post a Comment