........... Haji Hadi Nak Cari Pasal Lagi Dengan Karpal Singh ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Haji Hadi Nak Cari Pasal Lagi Dengan Karpal Singh !

Saturday, October 12, 201312comments


Hai Hadi ..... nak cari pasal ngan Mursyidul Agung PR lagi ker ? Tak serik2 lagi ? Dari Harakah -

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, perlaksanaan undang-undang Islam tidak menghalang kerjasama PAS dengan Pakatan Rakyat termasuk rakan bukan Islam kerana mereka tidak terlibat dengan undang-undang tersebut sebaliknya mereka harus melihat undang-undang itu dilaksanakan terlebih dahulu.

Katanya, PAS menyatakan dasarnya secara terbuka manakala DAP turut menyatakan perjuangannya secara terbuka dengan berdialog maka PAS dapat bekerjasama dalam perkara yang ada persamaan tanpa menghalang dalam perkara yang berbeza. bla bla bla Hadi terus bercakap tentang undang2 Islam ....

Tak habis2 pemimpin2 Pas akan ulang2 perkara yang sentiasa menjadi pertikaian hebat antara mereka dengan pemimpin2 Dap. Sebab apa ?

Sebab tiap kali timbul isu Pas yang kononnya mahu tegakkan undang2 Islam, maka akan melentinglah Karpal Singh ...... pung pang pung pang ...lama2 dibiarkan senyap tanpa sebarang kata putus. Tak lama kemudian pemimpin Pas akan timbulkan balik, melalak lagi si Karpal ...pung pang pung pang..... diam lagi. Ulang lagi .....lagi ... dan lagi ....

Tidak pernah ada kata putus atau kesepakatan dalam Pakatan Rakyat soal Islam ! Masalahnya pemimpin Pas TERPAKSA bercakap tentang Islam bila berdepan dengan ahli2nya. Jadi selagi tidak ada kata putus, selamanyalah pemimpin2 Pas akan terus berRETORIK dengan perjuangan Islamnya .....

Semasa kempen PRU13 April lalu, Hadi pernah berkata -

"Dalam perkara yang bersama, kita bersatu. Dalam perkara yang berbeza kita tidak berkelahi. Timbul masalah Pas melaksanakan hukum hudud, DAP tidak setuju tetapi tidak menentang.

"Ini suatu perbezaan yang kita kena faham. Kalau kita tidak boleh paksa dalam perkara agama, maka undang-undang lebih lagi tak boleh paksa. Ini dasar yang kita amalkan,".

Lebihkurang SAMA kan dengan apa yang Hadi sebut di awal tadi ?

Dan apa yang Karpal melalak waktu itu ( KLiK ) -

“Sungguhpun PAS mendakwa hudud hanya untuk Muslim, hakikat adalah ia akan membawa kepada pelaksanaan dua sistem yang bakal mencetuskan konflik dan huru-hara,”

“Jika PAS mahu meminda Perlembagaan Persekutuan, DAP dan PKR tidak akan membenarkannya,”


Suka saya nasihatkan Hadi dan pemimpin2 Pas lain, apakata tuan-tuan selesaikan dulu perbezaan asas ini sesama parti2 dalam Pakatan Rakyat TERLEBIH DAHULU, dapatkan satu kata sepakat atau satu pendirian bersama PR sebelum bercakap kepada orang ramai. Boleh tak ?

Jika terus begini - cakap atas pentas Pas lain, atas pentas PR lain - lama kelamaan rakyat akan melabel pemimpin2 Pas sebagai HIPOKRIT ! Orang Pas memanglah akan terima apajua yang pemimpin2 mereka kata, otak mereka dah beku. Tapi orang Melayu yang tidak taksub kepada Pas masih boleh berfikir dan menilai.

Inilah sebab utama prestasi Pas masa PRU13 merosot begitu teruk dan kenapa orang Melayu ( bukan ahli taksub Pas ) menolak Pas ..... sebab kami melihat pemimpin2 Pas ini HIPOKRIT !


Jadi saya ulang sekali lagi - Dapatkan konsensus pendirian bersama PR terlebih dahulu dalam apajua pendirian berkaitan Islam sebelum melalak kepada orangramai.

Bukan apa, sedikit sebanyak terasa juga penghinaannya bila pemimpin2 Pas ditempelak berulangkali oleh Dap ..... korang masih orang Melayu Islam walaupun korang malu nak mengaku Melayu.


PS - Baca juga artikel sebelum ini  -

Kalimah Allah - Haji Hadi, Sudah2lah Berpolitik ! Nyatakan Pendirian Pas Yang Sebenarnya Apa ?

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 6:29 PM

salam,

dalam ceramah kat mesjid dan surau serta semua pentas, ustaz-ustaz bodo akan bercakap bab perlembagaan islam. kerajaan yg ada ini tidak ada sedikit pun yg Allah nampak kebaikan melainkan pas yg berjuang menegakkan perlembagaan islam. buat la apapun, tak sama dengan pas yg BERJUANG untuk menegakkan perlembagaan islam. setakat BERJUANG dimulut-mulut ustaz sahaja, tetapi bab perkara lain tak ikut pun. yg dok ikut sedap mulut bercakap ialah perkara yg sukar untuk pemerintah lakukan.

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 6:35 PM

@AnonymousSaudara baru berikan takrif Retorik politik Pas :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 6:36 PM

Saya tak bodoh!!..saya tak bodoh!!...saya tak bodoh!!...pak aji dayus!!....pak aji dayus!!.......pak aji dayussssss!!!1

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 6:38 PM

lebih kurang sama dengan UMNO nampaknya. bila dah dekat pemilihan parti, masing masing bawakkan issue perjuangan. lepas tuh lupa dan akan timbul semula mengikut keadaan. kalau dah orang Melayu, bila nak dapatkan sokongan Melayu terpaksalah nyanyikan lagu Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 7:23 PM

lu lambat baca permainan dia la bro.kan dah dekat PRK.setiap prk mesti wajib keluar perkataan hudud.xda hudud macam mana pas nak menang ? hudud akan dimainkan setiap kali pilihan raya.kau fikir dia nak bangkitkan isu apa dekat pentas nanti selain hudud ?

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 7:31 PM

@AnonymousTidak terlintaskah saudara yang tujuan saya mainkan isu ini juga adalah sebagai mukadimah Prk Sg Limau ? :))

Warm up kata orang hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 8:33 PM

Aku bosan gile dengan retorik basi pas pasal hudud dan lakonan lawak bodoh hadi dan karpal pasal isu hudud setiap kali ia dimainkan.Tapi masalahnya penganut2 pas akan terus tertipu secara terang2an tanpa sedikit pun rasa diperbodohkan.

....................
Reply To This Comment ...................
October 12, 2013 at 8:35 PM

@tobengTahap kebekuan otak penyokong Pas memang mengkagumkan ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 8:55 PM

peringatan!

Umno jgn masuk campur. dari dulu pmainan pas dan dap...buat isu. umno masuk campur, sudahnya pas dap tiada sepakat, tapi umno juga disalahkan. dapat taik umno.
jd kali ini, diperingatkan sekali lagi..
UMNO JANGAN MASUK CAMPUR.

tp kalau nak jadi bodoh dan dayus, sila masuk campur jugak...kita tunggu dan tengok pemimpin mana yg akn membodoh dan mendayuskn diri sendiri paling awal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 9:28 PM

@dinturtle LIKE :)

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
October 12, 2013 at 9:44 PM

@tobeng
mana penyokong PAS nak rasa Otak depa dah BEKU kalau dah MALAS/MENOLAK sumber informasi pihak lawan/berkecuai ttg HIPOKRASI pemimpin2 mereka.

Majoriti pengundi muda yg pertama kali mengundi masa PRU13 lalu yg menyokong PAS (aku interview saja2) sbnrnya mmg betul2 BUTA ttg apa itu PAS....yg mrk tahu PAS itu nak bawa Islam, UMNO RASUAH/KRONI/ROSMAH...itu je...jawatan2 & isu2 utama majoriti BUTA...ini yg pemimpin pembangkang, dlm isu ni PAS suka

maklumat di hujung jari, tp mereka lebih gemar disuap dr mulut ke mulut, maka lama2 BEKUlah otak tu....PEMALAS & SKEPTIKAL nak baca informasi lain menjadikan majoriti cacai PAS tak sedar Otak mrk dah BEKU

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 10:01 PM

Stupid Hadi....one human one rule.

Post a Comment