........... BR1M Masih DiBayar 2 Peringkat ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

BR1M Masih DiBayar 2 Peringkat ?

Saturday, October 26, 201310comments


Menurut Najib, BR1M akan dinaikkan dari RM500 kepada RM650 + Rm50 insuran i-Br1m = RM700. Dan yang bergaji RM3k-4k juga akan menikmati BR1M sebanyak RM450 + RM50 i-Br1m.

Malas saya nak ungkit desas-desus sebelum ini yang kata BR1M kononnya akan dinaikkan kepada RM1k. Kalau tak silap, masa kempen PRU dulu, RM1k adalah angka yang dihebuh2kan semua orang. Sebab itu pengumuman BR1M semalam tidak mendapat tepukan riuh wakil2 BN sendiri sebagaimana biasa ( biasanya riuh bunyi tepukan meja ). Diorang pun tak berapa bersemangat gamaknya.....

Dalam fikiran ramai saya percaya ada yang membandingkan kenaikan RM150 itu dengan kesan pemansuhan subsidi gula ! Tidak kurang juga membandingkan dengan kenaikan harga petrol 20 sen baru ni yang banyak dikaitkan dengan BR1M.

Pandai Najib menaikkan terlebih dahulu harga petrol jadi tak perlu diumumkan dalam Bajet. Jadi taklah Bajet 2014 itu dilihat lebih banyak mengAMBIL berbanding Bajet 2013 yang lebih banyak memBERI. Terlalu banyak bezanya Bajet sebelum dan selepas PRU13, ek .....

Apapun, artikel ini saya cuma nak minta pencerahan mengenai cara pembayaran BR1M itu yang tidak disentuh oleh Najib semalam. Saya kaitkan dengan pengumuman Najib kerajaan sebelum ini -


Kerajaan bercadang melaksanakan pembayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) secara dua peringkat bagi memastikan penerimanya dapat menggunakan wang tersebut secara berhemah dengan berbelanja mengikut keperluan.- Utusan 29 Sept.


Kalau ada yang kata mungkin bayar sekali jer sebab peningkatannya tak banyak -

"Berapa jumlah yang mahu diberikan untuk BR1M kali ini, kita tidak boleh maklumkan lagi tetapi apa yang pasti lebih RM500."

Sooo.... RM300 + RM350 ? 

Hmmmm ...... kerajaan dah tak banyak duit ke ?

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2013 at 3:20 PM

BRIM utk Ahli yg setia pada parti Umno tak ada ke.

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2013 at 3:32 PM

@AnonymousHahahaha .... cute ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2013 at 4:13 PM

That's because all you fucking lazy melayu pigs has already spent all the money. That's why!
Fucking retard.

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2013 at 4:37 PM

@Anonymousini adalah contoh komen yang sering saya padamkan.

Ada sebab kenapa saya tapis komen. Selain itu, ramai juga yang cuba lari topik atau menggunakan peluang untuk menyebarkan dakyah. Orang sebegini bukannya mahu baca komen balas.

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2013 at 5:38 PM

@AnonymousAnon 4:13.
You're damn racist.

There are fucking lazy Chinese pigs too.
Your fucking retard kin are also responsible for spending all the money and one had got-off the hook, yesterday.

Other countries also gives handouts to its people. Its another way to elevate the economy, you son of a bitch. When people spend, many of your fucking kin's businesses, do well.

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2013 at 5:41 PM

Bukan ke, sebelum PRU13, Najib nak naikkan ke RM1200.
Elok bagi sekali-harong saja. Lebih membazir beri 2 kali. Nanti kena baru kerja overtime staff dan lain-lain perbelanjaan. Buang masa rakyat nak beratur tunggu dan dengar ceramah pulak. Lebih baik kami pergi buat kerja.

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2013 at 6:06 PM

@RD.Juga ada dicadangkan bayar melalui akaun bank :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2013 at 6:14 PM

Apasal 500 naik 650, tapi 250 cuma 300. Tukang kira kira ada salah ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 26, 2013 at 7:14 PM

melayu pigs?

surely you are a retarded fucking chinese pig-eaters commenting here..

go back to you mama and consume as much pig as you like! only pig-eaters like you behave just like a pig..mmmmuahahahahah

....................
Reply To This Comment ...................
October 26, 2013 at 7:21 PM

@AnonymousNi yang malas ni ..... dah cukup, yang lain tak payah nak balas la, saya padamkan.

Post a Comment