........... Akhramsyah Tidak Bijak Rupanya .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Akhramsyah Tidak Bijak Rupanya ....

Wednesday, October 9, 201323comments


Melihat CV si Akhram di atas, saya respek kerana walaupun beliau sudah berjaya dalam karier kerjayanya diatas kapasiti sendiri sehingga diiktiraf setanding dengan professional dari negara2 maju, beliau masih punya jatidiri Melayu yang kental.

ATAS KAPASITI SENDIRI.

Saya hanya tahu beliau anak Sanusi selepas beliau umum untuk bertanding, itu pun rakan yang beritahu. Malah banner diatas pun tidak disebut siapa ayahnya. Jelas anak muda ini jenis yang berusaha untuk mencapai cita-citanya atas usaha diri sendiri. 

Jalan pintas bukan caranya. Siapa ayah mentuanya pun saya tak tahu.

Kerana itu saya katakan yang si Akhram ni TIDAK BIJAK kerana tidak pandai menggunakan jalan pintas supaya dapat cepat naik dalam politik. 


Satu lagi kenapa saya katakan Alhram tak bijak - Dia tak pandai nak kaya dalam sekelip mata. Tengoklah tu.... bertahun2 bekerja, tapi tak kaya2 pun. Hahahahaha ...... Ada orang tak payah kerja pun boleh jadi kaya ..... itu baru BIJAK !


TAPI BIJAK kepada Pemuda Umno-BN ....... 

Kepada Pemuda Umno, kita tunggu tanggal 12 Oktober nanti bila diadakan Pemilihan bagi Jawatan Ketua Pemuda Umno.  ( BUKAN Pemuda UMNO-BN OK )


Nak Ubah DNA ?

Share this article :

+ comments + 23 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 11:23 PM

Guans pulok nok potong konek.....kalau KJ menang ke????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 11:29 PM

Biar kurang bijak mengisi kantung,
asal tidak gelojoh mengejar mentari.
Kalau kecundang siapa yang untung?
Mengetua pun tidak apalagi Perdana menteri....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 11:38 PM

Aik mcmana nak tlg org melayu kalau diri sendiri pun tkleh tlg?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 11:39 PM

Ooo admin pakai filter komen rupanya.takut AMU nangis baca komen kot?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 11:45 PM

Aduh Din bisanya....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 11:54 PM

Pasal tu saya sokong Akhransyah.
Saya dah nak marah dah, bila baca tajuk posting Abg. Din ni.
Nasib baik saya baca dulu sebelum maki tak tentu pasal.

RD.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 11:55 PM

AMU nangis oklah, dia is nobody. Bayangkan KJ nangis kalah dgn nobody ni? Menteri cum KP Msia kalah dgn.....xdpt nk bayangkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 9, 2013 at 11:55 PM

Macamana nak ubah DNA Melayu kepada DNA bangsa lain ? Senang ajer, ikut cara Zairil Khir Johari. Dari Cina bertukar kepada Melayu. Lepas tu terus perasan jadi Melayu sampai bila-bila.

Kita pun boleh buat macam tu jugak. Bagaimana caranya ? Mudah jer. Buang Agenda Melayu. Buang Perjuangan Melayu. Kita tukarkan Agenda Melayu kepada Agenda Liberal. Kita liberalkan Bangsa Melayu dengan menyuntik elemen 1 Malaysia 1 Bangsa. Kita buang unsur-unsur yang menjurus kepada perbezaan kaum dan tiada lagi layanan berbeza mengikut kaum.

DNA Pemuda UMNO mesti diubah agar menjadi liberal sepenuhnya. Tiada lagi sorakan Hidup Melayu. Tiada lagi hak istimewa bumputera. Tiada lagi tongkat untuk Melayu. Meritokrasi akan diperkukuhkan dan dimantapkan. Melayu akan terus merempat di bumi sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 12:03 AM

sindiran pd KJ lambungan pd Akhram.
Apa apa pun gua sokong KJ. lantak pi apa bro din ckp. hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 12:18 AM

Akhramsyah merupakan graduan Imperial College , London . Universiti ini adalah antara 10 yang terbaik di dunia . Kedudukan dalam tahun 2013 berada di bawah Universiti Oxford tapi dalam pengkhususan "engineering" ranking nya adalah lebih baik dari Universiti Oxford.

So KJ tak sepatutnya terlalu bangga dengan kelulusannya dari Universiti Oxford.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 1:00 AM

Ada kah antara kita yang dah tengok KJ punya CV ???

P.S.
Selain yang apa kita tahu yang dia ni menantu Pak Lah!!!
Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 7:47 AM

Bodo rupanya Akram nih... pasal tarak ada Oxford punyer degree!

Ha..ha..ha...

Contoh lain ahli politik lulusan Oxford ialah Jeffrey Kitingan (2 jurusan pulak tuh!). Bijak kan beliau?

Ha..ha..ha... Belajarlah kat Oxford! Senang jadi kaya dgn segera!

....................
Reply To This Comment ...................
October 10, 2013 at 8:16 AM

Akhram ni memang tak bijak.Tak bijak nak eksiden ngan anak menteri lepas tu ngorat.

Warghhh...Kah..Kah..!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 8:28 AM

@Anonymousapa yang bisa sangat dengan komen ko tu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 8:41 AM

Pak Lah pun nobody kalau bukan kerana Tun Mahathir...anak menantu naik atas dengan cara pijak kepala orang yang menolongnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 9:44 AM

Bukan stakat AMU tak bijak. Bapak dia lagi tak bijak.. skarang ni bapak dia tengah pusing satu Malaya kondem KJ dan promote anak dia. Ha.. ha.. ha.. sama macan DT ha.. ha.. ha..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 11:00 AM

Camana KJ nak cari keja, dia lulus PPE jer bae. Itu course mcm nescafe 3in1 je, politik+palsapah+ekonomi. Jadi pakar ekonomi handalan lever bros bulih lar kot

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 1:23 PM

Saudara Din,

Kalau setakat kelulusan universiti tempatan, apa kurangnya. Yang penting untuk menjadi seorang pemimpin adalah akhlaknya yang baik. Maka tidak timbulah rasuah, menipu, dan berbagai lagi masalah. Betul tak ? Saudara Din.

Sebagai Pemimpin Melayu kena tau tentang 3 benteng ini.
1) Sejarah Melayu 2) Raja-Raja Melayu 3) Agama Islam

Kenapa??? kerana musuh-musuh telah menyerang 3 benteng ini sejak akhir2 ini. Kalau Saudara Din Perasan lah..

1) Sejarah Melayu, jika sejarah kita hancur, kita akan hilang > tanah, hasil bumi, kedudukan strategik untuk perdagangan, jati diri, maruah (estim diri), hak keistimewaan. Namun jika sejarah & hak kita di ancam, kita mempunyai benteng kedua iaitu,

2) Raja-Raja Melayu, jika institusi beraja Melayu pupus? Kita akan hilang > budaya, semangat untuk bertahan (survival), jati diri, rasa ‘dinaungi’, benteng politik terakhir, pemelihara warisan & adat, identiti bangsa. Namun jika raja-raja Melayu pupus, kita masih ada satu lagi peluang, satu lagi benteng terakhir yang akan menyelamatkan kita semua, iaitu..

3) Agama Islam, Agama Islam terakhir bukan kerana dikira dari segi kepentingan, tetapi peranannya yang besar sehingga jika 2 benteng diatasnya hancur sekalipun, umat Melayu tetap bertahan dengan berpayungkan Islam. Namun jika Melayu tinggalkan Islam terlebih dahulu, 2 benteng diatasnya terus musnah.

Selain memperkasakan Ekonomi Melayu, Ketiga-tiga benteng ini wajib diperkasakan.

....................
Reply To This Comment ...................
October 10, 2013 at 1:57 PM

@Anonymoussaya sokong 100% komen saudara !

Soal kelulusan luar negeri itu saya rasa hanya dibangkitkan bila lawan terlalu bangga dengan kelulusannya.

Secara peribadi, saya tidak nampak kelulusan baik luarnegeri maupun dalam negeri mampu menjadikan seseorang itu pemimpin /pejuang yang baik.

Mungkin ada plus pointnya tapi tidak besar mana pun. Apa yang saudara gariskan itu lebih penting !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 2:05 PM

Aku mahu AMU ada telor. Yang lain tu bonus. Nak jadi pejuang mesti ada telor. Kalau tak ada telor, baik jadi pengikut saja. Hehehe...ilmu pun penting, tak kan berjuang main redah je kan.

....................
Reply To This Comment ...................
October 10, 2013 at 3:21 PM

Chakap banyak tak guna.Kita TAPAU Kithol KJ ini kali juga kalu.

{KEJORA DITAPAU PLASTIK BIRU}

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 10, 2013 at 6:04 PM

Yang tak ada telor, boleh terus bagi amaran...demi amaran. Dan banyak lagi amaran. Biar semua orang tahu amaran itu serius.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 12, 2013 at 6:45 AM

jadi burung...jangan jadi telor...telor akan duduk kat sarang sampai menetas..tak reti buat kerja..tp burung lebih fleksibel..masa tenang..burung bertenang...jika diganggu dia bangun menentang..hehehe

Post a Comment