........... PPPM - Tekak Dah Mula Loya Dengan Aksi OVER Memujuk DongZong ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PPPM - Tekak Dah Mula Loya Dengan Aksi OVER Memujuk DongZong !

Thursday, September 12, 201315comments

Dalam isu Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia, sejak diumumkan oleh Muhyiddin baru ni, tak putus2 lepas sorang2 pemimpin kerajaan tampil memberi JAMINAN dan PUJUKAN kepada Ngo2 Cina termasuk DongZong yang PPPM itu tidak punya agenda negatif terhadap bahasa Cina.

Tak cukup dengan pemimpin yang dalam kerajaan, yang dah jadi mantan timbalan Menteri pun turut dipanggil bagi memujuk orang Cina.


Saifuddin : K'jaan bukan mahu hapus bahasa Cina

"Adalah tidak benar apabila dianggap (pelan pembangunan) baru itu mahu menghapuskan bahasa Cina di SJKC. Ia bertujuan meningkatkan penguasaan bahasa Melayu dan bahasa Inggeris.

"Saya amat harap pihak Dong Zong meneruskan usaha mereka untuk berjumpa dan berunding dengan Kementerian Pendidikan
,.... bla bla bla .


Pihak Ngo cina masih berdegil, dan katanya nak bawa kes ke mahkamah. Lepas ni siapa pula akan tampil untuk memujuk cina2 Rasis ni ...........

Sekali dua tu bagi saya, standard la. Tapi kalau dah tiap hari baca benda sama dimana kerajaan terpaksa memujuk cina2 Rasis ini supaya menerima dasar kerajaan ...... saya mula naik meluat !

SUDAH-SUDAHLAH OI ! Pergi mampuslah dengan ngo2 cina yang masih berdegil mahu terus dengan cara hidup dalam tempurung cina itu.

Jangan sampai orang Melayu pulak yang termuntah dengan gelagat pemimpin Melayu yang terlalu OVER dalam memujuk cina !

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 3:06 PM

Betul la bro...naper tk u initiate sesuatu bg orang melayu menunjukkan kehendak mereka terhadap perkara ini agar kerajaan dan juga puak2 cinabeng sedar yang kita dah sangat meluat dgn sikap puak2 babi ni...

Pls tlg la...demi org melayu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 3:12 PM

Ingat 13 mei 1998 di Indon. Apa TERJADI.... ?

''AMOK'' perkataan yg tiada dalam kamus. Ianya menggambarkan ''kegilaan'' kaum melayu apabila dicabar keterlaluan.

JANGAN SAMPAI INI TERJADI DI TANAH MELAYU. Ingat......?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 3:52 PM

kalu tak minta kat dong zong kita minta pula kat pemimpin2 melayu ug camni gi mamposlah !!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 3:55 PM

Pudin New Politics pon nak interprem jugak ke. Kalo Pudin yang pujuk Cina, memang aku tak heranlah. Aku harap lepas PAU nanti, muka Pudin takde lagi dalam saf pimpinan tertinggi UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
September 12, 2013 at 4:26 PM

Bila dah namanya arahan ianya perlu diikuti..kau cina sekarang duduk kat mana?Yang menteri pulak duk lemah lembut napa?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 4:44 PM

Sudah tahu Dong Zong ini persatuan hard core cina komunis dan anti nilai melayu buat apa nak pujuk2 mereka lagi kecuali si Ah Jib Gor nak bagi lagi banyak benefit kepada puak cina komunis ini.
Tak kan tak sedar dulu sebelum PRU13 segala kehendak mereka di beri,duit berjuta di beri kepada sekolah mereka,menaikkan collage mereka ketahap universiti,bagi makan free besar besaran sambil menjerit 'WE LOVE AH JIB GOR',buat konsert PSY percuma tapi satu undi pun haram mereka tak bagi kepada Ah Jib Gor/BN.

Kita dah tahu tanpa undi cina dalam PRU13 Melayu masih boleh perintah lagi apa nak pujuk pujuk duk bagi muka lagi? Surat khabar The Star pun duk api api hari hari untuk benci orang melayu/UMNO tapi itu Ah Jib Gor tak buat apa. Ah Jib Gor ini adalah seorang 'chinese sympathiser'.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 5:04 PM

Betullah tu. Kerajaan takde niat sikit pun nak hapuskan Bahasa Cina. Kalau ye pun nak dihapuskan, maybe Sekolah Cina jer kot....hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 5:22 PM

Tak usah dilayan lagi kaum Cina nih. Tumpukan saja untuk memartabatkan kaum sendiri yang telah begitu setia bersama kerajaan. Apa kah kerajaan hari ini terlalu lemah hingga sanggup sujud kepada mereka. Tak berasa malu ker kenangkan PM turun hingga kebawah sekali pukul gendang?

Ikut jer apa yang telah termaktub dalam perlembagaan. Biarkan jer mereka bertutur bahasa mereka kat rumah jer. Tak sedar lagi ker apa dah jadi pada PRU13? Apa yang dituntut kerajaan layankan, tapi api balasan mereka? Mereka adalah bangsa yang tak mengenang budi, taklah pulak kerajaan tak tau.

Sekarang nih kerajaan kena pikirkan pulak kalau orang Melayu tak nak undi UMNO/BN, apa akan jadi? Pemimpin Melayu kena sedar dan pikirkan kalau pengundi Melayu tak sokong lagi UMNO/BN, dapat tak mereka duduk dikerusi empuk sekarang nih? Kalau dah tau dan dah perasan, berikanlah tumpuan kepada kaum Melayu/Pribumi, kerana disebabkan merekalah maka pemimpin Melayu hari ini dapat merasakan keseronokan dikerusi empuk.

Bagi permulaan dan seterusnya, katakanlah CUKUP dan CUKUP kepada Najib

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 7:07 PM

Ah jib gor terlupa bsunat masa kecik2 tu la stim tsk habis2 kat bangsa kulup

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 7:16 PM

Korang nak tau agak details tak tentang 13mei? Kalo bole dari sumber rasmi pasal kita tak nak jadi bias kan? Apa kata korang baca laporan MAGERAN pasal ia adalah kertas rasmi yg perakui...aku dah baca...just type kat google "laporan mageran 13mei"...ada blogger yg rajin scan laporan tu n upload ke blog dia...agak panjang tapi sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat sangat bagus dan berguna utk kita semua mengenal sifat dan sikap cina2 komunis ni...diulang cina2 komunis...ada gak cina yg bagus tapi tak ramai dah kot skang ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 7:33 PM

Mereka tunjuk berkeras tu ada sebab din!....Ini akan menjadikan puak2 chauvinis dong zhong ini boleh meminta yg bukan2... Dan seperti biasa permintaan mereka akan dikabulkan oleh najib.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 7:39 PM

@AnonymousKempen tolak najib setakat ini belum menampakkan sebarang hasil... Mungkin kerana hanya dipromosikan oleh sebilangan kecil bloggers, pm masih buat stail mcm tiada apa yg berlaku. Hanya kita yg mengharapkan bukit berubah, sedangkan bukit tetap disitu. Saya masih berharap sesuatu letusan berlaku dlm umno sebelum PAU.... Kalau takde jugak, kita promote supaya pas tolak dap ...... mungkin kita akan ada alternatif dlm PRU 14 nanti!!!.

....................
Reply To This Comment ...................
September 12, 2013 at 9:14 PM

rasanya tak perlu dilayan ngo2 cina ini kerana depa pon dah 99% buang undi pada DAP..tak mgkn kita akan dapat bahagian undi mereka lagi..nasihat saya lupakanlah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 12, 2013 at 11:56 PM

Akhbar Kompas yang sangat berpengaruh di Indonesia menulis dengan tajuk “Di Malaysia, Dari Kuliah Sampai Nikahpun Dikredit” (28 Ogos 2013), amat menarik untuk dibaca dan dikongsikan kepada seluruh rakyat Malaysia apatah lagi menjelang Hari Malaysia yang ke-50 pada 16 September 2013 ini. Rencana di akhbar Kompas itu dimulakan dengan tulisan di bawah ini,

“Di Malaysia, Dari Kuliah Sampai Nikahpun Dikredit”
Malaysia mungkin menjadi salah satu negara kredit dengan sistem yang sangat memanjakan warganya. Tapi yang namanya kredit, tetap saja ada nilai minus dan beberapa masalah di dalamnya. Berikut ini beberapa sektor kredit yang kurang lazim atau tidak ada di negri kita

1. Kuliah
Setiap warga Malaysia memiliki kemudahan untuk mendapatkan pinjaman dari pemerintah untuk biaya kuliah, kerajaan menyebutnya PTPTN. Syarat untuk mendapatkanya pun sangat mudah, dan nyaris tanpa seleksi. Cukup hanya dengan menunjukkan kartu kewarganegaraan Malaysia.

Pinjaman ini wajib dibayar setelah nantinya para mahasiswa lulus dari perguruan tinggi. PTPTN bisa didapat untuk semua perguruan tinggi, baik swasta atau negri dan tanpa jaminan aset layaknya bank. Jadi setiap orang, baik miskin atau kaya memiliki kesempatan yang sama untuk kuliah.

Yang namanya pinjaman, tentu ada bunga setiap tahunnya sekitar 1% (kalau belum dirubah). Dengan rata-rata biaya kuliah di Malaysia adalah kisaran 90-120 juta. Bagi mereka yang belum bisa melunasi pinjaman ini, maka mereka tidak dibolehkan melakukan perjalanan ke luar negri.

Dengan nada kesyukuran, akhbar Kompas itu berkata “cukup hanya dengan menunjukkan kartu kewarganegaraan Malaysia”, rakyat di Malaysia boleh menikmati pelbagai kemudahan seperti Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), Gadjet, Alat Transportasi, Rumah malah pernikahan semuanya mendapat bantuan daripada Kerajaan Malaysia yang amat prihatin.

Katanya di hujung artikel itu, “rakyat Malaysia terlalu dimanjakan” dan “kamu tidak akan menikmatinya di negara kami”. Ianya amat-amat memberi keinsafan kepada kita bukan.

http://luar-negeri.kompasiana.com/2013/08/28/di-malaysia-dari-kuliah-sampai-nikahpun-dikredit-587659.html


http://www.al-azharrisiddiq.com/2013/09/ulasan-hebat-di-koran-kompas-

....................
Reply To This Comment ...................
September 13, 2013 at 6:43 AM

Rasanya tak perlu saya tambah komen ... apakata baca artikel seterusnya -

http://dinturtle.blogspot.com/2013/09/china-town-bersepah-dimanakah-malay-town.html

Post a Comment