........... Penganjur Blackout DiDakwa .... Tapi Anwar Tetap KEBAL ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Penganjur Blackout DiDakwa .... Tapi Anwar Tetap KEBAL !

Tuesday, September 24, 20136comments

Perhimpunan Blackout 505: ADUN Batu Burok didakwa - begitulah bunyi tajuk artikel TMI.

- Syed Azman, 52, didakwa melakukan perbuatan itu di Padang Merbok, Jalan Parlimen di sini antara pukul 2 dan 6 petang 22 Jun lepas mengikut Seksyen 15(3) Akta Perhimpunan Aman 2012 yang membawa hukuman maksimum denda RM10,000 jika sabit kesalahan.

- Mahkamah turut memerintahkan Syed Azman dibicara bersama-sama dengan Anggota Parlimen Seremban Anthony Loke Siew Fook, Anggota Parlimen Pandan Mohd Rafizi Ramli dan sekretariat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Muhammad Adib Ishar, yang berdepan pertuduhan serupa. 

Saya yakin dalam kepala anda pasti tertanya2 soalan ini - Dimana nama Anwar ? Kenapa Anwar tak pernah didakwa ? 

Saya pernah menulis hal yang sama Jun lalu -

Tindakan Terhadap Penganjur Perhimpunan Haram ? - Jangan Sampai Pihak Berkuasa Jadi Bahan Lawak Rakyat

bila dilapurkan yang pihak Polis akan ambil tindakan penganjur perhimpunan.


TAPI kenapa Anwar yang tidak pernah pernah miss walau satupun siri program Blackout 505 yang diadakan diseluruh negara, malahan menjadi penceramah utama dalam setiap siri Blackout, TERLEPAS ?

OKlah, gambar tu saya edit supaya lebih terkini

Tidakkah kenyataan diatas berbunyi HASUTAN kerana Blackout 505 adalah perhimpunan haram ?

KENAPA ANWAR BEBAS LEPAS TANPA SEBARANG DAKWAAN ? ? ?

Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
September 24, 2013 at 4:35 AM

ermmmm sebab pihak pendakwaan GAGAL mengenalpasti AI yg TULEN.....skrg ni ramai klon2 dr AI yg disimpan oleh UMNO....takut "UMNO" tersilap mendakwa geng sendiri.....:)

suka melihat WAJAH AI yg baru diREMAJAkan.....nampak Nur keimanan yg terang benderang bagai bulan mengambang dilangit malam.....doa penganut2 PAS akhirnya termakbul....hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
September 24, 2013 at 4:43 AM

Ok...ok ni pulak nak jwb dgn serius....hehe

mcm mana nak dakwa AI kalau dia hanyalah PENCERAMAH..bukannya pihak penganjur....lainlah kalau dia adalah AJK Black 505, barulah boleh ditahan....ini penceramah jemputan je....itu la BIJAKnya AI dlm memperGUNAkan org lain.

org yg sanggup diperGUNAkan tu yg patut kita selidik krn memiliki sifat DAYUS + LURUS BENDUL......nasib ko lal labu

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
September 24, 2013 at 7:56 AM

KDN belum betul-betul pulih lagi ,bukan A I sahaja ramai lagi yang lain yang selalu membuat kachau dalam negara tak berani disentuh pon .

Ikan kering masak lemak, lemak dimasak bersama cili'
KDN masih lemah , perangai lama belum pulih lagi,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 8:00 AM

Alahai din penyu... mcmana nak dakwa si Al-Jubs nih, Ahjibengong pun tunduk pada tuntutan2 beliau...

Seperkara lagi, kes ini seperti sama dgn peristiwa pencerobohan Lahad Datu. Kata kunu dalang2 peristiwa tersebut telah dikenal pasti, tapi tak berani nak umum? Kenapa yek? Yang jadi mangsa ialah lembu2 bodoh yg hanya menjadi pak turut! Pengembala lembu2 tu pula ketawa bagai nak mampus!

Mcm ini cara pemerintah nak kendali kes? Sangat lemah, lembab dan tidak telus langsung! Kenapa yek?

Tanya Ahjibengong, pasti dia akan jawab
"Rahsia tu hanya KITA berdua jak yang tahu"....

Seelok-eloknya, dah menang tanpa bertanding, pergilah dulu makin angin ke negara luar. Kan naik sain TPPA nih. Khazanah Harta pun dah ada saudara kembar bernama Khazanah Americas. Tinggal 'ubah' sahaja bulan dan bintang besar pada jalur gemilang kepada hanya bintang2 kecil....

....................
Reply To This Comment ...................
September 24, 2013 at 8:49 AM

dna dlm bontot pun buleh lepas.. ini kan pulak cuma ceramah.. kalau dakwa pun mesti lepas jugak..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 10:49 AM

Din... soalan hang ni sebetulnya memeningkan kepala banyak pihak untuk menjawab, iaitu antaranya KPN, AG, Menteri KDN, SPRM, Pemimpin UMNO dan PM.

Post a Comment