........... Kenyataan Setiausaha Lim Kit Siang Dapat Perhatian Pengerusi Umno Selangor ... Sensitifnya Pemimpin Umno Ler ni.. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kenyataan Setiausaha Lim Kit Siang Dapat Perhatian Pengerusi Umno Selangor ... Sensitifnya Pemimpin Umno Ler ni..

Friday, September 6, 201317comments

Dyana Sofya
Mulanya saya malas nak komen pasal minah Dap ni yang dalam wawancaranya yang disiarkan Mkini ada beritahu yang beliau mahu perjuangkan IPTA buat pelajar bukan Melayu, sebab nanti tak pasal2 beri publisiti pada dia. 

Bila saya baca Noh Omar pun terpanggil nak komen kenyataan budak mentah ni, saya pun nak sentuh jugalah.

“Kenyataan sebegini berbentuk perkauman. Dia tidak faham sejarah, sebab itu tiada semangat patriotik. UiTM jelas dilindungi Perlembagaan dalam Perkara 153. Ini hak kita dan jangan pertikaikan,” katanya kepada The Malaysian Insider mengulas cadangan setiausaha politik Penasihat DAP itu. - TMI.

Apa yang minah Dap tu sebut ? 

"Golongan bukan Melayu perlu ada peluang sama seperti orang Melayu."

"Sebuah institusi pengajian tinggi yang menerima kemasukan golongan bukan Melayu dan pada masa yang sama mereka hanya perlu membayar yuran yang sama seperti yang kita bayar di UiTM," katanya dalam wawancara dengan Malaysiakini baru-baru ini. - Mkini.

Untungnya minah ni ..... Dia bukannya siapa pun dalam Dap, setakat setiausaha kepada Lim Kit Siang jer.... tapi bila cakap bodoh macam itu pun boleh dapat perhatian dan reaksi dari Pengerusi Umno Selangor !

Setiausaha Agung Perkasa lagi ganazzzz -

“Langkah mayat kami dulu. Falsafah pendidikan UiTM yang mengutamakan orang Melayu menjadikan dia berjaya hingga ke hari ini,” 

Saya risaukan satu jer - Apakah pandangan minah ini mewakili ramai lagi anak muda diluar sana ?

Jika benar, maka kita perlu lakukan sesuatu kerana ternyata ada yang tidak diajar kepada anak2 muda Melayu ini !

Oya, kebetulan baru ni ( sehari sebelum artikel minah ni keluar ) saya ada keluarkan semula petikan Tun Mahathir yang  diberikan dua tahun lalu ( KLiK ) yang bagi saya masih relevan untuk menjawab isu yang diberikan oleh minah Dap ini -

Kita boleh jaga kepentingan orang bukan Melayu tanpa membelakangkan kepentingan Melayu. Kita harus jelas sebab-sebab kita membuat tindakan. Umpamanya tempat-tempat dalam universiti kerajaan kita ambil tahu tetapi kita tidak ambil tahu tempat-tempat dalam universiti swasta. Apakah orang Melayu begitu ramai di universiti swasta?

Dan komen saya diartikel itu -

Bagus juga saya ingatkan kembali sekarang .... kot2 ada yang bising2 mempertikaikan soal kuota kemasukan IPTA ketika ini. 
Ada tak mana-mana pihak yang ambil serius teguran Tun dua tahun lalu itu dengan mengambil inisiatif mengumpulkan maklumat tentang IPTS supaya dapat digunakan untuk membalas hujah2 mereka ?

Hmmm ... makin dekat PAU makin sensitif pemimpin2 Umno ni pada isu2 bangsa Melayu, kan  .... Kalau Mkini interview kerani atau budak pejabat pada LKS, diorang akan komen juga ke ?

TAPI isu cikgu Poh Kim Thye yang mem-babibodohlembubangangsialpukimak kan Melayu pada anak muridnya, TAKDER siapa nak perjuangkan ? ( KLiK )

Share this article :

+ comments + 17 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
September 6, 2013 at 4:58 PM

biarlah dia nak jwb bro...kang tak jawab, dikata pulak tak ambil tahu, tak vokal.....lagipun Noh Omar dah buat keputusan tak mau pertahankan kerusi MT dia.....soooo dia tiada kepentingan dlm PAU13

nasib baik la pompuan ni bukan kwn aku, kalau tak dah lama kena BASUH ni.....hahaha

dlm hal bersuara menjelang PAU ni kadang2 ianya berjaya menimbulkan kembali cadangan2/ide2 BERANI & BERNAS dr pihak yg bertanding spt DSHisham....dia kata dia sanggup elaun dia dipotong kalau boleh bantu kurangkan defisit negara.....Alhamdulillah

http://smvonline.blogspot.com/2013/09/menteri-sambut-baik-cadangan-potong.html

psstttttt....sebenarnya ide tu dr Rafizi.....:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2013 at 5:09 PM

kenapalaa cara balasan kepada macai DAPigs ni agak terlalu emosi , sepatutnya pandai laa sindir balik dan sentiasa kaitkan dengan sekolah cina tu , baca-bacalaa buku Tun M . hrmmm

....................
Reply To This Comment ...................
September 6, 2013 at 5:13 PM

Din,

Suruh minah ni bagi angka berapa ramai anak Melayu yang belajar di kolej Tunku Abdul Rahman dan sekarang berstatus universiti dulu baru boleh cerita UiTM.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2013 at 7:27 PM

din ... bila aku komen pasal minah tu ... engkau senyap ja ...
bila ada komen dari perkasa dan umno ... bukan main semangat engkau berhujah ...
komen aku masih yang dulu ...
buah yang hasil dari benih KETUA BAHAGIAN UMNO GAGAL MENGHAYATI ASPIRASI PERJUANGAN UMNO ... bagaimanakah buah-buah yang lain ... yang jauh dari perjuangan UMNO ... adakah mereka memahami dan menghayati ASPIRASI PERJUANGAN UMNO ...
dan ini adalah isyarat yang diberikan oleh pimpinan UMNO kini ... betapa liberalnya mereka dalam perjuangan dan penghayatan ASPIRASI UMNO ... memartabatkan bangsa melayu yang jauh ketinggalan dalam semua aspek ... pendidikan ... perniagaan ... dan bahkan pertanian ... melainkan FLOAM yang berjaya menanam rock melon dan mendapat tawaran harga seperti emas ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2013 at 10:06 PM

Poh Kim Thye is head of which NGO? Until he has something similar to Perkasa, do shut the fuck up.

Go put Ibrahim Ali in jail first THEN you've got the right to complaint.

Fucking Ultras are all the same. You can be racist but others can't????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2013 at 10:07 PM

Apa salah dia? Bermuhibbah tak bagus ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 6, 2013 at 10:45 PM

Ada gadis melayu yang sanggup jadi mistress sebab wang lumayan walau mereka tahu berdosa, ada gadis melayu jadi keldai dadah sebab wang lumayan, walau tahu risiko boleh mati. Jadi kalau setakat jadi tali barut DAP, apa sangat la. Saya rasa kita tak patut mempopularkan orang macam ni. Memberi kelebihan pada DAP jika semua orang kenal dia. Buat macam PKR & DAP, buat-buat pekak aje bila ada isu hitam mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2013 at 1:56 AM

@Anonymouskan saya dah cakap, asalnya saya tak nak tulis sebab tidak mahu beri publisiti percuma kepada minah nobody ni.

Bila pemimpin Umno sendiri yang komen, baru saya komen sama.

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2013 at 1:56 AM

@AnonymousYou can complaint everybody racist but we cannot ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2013 at 3:29 AM

Woi dapigs. It is my democratic right to be racist. Kaum pendatang yang tak tahu diuntung¡

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2013 at 3:30 AM

@Anonymous

Poh Kim Thye is the example of DAP supporters , like Alvivi , this kind of bastards can get away from their racist remarks !!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2013 at 7:20 AM

Hahaha....anon 10:06...amik ko sebijik..."you can complaint we malay being racist, but we cannot complaint bout u guys being super racist?"....bodo punya olang...kalo lu mau mampus cepat...lu kasik marching mcm lu punya atok nenek buat time 1969...ada berani?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2013 at 8:44 AM

NAMA GUA TONG SAM PAH
GUA MALI NEGLI MELAYU
NAIK TONGKANG MAA
DULU GUA KULI SEPET
SIKALANG GUA SUDAH KAYA..

GUA BIZ PELACUR AMOI
GUA BUKAK JUDI KEDAI
GUA JUAL CANDU HISAP
GUA KETUA KONGSI GELAP..

GUA SUDAH JOIN ITU DAP
PARTI@DOGS AND PIGS
GENG SAMA DONG FUCK ZONG
GUA TAIKO SIKALANG
GUA SUDAH PECAH BELAH MELAYU
KASI MELAYU HANTAM MELAYU
JADI ANJING SURUHAN GUA
JADI BALACHI PECACAI GUA..

LU MESTI INGAT NAMA SAYA
MR TONG SAM PAH
KETUA SAMSENG DAP MAAA

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2013 at 8:56 AM

Jgn layan.yg penting melayu pertahankn hak melayu yg drampas satu demi satu.puak jembalang dah xsedar diri mcm kaduk naik junjung.bersatu semua melayu tentang kejahatan puak puaka pndatng.1 Malaysia tak sama nilai 1 bumiputera.

....................
Reply To This Comment ...................
September 7, 2013 at 12:02 PM

Sedih nya sekarang, Pemimpin Melayu berani mendera Melayu sahaja ! Pada bangsa lain, reaksi mereka lambat malah tiada langsung. Cuba melayu buat ganas lebih sedikit, pasti segera di matikan.

Ini bukan pernyataan liar. Kebenaran nya memang sudah lama di perhatikan. Jika di Amerika, berkulit putih dan warganegara sah asal, kerajaan mereka akan segera memberi perlindungan. Tercatit undang-undang nya juga.

Cina paling rasis kita tahu. Semua pun tahu. Jika tidak ada dasar kerajaan, mungkin melayu tiada tempat di sisi mereka. Graduan kita di layan dan di beri gaji berbeza berbanding bangsa mereka berkelulusan lebih rendah.

ITM kini UITM di tubuhkan atas kesedaran melayu. Malaysia tidak berjaya tanpa sumbangan besar produk melayu. Kenapa mesti menghancurkan nya apabila suara sumbang " budak lupa daratan " di atas kepentingan peribadi dan menyayangi bos nya ? Dia berjaya sebab UITM juga. Bila melayu menjadi cina, cakap bahasa mereka, ganjaran dunia yang di berikan oleh pihak terkaya ini amat berbaloi-baloi.....Ini lah kenapa ramai melayu membunuh bangsa nya sendiri.

Lihat dan kaji pergolakan Timur Tengah. Siapa berkuasa ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2013 at 12:41 PM

Darah Melayu ke minah ni. Nampak mata dan pipi semacam Lim Kit Siang je.
Orang tua-tua pernah berkata, kalau dalam darah kita ada setitik darah dari sesuatu bangsa, maka perangai dan feel kita juga sedikit sebanyak ada mirip bangsa itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 7, 2013 at 1:01 PM

Din..ko tak approve komen aku ek?..aku geram dgn cina kat atas tu...hmmm...

Post a Comment