........... Bekas Setpol Shahrizat Ada 10 Kereta Mewah ? 1Azam - Akhiri Zaman Miskin ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bekas Setpol Shahrizat Ada 10 Kereta Mewah ? 1Azam - Akhiri Zaman Miskin !

Tuesday, September 17, 201332comments


PUTRAJAYA: Sebanyak 10 kenderaan mewah didakwa  milik Datuk Suhaimi Ibrahim turut dirampas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Kenderaan tersebut yang termasuk Toyota Alphard, Golf GTI,  Vellfire dan Camry diletakkan di Kompleks D Bangunan SPRM di sini.

Suhaimi dihadapkan ke mahkamah hari ini atas tuduhan terlibat dalam penyelewengan program 1Azam yang dikhaskan untuk membantu golongan berpendapatan rendah.

Beliau bagaimanapun dibebaskan dengan ikat jamin. --MalaysiaGazette


Bekas Setiausaha Politik Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, Datuk Suhaimi Ibrahim yang ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) malam tadi dibebaskan dengan ikat jamin pagi ini.

Menurut laporan portal MalaysiaGazette, Suhaimi didakwa terlibat dalam penyelewengan program 1Azam yang dikhaskan untuk membantu golongan berpendapatan rendah. MalaysianGazette.



Nak komen apa ya ....errrrr ..... kereta Proton takde dalam senarai ker ?

Saya cek dan baru tahu 1AZAM tu bermaksud AKHIRI ZAMAN MISKIN !

Share this article :

+ comments + 32 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
September 17, 2013 at 7:10 PM

Kalau si Luncai terjun dengan labunya. Kak Jat kita pulak terjun ke kolam taik lembu. Tak habis-habis skandal pasal duit.

Setpol : Saya dengan ini berAZAM untuk keluar dari rumah naik Vellfire. Esok naik Alphard. Lusa bawak Golf GTI plak. Dengan program 1AZAM, saya telah berjaya keluar dari kepompong kemiskinan! Terima kasih kak Jat.

p/s : Kak Jat tak tukar kereta jugak ke. Dah dok kat kondo, tak kan naik kereta lembu je....

....................
Reply To This Comment ...................
budakhingusan
September 17, 2013 at 7:18 PM

betul la tu 1AZAM. pulun kebas semua sampai akhir zaman cucu cicit perasuah2 ni takkan merasa jadi miskin lagi dah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 7:30 PM

kena pastikan dulu 1AZAM tu ada CORP tak kat belakang ?

....................
Reply To This Comment ...................
September 17, 2013 at 7:33 PM

Perhatian ya, Suhaimi masih kategori SUSPEK, belum dibicarakan apatah lagi didapati bersalah.

Tuduh jangan ! Sindir sikit2 ok :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 7:43 PM

Kalu duit orang miskin pun diseleweng...mcm mana umno nak membela melayu..pada siapa lagi melayu nak harapkan?kenapa penyokong umno masih mempertahankan puak2 perasuah dlm kepimpinan tertinggi umno?adakah ahli2 umno sudah anggap rasuah itu halal dan dibenarkan syarak?..oh bangsaku..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 7:48 PM

Ok.. betting boleh dibuka sekarang. Bersalah atau tidak bersalah, di mana wang anda?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 7:54 PM

tuduh???? macham mana se-orang boleh ada se-puloh buah motokar? ta'ada jawapan yang munasabah..

ali

....................
Reply To This Comment ...................
September 17, 2013 at 7:56 PM

@Anonymouserrr..... beli hutang tanpa deposit ? errr.... kawan beli tumpang nama ? errr... menang duit kutu ?

....................
Reply To This Comment ...................
September 17, 2013 at 8:06 PM

10 kereta mewah dengan gaji setpol maksimum RM9,750 sebulan. Hmm..lumayan jugak jadik setpol ni buleh pakai 10 keta mewah. Bukan satu tp soploh tuu.

http://docs.jpa.gov.my/docs/pp/2012/pp062012(1).pdf

....................
Reply To This Comment ...................
antihipokrit
September 17, 2013 at 8:08 PM

Apasal yg terkait dgn Shahrizat semua ada masalah penyelewengan?

....................
Reply To This Comment ...................
September 17, 2013 at 8:20 PM

@belangni yang payah kalau pembaca pun pandai buat research !

....................
Reply To This Comment ...................
September 17, 2013 at 8:26 PM

Mana kita tahu, mungkin duit hasil menabung sejak kecil. Bila dah cukup, maka bolehlah pergi menunaikan fsrdhu haji. Bukan beli kereta mewahlah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 8:28 PM

Kereta mewah sampai 10. Lu memang standard umno bodoh. tak boleh fikir

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 8:37 PM

Ohhhhh tidakkk, kenapa……kenapa….. adik nuar buat taik, ha ha ha

....................
Reply To This Comment ...................
September 17, 2013 at 8:43 PM

Rasuah tetap rasuah. Siapa yang terlibat wajib menerima hukuman sewajarnya. Sekiranya Dato' Suhaimi ni terbukti terlibat rasuah, beliau adalah manusia PALING BODOH DAN BAGHAL di dunia.

Namun begitu, apa jadi dengan lapuran-lapuran terhadap pemimpin pembangkang seperti DS Anwar Ibrahim dan Azmin Ali, yang dilapurkan mempunyai kekayaan luar biasa....kenapa lambat sangat SPRM bertindak? Apakah ada PILIH-PILIH ORANG dalam mengambil tindakan?

....................
Reply To This Comment ...................
Anak Sabah
September 17, 2013 at 9:00 PM

10 buah kereta meawah. Aku yang bergaji RM2,500.00 ni nak beli satu Saga Fl(sekitar RM45,000) pun susah. Berapa gaji SETPOL? 30k atau 1 juta?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 9:11 PM

macai PR tak kenal ke adik anuar, he he he, umno juga yang salah.

....................
Reply To This Comment ...................
September 17, 2013 at 9:36 PM

@Anonymoussaya tunggu orang sebut jer .... dia ni adik Anwar ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 9:53 PM

Seleweng atau main duit adalah dosa besar..selagi namanya dosa besar, Allah ampunkan tetapi mempermainkan kalimah Allah adalah dosa syirik. Dosa syirik jatuh agama, beb!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 9:53 PM

Salam,
nama un dato. Dulu masa tak berjawatan, duit tinggal lima hinggit dlm poket. Bila dah berjawatan, tak kan la poket nak diisi dgn lima hinggit. Ramai yg dok keliling dato kat cafe hotel tunggu dato belanja. Nak tanding mt pulak, ramai la yg nak duit belanja utk berkempen buat dato. Blogger pun nak kasi juga utk jual diri dato. Lima hinggit mana cukup.

Keta tu org kasi. Sebulan satu. Nak pi bincang pasal lembu suami kak ijat. Penting nak pastikan kak ijat kukuh, aku pun kukuh juga. Bkn senang kalu naik satu keta, org cam nanti. Kalu naik berlainan keta, sisah la org nak cam.strategi tu.
kemudian senang nak kasi org buat kerja. Tak tahu dato maik keta mana, org suruhan naik keta mana.

yg penting org muda pun nak jadi kaya dan mewah cara mudah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 17, 2013 at 10:37 PM

Datuk Suhaimi Ibrahim sekali pandang ada iras Anwar Ibrahim namun tiada sebarang pertalian keluarga. Datuk Suhaimi merupakan bekas Presiden Majlis Belia Malaysia sekitar 90an.

....................
Reply To This Comment ...................
September 17, 2013 at 11:12 PM

barua mcm ni la yang bg rosak umno...tembak je org mcm ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2013 at 12:00 AM

Bro,kalau boss dia sebat duit laki bini duit NFC,si Suhaimi pun ikut tauladan juga.

Alfie

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2013 at 1:04 AM

ini lah masalah kalau ada title datuk.. kalau datuk business man atau tokoh koperat ok juga.. ini datuk politik suam suam kuku..pakai 1 mpv 1 kereta cukuplah.. iss tamak sungguh.. nak belagak kaya tak kena tempat



....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
September 18, 2013 at 2:44 AM

hmmmm teringat zaman tadika ramai2 nyanyi lagu.....

bapaku pulang dr kota,
bapaku belikan kereta,
kereta MEWAH, besar-besar,
boleh ku bawa ke SPRM,

pon..pon..pon..pon..pon...pon..pon..pon..pon,
kereta BESARku berbunyi,
marilah ehem..mari naik,
boleh ku bawa jumpa SPRM

lain mcm je bunyi.....ni lagu kita nyanyi bila nak jumpa SPRM.....lalalalalala...:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2013 at 8:09 AM

Dah mcm ini punya busuk pon Ahjib ngok nak defend lagi si Sharizat lembu tu!

Walau yg buat tuh mcm ada 'genetic' Al-Jubs, tapi mesti dia berani dan pandai buat pun pasal bos dia indirectly jadi sifu (tok guru)dia...

Uhh! Best nyer UMNO nih!

....................
Reply To This Comment ...................
shaf
September 18, 2013 at 11:36 AM

Nak satu vw golf!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2013 at 11:41 AM

Ini lah kerja org politik.rembat duit je kerjanya.duit org miskin plk tu.byk mn duit utk bantu org miskin habis dimentekedarah oleh puak2 haramjadah ni.nasib org miskin ttp mcm tu jgk.mmg lahanat la puak ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2013 at 12:22 PM

@Anonymoussapa2 ada info.. sila sebar2kan..
bila tarikh lelongnya keta2 yg dimaksudkannya tu..?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2013 at 1:05 PM

kalau betul adik anwar mestilah ada kaitan keluarga..bapak sama ibu lain kot...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 18, 2013 at 9:32 PM

@AnonymousKena juga tanya Zuraidah mak lampir, bagaimana nak kaya cepat..... Shuhaimi ni pun bakal menjadi model bagaimana nak kaya cepat... He he he!

....................
Reply To This Comment ...................
esa adam
September 19, 2013 at 10:29 PM

Bro Din,

Orang UMNO ni susah sangat nak berubah.

Ini kerana menterinya yang bergelumang dengan skandel lembu/kondo dan setpolnya pula di bawa ke mahkamah kerana rasuah masih ramai lagi ahli UMNO masih mahukan dia.

Setpol tentunya orang yang paling rapat dengan dia. Takkan dia tak tahu atau segaja buat-buat tak tahu.

Jika SPRM dah bawa ke mahkamah sudah tentu ada prima facei kes yg perlu dia jawab. Persepsi umum sudah tentu ada kes walau pun mungkin dia menang di mahkamah atas sebab2 teknikal.

Post a Comment