........... Artikel Lomak Cili Api - PEDASSSSS ...... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Artikel Lomak Cili Api - PEDASSSSS ......

Monday, September 30, 20139comments

Cadang nak tulis isu lain tapi terbaca nukilan orang Nogori ni .... tak boleh tahan, kena copy juga kat sini dan minta pandangan pembaca2 setia sekelian.

Huh...mamat ni buek lawak ke apa? Ada ke dia suruh cari CEO GLC yang berjiwa UMNO?



Mamat ni masih tak sodar lagi ke yang UMNO sekarang dah LIBERAL?!
 
Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang pukul gondang iklan rayo cino,

Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang pujuk rayu Dong Zong dan orang Kristian sampai orang Melayu sendiri raso nak muntah.

Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang tabur berjuta ringgit untuk sekolah cino dan banggo lak tu anak eh pandai cakap cino.
 
Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang nak pertahankan kalimah "ALLAH" pun terpaksa guna mahkamah?!
 
Buek apo nak lotak spesis CEO GLC yang hanya ikut bulat-bulat cakap punahsihat dan konSULTANs?!

Seterusnya .....KLiK ! Adeeeeeh ..... masak lomak cili api nih - podas jang !
 
Yang Orang Melayu perlukan ialah CEO GLC yang ULTRA MELAYU!!
 
 
PS - Mungkin ada yang confused antara pemimpin dan parti.....  Tapi POINTnya semua faham, kan.

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
September 30, 2013 at 3:38 PM

Berasap pedasnya artikel tu bro tapi isinya padat dan tepat sekali. Malangnya tak ada pemimpin yang duduk diatas yang nak dengar.

Balik-balik bagi pada kroni. Kot nak bersuara pon time dekat nak PAU je. Lepas dah menang,dia ajak sedara-mara dan geng-geng pau habis duit GLC

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2013 at 4:15 PM

saya sependapat dengan admin. orang Melayu sendiri tak dapat membezakan antara parti dan bangsa. sememangnya benar dan tak dapat dinafikan bahawa bila saja sebut UMNO maka secara otomatik ahlinya adalah orang MELAYU. ahli ahli tidak perasan bahawa ahli sendiri dan kebanyakan pemimpinya sebenarnya MELAYU yang berdarah naga. ini kerana pemikiran mereka telah disuntik dengan DNA LIBERALISME. ahli ahli telah dibuai dengan alunan gendang cina kesekian lama. bunyi kompang dan rebana tidak lagi kedengaran.

justeru, kalau nak pilih pemimpin, biarlah dari kalangan bangsa MELAYU yang benar benar tulin, iaitu berjiwa MELAYU yang berani menghunus senjata demi mempertahankan ISLAM, MELAYU, KESULTNAN MELAYU dan NEGARA.

....................
Reply To This Comment ...................
rakyat marhaen
September 30, 2013 at 4:34 PM

CEO berjiwa UMNO takziah pada GLC

kroni akan masuk
direct nego tak perlu keluar tender
komisyen for all the purchases
and the list goes on.............

itulah yg berlaku di Petronas FELDA and all the glcs

....................
Reply To This Comment ...................
September 30, 2013 at 5:01 PM

Betul tu Din.
Tengok aja UDA dibawah Jazlan. Dia nak bawa pelabur Cina masuk bangunkan tanah jel Pudu. Macam tak ada pelabur dari negara lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2013 at 5:13 PM

sokong,sokong !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 30, 2013 at 6:14 PM

Kita tak nak CEO GLC yg berjiwa UMNO ... sebab dalam UMNO ada pemimpin yg tak ada jiwa Melayu
Kita tak mau org seperti KJ, Saifuddin dan juga Nur Jazlan yg asyik nak jual tanah kpd cinabeng masa jadi CEO UDA

Kita nak CEO yg berjiwa Melayu seperti DS Abdul Wahid Omar
Walaupun dia bukan pemimpin UMNO, tapi dia berjiwa Melayu tulen
DS Abdul Wahid sudah berjaya, hidup dah senang dan kaya ...tapi tak lupa diri dan sedar akan permainan Cinabeng

Kita nak CEO GLC yg mcm ini ....

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/agenda-pemerkasaan-bumiputera-diperkenal-kerana-sektor-swasta-tutup-peluang

....................
Reply To This Comment ...................
September 30, 2013 at 6:46 PM

@Melayu KampungMereka dengar .... masalahnya ramai yang ahli politik bukannya pejuang bangsa

....................
Reply To This Comment ...................
September 30, 2013 at 6:48 PM

@Esa AdamBagi saya tak per kalau pelabur dari China atau mana2 negara sekalipun tapi terma perjanjian jangan sampai kita kehilangan hak dan tidak terabai tanggungjawab kepada anak bangsa untuk turut sama merasai pembangunan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
October 1, 2013 at 12:07 AM

hmmm..huhu apa nak jadi dgn orang melayu?projek juta2 tapi melayu dapat apa?contoh terbaru dekat danga bay ni..projek billion tapi pemaju dari china,target buyer pun bangsa cina juga.apalah melayu nak bangga.model dekat billbord pun cina.so nampak gaya gelang patah jadi port baru kubu kuat dap.umno di mana??ah jib gor lepas menang tanpa bertanding jawatan presiden,terus lesap.senang hatilah laki bini,tak perlu berhempas pulas berkempen.apa nak jadi anak buah kat bawah apa dia peduli.janji dapat pi amerika,dapat jumpa org2 ternama.dia bawa nama malaysia ke nama dia sendiri..tah lah
saya dari skudai

Post a Comment