........... Amaran Bahaya Kepada Najib / Umno / BN Ekoran Pelan Pemerkasaan Bumiputera ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Amaran Bahaya Kepada Najib / Umno / BN Ekoran Pelan Pemerkasaan Bumiputera !

Sunday, September 15, 201313comments


Seperti yang dijangkakan, puak2 cina kiasu akan melompat selepas Najib bercakap tentang Melayu Bumiputera.

Naib presiden PKR N Surendran melihat Pelan itu sebagai "diskriminasi ekonomi berasaskan kaum". "Pelan ekonomi mengikut kaum ini tidak munasabah, tidak mengikut undang-undang, perlembagaan dan rasis." bla bla bla ..... Mkini.

ahKok juga bertempik -

"Apa yang menghairankan bukankah sekarang ini merupakan masa tepat bagi Najib memikirkan kepentingan semua kaum di negara ini dan bukan hanya tertumpu kepada bumiputera saja kerana tindakan itu seolah-olah menafikan hak kaum bukan bumiputera sebagai penduduk Malaysia," 

"Apakah maksud DEB ini? Adakah ia polisi yang tidak berakhir kenapa pelan terdahulu gagal yang sekarang ini kononnya akan berjaya? Ekonomi berasaskan satu kaum saja pasti akan membuka lebih dalam jurang perkauman di negara ini," kata Teresa.- TMI

Ketua pemuda MCA Datuk Wee Ka Siong pula mempertikaikan kewajaran GLC digunakan untuk membantu Bumiputera. - Mkini.

AMARAN BAHAYA - Umno BN bakal kehilangan undi kaum cina ! ! !

Habislah BN nanti bila tiba PRU14....Pasti kalah BN jika orang cina secara beramai2 mengundi Dap sebagai tanda protes. Heeeeee ..... takuuuuuut ......

Sebenarnya selain dari mahu mendengar apa yang bakal Najib janjikan pada orang Melayu Pribumi, saya juga mahu lihat bagaimana cara Najib menangani Keroyanan orang Cina yang memang sudah dijangka.

Sekelip mata .... hilang segala kesan pemberian hadiah2 dan bodekan yang telah Najib curahkan kepada mereka selama 4 tahun. Tidak menghairankan dan memang sudah dijangka. Kenapa saya kata begitu ?

Kerana rakyat Malaysia tidak pernah diajar apa yang sepatutnya dipelajari dari Peristiwa 13 Mei 1969.

Kerana rakyat Malaysia telah diajar sejak dari zaman sekolah supaya hidup berasingan mengikut kaum, tidak bercampur gaul dan tidak mementingkan akan perlunya satu bahasa supaya integrasi berkesan dapat berlaku seterusnya memupuk kefahaman dan toleransi akan perbezaan sosio budaya yang wujud antara kaum dinegara kita.

Perasaan syak wasangka dan dengki begitu tebal antara kaum yang ada.

Dan Najib fikir semua itu boleh diselesaikan dengan hanya tempelan stiker 1Malaysia dan melalui pelan Memperkasakan Sekolah Cina.

Bila orang Melayu bising masa Najib bodek Cina, ada Najib layan ? Sekarang kita tengok apakah Najib akan layan bila Cina pula bising selepas cubaan Najib bodek Melayu .....

PS - Saya ingin cadangkan kepada Najib supaya menjawap mereka sepertimana Datuk Bandar Kuala Lumpur menjawap Ngo2 yang bantah Hab Makanan Cina Jalan Alor - "Saya tidak ada masalah (kalau mahu berjumpa) tapi kalau datang dalam keadaan yang tidak ada cadangan (apa-apa) kita tak boleh buat begitu,"

Maknanya, jangan hanya komplen saja tapi berikan cadangan bagaimana mahu rapatkan jurang ekonomi antara kaum yang begitu luas .....  jika takde cadangan, tak perlu layan !


Baca juga pandangan Awang Selamat tentang keberkesanan DEB dan kenapa polisi2 DEB harus diteruskan - KLiK. dan ulasannya mengenai Pelan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera - KLiK.

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 15, 2013 at 11:20 PM

Jika dengan plan baru Najib ini boleh mengubah hati pengundi Melayu yng mengundi PAS & PKR, ini adalah strategi yang hebat. Bayangkan jika mereka ini mengundi BN pada pru14 nanti, gerenti BN menang besar. Masa tu nanti, Najib tak perlu susah pecah palak mikir camne nak tarik Cina undi BN, sebab konfem dia orang pun terpaksa undi BN untk tidak diketepikan kerajaan. Kunci pada kejayaan BN adalah berapa banyak dapat menarik orang Melayu menyokong kerajaan, yang lain akan menyusul dengan sendiri. Orang Melayu lebih pandai berterima kasih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 1:26 AM

jaga kepentingan rakyat yang 68 peratus lebih penting kerana boleh menjana sokongan dan undi yang lebih banyak dari mereka yang kurang 24 peratus.lagi pun dah nyata tanpa sokongan cina orang melayu masih boleh membentuk kerajaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 1:39 AM

Najib mmg bodoh kalau melayan cauvinist dan surindran yg x bodoh dan x faham perlembagaan.

Pau nk dekat najib. Ni baru sikit. Jgn lupa kami menilai anda sentiasa bukan sebelum pau saja. Nasihat saya ikut ape yg tun buat selama ini dan melayu pasti akan backup.

Kita undi cina? Sape peduli kita perlu undi cauvinist. Pru 13 membuktikan kita boleh menang dgn hanya bumiputera. Common sense, sokong majority anda menang. Kalau cna nk isytihar perang pru13 maka x payah nk menyalak sekarang.

Melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 1:40 AM

Silap * kita hilang undi cna?

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 2:31 AM

Semasa PRU13 mereka menyalak "ubah" dan "ini kalilah". Sepatutnya kita terbalikkan dan hempukkan balik kepada mereka.

"Ubah" kepada membodek bumiputra dan "ini kalilah" kita tumpukan perhatian kepada bumiputra.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 3:08 AM

ALHAMDULILLAH, DS Najib masih berani melaungkan "HIDUP MELAYU"... DS Najib & TS Muhyiddin boleh terus mara dgn Agenda Melayu & Bumiputra, jgn layan apa2 ancaman dan tuntutan 'bangsa pendatang'... PRU 2008=tsunami india, UMNO & BN masih gagah... PRU 2013=tsunami cina, UMNO & BN masih bertahan.... Kalau DS Najib sayangkan Melayu, jgn jadikan PRU 14 nanti sebagai tsunami Melayu pula.... Yang penting semua Melayu Islam dan Bumiputra lain wajib bersatu. Jika kita bersatu, 'bangsa pendatang' wajib akan melutut kat kita.

....................
Reply To This Comment ...................
MeorUsa
September 16, 2013 at 3:13 AM

Najib confused acronym he calls plan.
Najib had been to too many Chinese association meetings.
A half bake plan.....with the half bake menus on top of half bake menus.
Where is the pudding.?
Najib have to decide is he with the Malays.?Maybe.?
Because to pursue this social engineering you have to be 100% Malay.

....................
Reply To This Comment ...................
mae
September 16, 2013 at 7:55 AM

Kalau Pelan ini hanya 'lip service', UMNO akan kehilangan undi Melayu juga. Kadang-kadang gempak bukan main tapi perlaksanaan tidak nampak pun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 8:26 AM

din ...
sebelum engkau teruja melompat-lompat bagai kera dapat bunga mendengar dan melihat lakon layar ah jib gong yang baru ... yang direkacipta oleh pemandu ...
bahawa ah jib gong adalah pejuang melayu tulen ... kini sedang bangkit mara memperjuangkan nasib bangsa melayu ...
er engkau baca dulu blog ni ...
http://yuseriyusoff.blogspot.com/2013/09/myteksi-syarikat-milik-cina-totok-anak.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+DoubleY-OmongKebenaranTangkisPembohongan+%28Double+Y+-+Omong+Kebenaran+Tangkis+Pembohongan...%29

ini antara beberapa petikan yang rasanya perlu direnung ...


Sebelum ini dikhabarkankan YTL dapat kontrak Kementerian Pendidikan berjumlah RM9 billion untuk pemasangan jalur lebar, Pelantar Pembelajaran Maya (VLE) dan pembekalan komputer riba Chromebook di bawah skim ’1Student, 1Device’.


Saya difahamkan baru-baru ini MyTeksi mendapat geran kerajaan sebanyak RM1.2 juta dari Yayasan 1Malaysia. Walhal jika diperhatikan hampir 95% pekerja syarikat terdiri daripada kaum cina yang fanatik DAP.

MyTeksi yang dimiliki oleh Anthony Tan (gambar) cucu pengasas Tan Chong Motors iaitu keluarga ke-11 terkaya di Malaysia khabarnya mendapat sokongan penuh PEMANDU malah PM sendiri ghairah mempromosikan MyTeksi di laman Twitternya sekaligus memberikan promosi secara percuma kepada syarikat tersebut.

fikir-fikirkanlah ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 8:41 AM

dan din ... ini pula komen dari blog ...

http://sensecredaccountability.blogspot.com/2013/09/usaha-memperkasakan-ekonomi-kaum.html

petikan yang perlu diambil perhatian ialah ...

DiFAHAMkan terdapat 34 'TOUCH Point' yang diBENTANGkan oleh DS Najib semalam.. KeBANYAKkan 'TOUCH Point' tersebut meLIBATkan penyertaan GLC dan AGENSI kerajaan yang TIDAK ASING lagi seperti PETRONAS, UDA, MARA, TERAJU dan lain-lain lagi.. Bagi kita, SEMUA bukan perkara BARU...

dan ...
Mungkin ianya lebih SESUAI jika kita KATAkan ianya sebagai satu BENTUK penJENAMAan semula oleh DS Najib bagi mengambil semula HATI KAUM Melayu/BUMIPUTERA yang diLIHAT KECEWA kerana DILEMA 'AH-Jib-GOR'nya..

fikir-fikirkanlah ...
dan aku tetap seperti hujah aku yang dulu ...
biarpun dalam PAU nanti ah jib gong memakai pakaian pahlawan bugis ... dan berlatar belakang persembahan para pesilat melayu berjuang dan bertarung ... dengan paluan gendang silat silih berganti ... dan kelihatannya dengan gagah berani ah jib gong mara ... dan mengambil keris yang terpajak pada batu ... dan mencabutnya ... menciumnya ... dan menyarungkan ke dalam sarung selepas itu menyelitkan ke pinggangnya ...

bagi aku itu hanya gimik ah jib gong dalam usaha membawa watak dialah pejuang melayu yang perlu dikekalkan ...

selepas kekal sebagai presiden umno ... din ... apa yang dia akan buat ...
mengubah UMNO menjadi lebih liberal ... sama liberal dengan dirinya ...
ubah pemimpin sekarang ... atau UMNO akan diubah oleh ah jib gong ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 10:45 AM

Tanah Melayu not Malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 1:02 PM

ek elhhh....sebelum ni bagi macam2 termasuk tang long bodoh semua masih gak x sokong....pi mampus ler lu cha ya ngan keling...sibadigol sood ahjib ni pun sama gak x blh pakai

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 16, 2013 at 2:07 PM

Biarkan bangsa tak mengenang budi ni melalak macam anjing dalam pagar. Agenda Melayu mesti terus ditegakkan. Kini giliran Muhyiddin pula turun gelanggang. Satu kenyataan tegas dan berani mesti keluar dari mulut beliau. Barulah nanti nampak penyatuan orang Melayu semakin kukuh.

Kepada sahabat-sahabat yang masih sangsi dengan Najib, simpan lah dulu perasaan anda tu. Bukan Najib yang anjing-anjing tu sasarkan tetapi bangsa Melayu yang mereka serang. Kita bukan lagi hanya perlu bertahan tapi kita harus juga datang menyerang mereka.

Post a Comment