........... Akhramsyah PENIPU ! ? - Tidak Pernah Jadi Presiden Ataupun Ahli MAYC | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Akhramsyah PENIPU ! ? - Tidak Pernah Jadi Presiden Ataupun Ahli MAYC

Tuesday, September 24, 201323comments

KEMASKINI 25/09 3:30 PM -

Akhram Penipu ? Presiden MAYC Mohd Hazri DiMinta Sangkal Bukti2 Ini !

 

                                 **********************************

 

Seorang pengomen diartikel sebelum ini ada merujuk kepada sebuah artikel Berita Harian 3 hari lalu dimana Presiden MAYC Mohd Hazri mendakwa Akhramsyah telah menipu dalam blognya bila mengaku dirinya diamanahkan sebagai Presiden MAYC.

http://www.blogger.com/profile/03238867141039750843

Ekoran itu - Presidennya, Mohd Hazri Mohd Hadzir, meminta semua pengerusi MAYC negeri segera membuat laporan polis bagi membolehkan perkara itu disiasat.....  “Sehingga kini sembilan laporan polis sudah dibuat di seluruh negara terhadap kenyataan Akramsyah itu.

Dan  - Beliau juga mengarahkan 30,000 ahli MAYC di seluruh negara tidak memberi sokongan dan bantuan politik kepada anak bekas Setiausaha Agung dan Naib Presiden UMNO, Tan Sri Sanusi Junid ketika bertanding menentang Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin pada pemilihan akan datang.BH - MAYC nafi Akhramsyah pernah jadi presiden.


Hmmmmm ..... pengakuan satu baris dibahagian pengenalan diri blog boleh menyebabkan 9 laporan Polis dibuat .... 

Apapun, saya harap saudara Akhramsyah dapat tampil segera memberikan jawapan kepada perkara ini sebab ia melibatkan kredibiliti anda.

Share this article :

+ comments + 23 comments

....................
Reply To This Comment ...................
September 24, 2013 at 9:39 AM

Semasa Akram berura-ura untuk bertanding pun sudah ada suara untuk membuat laporan polis terhadapnya berbangkit dari kesah lama - dendam tok ayah.

Ini satu perkara yang perlu dilihat secara positif dan kelebihan kepada Akram jika dia berada dalam pihak yang benar atau sekurang-kurangnya dia bijak menguruskan isu.

Akram pernah bertanding sebagai exco pemuda dan tewas di era mukhriz menentang Kj tetapi tidak pula laporan polis dibuat terhadapnya dalam isu yang sama.

Najib pernah dipalitkan dengan isu misteri altantuya yang masih blum terjawab dengan jelas, anwar lebih hebat dengan 'skandalnya', malah Kj dikaitkan dengan 'rasuah' dan salahgunaka kuasa di era paklah pun masih berdiri hari ini dalam politik.

Akram - itu baru satu permulaan untuk anda..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 10:24 AM

Sementara menunggu penjelasan dari Akhram, anda boleh baca background kes MAYC ni ...

http://www.malaysiakini.com/news/154151
http://www.malaysiakini.com/news/154765
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0922&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_04.htm

Ni pula komen blogger

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/09/akhramsyahs-ketua-pemuda-bid-tuan-syed.html

http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2013/09/akram-want-pemuda-to-continue-carry-obor.html

Ok ...Akhram ...kita orang tggu penjelasan anda pula

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 10:57 AM

inilah din kalau korang nak lihat bagaimana isu-2 dimalaysia ditangani oleh para pemimpin umno dan sekutunya. Kalau melibatkan kepentingan jawatan, maka kes terkentut depan pemimpin pun akan dibuat laporan polis..., dah tu dlm tempoh 24 jam dikerah seluruh pendokongnya membuat huru hara. Tapi, kalau hanya melibatkan maruah melayu, kepentingan bangsa dan agama tak melibatkan jawatan mereka, atau kepentingan strategik lain, sampai isu jadi basi baru nak terkial-2 menjawab.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 11:01 AM

Aku menyokong Akram, tapi dalam kes sebegini aku takkan membela atau mempertahankan beliau. Salah tetap salah. Benar tetap benar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 11:16 AM

ABKj....already start to attack

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 12:22 PM

salam..saya cuma nak tanya..berapa lama dah si hazri sengal ni dah jadi ahli mayc?? sejauh mana siasatan dia utk pastikan akhram bukan ahli mayc. takat carik kat meja presiden yang ada kat wisma belia tu ke? setau saya hazri masuk mayc pun tahun 2010..cakap macam terer sgt. bagi akhram tak payah nak explain apa2 la..biarkan je sengal ni. yang pasti the true mayc will support akhram. jadi presiden mayc msia pun keja nak bodek menteri je buat apa. dasat sangat ke menteri ko tu..kalah takpe akhram..yang penting semngat menjaroh mau ada..peace yoll

....................
Reply To This Comment ...................
Melayu Kampung
September 24, 2013 at 12:24 PM

Ini baru sikit je Akhram kena cuit. Masa nak bertanding je tiba-tiba muncul kes. Apa-apa pun kepada saudara Akhram, selamat datang ke dunia politik! Berhati-hatilah memilih rakan-rakan yang ingin turut berjuang pada pemilihan ini. Gendang perang telah dipalu. Segala senjata akan dipergunakan. Tetapkan landasan perjuangan anda. Bukan kuasa yang dikejarkan tetapi maruah Melayu tunjang perjuangan saudara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 12:41 PM

Eh eh apa cerita ni akhramsyah? Mahukan publisiti murahan ke? hehe

....................
Reply To This Comment ...................
September 24, 2013 at 1:06 PM

ini semua anak buah syed hamid albar yang disuruh untuk mencemarkan nama akram...

....................
Reply To This Comment ...................
September 24, 2013 at 1:16 PM

Saya sebenarnya sokong Akhram tapi kalau ada sebarang kes, saya tidak akan berkompromi....walaupun dikatakan pihak lain juga banyak kes tergantung. Selagi saya ada saluran ini ( blog ) untuk bersuara, saya akan tanyakan.

saya akan cuba hubungi saudara Akhram sendiri untuk dapatkan jawapan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 1:17 PM

gugup juga aku dibuatnya. aku telah membantu beliau mendapatkan sedikit sebanyak sokongan dari perwakilan pemuda dan menampakkan hasil, tetapi ..............? aku berharap sangat berita ini tak benar dan juga diharapkan saudara Akramsyah dapat tampil berikan penjelasan dimasa terdekat.

terima kasih admin. u truly deserve to be highly rated. congrat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 1:34 PM

Politik, keluar masok parti, kena buang parti, semua ada dalam politik.

Ada kes lama sapa president mayc. Ada court kes lagi.

So apa heran? Time tunM cakap pasai umno waktu dia keluak umno?

Semua sebab tak bagi tunM mai PAU.

POLITIK melayu politik duit dan jawatan.


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 1:47 PM

@Anonymous

terima kasih banyak bro kerana berkongsi maklumat. link yang terakhir sudah ditarik keluar artikelnya saya agak. Melayu macam ni lah yang benar benar dikatakan Melayu kerana tidak mau Melayu yang lainya tersesat. sekali terima kasih bro. terima kasih DT kerana telah berjaya melahirkan Melayu yang berjiwa Melayu dan prihatin dengan bangsa sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 1:49 PM

@dinturtle

terima kasih bang. saya amat kagum dengan semangat juang kamu. benar benar memperjuangkan yang benar walaupun amat sakit untuk dilakukan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 2:43 PM

Pernah berlaku kemelut dalam MAYC dulu , Akhram terlibat sebab dia beria-ia nak rebut kuasa . Untuk pengetahuan , bapak Akhramsyah dah jadi pengerusi MAYC dekat 30 tahun rasanya since 1970s to early 2000 . Dia dok kata orang2 MAYC tak betul tapi kenapa dia tak sound bapak dia sekali ?? yang 30 tahun jadi Presiden MAYC tu ???? Come on lah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 3:34 PM

Pak dia dulu jadi MB Kedah pun tahan 3 tahun shj ... Kedah dah nak jadi lingkup ...

....................
Reply To This Comment ...................
September 24, 2013 at 5:45 PM

kalau ikut cerita di SOTB, akhram ni dapat menewaskan Syed Hamid Albar untuk jawatan MAYC ketika Syed Hamid Albar dah pun melangkaui had umur tuk jawatan belia tu...
sampai masuk court dengar cerita yang Syed Hamid Albar x puas hati. mungkin gangguan ni lanjutan cerita2 tu kot hehe...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 6:10 PM

salam,

ada kisah bagaimana pengerusi spad tak buat egm mayc bertahun lamanya. akram bertindak kerana dakwaan bahawa ros akan membatalkan mayc. bila buat egm, pengerusi spad kata salah dan tak akui egm tersebut. kalu betul cite ni, nampak sangat la yg mendakwa tu ada agenda motor di balik lori.

....................
Reply To This Comment ...................
September 24, 2013 at 6:33 PM

Ceritanya akan terbongkar juga nanti ..... siapa suruh start !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 24, 2013 at 6:54 PM

Molek benor..sy tngu jwpan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 26, 2013 at 8:09 PM

Presiden MAYC yang sah pada tahun 2010-2012 adalah saudara Mustaffa Bin Mat Arof

....................
Reply To This Comment ...................
September 26, 2013 at 9:04 PM

@AnonymousAkhram pernah atau tidak menjadi ahli MAYC ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 16, 2013 at 3:10 PM

keahlian Akram shah dalam MAYC diragui,ada yg megatakan dia ahli kawasan Batu,ada yg kata kawsan di kedah,tiada bukti sah yg megatakan dia ahli MAYC tp tak tau plak kelab mana,yg pasti dia telah 'dipecat' (jika dia ahli) semasa AGM 2012 (usul dibawa oleh perwakilan kelantan & di sokong sebulat suara) yg bermakna dia bukan lagi ahli MAYC itu pun jika dia ahli MAYC.

p/s : senang cerita mcm nie la,semasa Mustaffa Mat Arof jadi presiden (dalam masa yg sama juga Akram Shah juga mendakwa dia presiden) kita tengok siapa yg berada di HQ MAYC Kebangsaan??? so,sapa yg dok di pejabat HQ dia la Presiden,hanya yg di iktiraf sahaja akan berada di sana,simple ja...buat apa nak pening.

Post a Comment