........... SOMBONGnya KJ Balun Perkasa ! Macam Ini Ke Ketua Pemuda Parti Juara Melayu ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

SOMBONGnya KJ Balun Perkasa ! Macam Ini Ke Ketua Pemuda Parti Juara Melayu ?

Thursday, August 29, 201346comments



Peeeerrghh .... KJ mengamuk ...... nak pertahankan Najib konon......

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin menempelak Ketua Pemuda Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Irwan Fahmi Ideris yang dilapor mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meletakkan jawatan.

"Siapa dia nak minta PM letak jawatan. Jawatan dia bukan ketua Pemuda Umno. Dia Pemuda PERKASA. PERKASA ada apa?

"Presiden kamu sudah kalah dalam pilihan raya umum, perasan nak minta perdana menteri letak jawatan. Apa ni?


"Saya rasa dia patut tahu kedudukannya terlebih dahulu" kata Khairy dengan nada tinggi.- Mkini.


Pemimpin2 Umno ler ni semua bodoh sombong macam KJ ....dan Nazri , ek ?

Point utama yang cuba KJ berikan adalah - 

- Orang luar ( dalam kes ini Perkasa ) JANGAN MASUK CAMPUR hal Umno.

- Taraf Ketua Pemuda Umno keatas saja yang berhak nak minta Presiden Umno letak jawatan !

- Pemimpin Umno pandang leceh pada Perkasa ..... Perkasa tak ada nilai apapun !

Bukankah Umno yang mendabik dada sebagai mewakili orang2 Melayu ? Bukankah Umno yang melalak masa kempen PRU13 baru ni mengaku sebagai JUARA MELAYU yang bakal menentukan survival bangsa Melayu..... 

TAPI orang Melayu yang bukan Umno TIDAK ADA HAK untuk bersuara dalam menentukan halatuju politik Umno ?

Kenapa tak sebut begitu masa kempen PRU baru ni ?

Yang lain saya malas nak sebut, cuma satu jer saya nak tanya kepada PRESIDEN UMNO NAJIB RAZAK sebab setakat Ketua Pemuda Umno, saya rasa tak layak untuk jawab -

ADAKAH ITU PENDIRIAN UMNO ?

Apakah kenyataan KJ diatas mewakili suara UMNO ?

Tolong jawab sebab saya percaya ramai orang Melayu juga ingin mendengar jawapan tuan !

PS - Yang beri komen adalah Ketua Wira tapi kenapa dibabitkan keseluruhan Perkasa ? Macam ni ke KETUA PEMUDA UMNO parti yang mendakwa sebagai JUARA MELAYU ?


Apabila Allah menghendaki kebaikan bagi satu kaum maka dijadikan pemimpin2 mereka orang2 yang bijaksana dan dijadikan ulama2 mereka menangani hukum dan peradilan. Juga Allah jadikan harta benda di tangan orang2 yang dermawan. 

Namun jika Allah menghendaki keburukan bagi satu kaum maka Dia menjadikan pemimpin2 mereka orang2 yang berakhlak rendah. DijadikanNya orang2 dungu yang menangani hukum dan peradilan, dan harta berada ditangan orang2 kikir. ( HR Ad-Dailami )

Share this article :

+ comments + 46 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 10:40 PM

Syabas, Saudara.
Balun jangan tak balun budak hingus tu.

Arghhh Tuiiiii!

....................
Reply To This Comment ...................
August 29, 2013 at 10:58 PM

nak jawap...jgn tempak2 ..kena relax baru org pandg tinggi sebagai pemimpin.... kai...yang satu lagi tu nak jadi hero kena tengok kuda dulu...haaa pistol apa hang pakai...apa yang hang nak tempak...tu semua kena ampik kira...yang nak tengok ni.... dunia sama2 pikir dulu...haaaaa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 11:05 PM

Mesti kena BODEK... kan dah dekat nak bertanding Ketua Pemuda UMNO. Kalau tidak nanti..... jawatan Menteri Belia & Sukan pun kena letak juga.... Siapa tak kenal dengan KJ...Kaki Jolok..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 11:05 PM

UMNO adalah harta warisan turun-temurun milik orang melayu. UMNO bukan milik presiden, bukan milik ketua pemuda, malah bukan milik seluruh ahli UMNO sekalipun. UMNO adalah milik hak mutlak seluruh orang melayu dan bukan terhad kepada ahli UMNO sahaja.

Oleh itu, jika ada desakan dari luar khususnya orang melayu sendiri supaya presiden meletakkan jawatan, iaanya dilakukan semata-mata kerana sayangkan UMNO dan bukan bertujuan untuk menghancurkan UMNO.

Hakikatnya golongan yang menghancurkan UMNO bukannya datang dari luar, tetapi dilakukan oleh orang dalam sendiri yang berperangai macam parasit. Parasit-parasit inilah sebenarnya yang merosakkan UMNO dari dalam. Mereka wajib disingkirkan sebelum kerosakan UMNO menjadi lebih parah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 11:16 PM

BRO,

WA NENGOK BLOG LU SEKARANG DAH BANYAK MNGHENTAM UMNO, LU NAK PECAHBELAH MELAYU KAPA BRO? CARA TULISAN MCM NAK KUBURKAN UMNO, UMNO TADA KAITAN DALAM HAL NI TAPI ORANG DALAM UMNO YG PUNYA ANGKARA YG PATUT LU TEKANKAN, MAKIN LAMA TULISAN LU DAH BWK ORANG BENCI UMNO, BLOG LU SKARANG DAH JADI SUMBER RUJUKAN PIHAK YG TUNGGU PLUANG NAK HANCURKAN UMNO DAN MELAYU BRO, LU NAK SEBUT KHAIRY TAK APA TAPI JGN SEBUT JAWATAN DIA DALAM UMNO, JANGAN SABITKAN UMNO BRO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 11:27 PM

salam,

tak tengok ke jari kj berlumuran dengan tahi ah jib gor. kuat menjolok selepas permintaan nak jadi menteri ditunaikan.ni kira dah jadi bruce lee, jet li untuk ah jib gor la, body guard. sapa berani rapat, wa buka kun tau.

tapi rasanya ada strategi lain tu. kasi hangat sama penyokong melayu sama ah jib gor. kj tau, bukan mudah nak beli undi kumpulan kesayangan ah jib gor. buat la camna pun, tak pasti undi diperolehi. tapi kalu kasi hangat sama melayu, mau parah juga ah jib gor. kita tunggu dan lihat. mereka tak kisah pun dengan orang luar umno. jumlah semua undi untuk bn tu daripada ahli umno yg kuat menyokong ah jib gor tu. yg dok bantah dan mengkritik ah jib gor tak undi bn agaknya pada fikiran mereka. ahli umno semua suka bebenar dengan segala tindakan ah jib gor. ssehingga tak terkata rasa suka sehingga dikencing pun terus bersabar. kuat iman orang umno berbanding pas. pantang disentuh, bersilat peringkat jurus tertinggi terus

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 11:31 PM

Entah kenapa sempena hari raya ini aku rasa macam nak bagi pelempang kat muka khairy jamaluddin...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 12:02 AM

11.16

KALAU LU BAGUS SILA MENGAKU UMNO TELAH DIHIJACK DEK PEMIMPIN BANGSAWAN BEBAL N DIKELILINGI OLEH KAKI BODEK KAKI AMPU CAM LU

YES UMNO IS SUCK NOW.. ORG MELAYU KENA CARI WADAH LAIN NOT UMNO PAS PKR TETAPI A TOTAL NEW ONE

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 12:06 AM

Kami semua sayangkan UMNO. Kami sanggup buat apa saja demi menyelamatkan UMNO daripada terus dihancurkan oleh parasit. Jangan bimbang, UMNO takkan terjejas walau sedikitpun. Yang rasa tergugat atau rasa terancam ialah parasit sahaja. Sebab itulah parasit-parasit ni menghantar RBA ke setiap blog yang berpotensi menjadi ancaman kepada mereka termasuklah blog Dinturtle.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 12:14 AM

@Anonymous

TIPIKAL ORG MELAYU BERANI NGAN MELAYU JE. LEPAS NI KENE SERGAH SINGH ATAU CINA PASTI SEMBAH.

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2013 at 12:43 AM

@AnonymousSoalan jenis ' rasa nak jawab tapi biarlah orang lain jawab dulu'.

Ia bersifat persepsi. lain orang lain cara penerimaannya.

Saya akan tunggu lihat apakah pembaca lain pun rasa seperti saudara atau mereka punya cara penerimaan lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 1:02 AM

Berapa org umno sokong umno PRU13" tanpa kita org dan tanpa pengaruh semangatvmelayu pekasa..Najib da jadi ketua pembangkang..kita bukan ahli umno pun, da lah kau boleh belah gi singapore dgn pak mertua kau yg bebal tu..ahjibgor pun boleh ikut sama

....................
Reply To This Comment ...................
AkuAnakMelayuIslam
August 30, 2013 at 1:33 AM

Salam,

Ikhlas aku ckp..aku bkn ahli UMNO, aku undi UMNO bkn sbb Najib atau Khairi tp sbb aku kecewa lihat PAS jd pelacor kafir dan aku yakin UMNO dh berjasa sekian lama. Jadi aku ubah pilihan sejak 1999.

Yg undi UMNO sehingga Najib dan menteri2 sombong mcm KJ ini naik ialah dr akar2 bawah..Melayu2 Belacan mcm aku yg tidak ada apa2 jawatan dlm apa aprti.

Kami nk lihat warisan tanah moyan ini terjaga. Islam dinobatkan, Melayu sebagai tuan, keharmnonian, kesejahteraan.. Sultan dan Raja tonggak negara.. bukan Najib dan Khairi yg bermaharaja lela sehingga negara jd tk stabil, penghinaan dan pecah belah sesama Melayu semakin besar.

tanpa Melayu siapakah Najib dan KJ? mereka lngsung xsedar dgn teguran Tuhan, mereka naik di bumi bertuah ini atas undi Melayu. BEGITU JELAS. Tp mereka SOMBONG dan LUPA DIRI.

Najib terus menerus menjilat Cina yg sudah ludah mukanya.

KJ menjadi talibarut dan kitol dlm diam dan terang.

PAS sudah sesat dan rosak, langsung xboleh pakai lg.WAJIB tolak jangan hujah atau lihat lg! Tunggu Allah turunkan BALA hancurkan je PAS (hari ini PAS sepakat 9 ADUN bantah AKTA SYIAH di KEDAH-ini jelas PAS syaitan)

Apakah UMNO, wadah yg ada ini juga akan rosak?

PAU 2013 ini lakukanlah sesuatu utk beri pengajaran pd 2 org ini-Najib dan Khairi.

Insya Allah sesuatu yg terbaik utk selamatkan UMNO-wadah Islam dan Melayu serta Negara dari menjadi jd harta persendirian Najib-Rosmah, KJ sekeluarga atau puak2 tertntu dlm UMNO!!

Wallahualam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 1:48 AM

@Anonymous

berani kerna benar.... kritik tidak bemakna benci... kerna syangla kite kene tegur parti bro... kalo tidak syok sindri.... tu yang berlaku masa pru 13, kene kencing dek kaum cha ya nun alif.... aku sindri ahli dan pemuda umno area selangor ni, da naik meluat da dengan ketua pemuda ni... malu aku berketuakan org macam ni... untuk kaki jilat (KJ) tegar boleh la... umno adalah parti keramat org melayu, perlu didokong oleh org yang jujur, ikhlas memperjuangkan bangsa dan agama...bukan kerana projek atau RM...

....................
Reply To This Comment ...................
bluk
August 30, 2013 at 1:54 AM

aku da frust tgk senarai kabinet najib.la ni aku dok tgu saja PAU akn dtg ni.kalo ahli2 umno xbuat smthing ttg pemimpin2 bodo sombong mcm kj,nazri n hishamudin ni,maka mmg sah la umno 2 da sakit,rosak hingga ke akar umbi.da xlayak utk org melayu bgantung harap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 6:47 AM

@Anonymous

Menegur bukan bermakna menentang. UMNO telah semakin parah dengan dan Melayu sudah mula resah dan gelisah dek kerana kecewa. KJ dipetik untuk dijadikan artikel sebab dia adalah KP UMNO. Kenapa pula tidak boleh digunakan nama UMNO sedangkan KJ boleh menggunakan nama PERKASA. Irwan bercakap atas kapasiti Ketua Wira PERKASA dan bukan kah KJ bercakap atas kapasiti KP UMNO? Cuba lihat tajuk artikel ini : “SOMBONGNYA KJ BALUN PERKASA ………” dan statement beliau saperti dilaporkan MalaysiaKini saperti :

"SIAPA DIA NAK MINTA PM LETAK JAWATAN. JAWATAN DIA BUKAN KETUA PEMUDA UMNO. DIA PEMUDA PERKASA. PERKASA ADA APA?

"PRESIDEN KAMU SUDAH KALAH DALAM PILIHAN RAYA UMUM, PERASAN NAK MINTA PERDANA MENTERI LETAK JAWATAN. APA NI?”

Saya fikir tidak salah pun dengan artikel ini sebab pada pendapat saya sememangnya KJ selaku KP UMNO sangat angkuh dan sombong. Sebagai pemimpin UMNO yang mewakili orang orang Melayu tidak sepatutnya bersikap diluar adab dan budaya Melayu. Sikap sebegini akan merosakkan UMNO dan juga akan melenyapkan kepercayaan orang orang Melayu terhadap UMNO. Sebenarnya orang orang Melayu sememangnya SAYANGKAN UMNO, tetapi tidak bermakna akan berdiam dengan sikap pemimpin yang kelak merosakkan UMNO.

Pemimpin UMNO WAJIB berubah jika mahu melihat UMNO tetap akan berkuasa sekurang kurangnya di PRU akan dating. Artikel ini, pada pendapat saya adalah untuk member kesedaran kepada pemimpin dan diharapkan agar anda bersikap lebih terbuka dan positif didalam menghadapi sesuatu issue.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 8:03 AM

Sebagai pengundi BN aku mmg frust ngan Najib, ternag2 cine ludah atas muke pun tak reti2 bahasa lagi, terang2 standard melayu bangsat, melayu yang naikkan dia dipinggirkan.kalau dah yang xder nak lawan Najib, kite sokong Tengku Razali lawan Najib, baik Ku Li lagi kot dari BN kalah PRU14
Kalau Ku Li pun kalah pemilihan Umno, kite sokong pulak Ultra MelaYu, Ibrahim Ali bertanding bawah Perkasa, semoga Perkasa jadi parti politik

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2013 at 8:30 AM

SOKONG.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 8:42 AM

Sampai ketahap itu PERKASA dihina oleh UMno..selama ini PERKASA yg menjadi anjing Umno unt membuat kacau di majlis2 pembangkang dan pemimpin PERKASA menerima sedikit projek dr Umno..Sejak Ibrahim ali n Zul Nordin kalah teruk dlm pru 13, perkasa dianggap sebagai pengemis oleh umno..dan pemimpin n ahli2 perkasa terus2 mengemis Najib demi sesuap nasi..hari ini dihina oleh KJ plak..tapi jangan risau..PERKASA akan terus menjilat Umno demi wang...

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2013 at 8:53 AM

ANON 11:16. Bukan Din Turtle yang buat orang benci UMNO, kami tak benci UMNO tapi kami benci Najib yang terlalu ikut telunjuk cina, lantik Hindraf jadi timbalan menteri,Khairi ambil cina jadi setiausaha akhbar, Nazri ambil anaknya yang rosak akhlak, bukan soal anak, tapi yang rosak akhlak tu lebih jadi fokus kami, Khairi dengan cuba jadi jaguh bila hampir PAU, orang sepeti Anon 11:16 la yang menjadi penyumbang kepada sentimen membencikepada UMNO,apa yang pemimpin kesayangan kamu dan mereka yang saya sebutkan di atas untuk survival melayu? Cuma jadi pemandu kepada kapal yang telah di bina oleh pemimpin pemimpin dahalu, tu pun memandu kearah yang membahayakan orang2 Islam,se bebal2 PakLah(orang cakap la)ada jugak ISLAM HADHARI, Najib kami apa ada? Yang dia tahu buka peluang kepada kaum lain untuk membenarkan hak kita di tuntut oleh kaum lain,DEB di mansuh,ISA di mansuh, tengok la apa jadi sekarang?kaum lain dah anggap Melayu di pendatang, kami hampa, satu persatu perhimpunan haram dulu berlalu begitu saja,tanpa tindakan,yang Najib kamu ada hanyalah jari telunjuk yang digunakan untuk jolok jubur cina tu,yang Najib ada hanya lah akaun sosial Ah Jib Gor, amat memalukan, macam budak budak, kalau PM berlagak lah macam PM..baru ada kelas sebagai PM. Yang sebenar memjadi penyumbang kepada orang membenci UMNO ialah anon 11:16 dan pemimipin pemimpin serta ahli ahli UMNO sendiri.. Bukan benci UMNO, tap aku amat yakin UMNO akan berkubur selepas PRU 14

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 9:12 AM

@Anonymous

bro', kalau kamu baca komen pelawat dan teliti betul betul, kamu pasti faham bahawa mereka mereka semuanya SOKONG UMNO tetapi menolak pemimpin liberal dan pembodek sakan. apa kena dengan kamu hingga menuduh macam tuh sekali? Melayu apa namanya kamu ini hingga sanggup memerhatikan agama, bangsa dan negara kamu sendiri di gadai oleh pemimpin liberal dalam UMNO sendiri? kamu jelas lebih sayangkan pemimpin dari UMNO itu sendiri. ingat bro, pemimpin datang dan pergi tetapi UMNO tetap saperti itu juga. saperti kapal, sanggup kah kamu membiarkan ianya tenggelam dek kerakusan kuasa yang ada dalam UMNO itu sendiri? teguran dilakukan kepada pemimpin yang sombong, bongkak, angkuh, liberal dan berkepentingan sendiri. pemimpin saperti itulah yang akan menghancurkan UMNO. UMNO adalah satu satunya parti yang relevan untuk memperjuangkan nasib dan masa depan agama, bangsa dan negara, SEPATUTNYA. kalau orang Melayu sendiri tidak menegur pemimpin Melayu, ada kah kaum bangsa lain yang kamu nak harapkan. kami, orang orang Melayu adalah saperti cermin kepada pemimpin Melayu hari ini, dan salah kah kami mengegur dan memberitahu apa yang mereka tak nampak pada diri mereka? janganlah jadi pak turut saja bro, jadilah orang Melayu yang berotak Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 9:21 AM

@Anonymous

Rasanya saya faham akan maksud sdr kita yang memberikan pandangan. Saudara takut mungkin artikel dari blog DT dijadikan bahan oleh pehak pembangkang untuk menghentam UMNO. Pada saya kiranya tak mau dijadikan bahan untuk menghentam, BERUBAHlah. Yang pemimpin sebok sebok nak transform parti UMNO tuh kenapa? Kenapa tidak transformasi tuh dilakukan terhadap pemimpin? Kalaulah ada lebih ramai lagi orang orang Melayu ahli UMNO yang berfikiran saperti kamu nih, dirasakan UMNO tidak akan bertahan lama - tidak dapat membezakan diantara kritikan yang membena dengan yang meruntuhkan. terimalah hendaknya teguran yang baik itu walaupun pahit untuk ditelan. sayangilah UMNO, bangsa Melayu dan agama Islam. tolaklah pemimpin yang diluar saja Melayu sedangkan pada hakikatnya membinasakan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 9:26 AM

@Anonymous
dalam hal ini, aku rasa dan optimis UMNO tidak boleh dipersalahkan, sebab UMNO hanyalah sebuat parti untuk seratus peratus Melayu. janganlah pulak marahkan nyamuk, kelambu dibakar. nyamuk yang sepatutnya dibunuh kerana mendatangkan penyakit dan perosak ketenteraman. tidak akan senang dan tenteram tidur kita kalau nyamuk ada didalam kelambu. kelambu hendaklah dijaga sebaik mungkin, kalau koyak hendaklah dijahit sebab kelambulah yang akan mententeram dan melenakan tidur.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 9:47 AM

@Anonymous


InsyaAllah UMNO akan tetap berkuasa dan kapal akan tetap belayar walaupun dipukul gelombang. Pemimpin yang liberal dan sombong patut ditolak kerana mereka mereka inilah yang akan menghancurkan kapal sekali gus akan meleburkan segara impian orang Melayu. Pemimpin pemimpin yang tak boleh ditegur dan tidak mahu menerima teguran sepatutnya dinyahkan dari kapal yang sedang belayar. Pemimpin yang lupa asal dan lupa bagaimana mereka sampai diatas perlu ditolak.

PERKASA juga adalah NGO Melayu yang mewakili 100% orang Melayu dimana ahlinya terdiri dari ahli dari pelbagai parti. Suara PERKASA mewakili keseluruhan orang Melayu, tetapi sedar atau tidaknya UMNO hanya mewakili segelintir Melayu. Aku rasakan KJ tidak sepatutnya begitu lantang mengecam pertubuhan itu sehingga mempersoalkan kewibawaan Pemimpin PERKASA yang malangnya kalah dalam PRU lepas. ada kah KJ mempunyai kebencian kepada orang Melayu dan punyai dendam tersendiri? sebagai logiknya aku berpendapat jika nak dibandingkan KJ dengan Irwan, kelebihan tetap kepada Irwan sebab beliau mewakili 100% kaum Melayu, sedangkan KJ berada diatas atas sokongan pencacai dan penjilat tegar UMNO yang berkepentingan.

amat keterlaluan kiranya saudara kita mempertahankan KJ/UMNO tanpa mengambil kira SIAPA KJ dan siapa IRWAN.

jauh dilubuk hati aku terasa bahawa saudara yang menegur itu ialah admin dari salah sebuah blog yang sering aku lawati. bagaimana pun lihatlah dari sudut keterbukaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 9:51 AM

@Anonymous
dorang sumer mana nak ambik tau. yang dorang tau dorang sudah pun berada diatas. dorang tak perasan pun orang Melayu yang meletakkan dorang ditempat yang selesa sekarang nih. kalau dorang perasan takkanlah pulak dorang masih lagi nak mementingkan kaum Cina.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 10:32 AM

anwar dah bankrupt, ajen jiran ni si kj diarah terus jalankan tugas agar Malaysia tidak menuju kejayaan

kata dan aksi kj saperti ikut skrip - harus "bela" najib lembik sementara dia perkukukan keduukan politiknya

saperti dulu - nikah anak pm, kemudian bagi pm kuat tidor, mulalah ambil alih kuasa, letak kroni diperingkat kuasa

tapi kj lupa blogger Melayu perhatikan gerak langkahnya - awas

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2013 at 10:43 AM

Kj spesis ular tedung ni dari dulu lagi dia anti dengan Tun Mahathir. Umum tahu Tun adalah penaung kepada PERKASA jadi ular tedung ni cuba nak menyerang Tun secara tidak lansung.
Yang malangnya Najib dari spesis ular yang tidak mempunyai bisa dan makanan nya hanyalah spesis serangga serangga kecil seperti belalang dan cengkerik boleh turut terpedaya dengan ular tedung ni. Sebab tu untuk memulihkan UMNO maka spesis ular tanpa bisa ni kena dicantas dulu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 11:13 AM

semoga datuk ibrahim ali buat permohonan jadikan perkasa sebagai parti politik....umno dah xnak kawan dengan perkasa dah

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2013 at 11:14 AM

Most wanted boy from Rembau had spoken to the public...yo yo yo...Bad boy talk again. Actually he doesn't know that PM Najib himself doesn't like him..He has been used as to attract the youngsters to get back to UMNO..Is he really capable to get back his UMNO Youth Chief again? Lets the vote decide his position in UMNO Youth. Furthermore his father in law is in hot soup in UMNO..Bad bvoy from Rembau..yo yo ...yo..!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 11:46 AM

ANOY 11:16, Kita tegur sebab nak manjaga kepentingan Melayu kalau perkasa tegur sebab utk kepentingan Melayu. KJ tu marah perkasa sebab apa? sebab takut hilang jawatan sebagai menteri. Itu baru dikatakan jaga kepentingan sendiri dan bukannya kepentingan Melayu. Sampai SU akhbar pun ambil cina. Bodoh punya menteri. Ada menteri cina atau mentyeri India nak ambil Melayu jadi pegawai mereka. Hanya Melayu BANGSAT sahaja yg lupakan Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2013 at 11:55 AM

Skrng ni, semua pemimpin umno yg ada niat utk bertanding kena berhati2 dgn soalan wartawan. Wartawan ni cukup bijak untuk mengarahkan soalan mereka. Kalau sesapa sekalupun jika diajukan soalan yg diarahkan atau dipandu untuk menentang pm atau tpm, mereka akan memberikan jawapan yg menyokong. Mereka tidak akan memberikan jawapan yg menentang atau pun yg neutral. Namun demikian jawapan kj tu aku fikir agak keterlaluan dan jelas sangat political value ataupun over sangat sehingga menjatuhkan nilai perkasa begitu teruk. Tindakan dia menghina maruah presiden perkasa cukup tidak patut. Walaupun aku bukan ahli perkasa, tapi aku fikir perkasa mesti disokong oleh semua orang melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 12:56 PM

KJ is one of the political bastards and his president is twice of that... so lets just push them out of the powerhouse and give to any Malay nationalist who is capable of leading the party and the nation to a greater height with great passion and vision with his true MALAYsian blood....

Just another MALAYsian

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2013 at 1:02 PM

@Anonymous Pendedahan demi pendedahan demi mempastikan UMNO terus releven.
Bezakanlah cara pemimpin berkempen dgn apa yg mereka ucap. Di situ kita akan tahu mereka sudah berubah bila jd Menteri.
Cth terbaik KJ melantik Melisa sbg Setiausaha Akhbar beliau. Siapa Melissa?
Rajin2 lah search pokcik google.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 1:42 PM

@Abdul Hamid Tan
if that is true, meaning Najib had made a mistake by taking him in2 the cabinet. he is a minister now, and of course wuld use all the advantages he culd get, not only to bring the youngsters but to build his own regime. he is a real opportunist.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 1:44 PM

Aku sokong UMNO tetapi menolak Najib dan Khairi, ada kah aku juga akan ditanya SIAPA AKU? Kalau aku dan kawan kawan berkata yang sama juga, ada kah soalan itu juga yang perlu kami jawab? Kalau kebanyakan orang Melayu yang menjadi ahli UMNO dan ahli PERKASA berkata yang sama juga ada kah kami turut ditanya SIAPA KAMI? Ahli UMNO terdiri dari 100% sebahagian orang Melayu. Ahli PERKASA terdiri dari 100% sebahagian lagi orang Melayu samada tidak berparti atau dari kalangan ahli UMNO/PAS/PKR dsb. Jika suara PERKASA mewakili ahlinya, soalanya telah pun dilontakan?

Ada kah kepimpinan UMNO hari ini tidak langsung boleh dicabar? Sepatutnya, apabila berlaku pertembungan pendapat dikalangan orang MELAYU, hendaklah dimuafakatkan dan jangan SEGERA melenting. Walalu pun betul, nampak sangat nak MEMBODEK. Kami diluar sini nampak dengan jelas, oleh kerana PAU dah semakin hampir, barulah terdengar suara KP KJ. Kemana kah KJ semasa DONGDZONG membuat pelbagai tuntutan? Dimana kah KJ semasa agama dicabar? Tak payahlah nak cakap banyak banyak, ramai yang faham PAU is just round the corner.

Aku harap cabaran IRWAN akan dilihat semasa PAU kelak. Soal KJ ketepikan saja dan biarkan perwakilan yang membuat penentuan. Kita terima saja keputusanya kelak dengan dada yang lapang samada ternafi dengan cabaran atau pun terbuktinya kebenaran.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 2:43 PM

Din aku rasa patut bagi Tun M balon ini budak mentah masa pemilihan UMNO nanti..ptuih

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 2:46 PM

@Anonymous

kalu kita syg anak... anak buat salah,jgn, marah ato tegur yer...

kelak, bila dah terlambat, jgn pulak salahkan anak yer...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 3:26 PM

Salam Bro Din,

Saya cadangkan saudara buat kompilasi sikap dan ehwal pemimpin2 UMNO liberal yang melencong dari asas perjuangan parti Melayu kita. Dari KJ, ke Nazri hingga PM saudara pasti ada rekodnya.

Kompilasi tu kalau boleh dicetak dan diedarkan sebulan dua sebelum PAU akan datang. Ikut macam RBA serang dengan kerap. Bila masa PAU nanti edarkan lagi bagi peringat kepada delegasi semua, berapa banyak hak yang dah terhakis oleh sikap meraka yang liberal dan penasihat yang membawa rebah.

Kalau diadakan tabung yang beraudit saya bersedia sumbangkan sedikit RM demi masa depan agama, bangsa dan negara. Marilah kita berjihad membuang gunting dalam lipatan.

JOE

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2013 at 3:29 PM

pegi daaa.. Najib memang patut letak Jawatan pon..

Lembab x habis2.

Ibrahim Ali kalah sebab berlawan kat tempat kubu kuat PAS.. jgn ingat Khairi Jamaludin menang boleh berlagak pandai sgt.!

ce try letak Khairi bertanding kat kubu kuat PAS.. conform kalah punye lah..

sekurang2nya PERKASA inilah yg kedepan bila sesuatu isu.. blah la..!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 8:40 PM

PERKASA harus menukar entitinya kepada parti politik. Jika sukar untuk memulihkan UMNO dari dalam maka orang melayu tiada pilihan lain melainkan menyokong PERKASA.

....................
Reply To This Comment ...................
August 30, 2013 at 8:50 PM

Adalah sukar untuk menebas semak yang nampaknya makin meninggi didalam UMNO. Banyak pemimpin yang ada dalam UMNO kini hanya gila kuasa dan wang. Banyak ahli-ahli boleh dibeli dengan wang. KJ menggunakan kaedah ini untuk mengekalkan kuasa dan jawatanya. Tak percaya tengok PAU nanti.PERKASA harus ditukarkan entitinya menjadi sebuah parti politik sebagai alternatif kepda orang2 melayu..PAS dan PKR memang tak boleh diharapkan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 9:31 PM

Haha lempangkan pipinya sampai jadi lempeng
Anwar in the making3x..

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
August 30, 2013 at 9:31 PM

aku rasa ni bukan SUARA KJ ni.....dia ni kan kalau bersuara ramai org kata BIJAKSANA, ILMIAH, BERFAKTA, SEDAP DIDENGAR, SOPAN, senang kata PERFECT la dlm pengucapan awam

aku rasa ni mesti SUARA PAU2013.....muaaahahahaha

apa2pun aku sokong suara "WAKIL" PERKASA ni kalau itu boleh menyebabkan PM sedar dr MIMPI BASAHnya dgn Cinabeng & Hindraf

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 9:34 PM

Ku li dah tua. Elok dah main2 dgn cucucicit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 11:46 PM

bro din.. kesimpulannya balik pada artikel lama bro pemuda umno=pondan.... presiden umno=pondan, jadi umno=umpon... united malays for pondan hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2013 at 5:14 AM

Sendiri rasa kj ni hipokrate sbb kita tahu apa target beliau. Gazzzette..

Post a Comment