........... Sketsa CEO Kantoi Queen Control | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Sketsa CEO Kantoi Queen Control

Wednesday, August 7, 20134comments

Hello Datuk Man, boleh tak datang jumpa saya esok pagi. Banyak benda yang saya nak bincang dan minta Datuk uruskan ...
Ya Datuk Seri, baik Datuk Seri ... Dimana tu ?

Datuk boleh datang kerumah saya ...
Ok Datuk Seri. Pukul berapa pagi esok ?

Pukul 6 pagi Datuk.
Err... pukul berapa tu Datuk Seri ? Line tak berapa clear sini ..

Pukul 6 pagi 
ENAM PAGI Datuk Seri ? Baik Datuk Seri...Esok pukul ENAM PAGI saya kerumah Datuk Seri.

Keesokan paginya Datuk Man pun dengan taatnya bersiap2 awal dan terus kerumah bosnya ... Tepat 6 pagi beliau sudah terpacak didepan pintu menunggu dengan penuh sabar. Dah bangun ke belum bos aku ni ..... 

Tiba2 pintu rumah itu dibuka dengan perlahan2 dan muncul bosnya yang masih dalam robe tidur ... sebelum sempat Datuk Man beri salam...

Jom kita berjalan2 ditaman .... ajak bosnya dalam suara seakan berbisik, sambil perlahan2 ditutupnya pintu agar tidak berbunyi.

Dah agak jauh dari rumah, baru bosnya bersuara.. bla bla bla membincangkan hal syarikat konglomerat import export mereka. Memang seriuslah, memang satu perbincangan resmi syarikat .... sambil berjalan2 ditaman rumah CEO ..... pada pukul 6 pagi.

Saya rasa itu sajalah. Datuk ada nak tanya apa2 tentang apa yang kita dah bincangkan tadi ?
Semuanya ok Datuk Seri. Saya tak nampak sebarang masalah buat masa ni. Err ..... tapi kalau saya nak tanya satu perkara yang berkaitan pagi ini tapi bukan tentang bisnes ...errr... boleh tak, Datuk Seri ?

Apa dia, tanyalah..
Kenapa yang kita berbincang sambil berjalan ditaman pukul 6 pagi ? Kenapa tidak dipejabat saja ?

Bosnya berhenti berjalan dan memandang kesekeliling, kekiri dan kekanan dalam keadaan gelisah.... kemudian seolah berbisik kepada penasihat utama syarikatnya ....

DATIN SERI tak suka saya bercakap dengan Datuk ... kalau dia tahu, mesti dia marah !

Alamak .... jadi betullah yang orang duk cerita CEO syarikat kita kena Queen Control !  hampir saja terpacul kata2 itu tapi sempat ditahan sebelum keluar dari mulut.

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 7, 2013 at 9:03 AM

bro din , ini cerita macam selalu pernah dengar tapi itu CEO siapa aahh ... ada siapa boleh tolong jawab...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 7, 2013 at 10:48 AM

Saudara
Manyak nyer nyamuk kol 6 pagi d taman Dato.Tak masuk d akai cita cam gini,lgi2 nyamuk aedes.Hik3x

Wawa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 7, 2013 at 12:52 PM

Ni kisah benar ke din? Ada kena mengena dengan hidup atau yang mati tak?

....................
Reply To This Comment ...................
August 7, 2013 at 4:17 PM

cerita dari sumber yang saya percaya dan ia tambah menguatkan semangat saya untuk menolak Najib sebagai PM .... walaupun cerita ini tidak ada kaitan dengan Najib ! Huh ? ?

Post a Comment