........... Shahrizat Jadi Penasihat Najib - Jom Gossip ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Shahrizat Jadi Penasihat Najib - Jom Gossip !

Tuesday, August 20, 20139comments

Dua hari ni agak panas jugalah berita tentang Najib yang offer Shahrizat jadi penasihat. Saya bukan nak buat sebarang spekulasi. Walaupun reaksi pertama saya adalah - Dah takder orang lain ker ? , tapi saya malas nak komen panjang. Nanti akan ketahuan juga apa perancangan Najib.

Apa yang saya nak tumpukan adalah SENARIOnya sebagaimana yang dilapurkan oleh media. 

Isnin 19 Ogos mStar - Baru desas-desus jer yang dilapurkan.

Isnin 4:19pm Mkini - Wartawan duk tanya Najib minta pengesahan, dan Najib jawab - "Tiada apa-apa pengumuman lagi setakat ini, biarkan begitu saja," 

Isnin di Kemaskini Selasa 10am Malaymail - HERO 1Malaysia CIP Nazri enter frame ! Dengan konfiden giler dia menjawab segala persoalan yang berlegar ....

Aku rasa Najib lantik Shahrizat sebab nak dia bantu Rohani. Tak salah pun dari segi MORAL !
“I believe the prime minister had appointed her (Shahrizat) to help Rohani, the new minister.
“What is most important is to resolve whatever problems we might face, I don't think it is morally wrong to do that,”
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/nazri-not-morally-wrong-to-appoint-shahrizat-as-pm-special-adviser#sthash.7VlZ2DFz.dpuf
"I believe the prime minister had appointed her (Shahrizat) to help Rohani, the new minister. What is most important is to resolve whatever problems we mght face, I don't think it is morally wrong to do that."

Rohani orang Sarawak ... dia tak biasa cara kerja orang Semenanjung.
"Rohani is from Sarawak. Probably her focus of work does not cover many of the peninsula aspects..the ministry is used to the management done by those from the peninsula." ( hmmmm ... banyak Nazri tahu cara orang Kementerian Wanita kerja, ek )

Sensitif ? Mana ada ..... Ni dah lepas PRU. Dulu ia sensitif sebab PRU. Sekarang soal sensitiviti begitu tidak patut dilayan dah.
"Now is already after the elections. Before it was sensitive because of the general election. Now such sensitivity should not be given priority."

Selasa 20 Ogos 1:30 pm Malaymail - Memandai jer Nazri tuh .... ! kata Menteri Wanita, Datuk Rohani. Shahrizat bukan penasihat kepada Kementerian saya.
Rohani also said that fellow Cabinet colleague Datuk Seri Nazri Aziz was merely giving "his opinion" in saying that Shahrizat - the former women's minister - was appointed to "help Rohani, the new minister".

"It's not adviser to my ministry,"

Selasa dikemaskini 3:18pm TMI - Shahrizat buat pengakuan ! 

“Ya, saya adalah penasihat kepada Jabatan Perdana Menteri,” katanya dalam satu mesej kiriman ringkas (SMS) kepada The Malaysian Insider.

( Tapi dalam artikel TMI itu ditulis -  Datuk Seri Shahrizat Jalil (gambar) mengesahkan pelantikannya sebagai penasihat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk menguruskan hal ehwal wanita. )

Selasa 7:05pm Mkini - Wartawan masih duk tanya Najib minta pengesahan dan Najib jawab -

“Kenapa kamu berminat hendak tahu pasal beliau?”

Semua sekarang TERDIAM ! 

Hahahahahahahaha ....

PS - Antara perkara yang boleh digossipkan adalah 

- Apa game Najib ?
- Macamana Nazri boleh tahu dulu, dia beri kenyataan pada media bukan borak2 kedai kopi .... SIAPA NAZRI DIHATI NAJIB ?
- Siapa yang ajar Najib jawab macam tu pada media ?
- Kenapa kamu berminat hendak tahu pasal beliau ? Kenapa ? Tak boleh tanya ke ? Ke Najib nak bayar gaji Shahrizat pakai duit poket sendiri dan bukannya duit rakyat makanya rakyat tak perlu ambil tahu ?

Sakit tengkuk den.... Macamano nak tubek ni ?
“I believe the prime minister had appointed her (Shahrizat) to help Rohani, the new minister.
“What is most important is to resolve whatever problems we might face, I don't think it is morally wrong to do that,”
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/nazri-not-morally-wrong-to-appoint-shahrizat-as-pm-special-adviser#sthash.7VlZ2DFz.dpuf

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2013 at 10:59 PM

INILAH AKIBAT PEMIMPIN UMNO BANYAK BODOH CAM LEMBU NAJIB LEMBU NAZRI LEMBU HISHAM LEMBU IJAT LEMBU KJ LEMBU

HENTIKAN LAA SOKONG UMNO LEMBU NI KITA SOKONG ISMA LAGI BAIK

UMNO LEMBU PAS KELDAI CINA HAAA 2 PUAK HANCUSSSS

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2013 at 11:00 PM

hahahaha..terbaeeekkk Bro :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2013 at 12:23 AM

bro din.... usin lempoyang kata supid is supid does.... semua pemimpin umno nak stupidos kan orang umno.... mai kita engok sapa yang kena hahahah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2013 at 3:15 AM

Agaknya selepas ini semua Kementerian yang menteri nya dari Sarawak perlu dilantikkan seorang penasihat dari Semenanjung? Ramai juga tuh. Kementerian Kerja Raya, Kementerian Sumber Manusia dll. Macamana pula menteri-menteri dari Sabah? Hehe. Tak logik langsung alasan dibagi.
p/s aku nih orang Sarawak weiii.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2013 at 8:38 AM

Yang patut dicakap dia tak cakap, yang tak patut cakap dia cakap, yang patut buat dia tak buat, yang tak patut buat dia buat, Yang patut dilantik dia tak lantik, yang tak patut dilantik dia lantik (menteri etc). Jadi huru hara hanya sebab provokasi, berani tak kena tempat, jadi takut tak bertempat, jadi kalah walau menang.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2013 at 10:30 AM

Bro Din, aku rasa Najib ni dapat info yg dia kan dicabar jadi Presiden UMNO. Dia dah terdesak sekarang. Yang lelaki memang dah naik meluat kat dia jadi dia pandang undi wanita yang akan menyelamatkan dia nanti. Orang yg paling senang dikuda oleh Najib ialah Izat yg juga terdesak untuk pegang jawatan ketua wanita. Nazri tukang kipas.

Secara tak langsung Najib dah merendahkan kemampuan wanita dari Malaysia Timur. Aku tengok Datuk Rohani tu tak kurang bijaknya. Dimana yg Najib dan Nazri nampak beliau kurang mampu. Datuk Rohani pun dah bersuara yg Izat tak ada kena mengena dengan kementerian beliau. Jadi apa tugas Izat. Nak nasihat tentang apa. Tentang rumah tangga beliau? Tentang projek bela lembu?
Aku dah tak tau nak cakap apa pasal PM kita ni selepas PRU13. Dah naik merapu dan meroyan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2013 at 4:47 PM

najib takut dicabar oleh muhidin kot..tu yang dia perlukan sokongan dari kem wanita..azalina kan dari johor juga sama macam muhidin..mungkin ada desas desus kem johor nak serang najib

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2013 at 9:06 PM

@Anonymous
PM ni elok diserang sekali sekala. kalau tidak dia ingat semua orang suka apa yg dia buat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2013 at 9:54 PM

Nak jumpa Najib lepas ni kena jumpa lembu dulu. Kalau kita jumpa lembu kat mana-mana sekalipun maka kita pasti dapat jumpa Najib. Tak ke gitu gayanya bro Din?

Post a Comment