........... Saya Sokong Jika Muhyiddin Bertanding Presiden ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Saya Sokong Jika Muhyiddin Bertanding Presiden !

Tuesday, August 13, 201337comments

Pemilihan UMNO semakin panas selesai saja umat Islam menyambut AidilFitri. Ramailah yang akan menganjurkan majlis2 Hari Terbuka Raya sehingga 30 Syawal. Baguslah .. tambah mengeratkan silaturrahim.

Terbaru dikatakan Umno telah meminda tarikh2 tertentu berkaitan Pemilihan atas beberapa sebab tertentu terutamanya kerana persiapan menyambut Obama yang nak datang melawat Malaysia. Sukanyaaaa ..... Obama nak datang !

Berikut adalah tarikh baru yang telah ditetapkan.

 I. Mesyuarat Cawangan UMNO dilanjutkan dari 31 Ogos kepada 15 September 2013;

II. Pendaftaran penamaan calon untuk pergerakan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri daripada 7 September kepada 21 September 2013;

 III. Mesyuarat pergerakan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri ditetapkan pada 12 Oktober 2013;

IV. Penamaan calon untuk pemilihan Majlis Tertinggi UMNO daripada 7 September kepada 28 September 2013;

V. Mesyuarat Bahagian dan hari pemilihan Majlis Tertinggi UMNO dipinda daripada 5 Oktober kepada 19 Oktober 2013
.



OKlah tu .. beri peluang yang sama kepada semua pihak. Tak terbayang macamana nanti kalau Obama datang takder siapa nak sambut kat KLIA hahahaha ...

Sebenarnya apa yang saya ingin saya tulis kali ini adalah berupa satu RAYUAN kepada 150,00 orang Melayu Umno yang bertuah terpilih menjadi penentu kepada barisan kepimpinan Umno semasa PAU tidak lama lagi.

Saya berharap anda semua dapat mengubah cara anda melihat Pemilihan kali ini terutamanya untuk jawatan tertinggi parti. Anda kena ubah minda dari melihat diri anda membuat pilihan seorang Presiden Parti kepada anda sebagai seorang yang akan memilih seorang Perdana Menteri.

Pasti perspektif anda akan berbeza menjadi bertambah luas dan tanggungjawabnya bertambah besar. Dari hanya memikirkan halatuju parti kepada menjadi penentu nasib bangsa Melayu dan halatuju negara.

Saya tidak nampak akan diadakan sebarang Pemilihan lagi selepas ini sehinggalah selepas PRU14. Siapa juga yang anda pilih sebagai Presiden adalah orang yang akan mengetuai Umno BN menghadapi PRU14 kelak.

Apakah anda yakin Presiden yang anda akan pilih nanti mampu membawa kejayaan kepada BN pada PRU14 ?

Jangan anggap ringan kuasa yang ada ditangan anda. Anda membawa amanat bangsa Melayu secara amnya. Fikirlah semasak2nya ..... apakah anda mahu negara dan bangsa Melayu terus dipimpin oleh seorang Melayu Liberal yang hanya bergantung kepada para penasihat untuk membuat sebarang keputusan ? 

Pastinya ramai yang akan jawab - Habis tu, nak pilih siapa lagi ? Mana ada pencabar kepada Najib ?

Makanya ...... ANDA KENA BERSUARA ! 

Minta Muhyiddin sambut cabaran untuk bertanding kerusi Presiden / Perdana Menteri !

Ini bukan soal personal atau peribadi. INI SOAL MARUAH BANGSA, INI SOAL NEGARA. 

Kepada Muhyiddin - Tidak timbul soal lawan bos atau nak kena jaga hati Najib bla bla bla .... sebagai pemimpin besar, anda harus juga berjiwa besar. Mampu melihat diluar kepompong peribadi. 

Bangsa dan Negara perlu diselamatkan. Bangsa dan Negara memerlukan anda mengambil satu tindakan yang tegas dan berani. Ini bukannya masa untuk playsafe lagi atau nak jaga hati mana2 individu.

Percayalah, RAMAI yang akan menyokong anda dalam perjuangan ini !


PS - hmmmm ... Mulanya cadang nak berkias-kias jer, tapi lantaklah. Biar saya straightforward jer !

Saya mahu lihat dan akan sokong Muhyiddin sekiranya beliau bertanding jawatan Presiden Umno.


Demi masadepan Bangsa dan Negara !

Share this article :

+ comments + 37 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 5:38 AM

Persoalannya adakah muhyidin cukup berani untuk buat keputusan melawan najib? Biar pn majoriti dalam diam menyokong muhyidin, adakah muhyidin sendiri sudah benar benar bersedia untuk menterjemahkan hasrat rakyat yg masih sygkan masa depan negara? Please walk the talk. Buktikan dgn tindakan sbb kita nk lihat hasil bukan sekadar ucapan yg memberi harapan palsu...

Pak din anak bukit, alor setar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 5:41 AM

Din, diaorang sudah pastinya akan bukak cerita lama tahun 1987 apabila Ku Li mencabar Tun M sebagai Presiden UMNO. Soal perpecahan UMNO pasti akan dibangkitkan kembali. Lagi satu, Najib bukannya sama macam Pak Lah yang sanggup bertanggungjawab atas kegagalan mempertahankan 2/3 majoriti BN.

Apa yang pasti ialah selama 4 tahun Najib telah melaksanakan amanah yang dipikul khususnya yanf melibatkan kepentingan Melayu. Kalau pun Najib tak mau jaga hak orang Melayu sekalipun tak mengapa asalkan Najib tidak memansuhkan aset atau institusi penting milik orang Melayu. Tapi apa yang berlaku ialah dasar liberalisasi Najib menyebabkan orang Melayu kehilangan tempat untuk berpaut atau bergantungharap apabila banyak kepentingan Melayu dimansuhkan atau dikurangkan.

Orang Melayu kehilangan seorang pembela kepada ketuanan Melayu. Melayu terpinggir di bumi sendiri. Apa yang dulunya milik Melayu kini bertukar tangan kepada bangsa pendatang. Inilah PM yang sanggup menjual dan menggadai segala-galanya termasuk milik Melayu demi nak meraih undi Cina.

Sudah tiba masanya PM yang ada sekarang ditukarganti. Walaupun Muhyidin tidak sehebat Tun M, sekurang-kurangnya maruah Melayu akan tetap terbela dan apa yang hilang dari Orang Melayu dikembalikan semula.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 7:27 AM

Bagi aku senang saja, kalau muhyiddin takut nak declare lawan najib, makanya dia pun 2x5 saja, nak playsafe. Aku cadang semua pemimpin2 UMNO yang nak playsafe, pakailah DUREX! Entahlah, aku nampak hanya MB Melaka saja yang tak pakai DUREX!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 7:30 AM

kami sokong Muhyiddin penyelamat bangsa Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2013 at 8:27 AM

Senario masakini tidak memihak kepada sesiapa samda Najib atau Muhyiddin kerana kedua mereka mempunyai masa lampau yang tidak memihak kepada orang Melayu walaupun pada zahirnya kita melihat Muhyiddin lebih menonjol sikapnya terhadapa prang Melayu.

Mungkin kah rakyat Johor lupa berapa banyak tanah yang berpindah milik ketangan kaum cinabeng semasa Muhyiddin menajdi MB dan bagaimana pula sikap Najib terhadap orang Melayu yang dilihat jelas terutamanya peranan nya dalam Petronas dimana sehingga kini tidak laangsung suara yang memihak kepda melayu dalam urusan kontrak dsbnya kecuali syarikat melayu yang sudh dikenali rapa oleh mereka sejak dahulu.

Jadi pada saya samada Najib atau Muhyiddin menjadi PM kesan adalah sama kepad orang Melayu, Sebagai ahli UMNO saya tidak teragak agak memberi undi kepada PAS sekiranya parti mereka 'stand alone' yang tidak bersekongkol dengan pakatan anuar atau dap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 8:33 AM

Kalo Muhyidin tak mau bertanding. Kita mintak supaya setiap bahagian mencalonkan Muhyidin sebagai Presiden UMNO. Jika dah mencapai sekurang-kurangnya 60% pencalonan, rasa-rasanya Muhyidin dah takde sebab untuk menolak kerana inilah yang dimahukan oleh akar umbi. Mungkin Muhyidin nak tengok dulu sejauhmana sokongan yang diberi kepadanya. Jika sokongan amat menggalakkan, sudah pasti Muhyidin lebih yakin untuk ke tengah gelanggang. Ini adalah pertarungan yang amat penting. Antara hidup dan mati survival orang Melayu. Jangan risau BRIM tetap diteruskan seperti biasa walau siapapun Perdana Menteri Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 10:45 AM

mengekalkan ah jib gong bermakna umno menerima perubahan yang telah dibawa dan akan dibawa oleh ah jib gong ...
bermakna umno perlu berubah dan namanya mungkin akan menjadi parti 1malaysia ...
bermakna umno menerima dengan sucihati segala kerosakan yang telah dilakukan oleh ah jib gong ...
dan akan terus menerima kemusnahan yang sedang diusahakan oleh ah jib gong ...
ringkasnya umno akan berubah mengikut kehendak ah jib gong ...
ah jib gong dah beri isyarat bahawa umno kini telah menerima dengan terbuka perubahan yang sedang dan akan dibawanya ...

menolak ah jib gong bermakna mengekalkan umno sebagai teras perjuangan melayu ... dan kekal sebagai wadah untuk mengangkat maruah bangsa dan negara ... aku tidak peduli siapa yang bakal menjadi presiden umno ... yang penting dia adalah bukan ah jib gong ... ku li kah ... muhyideen kah ... bahkan engkau pun din aku tetap sokong ...
abai - asalkan bukan ah-jib-gong ini ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 11:17 AM

Wah, Din dah buat open declaration sebijik macam House PK. Yang bezanya ialah Parpu sokong Najib. Ko pulak sokong Muhyidin.

Aku faham Din pasal setakat ini takde orang lain yang lebih layak melainkan Muhyidin. Lainlah jika ada pemimpin yang lebih baik dari Muhyidin, barulah kita beralih sokongan. Betul tak, Din. Setakat ini kita cuma nampak Muhyidin sahaja yang layak mengisi kedudukan orang no.1 kerana kita mengambil pengalaman beliau sebagai TPM. Sedikit-sebanyak tempias dari segi pengaruh besar tu tetap ada. Zahid kita letakkan di kedudukan orang no.2 kerana pengalaman beliau sebagai Naib Presiden. Calon Naib Presiden yang saya rasa sesuai ialah Mukhriz.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 12:40 PM

aku jugak sokong kiranya Muhyidin bertanding Presiden parti. orang Melayu dah rasa tak selamat dipimpin Najib dengan liberalismanya. aku bukanya perwakilan tapi ramai juga rakan rakan yang menjadi perwakilan. sudahpun aku kempenkan kepada mereka mereka itu betapa pentingnya untuk ditukar kepimpinan yang sediada. sudah sampai masanya orang Melayu memilih pemimpin yang berotak Melayu dan dapat memperjuangkan agama, bangsa dan raja raja. insya allah, dimana ada kemahuan, disitu ada jalan. Allah akan tetap akan memberkati perjuangan yang benar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 1:58 PM

Muhyidin? Aku kurang yakin ngan dia, tapi tak le seburuk keyakinan aku pada Najib, orang JOHOR tau apa kekurangan Muhyidin masa jd Menteri Besar dulu, ada dlm kocek, cuma aku harap dia dah berubah dan tak buat lagi hal2 yg mengelirukan, aku nakkan pemimpin bsuara lantang, digeruni dan dihormati, yg bole menyatukan melayu dan mnguatkan Islam, yg lebih fokus pada bangsa melayu dri bangsa yg dulu bjanji hanya menumpang, bukan rasis tapi ni le hakikat sbenar, ada ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 2:14 PM

Din.
Dalam UMNO tak ada lagi orang yang sesuai ganti Najib, hanya Muhyiddin. Najib memang tak sesuai lagi jadi Presiden kerana dia terlalu lemah, dengan Anuar pun dia tak berani nak berhujjah atau berdebat. Lemah sangat pemimpin ni. Walau pun dia anak bekas PM, tetapi dia tak ada sikit pun kualiti arwah bapa dia. Muhyiddin pun tak lah hebat sangat tapi aku nampak dia ada jati diri Melayu yang aku banggakan. Aku yakin kalau pun ada yang kalah dalam PAU nanti, takkan sampai yang akan keluar parti seperti dulu. Lainlah kalau dia seorang opportunis yang fikir dia hebat dan mementing diri sendiri. Pemimpin No 1 UMNO mesti dari orang yang matlamat perjuangannya adalah menegakkan maruah bangsanya iaitu Melayu bukan diri dan suku sakat sendiri.

Sabbas- Ipoh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 2:40 PM

Sdra Din,
mohon izin masuk

SAYA SOKONG USUL MUHYUDIN TANDING PRESEDIN

SBB
Mengapa kita tolak ansur berlebihan tak bertempat kasi muka dan jaga hati cina beng cinion kiasu tapau kari ayam bangsat ?
Istimewa betul layanan kapada tapau kari ayam bangsat

Mengapa ada melayu jadi pelindung kapada penyeludup mercun ?

Mengapa ada melayu sudah tiada kasih kapada perjuangan melayu ?
mengapa perdana menteri menonjol kan sekuat mungkin KeMalaysiaan nya ?

Mengapa presiden parti melayu yang ada 3.5 juta ahli tidak bangga,malah malu mengaku melayu ? setakat lemang rendang dan halwa maskat bukan lambang kemelayuan Najib Ah Jib Gor bapak kucing bapak sekolah vernakular cina Foon Yew dapat RM1 juta.

Mengapa berdozen pak sakau di beri jawatan dan kedudukan GLC dan GLIC sesudah PRU 13?

Mengapa ramai peminpin parti melayu istihar tidak mahu bertanding di PAU ,tetapi presiden parti ,diam, dan budak suruhan nya laung tiada pertandingan macam burung kakak tua?

Mengapa Ah Jib Gor the silent PM the most sinocised PM dan Elegant Silence Ver2.0 ,arah pelaburan berbillion RM di LONDON ? Anglophile Najib, Sir Ah Jib Gor?

Ah Job Gor ketagih pujian dari orang anti Islam.
TNB TNB TNB
Tumbang Najib
Tolak Najib
Buang Najib
Campak Najib
Bakul sampah Najib
Mansuh kan Najib
MUHYUDIN FOR PRESEDEN !
arjuna waspadA
changkat lobak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 2:48 PM

Hidup UMNO hidup Vernakular! huh??

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2013 at 2:55 PM

GERAK GEMPOUR PERLU DILAKUKAN AGAR MUHYIDDIN DIPERSADA NO SATU UMNO DAN BN. JANGAN FIKIR PANJANG LAGI..KALAU TIDAK MALAYSIA DAN MELAYU..LEBUR..

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2013 at 3:04 PM

@anakketamhttp://dinturtle.blogspot.com/2013/08/jika-kehancuran-sudah-pasti-siapapun.html

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2013 at 3:11 PM

@AnonymousBukanlah 100% sokong Muhyiddin sangat tapi asal bukan Najib :)

Lagipun siapa lagi yang lebih layak mengikut hierarki? Sekurang2nya kalau Muhyiddin yang lawan, ia lebih teratur dan mudah diterima berbanding orang lain.

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2013 at 3:13 PM

@AnonymousSeperti yang pernah saya tulis baru ni,siapapun yang jadi PM, belangnya hanya akan dapat dilihat selepas beliau jadi PM.

Tidak siapa menjangka cara pemerintahan Tun M,Pak Lah dan Najib akan jadi sebagaimana yang telah kita lihat. Semua low profil ketika menjadi no2.

Bagi saya, perkara yang samar2 adalah jauh lebih baik dari kepastian yang menghancurkan.

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2013 at 3:21 PM

@AnonymousGanazzzzznya ...

....................
Reply To This Comment ...................
pemerhati
August 13, 2013 at 3:35 PM

hurm..aku makin mnyampah dgn si najib tu. dia x tegas utk org melayu. muhidin pun..aku x minat sgt sbb aku ni org johor..ada sikit2 cerita yg x best pasal tanah tu..tapi x tau lah betul ke tak..

setelah aku tgk2 org yg paling berani dlm umno adalah zahid hamidi..aku rasa dia lagi ok..lebih tegas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 3:52 PM

Najib kena bagi laluan cara terhormat kepada Muhyidin, kalau tidak...Najib akan dipaksa turun.

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2013 at 4:02 PM

@AnonymousItulah yang sebaik2nya tapi suara Melayu kena kuat terlebih dahulu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 4:24 PM

tak dapat nak ku komenkan lagi
segalanya sudah pun tersurat
yang pasti terlekat dihati
Najib berundur Melayu terselamat

Din Turtle pejuang bangsa
mencetuskan ilham untuk difikirkan
tolong teruskan sepanjang masa
agar Melayu tersedar dari lamunan

lima bintang aku beri
pada DT pencetus perjuangan
Melayu tetap akan dihargai
Najib diharap akan digantikan

Muhyidin Yassin orang yang layak
Menjadi pemimpin menerajui kemenangan
Melayu kan gemilang berundur tidak
Jasa DT akan tetap dikenang

Blogger yang berani menyuarakan pandangan
Memperjuangkan bangsa yang dah lama dihina
Najib tak mampu memberikan perlindungan
Sikap leberalnya bangsa merana

Syabas admin. Sekalung bunga untuk kamu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 7:50 PM

TSMY rasanya playsave... takut dipancong! Mungkin sedang mengharapkan masyarakat banyak, boggers, media sosial,... suarakan saranan dan isyarat agar beliau tawarkan diri tandingi kerusi no.1. Lihat bagaimana TSMY bergerak semasa gerakan Pak Lah berundur dulu. Pada masa itu, faktor Dr.M sangat nyata. Ayuh Tun Dr. M, TUNGGU apa lagi. Jika pertarungan ini perlu bagi pastikan perjuangan agama, bangsa dan negara kenapa tidak?

Kecewa dengan rekod buruk...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 8:51 PM

Korang nak calon pertahankan maruah Bangsa Melayu? 1 jer yg ada masa kini -Datuk Seri Ali Rustam. Test power tengok? Kalau Mahathir tak sibuk campur tangan PAU dulu confirm Muhyudin terkangkang pertandingan Timbalan Presiden dulu. Kalau Muhyudin tak berani kita push DAR jer. Confirm ramai peluh.

Panglima Talang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 9:04 PM

Kalau nak continue tengok Cina menguasai biasiswa JPA, Cina menguasai GLC, SJKC lebih mantap, penasihat yang tidak pernah diundi memerintah Malaysia, buat Malaysia ni macam harta mak bapak dia, maka para perwakilan teruskanlah mengundi PM yg tak reti berfikir, iaitu Ah Jib Gor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 11:07 PM

Ramai mungkin yg tak tahu, kenapa Ahjib takut betul ngan Ajubs. Cuma ramai yg pasti heran apasal suma yg Aljubs ckp pasti Ahjib ikut....

Cerita 'gelap' Ahjib ketika team wawasan dulu ada di tangan Aljubs...

Ha.ha.ha....


Sebaik-baik pemimpin biarlah yg tiada apa-apa rekod yg hendak disorokkan! cth terbaik ialah TDM!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 11:12 PM

Aku rasa sukar utk najib tewas..sbb undi mudah dimanipulasi oleh najib dgn meletakkan geng2 sendiri utk kira undi. Sudah terbukti najib bijak utk manipulasi keputusan undi. Itu je sbb mahyuddin tak berani tanding waalau dia tahu ramai sokong dia jd Pm. Mahyuddin tahu tiada ketelusan dlm undi. Undi tidak dpt mengubahh apa2. Sebabtu pak lah dijatuhkan dgn paksa..tanpa undi. Sebab semua tau undi mudah dimanipulasi oleh yg berkuasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2013 at 11:57 AM

siapa sahaj lawan prsiden akan kalah dan hilang jawatan. TPM amat arif perkara ini lawan kalah jika xlawean dapat habuan. ingat ! pepatah melayu dengar guruh di langit air di tempayang di curahkan. ini nasib ahli umno. pemimpin pantang di cabar.
@Anonymous

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2013 at 2:19 PM

Masalahnya orang yg kome dok sokong ni.. pernah habiskan tanah2 kat johor jual kat org2 dari singapura.. korang tak risau k..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2013 at 2:36 PM

Siapa yg kenal sapa Muhidin pasti tak sokong Muhidin khususnya org Johor. Org Johor mcm aku dah serik dibawah kuasa Muhidin semasa jd MB dulu. Habis tanah Johor dijual pd Singapore, last2 nak naik harga air pun xdpt sebab Singapore claim air tu berpunca dari tanah yg mereka beli sebagai tadahan. Aku rela Najib jd PM lagi 1 penggal daripada diberi pada Malaon tu. At least Najib tahu ekonomi nak banding Muhidin, jual tanah je kerjanya.

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2013 at 5:09 PM

@AnonymousMakanya saya minta orang Umno melihat Pemilihan sebagai memilih PM bukannya Presiden.

Apakah team Najib mampu menang selesa PRU14 ?

Saya cuma menyuarakan pandangan dalam pengamalan Demokrasi ....

Saya hanya mahu melihat orang Melayu lebih berani bersuara. Hanya dengancara ini pemimpin akan mendengar suara kita.

Jika tidak ..... selamanyalah pemimpin Melayu berasa bongkak bodoh sombong merasakan mereka lebih pandai dan hanya menurut saja golongan yang lebih vokal iaitu kaum cina.

Seruan supaya Najib digantikan tidak lebih hanyalah sebagai alat kearah survival bangsa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2013 at 5:25 PM

@Anonymous

kamu tidak memberikan fakta yang baik untuk menafikan TSMY bro. kamu cakap orang Johor tak akan undi TSMY kerana lebih mengenali beliau. kamu terlupa TSMY menang PRU13 yang lalu. siapa kah yang mengundi beliau, ada kah beliau diundi oleh PATI atau rakyat Johor sendiri? kalau nak tolak pun biarlah berfakta. kalau Najib tunggu lagi sepenggal namun PRU14 UMNO akan ditalkinkan.

aku ingat ker komen nih dah tutup dengan artikel baru DT ........

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2013 at 5:28 PM

@Anonymous

kamu orang JOHOR ker? sungguh malang seandainya benar apa yang kamu katakan. abis tuh kamu tinggal ditanah orang Singapura ker? kesiannnnnn...... memang tak patut Muhyiddin nih. patutlah ada orang Johor tinggal di Parit. ada kat Parit Jawa, Parit Amar dan macam macam parit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2013 at 5:32 PM

@Anonymous

disebsbkan itu agaknya orang Melaka tolak DAR dikawasanya sendiri. kalau tak silap DAR ditolah dari pencalunan disebabkan apa yer? agaknya TDR tak kasi dia bertanding kot, tapi TDM masa tuh dah takder kuasa. macamana ek?

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2013 at 5:40 PM

@AnonymousSelalunya bila ada blogger yang link kan artikel , akan ada komen2 baru masuk :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2013 at 5:54 PM

oleh kerana masih ada yang melawati, aku kopi satu komen dari blogger otai OutSyed The Box:

Blogger Syed Akbar Ali said...

Anon 11:46,

Do not be confused.

We vote for the party and the BN. That has always been our struggle.

In 2004 I campaigned for BN and voted for the BN. In 2013 I campaigned for BN and voted for BN also.

Of course a good leader makes voting for the party easier. Leaders may take time to show their true capability or true capacity. Sometimes they can fool everyone. It took us a while to suss out Badawi. The same is happening with Najib.

People are not happy with the leadership. It does not mean that they are unhappy with the party. Do not confuse the two.

We also believe in obeying our own rules and laws. For example we do not throw out our leaders thru violence or street demos. There are civilised and agreed channels to effect change.

Our rules also require that if a leader is replaced, the lawful deputy takes over. These are the rules - no matter who is the deputy, no matter if you like or do not like the deputy. Parti itu bukan bapak sesiapa punya. Jawatan pun bukan bapak sesiapa bagi.

The only issue is is it time to replace the leader? To get an idea I ran a poll on this Blog not too long ago if people like the leader. The results were over 90% against the leader.

Obviously the people feel let down. When that happens they will ask for change. If you deny the people their wishes, you will soon have to deal with the peoples' will. There is no force on earth stronger than a peoples' will.

Beware the will of the people.

SAA

Wednesday, August 14, 2013 1:53:00 PM

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2013 at 3:21 AM

Masa Muhyuddin jadi MB Johor - Memorial Park terbesar di Kulai(tanah kubur), majoriti yang mendiami lubang kubur adalah warga Singapura, projek terbengkalai Waterfront City yang rakyat Malaysia tak mampu memilikki, betul-betul dihadapan Pejabat Pos Besar JB yang mempasak tiang konkrit disebahagian Pantai Lido dan menutup pantai yang mana akan memprivate propertykan pantai, tiada 1 pun pemimpin yang sempurna tapi cari lah yang terbaik dari kalangan yang tak sempurna jika tiada pilihan.

Post a Comment