........... Perkasa Mahu Najib Lepaskan Jawatan Atas Nama Islam Dan Melayu. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Perkasa Mahu Najib Lepaskan Jawatan Atas Nama Islam Dan Melayu.

Monday, August 26, 201328comments

Membaca artikel terbaru Ketua Wira Perkasa, saudara Irwan Fahmi terasa seperti membaca artikel di blog Dinturtle ! Link semalam yang menggunakan tajuk Gagal telah ditukar kepada link baru seperti dibawah. Artikel tetap sama.

Bolehkah pandangan tegas Pemuda Perkasa ini diambil sebagai mewakili pendirian Perkasa ? Atau apakah kita bakal menerima satu kenyataan dari kepimpinan tertinggi Perkasa yang mungkin menyatakan Ketua Wiranya bercakap atas kapasiti peribadi ?

Takkan nak tiru Pakatan Rakyat dimana ramai pemimpin2 nya mempunyai pandangan peribadi yang tidak mencerminkan pendirian parti politik masing2 kot....

Apapun jom layan ..
1 Malaysia, BR1M, memberi peruntukan berlebihan kepada sekolah-sekolah jenis kebangsaan terbukti GAGAL. Ini adalah kerana kepimpinan yg mahu mendapatkan undi kaum Cina sebanyak 26% dan undi kaum India . Bagi kaum cina ianya terbukti gagal, peratusan kaum cina itu keluar mengundi meningkat, tetapi peratusan yang dapat kepada kerajaan hanya 8%. Manakala kaum india yang ramai menyokong kerajaan. Tetapi kadar jenayah daripada kaum ini meningkat.

Terbukti kegagalan ini sedah diterjemahkan daripada PRU13 tempoh hari. Malangnya kepimpinan tertinggi Negara masih lagi menagih kepada kaum-kaum ini, melatik orang-orang yang tak sepatutnya dilantik. Laungan 1 Malaysia ini dilaungkan oleh pengampu-pengampu, saya mahu tanya apakah 1 Malaysia ini berjaya? Jika pada pandangan saya ianya terbukti gagal.

BR1M pula kerajaan yang mana konon-kononnya membantu rakyat, tetapi sebenarnya inilah rasuah yang di halalkan oleh kerajaan. Atas dasar apa pemberian ini? Apakah ianya dapat membantu rakyat? Membantu tetapi rakyat meminta minta. Ini juga adalah ketidak pandaian kerajaan mentakbir urus Negara. 

Betapa singkatnya pemikiran kerajaan sehingga perlu memberi duit kepada rakyat? Kerajaan juga memberi wang rakyat yang telah disalah gunakan. Terbukti cara begini juga tidak berjaya.

Peruntukan untuk sekolah jenis kebangsaan mendapat peruntukan jutaan ringgit, peruntukan sekolah-sekolah ini diberi dengan banyak sekali jika berbandingkan dengan sekolah pondok. Perdana Menteri yang meluluskan peruntuka-peruntukan ini lalu terus melemahkan parti-parti komponen. Hj Najib menjadi hero ataupun pengkhianat yang mana memberi peruntukan dengan begitu banyak sedangkan sekolah-sekolah jenis tidak ada dalam perlembagaan Negara.

Demi mendapatkan undi sehingga Kalimah ALLAH di benarkan diguna pakai oleh pihak kristian,  Hj Najib selaku Perdana Menteri dan Hisamuddin semasa memegang Menteri Dalam Negeri. Apakah semua cara membolehkan Nj Najib mendapat 2/3?.

Segala usaha mengadai hak-hak melayu untuk mendapatkan undi tidak berjaya, diterjemahkan pada PRU13 yang lepas, Melayu masih memberi undi kepada kerajaan. Bukan sebab kerajaan pimpinan Hj Najib itu terbaik, tetapi disebabkan Melayi tiada pilihan seketika itu. Nampak Hj Najib masih lagi menggunakan kaedah lama yang mana masih meminggirkan kaum pribumi di Negara ini dan mengagong agongkan kaum lain. 

Penggunaan Kalimah ALLAH adalah klimax. Mana letaknya jiwa sebagai seorang Islam? Sehingga sanggup menggadai kalimah ALLAH.

Sudah cukup segalanya digadai, sudah cukup....... Kepimpinan Wra Perkasa Malaysia berharap supaya Hj Najib meletakkan jawatan. Pengorbanan ini perlu demi menyelamatkan survaival Islam dan Melayu di bumi sendiri

ALLAHUAKHBAR!!!
ALLAHUAKHBAR!!!
ALLAHUAKHBAR!!!

IRWAN FAHMI IDERIS
KETUA WIRA PERKASA MALAYSIA 

Share this article :

+ comments + 28 comments

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2013 at 6:11 PM

Salam Dinturtle,

1. Ini kekecewaan yang di luahkan PERKASA. PM Najib langsung tidak mengiktiraf walaupun NGO ini aktif dalam memberi sokongan padu Melayu dalam PRU 13 dulu.

2. Pelik ketua Hindraf telah di angkat kedudukan nya di sebalik keceluparan dan tindakan nya yang menjadi duri dalam daging. Begitu juga dengan beberapa tindakan PM Najb yang di teruskan tanpa mengambil pandangan NGO-NGO Melayu dan Islam.

3. Akibat desakan dari sekeliling PM Najib, PERKASA di lihat musuh politik dan rasis. Dalam masa yang sama semangat cauvinis, komunisme, liberalisme dan apa jua sewaktu dengan nya di biarkan berkembang sehingga Melayu dan Islam di hina, di nista begitu teruk sehingga Ramadan Bulan Suci Islam di 'kencing' semahu nya oleh kafirun dan para munafik. Hingga kini namawee terus 'kencing' melayu...

Ini komen saya. Jika lah liberal PM Najib ada batas sempadan nya, orang-orang Melayu tidak akan marah dengan beliau. Apabila inginkan kejayaan Malaysia, dasar kerajaan tidak boleh di tentukan oleh pengaruh-pengaruh dari yang tamak haloba, memihak kepada dasar yang konon nya tertindas, tersisih dan terpisah. Ini semua kerana kuasa di belakang tabir telah mengguna sentimen dan persepsi melampau yang sebenar nya tidak menggambarkan keadaan sebenar. Melayu kalah dalam bentuk perjuangan ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 6:17 PM

Saya nak komen sikit, BR1M tak salah. Yang salahnya ialah kita kasi ikan semata-mata, tapi joran tak dikasi langsung. Rakyat perlukan ikan untuk dimakan selama seminggu. Tetapi pada masa yang sama, rakyat jugak perlukan joran kerana rakyat nak makan ikan sepanjang tahun bukan setakat seminggu jer.

Okla, berbalik kepada Ah Jib Gor. Saya rasa denyut nadi Ah Jib Gor tak sama dengan denyut nadi rakyat marhean di peringkat akar umbi. Oleh itu, bagi saya kata-kata dari Ketua Wira Perkara Malaysia tak memberi kesan pun pada Ah Jib Gor.

Biarlah orang nak panggil UMNO ni tak mengikut zaman ke. UMNO tak nak berubah ke. UMNO mesti kekal dengan originalitinya. Yang patut diubah ialah pemimpinnya. Dasar-dasar UMNO mesti dikekalkan dan ianya kekal releven sampai bila-bila pun. I Love UMNO but I Hate Najib.

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2013 at 6:36 PM

@maaevery ironic..... Perkasa pada awalnya mempunyai ciri2 perjuangan yang sama dengan Umno pada awal penubuhannya. Tapi team Najib seberapa boleh mahu Umno dijauhkan dari Perkasa.

Kerana termakan dengan dakyah cina kiasu yang kuat melabel Perkasa sebagai Rasis.

WAKTU SAMA, parti2 cina semakin rapat pula dengan Dong Zong tanpa sebarang bantahan dari Umno.

Siapa yang lebih berpengaruh disini ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 6:46 PM

yang dapat banyak BRIM bukan Melayu tetapi cina...orang melayu banyak kerja kerajaan ada pay slip..tak boleh tipu gaji...tapi cina walau pun dah jutawan tapi tak ada pay sli...tokey ikan, tokey daging, tokey sayur semua sapu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 6:56 PM

Cuba fikirkan kenapa najib tolak ibrahim ali sebagai calon bn tapi melantik zul noordin sebagai calon bn. Kedua-duanya ialah orang kuat Perkasa. Pada pendapat saya, ibrahim ali membawa imej ultra malay @ pro-melayu @ rasis. Oleh itu, najib tidak mahu dikaitkan dengan organisasi yang pro-melayu demi menjaga undi cina. Zul nordin pulak dilihat seteru ketat khalid samad di shah alam terutamanya dalam isu Islam. Walaupun ketika itu zul nordin adalah orang kuat Perkasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 7:11 PM

@setuju........
warga subang bestari

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 7:12 PM

pandangan aku najib tak bijak mungurus negara kerna dia tak ada idea semua tindakan dia bergantung pada situasi ,isu umno tak relevan wujudkan tranformasi ,isu umno rasis wujudkan 1 malaysia ,isu hak asasi hapuskan i s a ,so apa kelebihan dia . aku pun boleh jadi PM . apa kata kamu semua lantik aku aje amacam?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 8:08 PM

Setakat ini masih belum ada sesiapa pun yang berani menongkah arus, mencabar Ah Jib Gor bergusti di tengah gelanggang. Sudah pasti bahawa sekali lagi Ah Jib Gor akan menang tanpa bertanding. Nampaknya sudah tiada jalan lain lagi melainkan semua melayu marhean bangkit beramai-ramai menyuarakan ketidakpuashatian kita atas layanan Ah Jib Gor terhadap kita selama ini dan sudah sampai masanya kita mendesak Ah Jib Gor supaya meletakkan jawatan secara sukarela.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 8:26 PM

@Anonymous
bang, Najib tuh bijak bang. dia tuh bijak menjenamakan negara. dia nak ubah negara dengan cara dia sendiri. mana ada PM turun padang memukul gendang cina? terlalu bijaknya dia mentadbir urus kerajaan sehiggakan nak buat bajet pun dia mintak pendapat rakyat. sumer tuh belum pernah berlaku. kadang aku pikir dia nih memang bengap dan memang tak tau nak buat kerja. aku sokong kalau kamu jadi PM tapi kenalah cari bini macam rosmah ...... CUKUP, CUKUPlah tuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 8:31 PM

Pergh!!!! berdiri bulu roma baca artikel FT kali ni. Terasa sesak nafas pulak. Ingatkan PERKASA dah berkubur, rupa rupanya sudah pun mendapat nafas baru. Agakny PERKASA dah tak boleh tahan lagi dengan si Najib ni. Betul jugak tu, how much tickle can u stand. Peliknya PERKASA sealiran pulak dengan DT dan punya pandangan yang sama. Harap PERKASA akan berterusan memerangi pemimpin liberal saperti DT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 8:58 PM

Ingatkan lepas PRU lepas Najib akan berubah, Nampak macam sama je. So frustrating. Tapi mengikut pengamatan saya, Najib tak berapa kisah apa yang orang Melayu komplen atau luahkan. Tapi beliau begitu "kisah" kalau kaum kesayangan dia tu memberikan pendapat. Mesti dia dengar pendapat diaorang. Cuba perhatikan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 9:04 PM

Din, aku cabar engko buat kenyataan terbuka kat blog engko untuk mendesak Najib supaya meletakkan jawatan sebagai Presiden UMNO.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 9:34 PM

Kalau najib turun sapa yg naik? Adakah nk guna sifir spt sms pak lah turun? Katakanlah muhyidin naik... Sifir tak menjadi, maka pakat2 nak suruh muhyidin turun pulak? Tue pun kalaulah... Umno menang lagi dlm pru14 @ umo mhhyidin panjang. Ataupun ibrahim ali yg nak naik?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 9:59 PM

bukan senang nak cari bini cam rosmah tu satu dlm ber ibu r ibu juta kat dunia ni. beso mempede cakap orang perak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 10:10 PM

@Anonymoussaya setuju

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2013 at 10:20 PM

@Anonymousjanganlah cabar, saya tak berapa berani nak sahut :)

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2013 at 10:21 PM

@AnonymousMasa nak turunkan paklah dulu ada tak sesiapa gunakan sifir ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 10:46 PM

sangat setuju untuk artikel diatas.. tolong lah haji najib berundur.. sudahlah menyusahkan agama dan bangsa.. agama dan bagnsa kita sentiasa dicai dan dihina sepanjang masa tanpa pembelaan yang wajar dari pemimpin.. parti politik melayu baik Pas mahupun UMNO lebih berharap laba dunia dari memajukan agama, bangsa dan negara..

Kepimpinan yang ditunjukkan oleh Tun Dr Mahathir gagal diterapkan oleh kerajaan semasa..

semoga Allah melindungi bumi yang bertuah ini..

-kipas-

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 11:31 PM

DT,
Saudara/i,

Nak buat orang turun hieraki adalah senang bangat apatah lagi kalau orang itu tinggal dalam Bahtera Demokrasi.

Hanya dalam Bahtera Dinasti (Bahtera Dap), seseorang itu sukar hendak diturunkan sementelahan si anak juga, dalam waktu sama, menguasai bahtera berkenaan.

Namun isu lebih besar di sebalik isu turun hierarki ialah siapa yang akan naik? Apakah Bahtera telah menyediakan koleksi pelapis yang mampu dinaikkan apabila keperluannya tiba?

Kalau Bahtera Dinasti mempunyai wawasan iaitu si anak telah dipupuk dan di belai supaya satu masa nanti bakal naik menakhodai Bahtera Dinasti, Bahtera Demokrasi macam mana?

Bahtera Pemerhati

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2013 at 11:38 PM

Saya setuju sokong dan sama pendiriian dengan irwan---
TNB
TNB
TNB
Tumbang Najib Bapak kepala kucing.
ENDLESS POSSIBILITIES memberi chek kosong kapada Ah Jib Gong.
maksud endless possibiilties:
1.Tiada sempadan
2.Tiada komitmen
3.Tiada undang undang
4.tiada sekatan.
5.tiada check and balance.
6.tiada accountability
7.tiada pengawasan.
8.tiada halangan
9.tiada panduan
10.tiada matlamat ,hanya cara saja.
dll.......
bolih di evolve kapada legalised anacky dan social disorder dan civil disharmony........
tiada beza dengan PR .....sama aja...
Endless possibillties perlu di bendung,kerana lebih liberal dari liberal.
Atas keselamatan negara.
arjuna waspada
changkat lobak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2013 at 2:39 AM

TNB..TUMBANGKAN NAJIB BANGSAWAN

TNB..TUMBANGKAN NAJIB BACUL

TNB..TUMBANGKAN NAJIB BEBAL BAHLOL BODOH BANGANG BENGAP BONGOK BAGERO

GUA CABAR LU DIN TURTLE TOLONG PUBLISH NI AS MUCH AS ROSMAH KUNUNNNYE HAS A RITE TO ROMPAK HARTA NEGARA I ALSO HAS A RITE TO SPIT ON HER N HER BLOODY STUPID HUSBAND

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2013 at 6:49 AM

It is his advisoorsss...letting pm thinks things are doing well now. Pm is in deep shit..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2013 at 11:27 AM

Dia tulis ni atas arahan Ibrahim Ali ker? Aku tengok Ibrahim sibuk melobi projek kerajaan sekarang nie....hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2013 at 1:31 PM

Sejarah sudah membuktikan bahawa yang berjuang untuk bangsa di tanah air ini telah gugur, tetapi perjuang secara selamat telah memerintah negara ini, lalu dilabel sebagai "Pejuang Kemerdekaan - tanpa menumpahkan darah". Betulkah?.

Takkanlah sebegitu mudah British terpaksa menyerahkan negara ini. Apakah dengan adanya desakan daripada pejuang-pejuang kemerdekaan yang waja, yang bersungguh-sungguh sehingga menempuh ke titisan darah terakhir, akhirnya British akur menyerahkan tanah jajahan ini?

Dalam erti kata lain, pejuang kemerdekaan berkorban jiwa raga mereka, menyebabkan British akur, lalu terpaksa menyerahkan negara ini kepada kroni-kroni mereka @ komplot British?

Mungkinkah begitu kejadiannya?


Kesimpulannya;
PERKASA perlu berkorban (mendesak bagi pihak bangsa ini) untuk menyelamatkan UMNO (pemerintah bangsa ini), agar martabat bangsa terus terbela...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2013 at 2:18 PM

Sapa yg berkaliber jadi pengganti najib jika beliau berundur??? Jangan jadi macam cerita sekumpulan tikus yang ingin menyelamatkan diri jadi mangsa si kucing dan terdapat satu nasihat yang cukup bernas iaitu gantungkan loceng pada leher si kucing tadi..tetapi akhirnya tiada penyelesaian akibat tiada calon sesuai dan berani untuk berjuang menyarungkan loceng tersebut

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2013 at 10:51 PM

@maaeSyabas Irwan Fahmi... Anda dan perkasa telah memulakan, anda adalah wristle blower bagi pergerakan melayu menolak Najib dan pemimpin liberal yg lain.... Sekali melangkah, pantang berundur, biar guruh dan halilintar membelah, namun tapak tak mungkin surut ke belakang..... Itulah semangat pejuang melayu sejati. Kami penentang melayu liberal akan sentiasa dibelakang perkasa..... Hidup Perkasa!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2013 at 4:40 AM

@Anonymous

Bila ternyata tak perform kita kasi turun la, ganti yang lain yang kita rasa lebih bagus. Tapi kalau yang tu pun hopeless juga kita tukar lagi. Habih, kalau dah nyata tunggul kayu, nak tunggu dia lapuk sendiri baru nak alih? In the meantime bukan orang Melayu dapat apa pun. Kalau macam tu baik orang Melayu pakat undi rosak je PRU14 - undi BN pun tak dapat apa jugak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2013 at 4:43 AM

@Anonymous

Tak yah nak bahtera-bahtera. Kita dah ada contoh-contoh pemimpin Melayu yang kita nak. Zahid Hamidi. Idris Haron. Irwan Fahmi. Ini semua berjiwa Melayu, dan cakap pun tegas.

Yang kita mau cau segera: Ah Jib Gor. Menantu Ke-5. Budak-Budak Tingkat 4. Nazri Kartun. Ini semua pemimpin yang rupa saja macam Melayu, tapi hati tak Melayu.

Post a Comment