........... Nolstagia Kuala Lumpur ...Satu Masa Dulu ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Nolstagia Kuala Lumpur ...Satu Masa Dulu ...

Tuesday, August 20, 20137comments



Ampang Park
Jalan Tun Perak
Bukit Bintang
3 gambar Perubahan Masjid Jamek
Tapak KLCC

Video pendek Kuala Lumpur tahun 1961



KLiK ke Youtube.

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2013 at 3:54 PM

Mana engko dapat gambar-gambar klasik ni Din. Susah nak jumpa dah gambar-gambar retro macam ni. Memang nostalgik sungguh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2013 at 4:07 PM

oh ya orang kata orang dulu2 ramai yang tak pakai tudung. soalan dia pas kata umno ni tak perjuangkan isle...tapi setiap hari zaman makin berubah dan lihat zaman sekarang boleh dikatakan ramai yang pakai tudung kalau dulu aku tengok gambar mak2 aku dulu masa muda2 semua tak pakai tudung. Jadi kalau nak kata pas tarbiah mak aku tu mustahil la jugak sebab mak aku ni penyokong kerajaan. Jadi kalau pas nak kata kerajaan ni bukan kerajaan islam cermin diri ko tu dulu!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2013 at 10:36 PM

Din, aku dok tengok, DAP pulau Pinang dan sekutunya sedang rancak nak mengembalikan nolstagia pulau pinang ke zaman pendatang2 cina mula2 datang ke Georgetown dulu. Jalan2 ditulis dengan tulisan cina seperti tulisan jawi di jalan2 kat Tganu, poster besar dipasang di oldtown dan kopitiam berlatarbelakangkan datuk nenek mereka sedang berniaga di bandar georgetown, mural bercirikan datuk nenek mereka di kebanyakan dinding bangunan, tokong2 lama diperbesarkan, bendera2 tokong dipasang di setiap pelusuk dan yang terbaru satu festival akan diadakan di georgetown untuk mengenang kembali kisah hijrah mereka dari cina ke penang. Aku dapat hidu ada sesuatu yang tak kena sedang berlaku.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2013 at 11:01 PM

DT ni unik, x rugi lawat laman dia.... Dlm2 dok geram kat nazri, najib, dia cool kan sikit mcm rehat&rawat la jugak kot!
Tapi tak kira, geram tetap geram..... Kalau tiada perubahan sampai pau ni, alamat aku tak mengundi pru14 ni (kalau umur panjang la)... He he he!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2013 at 11:04 PM

@AnonymousKalau boleh emelkan saya gambar2, boleh saya buat artikel :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 21, 2013 at 7:09 PM

din pinjam gambar post dalam fb

....................
Reply To This Comment ...................
August 21, 2013 at 11:28 PM

@AnonymousOK, nanti bagi balik..

Post a Comment