........... Najib Pemimpin Melayu ? Menjawab Kritikan MyMassa dan 1Peluru. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Najib Pemimpin Melayu ? Menjawab Kritikan MyMassa dan 1Peluru.

Friday, August 9, 201329comments

Aisey ...masuk Raya kedua, dua blogger dah mula tunjuk bunga silat kepada saya. Kalau Raya ketiga, mungkin tiga blogers ? Tak tahulah mereka ni nak pertahankan Najib atau sengaja nak bermanja ngan saya... tapi blogger sorang ni awal2 lagi dah kantoi.

Blogger otai Mymassa cuba mempertahankan Najib dengan BUKTI yang Najib pun ada video Raya .... OK, adalah ditunjukkan screen video tu tapi bila saya enter nak tonton, ini yang keluar -


Alahai ... video PRIVATE ? Video GIDDY-GIDDY dari Presiden Giddy Club ker ? Setakat nak tonton sesama kaum kerabat saja, tak payahlah jadikan bukti bro ... Takde siapa boleh sahkan apa yang didakwa kalau bukti pun tak dapat diakses !

Sorang lagi yang tiba2 dah jadi pengampu Najib , 1peluru yang saya percaya masih lagi rakan baik walaupun berbeza pandangan tentang Najib ( maksud saya masih mengekalkan professionalisma dimana sebarang perbezaan pandangan tidak akan diambil secara peribadi )

1peluru minta kita tunggu sehingga PAU kalau mahu melihat BUKTI yang Najib itu bukan Melayu Liberal sepertimana yang sering saya dakwa, tapi merupakan seorang pejuang Melayu yang semangat juangnya demi bangsa Melayu masih membara ..... ( hehehehe )

Gua percaya DinTurtle yang sering memperlekehkan semangat Melayu DS Najib akan malu sendiri menjelang Pemilihan UMNO (jika beliau dicabar) atau Perhimpunan Agung UMNO (#PAU13) Disember nanti. Kerana ramai percaya di saat & wadah itulah DS Najib Razak akan melepaskan segala rasa yang terbuku di hati.

Itu waktu paling tepat untuk DinTurtle & seluruh khalayak menilai betapa aspirasi untuk bangsanya -Melayu tak pernah terpinggir dari sudut hati seorang Presiden UMNO bernama DS Najib Tun Razak!!


Pemilihan UMNO medan juang getir untuk melihat kelibat paling lantang & berani menyuarakan teras perjuangan parti - MELAYU untuk memberi peluang kepada perwakilan membuat pertimbangan siapakah pemimpin paling berbaloi untuk dipilih. Persetankan bisik2 sumbang kerana memperjuangkan hak bangsa bukanlah assobiyah!


OooooooooOOOoooooooh ... Semangat Juang Bangsa kini dah dijadikan satu bentuk pementasan ya ? Yang hanya akan dipertontonkan kepada orang Melayu semasa menaiki podium PAU setahun sekali ?

Itu baru betul dinamakan BERLAKON !

Tapi kalau nak berlakon pun terpaksa kena jaga hati kaum lain ( dimana semasa PAU sebelum ini perwakilan diminta supaya jaga hati kaum lain ..... tu yang menangis2 tahun lepas kot ), bagaimana rupanya didunia nyata ?


BODOH sangatlah orang Umno kalau boleh begitu mudah terpedaya dengan lakonan pentas setahun sekali oleh Najib !

Buktikan kepada saya bila masanya ( selain dari ketika pementasan teater PAU ) yang Najib pernah bercakap tentang Melayu sepanjang 4 tahun menjadi Presiden Parti yang memperjuangkan Melayu ?

Ada ? Tak der  ?

Yang banyak saya ingat cuma ucapan2 dari seorang pemimpin MELAYU LIBERAL.


Last kopek saya nak bertanya kepada MyMassa dan 1Peluru - Adakah orang diatas yang saudara berdua cuba pertahankan sebagai pemimpin berjiwa Melayu itu ? ( hendak kepastian yang kita berbicara tentang orang yang sama jer.. )

Share this article :

+ comments + 29 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 7:30 PM

jika benarlah Najib akan menunjukkan semangat Melayunya di PAU nanti, bermakna dengan jelas beliau ingin memperbodohkan ahli UMNO yang hadhir. perjuangan bukanya setakat cakap di PAU untuk meraih undi. perjuangan mestilah dibuktikan setidak tidaknya halatuju kemana kah arah hendak dibawa bangsa Melayu yang beragama Islam. belum sedikit pun ternampak Najib memperjuangkan bangsa Melayu. rata rata mereka yang terdiri dari orang Melayu menyatakan Najib terlalu membodek kaum Cina. kemana kah perginya hak keistimewaan orang Melayu kalau tidak diterjemahkan? Kenapa tidak dibena !Sekolah untuk semua bagi memperkasakan Bahasa Melayu? Najib sanggup turun keparas bawah sekali untuk memukul gendang Cina dimana belum pernah pun sebarang pemimpin Melayu lakukan sebelumnya. Najib sememangnya vernakular dan tidak layak menjadi pemimpin orang Melayu. apa yang orang Melayu perlukan ialah seorang pemimpin Melayu yang berotak Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 7:51 PM

Betul, saya adalah ahli Umno dan mempunyai 5 ahli keluarga yang layak mengundi.Andaikatalah kelima-lima kami dibolehkan mengundi di Pau nanti maka saya tidak akan sekali-kali memilih Najib dan beberapa Mt Umno yang terang-terang bukan berjiwa Melayu dan Umno khususnya.

Umno tidak ada cacat celanya karana telah digarap cukup sempurna untuk umat Melayu dan Bumiputera.
Pemimpin -pemimpin Umno yang banyak bermasalah
Alhamdulilllah ,Umno masih dirahmati Allah,.....oleh itu mana-mana pemimpin Umno yang curang dan menyeweng haruslah insaf dan kembali kepangkal jalan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 7:55 PM

Cuba fikir zaman sekarang ni orang nak hina islam dengan agung cukup mudah macam abc ja. Lepas tu tak ada apa2 tindakan langsung. Kalau melayu yang hina? Esok2 dah boleh masuk penjara. Kebanyakan yg hina terlepas adalah cina!! Yg masuk penjara? Melayu!!! Cuba tanya diri tu kenapa pm kita yang konon ny perjuangkan melayu tuh buat2 x nmpk ke atau mmg buta?? Kalo setakat bg BR1M tu dah dikira tolong orang melayu? Bodoh la kalo orang yang fikir macam tu. Sudah2 la bodek najib! Najib mesti turun! Kaki2 bodek p MAMPOS SAMA ANDA!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 8:09 PM

Kita lupakan seketika persoalan sama ada blogger yang berbayar atau blogger indie (bebas).

Kita fokus kepada topik perbincangan. Sebenarnya setiap kali Najib berucap semasa PAU, saya dapat merasakan bahawa Najib adalah pemimpin Melayu yang terbaik dan boleh diharapkan untuk membela Melayu.

Tapi harapan itu berkecai sebaik sahaja habis PAU. Najib seringkali mengguris hati Melayu melalui tindakan-tindakannya yang memanjakan kaum tertentu. Amat pedih hati ini apabila Najib mengutamakan kaum tersebut dengan peruntukan mega. Apakah Najib tak perasan, ramai lagi Melayu yang merempat, yang tinggal di bawah jambatan dan yang makan nasik berlaukkan kicap semata.

Najib sedar tak yang sekolah cina ni dah memang kaya. Korporat-korporat cina memang sentiasa memberi sumbangan kepada sjkc. Cuba perhatikan betul-betul sekolah cina. Sekolah cina telah lengkap dengan pelbagai kemudahan yang lebih baik dan sempurna jika nak dibandingkan dengan sekolah kebangsaan. Sekolah kebangsaan majoritinya amat dhaif dan memerlukan pembelaan dari kerajaan. Sekolah-sekolah di luar bandar dan kawasan pedalaman sabah sarawak amat menyedihkan sekali dengan kekurangan infrastruktur. Begitu juga dengan sekolah agama rakyat, maahad tahfiz dan sekolah pondok yang serba kekurangan.

Sehinggakan ada orang kampung yang cakap, kalau BN menang pun, hidup mereka tetap sama dan takkan berubah. Ini kerana, polisi Najib yang melebihkan penduduk felda lebih daripada penduduk kampung tradisional. Begitu juga dengan kemiskinan bandar yang jika mengikut kos pada masa sekarang pendapatan RM5,000 ke bawah adalah golongan miskin di bandar. Najib setakat ini masih gagal menangani masalah miskin bandar dan miskin luar bandar. Melayu masih lagi merempat di bumi sendiri. Nak mencapai 30% kek ekonomi negara pun amat jauh untuk dicapai.

Senang cakap, Najib gagal membela nasib Melayu Marhean yang rata-ratanya adalah pengundi UMNO di peringkat akar umbi. Najib hanya jaga golongan yang tertentu sahaja. Inilah puncanya kenapa Melayu marah pada Najib. Brim tu cuma ibarat ikan semata yang akan habis dimakan dalam masa sehari atau seminggu. Pada masa yang sama, rakyat juga perlukan joran kerana rakyat nak cari ikan untuk sepanjang tahun dan bukannya selama sehari sahaja.

- warga marhean -

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2013 at 8:17 PM

Permintaan , Harapan kita mudah jer - Pemimpin Melayu biarlah yang jiwanya Melayu BUKAN MELAYU LIBERAL !

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2013 at 8:22 PM

@AnonymousMakanya saya ada tulis artikel baru ni supaya orang Umno mengambilkira pandangan pengundi Melayu Pribumi semasa PRU13 ketika membuat pemilihan semasa PAU.

Umno bukan saja memilih Presiden Umno tapi juga memilih Perdana Menteri !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 8:22 PM

Saya berpendapat blogger MyMassa & 1peluru cuba membawa kita untuk menilai dari satu sudut berbeza, membacanya dalam nada sinis/sarkastik supaya Najib atau mana-mana pemimpin Umno tidak menunggu masa & tempat yang mereka fikirkan sesuai [& mempunyai kepentingan peribadi] barulah ingin melaungkan semangat membara tentang Melayu. Sekalung respek dari saya untuk mana-mana pemimpin Umno yang sentiasa tetap & teguh pendirian mereka, bersuara lantang setiap kali martabat bangsanya cuba diinjak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 9:07 PM

@Anonymous

sememang benarlah pemimpin yang tak berhotak Melayu yang patut disingkirkan. UMNO tidak sepatutnya punyai pemimpin yang leberal.

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2013 at 9:09 PM

Din hang Tanya depa...keputusan pru13 najib 2013 lebih teruk dari keputusan pru12 paklah 2008, Mai kot mana pru14 anti tiba2 najib lebih cemerlang....

Sebelum pru13 Ramai dari kita simpan kuku Dan sabar dng perangai....ajibgore...undi juga bn walau meluat, pru14 nak sabaq jugak ka

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 9:10 PM

@Anonymous

itu pun blogger yang admin pautkan boleh cakap Najib kononya bersemangat Melayu. kena tunggu PAU lak tuh baru tau siapa Najib sebenar. ahli yang bodoh pulak akan terpikat dan terpengaruh. lepas tuh Najib akan bodek Cina terus terusan. PAU lagi sekali lagi nanti najib akan menunjukkan dia tuh pejuang Melayu. Bila nak selesai, sehingga Melayu jadi pendatang ditempat sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 9:17 PM

@Anonymous

kalau nak tunggu sehingga PAU baru kedengaran, rasanya tak payahlah. suara suara itu akan luput sebaik tamat PAU dan setelah jawatan yang diharapkan diperolehi. walau apa pun, blogger 1Peluru dan MyMassa tidak sepatutnya memberikan rujukan. mereka boleh berikan pendapat didalam blog mereka saperti yang selalu dilakukan. samalah diibaratkan membezakan jenama FAB dengan jenama pencuci lainya.

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2013 at 9:26 PM

@kluangmankalau cara yang sama juga diteruskan Najib, saya pun tak nampak bagaimana Umno boleh mempunyai impian nak menang.

Melainkan mereka tidak pun fikirkan peluang di PRU14, yang ada dalam kepala otak cuma kepentingan sendiri ketika ini.

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2013 at 9:39 PM

Terbaikkkkk!

dan

Terberaniiii!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 10:03 PM

UMNO sudah terima mesej, perlu masa untuk perubahan - PM

PUTRAJAYA 9 Ogos - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO menerima mesej mengenai kepentingan untuk parti itu berubah tetapi seperti parti politik lain, parti terbesar Malaysia tersebut memerlukan masa untuk melaksanakan perubahan.

Walau bagaimanapun, beliau yang juga Presiden UMNO menambah, parti itu di bawah kepimpinannya telah mengorak langkah untuk memulakan proses perubahan dengan meminda Perlembagaan parti.

"Untuk memastikan UMNO relevan, parti ini mesti bergerak selari dengan masa supaya kita boleh melambangkan perubahan pada sikap, nilai dan jangkaan masyarakat.

"UMNO adalah parti pemerintah dan adalah mudah untuk pihak lain mengkritik parti kita. Pembangkang senang berjanji dan banyak parti di dunia juga menjanjikan harapan, tetapi mereka gagal menunaikan," katanya dalam majlis rumah terbuka Aidilfitri anjuran beliau bersama Menteri-menteri Kabinet, di sini semalam. - UTUSAN ONLINE
kamu faham apa maksud ah jib gol ...

© Utusan Melayu (M) Bhd

© Utusan Melayu (M) Bhd

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 10:58 PM

Adoi 1peluru. Semua yg liberal akan tampil tiba2 bersikap super melayu menjelang PAU

Motif kan clear?

Pendapat saudara insider saya confem kebimbangan saya.

150k yg akan vote pimpinan tertinggi masih dipegang kemas mereka.

Kalau satu melayu yg vote barangkali dh lama najib akan kecundang tp 150k yg dipegang najib...

Apa la nasib melayu lepas ni.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 11:05 PM

Maksudnya perubahan yg ah jib gor perjuangkan iaitu umno di mansuhkan dan bn menjadi parti tunggal.

X habis2 dgn pengkhianat melayu di bumi mwlayu

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 11:13 PM

@Anonymous
pant*t. nampak sangat UMNO yang salah dan perlukan perubahan. pembangkang serang kerana mereka mereka yang berada dalam UMNO dengan sikap berkepentingan diri. apa ada pasal dengan UMNO. orang Melayu masih terima UMNO dan bukanya mereka mereka yang liberal didalamnya. seribu kali pun UMNO diubah, ia tetap juga UMNO. pengkhianat yang berada didalam UMNO sepatutnya disingkirkan supaya UMNO kelihatan bersih dan relevan untuk memperjuangkan agama, bangsa dan negara. serta menjaga kedaulatan raja raja. pemimpin yang bersikap liberal mengapa pula UMNO yang perlu diubah? semuanya karut ..... walau pun pemimpinya berubah, CUKUPlah dan katakanlah CUKUP

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 11:15 PM

Din. Anda memang hebat.
Secara tak langsung teguran anda telah diambil perhatian oleh blogger-blogger ampu. Secara tak langsung juga Najib dah dapat meseg anda. Jadi Najib harus mengambil tindakan drastik dengan memastikan tindakan membantu, memperbaiki dan mempertahankan kehidupan dan maruah Melayu bukan lagi melalui ucapan berapi-rapi di PAU tetapi dengan tindakan secara total melalui pentadbiran kerajaan. Jika masih enggan juga, maka datang PRU14, UMNO akan tenggelam macam Parti Kongres India satu masa lalu. Tetapi Parti Kongress dapat bangun semula kerana India adalah satu bangsa sahaja, tetapi di Malaysia kita dari berbagai bangsa, apatah lagi Melayu kini telah berpecah kepada 3, maka kalau pun UMNO tak berkubur tetapi pasti akan tenat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 11:28 PM

aku baca juga blog yang admin linkkan. pendapat akulah, kalaulah pengkomen2 semua kepada kedua dua blog itu ahli UMNO yang boleh mengundi, punah dibuatnya nasib Najib. Kalaulah orng UMNO mendengar rintihan bangsa Melayu dan Pribumi ......... selamatlah bangsa Melayu Pribumi serta UMNO seterusnya. Fikirkanlah diantara agama serta bangsa dengan kepentingan diri, mana yang lebih penting.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 11:37 PM

@Anonymous

kamu cuba guna bahasa cina... ahjib gol pasti faham!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 11:39 PM

Gth with ahjibgor...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 11:58 PM

Apa yang kita nak harapkan dari Najib? Dari kecil hingga dia belajar ke luar negara tidak ada bergaul dengan golongan Melayu marhaen. Dah balik Malaysia selepas perginya Tun Abdul Razak juga mempetlihatkan beliau terus dengan golongan elitis. Bila yang jiwanya Melayu? Tidak ada Melayu dalam dirinya. Yang ada cumalah perasaan elit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2013 at 2:30 AM

Mak aku kabor lepas balik uk ajib gor cakap Melayu pelat inggeris beb?!
Mana taknya dia bukan belajar di Malaysia!! Dari kecil hingga ke peringkat universiti duk belajar di sana.. Bercampur gaul pun dgn mat dan minah salih.. Apa yg dia tau pasal masalah bangsa dia sendiri..
Podah la ajib gor!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2013 at 9:31 AM

Mengikut teori RAHMAN, Najib ialah PM Melayu yang terakhir. Oleh itu, sebelum negara ini jatuh ke tangan kaum pendatang, Najib perlu mengumumkan pengundurannya sebagai PM secara sukarela dalam PAU nanti. Berikan tempoh peralihan selama setahun kepada penggantinya. Dengan cara ini, kita boleh mengelakkan perpecahan di kalangan orang Melayu. Tapi janganlah pulak nanti ada yang main drama suruh Najib tarik balik keputusannya. Situasi Najib tak sama dengan situasi Tun M, kerana Tun M disokong oleh hampir 100% orang Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2013 at 9:34 AM

Ah Jib Gor dan cinabeng berpisah tiada.

Satuuuuuu......
Cinabeng diutamakan, Melayu dikemudiankan.

We Love PM......hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
August 10, 2013 at 5:32 PM

Giler bangang and completely delusional la beb...

Apekemental nak ngampu mamat ni?

Selamat Hari Raya Din n Family, Maaf Zahir Batin

....................
Reply To This Comment ...................
August 10, 2013 at 8:22 PM

@satDSelamat hari raya satD :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 11, 2013 at 11:38 AM

Salam,
Kita jgn lupa, nak panggil ds najib atau ah jib gor macam blogger porno panggil. Kalu nak bermanja, ah jib gor , segala benda akan diberi.
Nak tunggu masa pau baru ah jib gor nak jadi melayu ke? Kalu setakat cakap tapi memakai kondom utk menjaga hati kump ah jib gor, pi cari org lain la jadi presiden. Pertubuhan melayu bersatu . Nama pun pertubuhan melayu, pi cakap bab kepentingan bangsa lain buat apa. Mungkin penyokong ah jib gor rasa, cukup dgn cakap cakap ah jib gor sahaja. Dgn cakap aje, org melayu dah tak perlu apa apa dan dah jadi kuat utk bersaing dgn org lain. Jual ajer melayu.

Setakat ni, tak dengat pm cakap pun tak apa. Mau berkudis telinga kalu dengar pm berucap. Tak ada yg baru pun. Tak macam tdm, kita ternanti sesuatu. Tertunggu berita, suratkhabar nak tau perkembangan malaysia. La ni macam tengok selebriti pulak bila lihat pm di tv dan akhbar. Cakap dia, buat. Bernanah telinga. Tolong la, pm kena la memerintah, bukannya punaisihat yg buat kerja semua tu.

....................
Reply To This Comment ...................
August 11, 2013 at 2:16 PM

Ingat DAP = ZIONIS
Ingat DAPSTER = GANGSTER SADIS
Ingat PKR = PELIWAT
Ingat PAS = PELACUR AGAMA
Ingat Najib = PENJILAT CINABENG ditipu BULAT2
Ingat Dolah = Ditipu Teresa Kok pasal wanita bogel ketuk ketampi
Ingat KJ = Pemuja LIBERALISME TAHAP GABAN
Ingat Nazir Razak = PENGGAMPANG DEB idea bapak sendiri

Post a Comment