........... Lim Kit Siang - Apa Lagi Malaysia Mahu ? - Don't Talk ahKok la ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Lim Kit Siang - Apa Lagi Malaysia Mahu ? - Don't Talk ahKok la !

Saturday, August 10, 201310comments

Dibawah adalah copy dari Harakah, hasil terjemahan artikel pemimpin kafir kesayangan Pas - Lim Kit Siang



- Lim mengimbas kembali sejurus selepas pilihanraya umum ke-13, Utusan Malaysia terus menerbitkan tajuk muka depan: Apa Lagi Cina Mahu?

“Soalan ini tidak sepatutnya ditanya, demikian juga soalan-soalan lain seperti Apa lagi Melayu mahu? Apa lagi India mahu? Apa lagi Kadazan mahu? atau Apa lagi Dayak mahu?”

“Kita boleh faham kalau soalan-soalan sedemikian ditanya di dekad pertama penubuhan negara ini. Ada sesuatu yang tak kena kalau ia masih diajukan di dekad keenam usia negara ini,” 


- Justeru, katanya soalan yang lebih tepat untuk ditanya adalah: Apa lagi Malaysia mahu?.

“Inilah kesempatan untuk semua rakyat Malaysia yang cintakan negara ini dan tidak mempunyai hasrat untuk berhijrah ke negara lain merenung bagaimana hendak menjadikan Malaysia lebih bersatu, lebih harmoni, lebih kukuh, lebih membangun dan lebih makmur untuk semua rakyatnya tanpa mengira kaum, agama atau fahaman politik.

“Marilah semua kita rakyat Malaysia memikirkan pertanyaan ‘Apa lagi Malaysia mahu?’,” kata beliau
.


..... tanpa mengira kaum ... ? Pengenalan Melayu, Cina, India semua tak mahu pakai, hanya nak dikenali sebagai rakyat Malaysia saja ? Malaysian Malaysia ?

Supaya lebih bersatu, lebih harmoni, lebih kukuh, lebih membangun dan lebih makmur ?

Adakah Lim Kit Siang merujuk kepada Satu Identiti Kebangsaan ?

Adakah keutamaan kepada SATU Bahasa Kebangsaan dan sistem pendidikan SATU Sekolah sepertimana yang diamalkan SEMUA NEGARA LAIN DIDUNIA KECUALI MALAYSIA termasuk dalam apa yang ingin disarankan oleh Lim Kit Siang ?

Kalau kedua perkara diatas tidak termasuk dalam apa yang cuba dikatakan oleh beliau, maka apa yang ingin saya katakan kepada Lim Kit Siang adalah - Don't talk ahKok !

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2013 at 6:21 PM

Beliau sekadar nak melepaskan diri supaya tidak dipertanggungjawabkan ekoran hasutan beliau terhadap orang cina sehingga mencetuskan tsunami cina. Sebelum pru bukan main lagi cakap yang cina akan memerintah negara ini. Segala yang keluar dari mulut beliau ialah cina, cina, cina dan cina. Lepas pru, tiba-tiba wat u-turn bercakap soal malaysia pulak. Buang tebiat ke apa.

....................
Reply To This Comment ...................
August 10, 2013 at 7:16 PM

Satu Identiti Kebangsaan?

Betul ke ni Din? Kit Siang maksud lain kot bila dia cakap 'Malaysian Malaysia'. Itu propaganda saja kot. Mana dia mau kikis lidah hapuskan bahasa ibunda Mandarin, Tamil dll. Pasal nak bagi kebebasan belajar bahasa antarabangsa aku takde masalah asalkan bahasa pengantar di semua peringkat sekolah ialah Bahasa Malaysia.

Hishhh... Aku tak percayalahh... Ini boleh aku masukkan dalam kategori 40,000 pengundi Bangla jugak nih... Ini semua 'FAKE' le Din, nak tipu orang Melayu saja. Cuba kamu tanya Kit Siang betul2 apa maksud 'Malaysian Malaysia' tu. Aku takut jadi macam fake cd, fake sparepart kereta, fake henfon yang dema dok jual. Yang jadi mangsa ialah orang Melayu betul bendul yang asyik menjilat ponggong dema.

....................
Reply To This Comment ...................
August 10, 2013 at 7:30 PM

Din, salah satu point yang aku setuju sangat2 dengan Kit Siang ialah HAPUSKAN KORUPSI.

Aku setuju sangat kalau duit haram tu kita hapuskan sungguh2. Aku sendiri tak tau kat mana nak start, tapi aku ada satu cadangan. Macam juga kita adakan kempen 'Beli Barangan Bumiputera', kita boleh mula kutip data... senaraikan kedai yang jual 4 nombor ekor haram, kedai jual barang sparepart tiruan, kedai yang jual rokok seludup, premis urut dan macam2 barangan dan servis lain lagi. Dema ni yang bagi rasuah dekat penjawat awam. Biar pihak kuatkuasa raid kedai dan premis ni seminggu sekali. Tak kisahlah kalau tak berkesan pada awal2nya, sekurang2nya boleh jugak kutip kompaun. Tapi aku rasa lebih berkesan kalau ada reward (dari duit kompaun tu) untuk rakyat yang bagi maklumat. Aku percaya ramai yang berhenti kutip besi buruk kalau ada sumber pendapatan yang lebih mudah, lebih lumayan, lebih berketrampilan.

....................
Reply To This Comment ...................
August 10, 2013 at 7:57 PM

@QalamQabutjuga reward kepada informer dipremis2 jual arak ....

....................
Reply To This Comment ...................
August 10, 2013 at 8:18 PM

@QalamQabutkita cabar Dap DAN Najib supaya adakan Referendum, apakah yang rakyat Malaysia mahukan !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2013 at 9:36 PM

Cina kafir laknat ne...hanya dimulut saja. Dalam hati... busuk kohong.>>>>

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2013 at 11:28 PM

Sdra Din
Sokong usaha yand di cadang olih sdr qalamqabut juga balas sdr deng.
amat baik, buat booklet macam bbc.
syabas atas tajuk dan isian.
arjuna waspada
changkat lobak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2013 at 11:39 PM

Taktik.mereka sering bermain dgn samarata samarasa. Pegi mampus. Kami hanya berpegang pada konsep islam keadilan melihat pd tptnya sejarahnya dan perjanjian yg sepatutnya ditunaikan seperti yg termaktub.

Kami menolak konsep samarata samarasa dgn melulu dan semberono tanpa apa2 justifikasi.

Kalau org umno semua bacul dlm mempertahankan hak kami maka berambus biar org kebanyakkkan mcm kita yg jwb.

Better yet biar kita org kebanyakkan tubuh parti baru dan biar yg masih sygkan bangsa kwluar umno ramai2

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
August 11, 2013 at 2:24 PM

UMNO telah dilancaucibaikan oleh Dolah Bodohwee, Najib, Nazri Aziz, KJ dll penjilat cibai Cinabeng spt DAPigs, Dong Zong, MCA cibai, Gerakan lancau, Wee Ka Siong, Tony Pua, Teresa Kok, Hannah Yeoh Jerusubang, Regina Lee, LimKitSial, LimGuAnjEng dan RBA Komunis Bintang 3.

....................
Reply To This Comment ...................
August 11, 2013 at 3:34 PM

Fikir Tajam, tak baiklah ngko mencaci-cerca macam tu di bulan Syawal yang mulia ni. Berdosa tau. Mana boleh samakan (1) Dolah Bodohwee, Najib, Nazri Aziz, KJ dll dengan penjilat (2) cibai Cinabeng spt DAPigs, Dong Zong, MCA cibai, Gerakan lancau, Wee Ka Siong, Tony Pua, Teresa Kok, Hannah Yeoh Jerusubang, Regina Lee, LimKitSial, LimGuAnjEng dan RBA Komunis Bintang 3.

Kamu takkan taktau yang grup ke2 tu pemakan binatang yang paling hodoh, paling hodoh, paling pengotor dalam dunia ni. Sebab tu perangai dema pun terikut2 macam tu. Bukan kata nak jilat, nak pandang pun rasa jijik semacam.

Tapi aku tak hairan kalau ngko kata ada grup ke3 orang Melayu yang sanggup buat semua tu dengan penuh rela dan redha. Itulah padahnya kalau dah gila nak berkuasa, sanggup jual agama dan bangsa. Sedih, sedihhhh...

Post a Comment