........... Jika Kehancuran Sudah Pasti, Siapapun Adalah Lebih Baik | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Jika Kehancuran Sudah Pasti, Siapapun Adalah Lebih Baik

Friday, August 9, 201310comments

Saya memang menantikan artikel seterusnya dari blog Suara Razlan, Ketua Pemuda Seputeh yang mula menarik perhatian saya melalui artikel bulan lepas, yang benar2 mewakili perasaan kecewa orang Melayu terhadap apa yang dilihat sebagai kebaculan kerajaan bila diasak berterusan oleh bangsa Cina - KLiK.

Kemudian diikuti pula dengan satu amaran keras kepada NGO Cina dalam isu PPPM - KLiK.

Seriusli saya nak tanya, berapa ramai pemimpin Umno baik tua atau muda yang berani bersuara seperti brader kita ini ? Mungkin ada yang akan kata semuanya hanya lakonan sebagai persediaan PAU.... well, saya tak tahu lah itu, sebab saya menilai dari apa yang beliau tulis. 

Dan beliau juga konsisten dengan caranya kalau dilihat dari artikel2 lama yang beliau tulis. KALAUPUN berlakon, berapa ramai pemimpin Umno yang berani berlakon sebegitu vokal ? 

Artikel terbaru saudara Razlan merupakan artikel Raya tapi punya mesej yang ngam dengan saya. Cuba baca -


10 tahun lalu, UMNO masih kuat dan diterima kebanyakkan rakyat. 

Orang umno kene faham peranan Anwar ibrahim yang mempunyai kemahiran dalam melihat kekurangan dalam sistem pemerintahan UMNO. 


Beliau punyai ramai pemikir baik kafir ataupun golongan oputunis yang senantiasa mahukan kuasa dan golongan ini menolak BN kerana mahu ideologi mereka diterima oleh rakyat malaysia.


Oleh itu, perkataan "reform" atau "tranformasi" seharusnya tidak wujud kalau kita terus kuat melawan ideologi dan kuasa pengaruh anwar ibrahim.

Perkataan "reform" atau "tranformasi" itu sendiri sudah mengakui UMNO punyai masalah. 


Seharusnya dari dulu lagi kita fokus untuk melawan pengaruh anwar ibrahim. 

Hari ini kita gagal kerana terikut tarian anwar ibrahim ...

UMNO itu akan kuat apabila orang UMNO sendiri akui kita KUAT.. Bukan seperti hari ini, kuasa tertinggi parti sendiri mahukan transformasi!
Seterusnya - KLiK.

                                                      ************************

Transformasi itu satu hal, satu hal lagi - Apakah Transformasi yang dipilih itu merupakan cara yang lebih baik ? Transform, transform juga tapi kenapa tidak ada yang persoalkan arah tujunya ?

Bila dah nampak arahnya tak keruan dan tidak menambahkan kekuatan, kenapa masih dibiarkan dan ikut buta jer ?

Kita minta arahnya diubah atau paling tidak kembali ke asal yang mana ketika itu kita lebih kuat dari sekarang, setelah arah yang dipilih tersasar.

KALAU TAK NAK UBAH - KITA TUKAR SAJA PENGARAHNYA ! atau dalam kata yang lebih lembut ,

KALAU NAJIB TAK NAK UBAH JUGA, KITA TUKAR SAJA NAJIB DENGAN PEMIMPIN LAIN !

Soal calon lain lebih baik atau tidak itu soal lain sebab jika arah yang kita lalui sekarang ini dah tentu menuju kehancuran, SIAPA SAJA yang ganti pastinya akan lebih baik.

Any which way is better than certain doomed !

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2013 at 8:12 AM

Majoriti org umno sudah tak dapat hidayah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 8:28 AM

Salam,
kita tau ah jib gor mungkin akan menang. Tapi dr ribuan undi tu, kalu 40% tunjuk protes, dah kira ok. Tak la ah jib gor dok ingat boleh jual melayu, beli cina. Yg perlu transform ni ramainya pemimpin pasal dah tak ada jiwa melayu dah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 9:07 AM

dengan sepenuh hati dan jiwa saya menyokong artikel admin dan sarananya. saya kira itu sajalah penyelesaianya, TUKAR pengarahnya. UMNO dah hilang atau tak der halatuju. Najib bersetuju dengan Pak Lah yang mengatakan UMNO sememangnya sukar untuk diubah. saya tidak bersetuju sama sekali sebab, bagi seorang pemimpin yang baik, dah pastinya punyai halatuju. kemana arahnya hendak dibawa UMNO. sekiranya itu pun tak boleh nak buat, nescaya semua ahlinya di ibaratkan tak ubah saperti anak ayam kehilangan ibu. yang nyata hari ini ada dari kalangan pemimpin UMNO yang mengeluarkan pandangan berbeza hingga menimbulkan kekeliruan dikalangan ahli.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 9:23 AM

Najib cuba membaiki apa yg tidak rosak....
Dia sebenarnya yg perlu dibaiki...
......
......
HATI SEMAKIN PANAS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 9:24 AM

Din, awat hang sorang saja yang dok perjuangkan bangsa melayu dan islam? Mana pi bloggers yg lain? aku perati banyak yang dah u-turn dok sokong najib!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 9:55 AM

bro din...ada blogger suruh najib ubah cara untuk tarik sokongan pembangkang... masa kecik tak nak mampos, dah besar menyusahkan orang...wei puak umpon! bukan cari jalan nak tarik sokongan pembangkang....usaha nak kekalkan sokongan penyokongla!

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2013 at 6:20 PM

@kluangmanApakah orang Umno masih berpegang kepada perjuangan bangsa Melayu ..... atau lebih memikirkan masadepan pemimpin ?

Saya sendiri tertanya2 ...mana yang lebih utama kepada Umno - bangsa atau pemimpin ?

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2013 at 6:21 PM

@AnonymousEntahlah... saya tak boleh nak jawab bagi pihak orang lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 6:28 PM

Aku sokong NAJIB! Lantak la engkau orang nak kata aku apa, dulu aku sokong PAK LAH, sebelum PAK LAH aku sokong CIK DET, ada aku kesah? Ni kalau MUYIDIN naik aku pun sokong dia, pasai apa? Pasai aku dah tak boleh sokong orang len, nak sokong ANUAR takot jalan ngengkang, jadi aku hanya sokong apa yang engkau orang dah pilih, ingat... engkau orang jugak yang pilih apa yang patut disokong.(betul ke apa yang aku tulis?)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2013 at 6:49 PM

Dengan sukati dn gumbira aku nak tambah komen aku(anon 6.28), aku melayu engkau orang pun melayu, semua melayu, xkan ilang melayu didunia.. yang ilang cuma semangat perjuangan, haha! Kita sama2 melayu jadi kita sendiri tau apa kita punya ungkal dan sengal, kita berurusan dgn melayu! Haha! Pusing kiri kanan dpan blakang yang ada cuma irihati busukati, pening melayan melayu yg x satu hati ni!

Post a Comment