........... "Era Kerajaan Tahu Segala-galanya Sudah Berakhir" ? Apa Pandangan Anda ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

"Era Kerajaan Tahu Segala-galanya Sudah Berakhir" ? Apa Pandangan Anda ?

Monday, August 12, 201313comments

Tajuk artikel adalah sedutan dari kenyataan PM Najib sendiri hampir 2 tahun lalu ketika membaca Perutusan yang menghapuskan ISA - KLiK.


Bahkan, saya sering mengutarakan bahawa era kerajaan mengetahui segala-galanya dan memiliki monopoli terhadap kebijaksanaan sudah melewati tempohnya.

Ironinya, kenyataan diatas disebut ketika beliau membuat satu keputusan yang dilihat ramai sebagai mengejutkan / tidak disangka2 dan tidak dipersetujui oleh majoriti rakyat !

Jika Najib benar2 ikhlas dengan pengucapannya, kenapa kerajaan terus berkeras menyatakan segala perbincangan mengenai TPPA tidak harus dikongsi sepenuhnya dengan rakyat .... dengan kata lain, kerajaan LEBIH TAHU apa yang baik untuk negara dan rakyat ?

Jika Najib benar2 ikhlas dengan pengucapannya, kenapa tidak diadakan satu REFERENDUM bagi mendapat suara majoriti apakah rakyat benar2 menyokong sistem sekolah vernakular diteruskan demi menjaga perpaduan kaum ? Malah Najib sendiri pernah menyelar mereka yang mengkritik dasar pro sekolah vernakularnya sebagai 'ingrates' konon tidak menghargai sumbangan pemimpin2 lama ..... tidakkah itu seperti mengatakan kerajaan LEBIH TAHU apa yang baik untuk negara dan rakyat ?


Pada pandangan anda, apakah Najib benar2 ikhlas ketika menyebutnya atau sekadar nak bodek rakyat ?

Atau ......memang Najib ikhlas, cuma apa yang beliau maksudkan yang lebih cerdik itu bukannya kerajaan atau rakyat TAPI para penasihatnya ... sebab itu kita disogokkan dengan pelbagai cerita tentang kebobrokan para penasihat PM supaya segala yang buruk/negatif dihumbankan kepada para penasihat, yang baik pula dikreditkan kepada Najib.

Yang melantik mereka, yang dengar dan terima nasihat mereka dan yang bertindak mengikut nasihat mereka itu SIAPA ? Dan yang terus menggunakan khidmat mereka walaupun terbukti semua hampeh - SIAPA ?

Be Real, Get Real, Act Real !

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2013 at 5:29 PM

SIAPA NAJIB SEBENARNYA? APA PERJUANGAN SEBENAR DIA?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2013 at 6:06 PM

aku dari dulu lagi dah cakap dah yang sepatutnya dipersalahkan dalam kemelut yang dihadapi sekarang ni ialah Najib. boleh ker diterima akal segala apa yang dinasihatkan penasihat dituruti tanpa berfikiran sendiri. kalau iyalah jawabnya bermakna Najib tak ubah saperti robot. maknanya ..................????

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2013 at 7:24 PM

Kerajaan telah disifatkan oleh najib sebagai lebih bodoh dari rakyat? Atau dia awal2 dah mengaku bodoh? Maka tepatlah seperti maksud hadis ... Akhiruzzaman, orang2 bodoh menjadi pemimpin kepada orang2 cerdik......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2013 at 8:48 PM

din ...
cuba engkau letakkan gambar ah jib gong bersama-sama dengan budak-budak down sindrom ...
aku yakin mukanya amat seiras dengan budak-budak down sindrom ...
dan sukar dibezakan mana satu ah jib gong dan budak-budak down sindram ...
inilah nasib negara malaysia ... apabila pmnya adalah dari orang yang menghidap penyakit down sindrom ...

macam kes mewafatkan ISA ... dan menghapuskan Ordinan Darurat ...
kerajaan memang kurang arif dengan kepentingan Ordinan Darurat dan ISA itu ...
tetapi yang arif dan benar-benar faham ialah polis ...
sedangkan polis melalui KPN telah berjumpa dan menasihatkan Ah Jib Gong agar kedua-dua akta tersebut perlu dikekalkan ...
persoalannya ... adakah ah jib gong peduli dengan mereka yang pakar tentang masalah jenayah ... iaitu polis ... tadak ... kerana dia lebih percaya kepada cerita yusuf jalang dan omar ong serta mat liberal yang menjadi penasihatnya ...
akibatnya KPN yang memberi nasihat tidak dilanjutkan perkhidmatan ...
aku tidak peduli samada dia lanjutkan KPN tersebut atau tidak ... tetapi sesiapa pun yang menjadi KPN ... jika tiada kedua-dua akta itu dan dengan perjawatan yang amat kurang dan anggota yang amat tidak cukup ... kegagalan menangani permasalahan yang timbul akibat ketiadaan kedua-dua akta itu amat dirasai ...

biarpun ramai blogger menyalahkan pembankang dalam hal penghapusan kedua-dua akta ini ... bagi aku kesalahan tetap terletak kepada ah jib gong ... kerana dialah yang membentangkan cadangan penghapusan itu di parlimen ... bukannya nwar berahi ...

ibarat anjing dan bukit ...
nwar berahi hanyalah seekor anjing yang tetap akan menyalak bukit biarpun beribu kebaikan yang dia dapat dari bukit itu ...
persoalannya kenapa bukit perlu peduli ... kenapa bukit gentar mendengar salakan anjing dan memenuhi kehendak salakan itu ... sedangkan anjing tidak mampu mengigit bukit ...

anjingkah bersalah atau bukit yang bersalah ... jika bukit runtuh sendiri akibat salakan anjing ...

pepatah orang tua memang bijak ... bagai anjing menyalak bukit ... bukit tak akan runtuh ... tetapi kalau pemilik bukit itu adalah orang yang meghidap down sindrom ... engkau lihat sendiri apa yang telah terjadi ...

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2013 at 8:54 PM

Mungkin tak lama lagi para punahsihat Najib akan mencadangkan agar diujudkan juga Kuil dan Gereja 1 Malaysia dimana semua fahaman agama dapat bersama sama beribadat. Dengan Najib sebagai PM semua pun boleh jadi demi memenangi hati rakyat Malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2013 at 9:15 PM

@AnonymousYa, baru ni beberapa blogger telah menulis menyalahkan pembangkang yang mendesak supaya ISA dihapuskan sebagai punca masalah.

hahahaha ... memang LAWAk !

Seingat saya lah, dua tahun lepas waktu Najib hapuskan, pembangkang pun terkejut !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2013 at 9:54 PM

Jom kita senaraikan apakah milik melayu yang telah dihapuskan, dimansuhkan atau dikurangkan.

1. Kuota biasiswa/pinjaman pengajian ke luar negara
2. Kuota kemasukan ke IPTA
3. Kuota tender kepada kontraktor bumiputera
4. Kuota pemilikan rumah untuk bumiputera
5. Dasar Ekonomi Baru ( DEB )
6. Pinjaman Tekun untuk bumiputera
7. Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi ( MeCD )
8. Ruang niaga untuk usahawan bumiputera di tempat berprestij seperti KLCC dan pasaraya besar
9. Pemilikan tanah untuk bumiputera
10. Jawatan-jawatan utama dan jawatan strategik yang dikhususkan untuk bumiputera di GLC

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2013 at 9:56 PM

@AnonymousTerimaKasih :)

Sebenarnya anda semua ( pengomen2 ) adalah pelengkap kepada setiap artikel saya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2013 at 11:02 PM

Kita mengundi dalam pilihanraya baru-baru ni. Alangkah eloknya jika kita juga boleh mengundi dalam pemilihan pemimpin UMNO. Saya boleh gerenti jika semua followers dinturtle boleh mengundi, najib sudah pasti akan tewas.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 9:04 AM

bro din... era kerajaan tau segalanya dah tamat? dia tau ke br1m lebih banyak dapat ke bangsa cina berbanding melayu... maklum la ikut lhdn punya penyata... di kampung aku cina yang ada kebun berpuluh ekar dapat br1m... kerani ada yang tak layak sebab gaji lebih... cina yang dapat bantuan persekolahan semua pi naik kereta elok... melayu ada yang naik motor buruk.... kesimpulan akua najib memang seronok dapat bagi biasiswa kat kaum... dah lebih 3 bulan pru13....apa perancangan untuk orang melayu yang sokong umno? yilek.... masalah ayam akan sentiasa menghantui orang melayu...di seluruh malaysia kartel ayam ni dikuasai cina semua orang tahu...tambah pulak ada menteri kata yama mahal, makan daging...puak cina kalau semua benda mahal pun takpa sebab mereka boleh makan babi..aku rasa najib memang impotent dah sebab gagal nak naungi bangsa yang lantik dia jadi pm...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2013 at 10:50 PM

salam,

pembodek ah jib gor memang nak salahkan orang lain. ah jib gor nampak bersih pasai kepala dia pakai kondom. pancut la macam mana pun, masih selamat lagi pasai kondom tak bocor. ramai dok jadi kondom ah jib gor.

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2013 at 11:29 PM

ada apa apa lagi aqal pada kita bangsa melayu/bumiputra ini,untuk menginsafkan para pemimpin kita yg sedang leka dengan kemakmoran yg diberikan kpd merika?saya terkenangkan ayat ayat quran yg berbunyi."jika kami hendak membinasakan sesuatu negeri itu,maka kami mewahkan golongan bangsawan yg ada dalamnya.dan merika ini pula gemar berbuat kerosakkan.

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2013 at 11:52 PM

@mat dinentahlah ... saya lakukan sekadar yang termampu menggunakan apa yang ada.Saya alu2kan sebarang cadangan lain :)

Post a Comment