........... Endless Problems - Najib BerKomplot Dengan Orang Cina ! ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Endless Problems - Najib BerKomplot Dengan Orang Cina ! ?

Thursday, August 22, 20134comments


Kita kalau dalam satu kumpulan pelbagai bangsa biasanya kita akan bercakap menggunakan satu bahasa yang difahami semua - itu adalah salah satu faktor utama Integrasi iaitu RESPEK / HORMAT.

Jagalah sensitiviti dan perasaan orang lain juga !

Bayangkan kita tengah rancak berbual tiba-tiba dua orang rakan cina dalam kumpulan kita bercakap dalam bahasa cina sesama mereka .... apa perasaan rakan2 lain ? Mesti kita akan kata dalam hati - Biadabnya diorang ni .... hormatlah sikit ! Entah2 diorang mengumpat aku ke takpun berkomplot nak balun orang Melayu ke ... kalau tak, buat apa diorang bercakap dalam bahasa yang hanya mereka saja faham ?

Dari situ akan bercambahlah perasaan syak wasangka dan tidak puas hati sesama rakan yang berlainan kaum.

Tapi kalau PM yang bercakap dalam bahasa cina dalam medium yang boleh diakses oleh semua orang, apakah pandangan anda pula -
Sumber - CTS


Saya klik la juga link yang disebut tu dan ini hasilnya -




Ceh, cakap cina juga ! ahjibgor maki orang Melayu ke apa tuh ?  Kalau orang lain memang dah kena maki ni .... tapi sebab dia ahjibgor, TAKPER LAH ......


Baca satu artikel berkaitan bahasa yang saya post tahun lepas. - KLiK, Kalau di negara lain pandai pulak puak ni HORMAT dan AKUR kepada etika sosial masyarakat tempatan, tapi dinegara sendiri ?

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2013 at 4:15 PM

kalau pm dah macamni apa kita nk ckp lagi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2013 at 5:22 PM

Salam,
pemimpin umno yg sokong tiada pertandingan sebenarnya kaki jolok jubur. Ah jib gor gor terang kencing dan pijak kepala pun mereka sokong pasal kepentingan diri. Ikut hati memang nak carut dan maki dah ah jib gor ni, krn marah. Kalu gini, pakat tak baca la paper jadi bodoh dlm politik, dan biar tak undi 5 tahun lagi. Tak kisah la, 2 undi jer + 1 undi anak. Sikit jer. Lantak la ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2013 at 7:44 PM

Bila tengok fiem hollywood boleh nampak orang amerika tak selesa bila 'immigrants' guna bahasa ibunda sesama mereka walaupun bukan depan orang amerika

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2013 at 7:25 PM

kenapa perlu diharap pada kepimpinan yang gagal.. lebih baik dibuang sebelum parah ..

-kipas-

Post a Comment