........... Durian oh Durian ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Durian oh Durian ...

Saturday, August 17, 20139comments



Kalau dilihat secara kasar memang tak nampak apapun  .... biasalah gambar pokok2. Tapi bila saya zoom sikit -


Peeeergh.... seminggu lagi luruhlah buah2 Durian tuh ! Gambar diambil di daerah Telemung dekat hulu Terengganu.

Kawasan Marang ( Kampung Gondang ) khabarnya durian menjadi juga tahun ni. Saya perhati ramai juga yang jual ditepi jalan.

Saja jer artikel ni .... ramai yang tak pernah tengok pokok durian, kan.... dan bagaimana rupanya buah durian yang sedang bergantungan dipokok.

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Suka mkn derian
August 17, 2013 at 6:40 PM

Hati hati makan derian, espesialli klu umur agak agak dah lepas asar, darah tinggi pulak, kolesterol pun tinggi atau yg jenis tak tau atau tak ambik tau ade penyakit. Lemak-minyak, gula, garamnya tinggi. Takut takut salur darah sumbat pulak. Klu ade gastrik pun hati hati lah, sediakan aje le ubat kapor tu.
Klu ade pakej semua di atas, mkn jgn kira biji, kira ulas aje ye. Takut nanti mkn sekali, duduk sepital seminggu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 17, 2013 at 6:57 PM

Woi cuba tgk betul2...nmpk tak??? Mcm kepala nazri dgn nedim kn???? Kalau baling buah durian kat kepala dua beranak ni best!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 17, 2013 at 7:16 PM

Din, belanja aku makan durian. Aku kan follower setia blog engko.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 17, 2013 at 7:17 PM

Jangan lupa pakai helmet ketika mengutip buah, ada 2 pilihan kalau buah jatuh atas kepala, mati atau cacat, ingati lah insan tersayang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 17, 2013 at 10:06 PM

Zoon lens.. 200mm ke 300mm nie pak din... apecture wapa pulok..2.8 ko... lens mahal drp body nie... kawe..semi amatur. Huhuhu

Zzz

....................
Reply To This Comment ...................
August 17, 2013 at 10:21 PM

@AnonymousPanasonic Lumix. Otomatik belaka :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 18, 2013 at 6:34 AM

Ayah saya sakit msk spital slepas tela'ah durian pulut.
Sedapppppp

....................
Reply To This Comment ...................
August 18, 2013 at 10:05 PM

Boleh tak Din tunjuk gambar rambutan; yang ada rambut dan yang botak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2013 at 5:46 PM

Thanks sebab kongsikan gambar pokok durian. Saya tak pernah tengok pokok durian . Oh, rupanya macam ni. Hmmm, tak sabar nak makan durian. Tapi sekarang tengah mahal. Ada yang sampai rm15 satu biji. Huhuhu,saya akan beli kalau satu 5 ringgit. Last year, ada yg jual sampai 5 biji rm10. Time tu kita borong buat tempoyak. Simpan dlm peti sejuk. Rasa nak makan, boleh beli udang dan goreng dgn tempoyak. Sedaap bang. Stok tempoyak dah abis buat juadah berbuka puasa, ramadan lepas . Everyday kita buat juadah berasakan tempoyak.hehehe*!*
PCP84

Post a Comment