........... Dap Pulau Pinang Haramkan Tanda Putera. Apakata Kita Ajar Dap ..... BOIKOT Pawagam Yang Bersekongkol ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dap Pulau Pinang Haramkan Tanda Putera. Apakata Kita Ajar Dap ..... BOIKOT Pawagam Yang Bersekongkol !

Thursday, August 29, 201315comments


Kerajaan Dap Pulau Pinang arahkan pawagam supaya jangan tayangkan filem Tanda Putera diseluruh negeri .... 

"Kami tidak mempunyai kawalan ke atas kandungan filem itu, (yang merupakan prerogatif) Finas (Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia).

"Bagaimanapun, memandangkan sifat sensitif filem itu, kita mengarahkan kedua-dua pihak berkuasa tempatan (di Pulau Pinang dan Seberang Perai) untuk menulis meminta kerjasama pawagam tidak menayangkan filem itu," kata Exco Kerjaan Negeri, Chow Kon Yeow - Mkini.

Kerajaan Dap Pulau Pinang berhajat mahu mengambilalih peranan sebagai Lembaga Penapisan Filem ?

.......... dan dengan pantas, GSC akur.

"Selari dengan arahan Kerajaan Pulau Pinang semalam, filem filem 'Tanda Putera' tidfak akan ditayangkan di Pulau Pinang,"- Mkini.

Bolehkah kerajaan negeri bertindak sendiri mengharamkan penayangan sesuatu filem walaupun filem itu sudah mendapat kelulusan Finas dan Lpf ?

Hmmmmm ........ Apapun polemik yang berlaku, ada titik permulaannya. Apakah ini permulaan kepada campurtangan AKTIF dan TERBUKA parti politik dalam industri hiburan negara ?

Mungkinkah nanti setiap mereka yang terlibat dalam industri hiburan akan turut sama diheret dalam kancah politik ? Besar kesannya nanti ! Dan saya percaya ramai antara kita tidak mahu melihat ia berlaku ....

Hmmmmm ..... secara peribadi saya lihat ..... jika kita tidak mahu mempolitikkan industri hiburan, tidak mahu melihat mana-mana parti politik bermaharajalela bertindak seolah mereka mahu mengawal setiap gerak geri perlakuan rakyat, kita kena bertindak !

Rakyat kena tunjukkan KUASA PENGGUNA yang kita ada. Rakyat kena PROTES campurtangan politik dalam industri hiburan.

Apakata kita BOIKOT saja mana2 rangkaian pawagam yang bersetuju untuk bersekongkol dengan Dap ?  Jangan tonton apajua filem ( selain Tanda Putera ) dipawagam berkaitan selama 2 bulan.  Biar jelas mesej yang kita cuba sampaikan.

Biar tauke2 pawagam ini minta Dap bertanggungjawab ! Biar Dap tahu setiap tindakan itu ada KOSnya.

KEMASKINI 1:00 pm - perhatikan notis yang dihantar oleh MPPP kepada pawagam2 -

Hahahaha ..... MPPP tidak kata mahu gantung lesen ke apa ke, mereka cuma peringatkan yang lesen premis hiburan adalah dibawah kuasa mereka !

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
KA
August 29, 2013 at 12:46 PM

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=682577541771129&set=a.464759626886256.119546.262310903797797&type=1&theater

Tengoklah mereka main ugut2 psl lesen premis pulak. najib tgk je kerr

....................
Reply To This Comment ...................
August 29, 2013 at 12:53 PM

@KATerimakasih, saya akan update dalam artikel :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 1:26 PM

BOIKOT GSC!!! TU CINABENG PUNYA SYARIKAT YANG SUKA MENGAMALKAN DISKRIMINASI TERHADAP ORANG MELAYU TMBAH2 DEKAT PENANG QUEENSBAY MALL AKU EX STAFF

....................
Reply To This Comment ...................
KA
August 29, 2013 at 1:29 PM

pandai mereka kan, kata shabery cheek yang salah lapor ckp kena ban sedangkan LGE ckp bukan kena ban cuma nasihat aje tapilepas tu main ugut plak psl lesen.apa nak jadi dgn dap ni tapi yang sedihnya ramai plak melayu yang sokong tindakan kaum dap ni.hmmm

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 1:37 PM

Sudah bertahun tidak tgk wayang. Slalunya kmdn cepat d tayang d tv.
Yg meyokong tindakan tu byk barua2 dan sudah d beri uang. Bygkan la kalau jakim pon d beri rasuah pasal khalwat mcm ni tak da apa punya...sic....

....................
Reply To This Comment ...................
August 29, 2013 at 1:48 PM

Bro Din, Kerana sudah ada perjanjian wajib tayang aku cadangkan producer filem saman pemilik2 panggung ni.

....................
Reply To This Comment ...................
August 29, 2013 at 2:06 PM

@Esa AdamItu tindakan dipihak producer. dipihak kita sendiri ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 2:29 PM

tanda putera telah mendapat kelulusan filem wajib tayang.bmakna pawagam wajib tayangkan filem tersebut. kalau ingkar tentula jelas ada pelanggaran. so, kita tengok, sejauh mana ketegasan LPF dan kementerian dalam hal pelanggaran ini?
patutnya lpf mnggantung lesen2 pawagam yg melanggar arahan wajib tayang itu sementara menunggu tindakan undang2. gantung! beranikan kjaan najib berbuat demikian?
biar pengusaha pawagam yg rata2nya dan mungkin semuanya milik cina lebih bijak dlm membuat keputusan kerana surat kjaan dap cuma mengingatkn sebaliknya kata perfileman mewajib filem itu dtayangkn krn telah dapat lulus wajib tayang! kita tunggu dan lihat, sejauh mana keberanian krajaan pipinan melyu najib berani bertegas atas cina DAP!!!!???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 2:39 PM

Din, mana bole boikot....negara kita bukan ada banyak pawagam pun....bole kira ngan jari je bilangan pawagam yang ada di Malaysia. Oleh itu, pengguna selalunya tiada pilihan. Apa yang boleh dibuat ialah penduduk penang menonton tanda putera kat negeri-negeri jiran. Takpun beli dvd original. Jangan beli cetak rompak dan jangan download sebagai tanda sokongan.

....................
Reply To This Comment ...................
esa adam
August 29, 2013 at 3:20 PM

@dinturtle

Saya pun nak tengok juga kerana nak varify cerita tersebut. Pada petang 13 Mei saya berada di rumah Datuk Haron di Kampong Baru.

Yang saya boleh confirm DAP memang dalangnya masuk kampong2 Melayu di PJ dan KL halau Melayu masuk hutan. Yang ini memang saya tak boleh maafkan laknat chi ya na alif.

Macam mana nak tengok kalau kita boikot. Bagaimana TGV, MBO mereka tak tayang juga ke.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 3:42 PM

Boikot bisnes cinabeng... dah melampau!!

Berani lawan kerajaan, ini semua gara2 ah jib gorr lembik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 6:21 PM

nak boikok camne kalau semua barang dari kilang diaorang(cina)?barang 1Malaysia tu kalau beli,dapat benefit balik kat orang melayu tak?or mamak je yg untung?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 11:22 PM

Mamak pun mamak lah. Yg bole beniaga biasanya mamak n abe kelate. Yglain2 tu sikit sangat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 29, 2013 at 11:25 PM

Mana cina-cina lanun cetak rompak? Buat la banyak-banyak salinan filem ni lepas tu jual kat pasar malam. Selalunya filem baru tayang dah ada jual. Filem ni ada brani ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 30, 2013 at 1:55 PM

cina-cina lanun cetak rompak mau duit je banggang... hangpa ingat depa tak berani? ignorant betul.. bila negara huru hara, duit depa dah berbillion...hijrah ke aussie je sementara rakyat dikorbankan..

Post a Comment