........... Tentera Ganaz Jika DiKetuai Pondan Tidak Akan Jadi Ganaz nya ...... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tentera Ganaz Jika DiKetuai Pondan Tidak Akan Jadi Ganaz nya ......

Monday, July 8, 20139comments

Satu ungkapan menarik yang saya kutip dari blog Sri Tri Buana -

An army of lions led by a stag would never be an army of lion."
Napoleon Bonaparte.
 
 
Atau - Tentera yang PERKASA jika diketuai oleh PONDAN tidak akan jadi Tentera PERKASA - terjemahan Dinturtle



My point is simple. The one who make the difference is a leader. Whether he is military leader, dictator, politician, business leader and so on, the 'crucial decision' is his. So the buck should stop at the leader on top, the one that we entrusted with our faith, loyalty and destiny.

Secara ringkasnya apa yang STB katakan, Pung Pang Pung Pang akhir sekali segalanya bergantung kepada KETUA. Tak kiralah berapa ramai dan jenis apa PENASIHAT2 yang ada, TANGGUNGJAWAB terletak diatas batu jemala KETUA.

Tapi ramai yang tak faham atau sengaja buat2 tak nampak. Entahlah ........

Bila anak2 tidak diurus betul oleh ibubapa, dibiarkan bebas tanpa kawalan disiplin dan dibesarkan dalam suasana LIBERAL dan jika ternyata mereka jadi nakal, buas, biadab .... apakah kita akan salahkan pakcik makcik uncle and auntie mereka ? Tidak kan ...... Mungkin selaku penasihat mereka ada sumbangan sumbang mereka tapi akhirnya yang benar2 harus bertanggungjawab adalah ibubapa juga.

Tapi UMNO LAIN !

UMNO UNIK !

KETUA selagi memegang kuasa, dia TIDAK PERNAH BERSALAH. Semua salah PENASIHAT2 .... Semua salah Menteri2 ...  Semua yang dilantik sendiri oleh KETUA harus bertanggungjawab jika berlaku masalah.

KETUA yang melantik mereka TIDAK BERSALAH. 

Tapi jika sesuatu itu berjaya ..... SEMUANYA HASIL USAHA KETUA ! SATUUUUUUUUU .... MALAYSIAAAAAAA....!

HIDUUUUUP ..... ? ? ?

Najib yang terang dan jelas mahu hapuskan Akta Hasutan dan digantikan dengan Akta Harmoni tidak ada sorang pun nak hentam ..... Nazri juga kena.

Najib yang terang dan jelas bodek giler kaum lain tapi bila dikencing mereka semasa PRU13, tidak ada sorang pun nak hentam ...... Penasihat juga kena.

UMNO MEMANG UNIK !

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 7:54 PM

Salam,

bro, masa tu ah jib gor cakap waktu blm pru. Masa membeli undi. Tapi undi tak dapat, barang kasi semua habis. La ni org yg tak undi bn tuntut kerajaan tunai janji. Yg menang undi pula pakat bodek sbb pau. Nak tunjuk mereka setia dgn pemimpin umno, ah jib gor.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 9:17 PM

Hohoho...tepat ke dahi najib!! I like! Apa yg sedang berlaku sekarang jelas mencerminkan tahap patriotisma dan jati diri melayu najib yg begitu nipis dn lemah.Berbeza dgn Tun M yg begitu tebal sifat cintakn bangsanya dn beliau tak kisah pn digelar cina sebagai ultra melayu. Setiap keputusan yg dibuat tun akan mengambil kira nasib dn masa dpn bangsa melayu. Rsnya najib dh tak dapat lg menjaga kepentingan bngsa melayu melalui umno. Umno dibwh najib dh semakin jauh dr perjuangan asalnya untuk membela bgsa melayu.
Cuma satu persoalan,apakah jaminan yg umno akn berubah jika najib ditukar dgn pemimpin lain jika sistem dn warisan yg diguna pakai dlm umno masih tidak berubah? Masa najib nk naik gantikn pak lah dulu pn semua org berharap yg najib akn dpt pulihkn umno. Tp rupanya semua tu hnya harapan kosong sbb sejak umno dipimpin najib mindset ahli dn budaya org umno dok cmtu jgk..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 11:10 PM

En. Din hai PERKASA juga yang kena??? eee dari BB

....................
Reply To This Comment ...................
July 8, 2013 at 11:36 PM

@Anonymousoooops... tak sengaja ! hehehehe...

....................
Reply To This Comment ...................
July 8, 2013 at 11:40 PM

@AnonymousApakah semasa Najib jadi TPM beliau ada bercakap apa2 tentang menghapuskan DEB ? Apakah semasa kita mula tolak Pak lah dulu, kita sudah ada calon yang LAYAK ?

Pemimpin Umno pandai simpan rahsia :)

Lagipun berdepan dengan sesuatu yang pasti menjahanamkan, tidakkah lebih baik tukar kepada sesuatu yang 'belum pasti', sekurang2nya harapan itu ada daripada langsung takde harapan !

Itupun kalau Najib masih tak mahu berUBAH....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2013 at 12:00 AM

bro din... ni sebab ketua dah jadi pondan....hidup pondan kehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2013 at 7:58 AM

idup,1Malaysia, mana nak dapat dalam dunia ni yang majoriti pemimpin2 nya PONDAN,hanya di malaysia je ,berbahgia lah rayaat (MELAYU) malaysia... aauuwww nyampah mak...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2013 at 8:08 AM

TENGKU ABD RAHMAN,BAPA KEMERDEKAAN,TUN RAZAK BAPA PEMBANGUNAN,TUN HUSSIEN BAPA....?,TUN MAHATHIR BAPA MELAYU MODEN, ABDULLAH BADAWI BAPA KEHANCURAN, YANG DOK ADA BAPA PONDAN...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2013 at 10:16 AM

You punya kepala otak la din, penuh dengan idea yang unik dan bernas.... gua respek habis sama lu. Bagaimana lu bagi pencerahan.... first class!!!!

Post a Comment