........... Semakin Ramai Sokong PR, Semakin Tinggi Insiden Kebiadaban ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Semakin Ramai Sokong PR, Semakin Tinggi Insiden Kebiadaban !

Sunday, July 21, 201312comments




Bila graf sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat semakin meningkat, ia diikuti oleh peningkatan yang sama banyak dalam insiden kebiadaban terhadap umat Islam dan bangsa Melayu.

Itu yang saya fahami dari kenyataan Tun Mahathir di Utusan yang dipetik oleh Mkini.

Begitu juga masalah polarisasi perkauman yang SEMAKIN menebal .... graf nya selari dengan peningkatan sokongan terhadap PR.

"Kesan daripada PRU-13 berkait rapat dengan rasisme yang semakin menebal dan ia perlu diambil kira oleh semua pihak memandangkan masa depan negara tidak berapa baik kerana perkara ini. Kalau diperhatikan pemisahan antara kaum telah membuatkan kita semakin jauh sehingga sudah sampai ke tahap ada yang berani mengeluarkan kenyataan yang boleh menimbulkan kemarahan."

"Kita sudah beri kebebasan apabila tiada lagi Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan sebagainya, namun mereka semakin berani dengan menghina Nabi Muhammad SAW, mengeluarkan kenyataan yang menghina orang Islam yang berpuasa dan sebagainya. Semua ini tidak pernah berlaku kerana dahulu semua kaum di Malaysia menyokong BN."

Well ...... nak kata apa lagi dah kecuali BERSETUJU dengan apa yang dikatakan oleh Tun. Memang betul pun !

Satu lagi - Makin dilayan tuntutan dan karenah pembangkang, makin besar dan makin keras kepala mereka .

Satu lagi...satu lagi ...... - Makin besar dan makin keras kepala mereka, makin kerajaan Najib layan ! Muahahahahaha ....

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 21, 2013 at 8:37 PM

Kapir2 tu dh lama nk menganyam melayu tp x cukup kuat, skarang bru le diorang terasa kuat bila mndapat sokongan dri melayu sndiri, kapir2 tu skarang dpt bonus, buy 1 fri 1.. melayu bpecah dan Islam pn goyah, hampeh punya melayu yg msih x sedar diri, slmt bertarawih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 21, 2013 at 9:57 PM

wakakakakakaka
Terbalik ni.

Semakin PR dapat sambutan Rakyat, semakin desperado UMNO ni termasuk Mamakutty yang takut anaknya tak kesampaian naik takhta.

Desperado sahingga ungkit-ungkit saban hari agama, raja, Perlembagaan, ISA, Cinabeng, DAP. Yahudi dll.

Sementara ramai teruja-uja dengan cerita-cerita ni, harta negara dirompak dan di songlap habis kerana survival cuma tinggal 5 tahun lagi. Nak kayakan diri dan keluarga sebelum kerajaan ubah dan penjara menanti.

Agaknya kalau kerajaan tukar, siapa yang akan menghijrah ke negara lain? Berteriak lagi lah.

wakakakaakakaka

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 21, 2013 at 10:16 PM

Salam.
makin ah jib gor takut. Pakai kondom berlapis lapis la. Takut terpancut kondom pecah. Playsafe.makin la org hilang hormat. Org nak dengar dia umum bab duit jer. Yg lain tu lain kali la.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2013 at 12:11 AM

bro din... nasib la parti umpon... presiden pun prespon hahahaha.. hali semua pon-pon hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2013 at 2:11 AM

PR akan terkubur juga akhirnya.Sedih jgk aku mengenangkn nasib mrk.Kerajaan negeri PR yg di war2kan mengurus negeri dgn terbaik antara terbaik dlm dunia slps PRU 12(ibarat masuk bakul angkat sendiri) telah terbongkar juga.Di kedah,hutang bertambah gara2 mengaji buta2,puluhan ribu ringgit sebulan atas dasar geng2 parti.Pokok di tebang sebagai hasil negeri.Hutang bertambah dgn projek tidak menepati dasar,matlamat dan meraih keuntungan masa depan.Bajet tahunan tetap deficit.Di selangor,negeri maju di BN sebelum PRU 12 memaklumkan bajet 2013 yg berjumlah Rm1.63 billion telah habis 5 bulan 2013.Minta tambahan Rm 786 juta,hanya lulus Rm 500 juta di dlm DUN selangor.Inilah pengurusan bajet yg terburuk dlm sejarah kerajaan negeri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2013 at 2:51 AM

BN adalah terbaik.Pengalaman menguruskan negara dan negeri, terbukti berkesan di alam nyata, bukan di dalam buku cerita yg di jaja penceritaannya di seluruh pelusuk negara.BN bukan membawa cerita dogeng yg di popularkan oleh PR.Kita berada di alam nyata.BN mempunyai dasar,matlamat dan cita2.Terbukti, ada perubahan di dalam tamadun manusia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2013 at 4:27 AM

kadar hasutan dan di gaul dgn rasa kebencian dan emosi yg tinggi, yang menyebabkan grap kebiadapan kian meningkat.Salah satu penyebabnya,mungkin di atas kuasa atau gaya pemikiran dan penilaian orang kita yg lemah dan mudah serta cepat menyerap berita yg tidak sahih,lantas meletakannya sebagai satu kebenaran.Mungkin juga kerana rasa kebencian yg tinggi, di jadikan kayu pengukuran yg terakhir utk menerima kebenaran dari berita yg tidak benar.Maka, elemen2 menghasut,membenci di jadikan keutamaan dan di asuh di dlm pemikiran orang kita selama ini, utk di jadikan senjata ampuh bagi menerima apa jua berita fitnah dan di dokong oleh pelbagai bentuk sindiran sebagai bahan lawak.Kesimpulannya, akta ISA,akta Hasutan,akta Memfitnah di jadikan benteng peringkat awal dari ianya membentuk satu gelombang penentangan yg besar atas perkiraan mereka sebagai tidak adil,kejam,zalim..... sedang mereka telah di hasut akibat dari termakan berita fitnah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2013 at 5:02 AM

Di negara Barat,budaya perarakan memprotes di jalan raya hanya berdasarkan kpd poin2 penting seperti isu krisis ekonomi atau dasar kerajaan yg memudaratkan masa depan mereka berkaitan isu FTA,TPPA.Maknanya mereka membangkitkan isu2 yg matang yg boleh memberi kesan yg buruk dan hampir pada diri mereka shj.Isu hak asasi manusia,adalah isu tipu dan tidak sesuai di malaysia sebab ia telah termaktub di dalam pelembagaan negara secara terang2an dan di terima pakai selama ini.Maka unsur2 kebiadapan tidak akan wujud, selagi corak penerimaan atas kesepakatan bersama, di terima pakai sebagai tanda saling hormat-menghormati di antara satu sama lain,di dlm kelompok pelbilang bangsa.Selama ini,isu yg di bangkitkan oleh PR adalah berdasarkan kpd rekacipta isu dgn menggunakan nama agensi dan jabatan kerajaan utk memenuhi keyakinan pendengar.Kebocoran maklumat dan di tokok tambah cerita,juga menjadi salah satu faktor,penyebaran berita fitnah.Kuasa media multimedia di tangan juga menjdi pendorong utama di atas agenda memfitnah dan senang tersebar berita dgn cepat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2013 at 11:39 AM

Boooo tak da pasai la nk hijrah negara lain la toya poyo mamat ni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2013 at 11:45 AM

Setuju!! Bukan macam PR dari pemimpin sampai la penyokong semua perasan bagus!!! Padahal masing2 perangai macam haram jadah lembu!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 22, 2013 at 1:38 PM

@Anonymous

Gelaklah kau puas-puas, orang bodoh yang berlagak pandai padahal kena kena tipu dan menipu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 23, 2013 at 12:15 AM

@Anonymousahhaaa.a..a. gud joke la u pon-pon ...

Post a Comment