........... Produk Sampingan PRU13 Mahu Terus Kekal Sebagai Produk Sampingan ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Produk Sampingan PRU13 Mahu Terus Kekal Sebagai Produk Sampingan ?

Saturday, July 6, 201311comments

Dua bulan sudah berlalu sejak rakyat membuat pilihan kerajaan mana yang mereka mahu. Dua bulan berlalu sejak orang Cina keluar dari kepompong mereka untuk seketika untuk menyambar apa yang diidamkan selama ini.....sebelum mereka kembali kedalam kepompong mereka setelah gerakan tersusun mereka gagal. Dua bulan berlalu sejak orang Melayu Pribumi tampil menyelamatkan maruah Umno dengan mengekalkan Najib dan orang2nya sebagai Penguasa dibumi Tanah Melayu.

Walaupun itu bukanlah niat sebenar orang Melayu kerana yang mereka mahu kekalkan adalah Ketuanan Melayu sementara Najib dan kepimpinannya cuma sekadar BY PRODUCT yang datang secara pakej.

Saya rasa tidaklah terlalu awal untuk kita renung sejenak apa yang telah PRODUK SAMPINGAN ini lakukan dalam masa dua bulan ini telah menunjukkan yang mereka benar2 faham apa yang PENYELAMAT mereka harapkan dari mereka.

Hasil dari tindakan mungkin terlalu awal tapi paling tidak ARAH TUJU nya sudah dapat dilihat.

Apakah arahnya menuju kepada lebih mengukuhkan Ketuanan Melayu atau langsung tidak menampakkan sebarang perubahan jika dibandingkan dengan era pra PRU13 ?

Apakah sudah nampak tanda2 yang nasib orang Melayu Pribumi semakin terbela sebagai tanda Terimakasih oleh Produk Sampingan ini ....... atau SAMA SAJA ?

Apakah mereka masih mahu terus kekal sebagai PRODUK SAMPINGAN tanpa usaha mahu menjadikan diri sebagai PRODUK UTAMA dimata orang Melayu pribumi ?

Soalan Cepumas - Berapa kali PRODUK SAMPINGAN ini pernah sebut perkataan ORANG MELAYU dalam masa dua bulan ini ?

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 6, 2013 at 5:11 PM

bro din,bagaimana kalau bro kumpulkan sebanyak mana NGO2 melayu yang ada dan kita buat demostrasi dan serah memorendum kapada najib supaya jangan dia nampak asik2 cinabeng je, tolong juga tengok melayu dan bumiputra sabah serawak sana,ingatkan dia bahawa kita undi dia bukan dia najib tapi kita undi dia kerana dia president UMNO ,ketua parti MELAYU,kalau kerana nama je najib ,dia tak layak pun jadi perdana menteri(mungkin layak jadi menteri FELDA je ,kerna tak abis2 dengan felda nya,pernah ke dia terfikir nak jaga para nelayan ,petani ,perniaga2 kecil, di pulau pinang,berapa ramai peniaga melayu di halau dari tapak perniagaan mereka , adanajib berbunyi, di selangor berap banyak tanah yayasan dh bertukar status,harga rumah melambung tinggi yang tak mampu di beli olih bumiputra,ada najib tegor .najib tolong lah tengok2kan masaalah orang melayu ni,tolonh lah, dah empat tahun melayan cina dan india,sudah2 le tu,lima tahun yang akan datang ni tumpu lah lebeh kapada orang melayu. ramai akar umbi, ramai rayaat ingin melihat najib berubah,kerana kalau najib tak berubah takut2.(BERUBAH LAH KAMU SEBELUM KAMU DI UBAH).najib kena ingat jangan inaya orang melayu ,kerana DOA orang yang diinaya selalu di makbulkan olih tuhan...

....................
Reply To This Comment ...................
July 6, 2013 at 5:28 PM

@AnonymousPerkasa adalah saluran yang lebih sesuai .. asalkan mereka kembali kepada cara waktu mula ditubuhkan dulu.

....................
Reply To This Comment ...................
July 6, 2013 at 5:41 PM

mudah mudahkn bangsa MELAYU dlm segala urusan.bunyi mcm rasis.lantak la rasis pun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 6, 2013 at 6:23 PM

Alaaa. Kasi umno kalah kat kuala besut lepas tu buat kerajaan sama dgn PAs. Apa susah. Kalau si najib tak sedar lagi padan muka dia laa. Apa dia dah bagi kat orang melayu trg? Takdok mende pung.

....................
Reply To This Comment ...................
July 6, 2013 at 6:27 PM

@AnonymousApa yang kerajaan Pas 1999-2004 telah bagi pada Terengganu ? Takdok mende jugok ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 6, 2013 at 6:27 PM

aku tak nampak lagi apa2 program utk bantu org melayu dari najib lepas pru13 ni... aku berharap sangat agar umno di terajui oleh presiden baru

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 6, 2013 at 7:15 PM

Ganu doh maju dr negeri pantai barat.Dok ado, pusaq pertubuhey ekonomi bando pesisiran pantai.Ado kilang buate barange kulit,kain,empangen baru,pusaq tamadun isle,tasik kenyer,kileng2,factory2...ghapo dio ganu tak dok apo2..Pas di klante, bg air tea susu jar dr paip.Tak tarik pulok tu, mace kedai mamak..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 6, 2013 at 7:48 PM

batter sea kan utk kita juga.esok aku nak tebang ke uk,nak buat urusan beli tanah kat sana.nilah usaha ah jib gol nak bantu org melayu.aku dh mampu beli rumah dekat englang.haha banggala sgt ah jib gor dgn projek mega2 tu.apa yg org melayu dpt secara langsung?lagi satu felda2.dia harap sgtlah orn chini nak undi dia.kalau takjaga boleh lingkup.cik mah tak merasa lah nak tunjuk lawa.tuiihh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 6, 2013 at 8:14 PM

din ... engkau sepatut mempunyai semangat yang berani untuk berjuang ... lagipun seperti rintihan engkau suatu ketika dulu ... pemimpin umno tak pandang pun engkau ... tak jemput pun engkau kat majlis kesyukuran yang dia orang buat ... engkau tidak dibayar pun oleh pimpinan umno ... so beranilah berdiri di atas perjuangan ...

tidak perlulah engkau menjilat ah jib gol yang bangga dengan sekolah vernakularnya ...

tidak perlulah engkau memahat sokongan kepada muhyideen yang tidak mampu menghidupkan enakmen undang-undang murtad yang dibentangkan tetapi akur dengan taatnya kepada cina mca yang mana tiada seorang cina pun menyokong parti mca itu ...

tidak perlulah engkau mencium tangan mat said yang sedang giat memperkukuhkan kedudukannya dan mencantas habis musuhnya ...

berdirilah sebagai seorang pahlawan ... dan prk kuala besut adalah medannya ... medan untuk bersuara ... menyatakan hasrat luka hati bangsa melayu terhadap pimpinan bangsa melayu sendiri ...

tidak kiralah pemimpin itu dari kalangan parti agama pas, pkr mahupun umno ... semua pemimpin bangsa melayu kelihatannya sembah, sujud, taat setia kepada puak kafir laknattullah ... sehingga dalam perlaksaan enakman islam pun perlu mendapat persetujuan dan kata putus dari puak kafir laknattullah ...

kata pepatah cina ... seribu langkah bermula dari langkah yang pertama ...
dan langkah yang pertama itu adalah di dalam prk di kuala besut ... keberanian dan kebijaksanaan penduduk kuala besut diperlukan untuk menyatakan luka hati bangsa melayu ... dan ianya perlu dilakukan sekarang ... sebelum semuanya sudah terlambat ...

kempen menghapuskan sekolah vernakular ... sebagai lambang menolak ah jib gol hendaklah dimulakan sekarang ... dan oleh pengundi di kuala besut ...

aku sokong dengan komen anom July 6, 2013 at 5:11 PM ... suatu tindakan bersepadu perlu dilakukan ... dan jangan harapkan perkasa sahaja memperjuangkan nasib bangsa melayu ...

ah jib gol pendokong sekolah vernakular pasti turun semasa kempen pru nanti ... dan janji manisnya akan keamanan, kemakmuran dan peruntukan juta-juta untuk kuala besut akan dilaung-laungkan ... tetapi selepas menang ... janji itu hanya tinggal janji ... sebaliknya akan dilestarikan setelah prk kalah dan usaha menebus melalui pru 14 diusahakan ... percayalah itulah sikap dan perangai umno ...

semasa menyambut kedatangan ah jib gol ... wahai penduduk kuala besut ... tirulah bagaimana cina ah beng buat semasa mereka menyambut ah jib gol ... tetapi pada masa itu keluarkanlah banner, banting, manila kad yang bertulis

"KAMI SOKONG UMNO SEKIRANYA KERAJAAN MENUTUP SEKOLAH VERNAKULAR"

"KAMI SOKONG UMNO SEKIRANYA KERAJAAN MEMBERHENTIKAN PERUNTUKAN KEPADA SEKOLAH VERNAKULAR"

"SEKIRANYA SEKOLAH VERNAKULAR TIDAK DITUTUP TETAPI PERUNTUKAN DIBERHENTIKAN KAMI SOKONG UMNO SEKIRANYA GURU MELAYU YANG MENGAJAR DI SEKOLAH VERNAKULAR DIBERIKAN GANJARAN GAJI YANG LUMAYAN DAN PELBAGAI KEMUDAHAN MELEBIHI DARI GURU CINA"

Semoga dengan mesej ini yang datangnya dari pengundi kuala besut akan membuat ah jib gol tersedar dari mimpinya ... dan pemikiran dia akan berubah ... bahawa bangsa melayu tidak boleh diperbodohkan oleh mereka yang kononnya bijak pandai itu ...

....................
Reply To This Comment ...................
July 6, 2013 at 8:45 PM

@AnonymousUntuk Kuala Besut, medannya adalah diluar bukannya di blog sebab peratusan mereka yang mesra internet/blog amat rendah.

Kita boleh bercakap macam2 disini untuk ditujukan kepada pengundi K.Besut tapi ada ker mereka baca ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2013 at 1:17 AM

Sdra Din,ambe mohon masuk,guano

Orang Melayu dan bumiputra desak balasan kerana undi umno dapat 88 kerusi.

Ah Jib Gorrr sibuk dengan pengagihan jawatan dan kedudukan dalam kerajaan danGLC NGO. Ah Jib Gorr 1M4U outreach RM989billion sahabat Cameron dan suami FLOM juga ketua politikal Lab liberal bapak sekolah cina vernakular .
1M4U transformasi klik klak Ah Jib Gorrrrrr, yang hadhir di
benua AFRIKA 1.5 hari aje, bergegas scepat munkin ke London.
Masih belum balik (07.07.13) dari London lepas cabut dari afrika
secapat deras.
Project usaha sama PNB Sime sri setia Battersea tak akan melibat kan aliran wang keluar ?

Orang Melayu dan Bumiputra desak produk kempen PRU 13 untuk bumiputra bukan untuk UMNO.

Kita banyak "cash dan asset" di Malaysia untuk di labur kan di United
Kingdom ? Cakap besar depan orang putih .Sama sebiji macam IBAI.
10,000 pound sterling untuk OUTREACH 1M4U di England
,cukup ke ? JUal orang lebih untung .mesti ada aliran .

Orang Melayu dan bumiputra desak balasan kerana UMNO dapat 88 kerusi.

Ah Jib Gorrrrr yang amat seronok gembira suka ria dengan orang putih dan sahabat kepada zionist dan anti Islam cameron, London my second
home,balik kampung ke Ah Jib Gorrrr,mesti FLOM seronok kan....

Orang Melayu dan bumiputra minta desak pekik jerit keriaw Ah JibGorrr bapak sekolah vernakular cina

Ah Jib gorrrr nama kan diri nya presiden parti melayu terbesar dengan 3+ juta ahli mewakili 17 juta melayu ?

Tukar Presiden kali ini jom tukar presiden di PAU. Mengapa tidak !

arjuna waspada
changkat lobak

Post a Comment