........... PRK Kuala Besut - Timbalan MB Kelantan Dedah Kenapa Kelantan Mundur | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PRK Kuala Besut - Timbalan MB Kelantan Dedah Kenapa Kelantan Mundur

Thursday, July 18, 201310comments


Bagi menjawab kenapa calon Pas tidak ada menjanjikan apa-apa pembangunan untuk Dun Kuala Besut sekiranya menang dalam Prk kali ini, Datuk Nik Amar berkata -



KLiK untuk ke Youtube

Tanggungjawab untuk membangunkan negeri Terengganu adalah dibawah Kerajaan Pusat !

Mungkin atas pendirian yang sama makanya Negeri Kelantan terus ketinggalan dalam arus pembangunan kerana seperti kata Timbalan MB Kelantan, kerajaan negeri tidak perlu bersusah payah memikirkan soal pembangunan..... segalanya tanggungjawab Kerajaan Pusat.

Hmmmm .... jadi apa tugas wakil rakyat dan kerajaan Negeri pada pandangan Pas ?

Apakah itu yang Pas mahukan untuk Negeri Terengganu ?

Satu lagi, kenapa bila diminta contoh pembangunan yang mampu dibawa oleh Kerajaan Pakatan Rakyat, Pas suka menjadikan kerajaan negeri Selangor dan Pulau Pinang sebagai contoh kalau benar semuanya dibawah tanggungjawab Kerajaan Pusat ?

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 5:38 AM

Hem.....cakap aje lebih..kerja habuk pun tarak.Snangnya jdi wakil rakyat PAS....jual Syurga aje.Buncitkan prut sndiri ingat perbicaraan di Akhirat nanti(ini pun ayat dia orang jgak).Dia orang tak pe la....nik aziz bleh spu dosa dia orang bgitu aje.Snang sungguh jdi pemimpin PAS ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 5:45 AM

Cakap lebih la....hanay untuk kpntingan puak2 dia orang aje.Jlan ditarkan hanya 1 bulan habis brlubang.Kalau ada kita nak guna khidmat MPKB utk tebang pokok dijawabnya tidak ada perkhidmatan utk individu diberi hanya utk kpntingan orang ramai.Tapi kalau puak dio kena pokok tumbang atas rumah....tengah malam pun hadir utuk bri perkhidmatan.Hem......ini cara PAS memerintah di Kelantan.Sya alami kes begini.Kalau tak prcaya....cari sya d email: mikeismon_53@yahoo.com.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 8:22 AM

salam,
kita nak menang pilihanraya jer. kalu bernasib baik boleh tubuh kerajaan, jadi exco, boleh buat duit seperti wakil rakyat bn. perancangan, impian, keinginan untuk rakyat dan negara jika dapat perintah tak ada lagi tapi dah nampak kuasa dalam pru 14 jika kita berjaya terus menghasut rakyat untuk membenci umno dan bn dalam tempoh 5 tahun lagi. jihad tu jika dapat kalahkan umno tak kira macam mana sekalipun. harap juga umno terus memperjuangkan bangsa presiden umno, ah jib gor.maka peluang kita lebih cerah. harap juga ahli umno dan perkasa terus berjuang mempertahankan raja-raja dan agama Islam. kalu berjuang mempertahankan penggunaan nama Allah, lagi la kami suka benor. kami boleh la sokong dap. jadi ahli dap tak takut lagi kat kami.

cita-cita pemimpin kita nak jadi menteri dan jadi mewah macam pemimpin bn. pemimpin bn dah lama dah mewah. mewah gila. kita pun teringin juga. kalu kena jual agama pun kami sanggup pasal agama anutan kami `pas`. kita nampak peluang kita cerah ni. dengan sokongan padu dap, kita harap impian kami tercapai. dapat jadi menteri agama, kesenian, pelancongan, menteri kat jabatan pm pun dah cukup. bab kewangan, perdagangan ni bagi kat dap la pasal mereka memang pandai kekira. kerjaraya, undang2 polis, tentera semua kita tak mahu pasal susah nak pikir. cukup la kalu dapat timbalan perdana menteri boneka. cukup besar la tu bagi agama kami, `pas`

negara islam, perundangan islam, semua tu cakap kat kedai kopi jer. salah umno pasal apa bantah dan tolak. kita cakap kat kedai kopi, tapi yg pemimpin umno pi kata tak boleh laksana hudud kenapa? bukannya kita bawa ke parlimen pun. setakat cakap jer pasal orang yg dengar suka benor pasal boleh kerat tangan pemimpin umno yg curi duit rakyat. tang dia curi, kita curi, kita tak nampak la pasal kita bukan lihat cermin. kita hanya nampak kuman yg jauh.

banyak lagi la, kamu pikir sendira la sebabnya. dah tak terpikir dah ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 8:41 AM

Sebab tu mereka tak kisah kalau menang pun semua kerajaan pusat boleh buat. Mereka hanya ceramah fitnah, tohmah, carut dan hasut. Lepas tu tadah tin kosong dan karung kutip duit. Tugas sebagai ADUN atau MP gajikan / alibabakan pada orang lain. Tak cukup duit DAP kasi bantuan asalkan jangan kacau bisness haram dan kehendak DAP.

Yang penting kumpul pengundi dan pindah-pindahkan ke kawasan baru. Tarbiyahkan mereka agar terus-menerus bengap supaya memberi sokongan pada pembangkang.

Inilah ciri-ciri munafik...bercakap bohong, janji dia mungkir, diberi amanah ia khianat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 11:24 AM

Kerajaan negeri PR x pyh buat apa2. Goyang & gentel telor je. Tak sekolah!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 11:28 AM

Lebong dok abih2...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 12:34 PM

puak2 depa kan suke ckp spin

....................
Reply To This Comment ...................
Malaysian Cybertrooper
July 18, 2013 at 2:53 PM

Salam Din,

PAS memang menjadikan Selangor & Penang sebagai contoh kerana hakikatnya bukan Pakatan Pembangkang yang memajukan negeri-negeri tersebut. Kemajuan di negeri Selangor & Penang adalah kemajuan yang dibawa ketika pemerintahan BN.

Jadi dalam konteks ini saya bersetuju apabila PAS menjadikan Selangor & Penang sebagai contoh dan model pembangunan yang dibawa oleh Pakatan Pembangkang. Pembangunan dalam ertikata sebenarnya "kosong".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 9:08 PM

Aku anggap pemimpin2 PAS ni SAMPAH je...kat selangor bukan buat apa pun...nak kata lebih baik...huh sendiri tengok lah....dok jadi balaci DAP je buat apa.......konon perasan melayu sokong dia menang kat Selangor....pigidah...

Yang menangkan ko tu ...DAP nak kasi tindik n tunduk...supaya jadi balaci angkat najis je....buat tolong panggil orang buat demo...guling2 kat jalan ...kasi jem boleh la.....lepas tu kasi berlakun pergi surau masa berbuka puasa....lebai kat sebelah tu tanya la balik...puasa ke?...nak kasi lebai kagum je....lepas tu nak kasi PAS berangan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 9:11 PM

Tempat aku sekarang DAP....adalah satu pak cik PAS ni dok bangga dengan DAP kutuk BN kau-kau itu ini......

Bila DAP dah menang ni ...bila jumpa aku tanya balik...pakcik sekarang tiap-tiap bulan YB bagi beras ye.....diam pulak...sebab aku pulangkan balik apa dia cakap.

Post a Comment