........... PRK Kuala Besut - SPR Belum Umum Tarikh TAPI Pas Sudah Mula Kempen ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PRK Kuala Besut - SPR Belum Umum Tarikh TAPI Pas Sudah Mula Kempen !

Thursday, July 4, 20133comments


Khabarnya esok baru SPR akan umumkan tarikh2 berkaitan PRK Kuala Besut. Ramai yang beranggapan, apa-apa pun besoklah baru bermula kempen. Rupa-rupanya parti Pas sudah lama memulakan kempen pilihanraya mereka secara senyap2. 

Pas menghantar wanita2 mereka berkempen secara direct bertemu rakyat, dari rumah ke rumah sambil memberi RASUAH dalam bentuk beras dan barang keperluan dapur.

Ini diberitahu oleh beberapa orang penduduk Pulau Perhentian sendiri tentang kehadiran muslimat  ke kampong mereka, pergi rumah ke rumah memberi beras, gula dan berbagai barangan dapur dan meminta supaya menyokong pembangkang atas nama Islam kononnya dalam pilihan raya kecil tidak lama lagi.

Seorang pengundi wanita, Zaharah Deraman, 58 tahun memberitahu, muslimat berkenaan datang ke rumahnya meminta supaya menyokong parti pembangkang itu dalam pilihan raya nanti dan memberikan 10 kilo beras kepadanya.

Pada beg beras itu tertulis Penyayang Islam, suatu lagi perbuatan memperalatkan Islam untuk kepentingan politik.

Menurut Zaharah yang tinggal di Kampung Pulau Perhentian Kecil,muslimat itu memperkenalkan diri dari Pahang. - Sumber.


Umno bagaimana .... dah mula kempen atau masih menunggu nama calon diumumkan dulu baru nak mula ? Ramai yang kata Kuala Besut merupakan kubu kuat Umno dan yakin akan kemenangan di PRK nanti. Harap-harap begitulah ....

Apa pandangan SPR tentang kempen awal dan rasuah oleh pihak Pas diatas ? Tanya juga pandangan Anwar ...

Share this article :

+ comments + 3 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 5, 2013 at 8:47 AM

Salam Din...

Pertama2 nya, aku sudah lama tdk jenguk blog ko Din...tambahan pulak masa PRU 13 yg lalu aku lbh fokus kpd blog pro PR...

Namun, terus terang aku katakan bhw, memang aku kecewa apabila PR gagal ke Putra Jaya walaupun sblm itu PR sentiasa membakar semangat penyokong dan pengundi bhw Putra Jaya semakin dlm genggaman..PR telah berjaya membakar dan menaikkan semangat rakyat...

Akan tetapi akhirnya pd PRU 13 PR gagal lagi dan mengejutkan jugak di Sabah/Sarwak tdk berlaku pun kejutan spt mana yg digembar-gemburkan...semua penyokong/pengundi PR kecewa..

Akhirnya, hikmahnya, aku bermuhasabah diri melihat keputusan PRU 13, benarlah Melayu lah yg menjadi batu penghalang kpd PR utk merampas Putra Jaya....aku jd takut apabila DAP semakin mendominasi Pakatan Rakyat (PR)keyakinan aku kpd pakatan PR semakin pudar apabila keliahatn PAS/PKR bena`r2 menjadi alat kpd Cina DAP ...dan kuasa Melayu makin mengecil....lalu aku berfikir dan terus berfikir, dan berbincang dgn rakan2 sejawatan, maka benarlah....ORANG MELAYU LAH BENTENG TERAKHIR PUTRA JAYA....

Maka, Insyaallah...PRU/PRK akan datang, aku TIDAK akan tersalah pilih lagi Din...!!!!

Mungkin ko ingat lg aku Din....

ABUZAR.....kekekeke

....................
Reply To This Comment ...................
July 5, 2013 at 11:47 AM

@Anonymous' ...berbincang dengan rakan2 sejawatan..' ?

Saya dan ramai pembaca tetap DT ingat lagi ABUZAR :)

....................
Reply To This Comment ...................
July 5, 2013 at 4:35 PM

Assalamualaikum.
Apa susah2? Orang bagi beras..ambil! Orang bagi gula...ambil! Orang bagi duit!...ambil!
Time undi..faham faham sajalah!
Undi BN! :D
2 can play the same game!

Post a Comment