........... PRK Kuala Besut - BUKTI Ribuan Hadirin Di Ceramah Pas Bukan Bermakna RIBUAN Undi | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PRK Kuala Besut - BUKTI Ribuan Hadirin Di Ceramah Pas Bukan Bermakna RIBUAN Undi

Thursday, July 25, 201318comments


TAHNIAH kepada Tengku Zaihan dan BN diatas kemenangan mutlak di PRK Dun 01 Kuala Besut.  Secara ringkas statistiknya -

13,188 pengundi atau mencecah 80 peratus keluar mengundi 

BN berjaya menambah majoriti sebanyak 158 undi

Tengku Zaihan telah memperolehi 8, 288 dan Che Long 5, 696

BN MENANG dengan MAJORITI 2592 UNDI

                               **************

Saya ingin beri perhatian kepada keputusan di Pusat Mengundi Tok Saboh dimana BN telah mendapat 1534 dan PAS 959  sementara majoritinya 575.

Pada hari Isnin 22 Julai telah diadakan satu majlis ceramah perdana oleh Pas di Tok Saboh dimana penceramah utamanya adalah Haji Hadi dan wakil kepada Nik Aziz yang tidak dapat hadir kerana sakit iaitu Nasharuddin Daud.

Keesokannya melalaklah media pro Pas mencanangkan betapa RIBUAN penyokong Pas telah hadir disertai gambar2 seperti dibawah sebagai bukti -


Dan bermulalah saiko mereka betapa Pas akan menang kalau mengikut jumlah mereka yang hadir itu !

Ya, saya akui memang RIBUAN yang hadir kerana saya sendiri berada disana. Tapi berapa banyak undi yang diterima oleh Pas di Kampung Tok Saboh - 959 saja ?

Nah, inilah BUKTI dimana bilangan hadirin yang ramai diceramah2 Pas tidak semestinya diterjemah kepada undi. Apa yang sebenarnya tergambar diatas adalah penyokong2 Pas dari LUAR terutamanya dari Kelantan yang turun untuk meramaikan majlis. 

PS - Saja jer nak buat orang Pas sakit hati ....

Share this article :

+ comments + 18 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 25, 2013 at 7:03 AM

Syukur. Semoga berkhidmat kpd rakyat dgn jujur ikhlas dan mendapat kerahmatan kesejahteraan dari Allah.

....................
Reply To This Comment ...................
Malaysian Cybertrooper
July 25, 2013 at 9:10 AM

Salam Din,

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah kepada Din dan seluruh rakyat Terengganu diatas kemenangan BN.

Cuma harapan saya agar DS Najib dapat menjadikan PRK Kuala Besut ini sebagai satu iktibar bahawa kemenangan BN terletak (Paling kurang) 95% di tangan Orang Melayu kalau tidak pun 100%. Jadi cukup-cukuplah DS Najib mengampu berlebih-lebihan pada kaum yang tidak mengenang budi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 25, 2013 at 10:43 AM

inilah psiko pujuk hati dlm PAS, dah lama dah pendekatan mcm ni.
Sy masih ingat lagi awal 80 an, masa ADUN PAS diktan tinggal batu nisan jer( 2 calon jer wakil), satu ceramah dibuat di sg pas k.krai, beribu-ribu dtg w/pun terceruk ke dlm tempat tersebut.

Org pas lega mcm lepas klimaks dlm berjimak dgn situsi2 sebegini. Itulah jer deme boleh buat dan perasan, bertahun2 sehingga era skrg perkara tu tak pernah berubah.

Ini kerana kemuncak dlm Islam syariat(zahir) mujahadah yg unggul ialah dtg kemajlis ilmu, sayang sekali dgn dtg dan dengar hanya sedikit saja anjakan dlm diri kita kearah kebaikan itupun jika penceramah itu ada aura keberkatan tersendiri terutama amalan2 ikhlasnya. Tapi kalu penceramah itu kerjanya kutuk, menghukum, memperlekeh org lain makanya pendgr lagi jauh utk mencapai tahap Islam sejati. Apatah lg utk meneladani akhlak rasul spt yg di firmankan/perintah oleh Allah swt.

Sebab itulah penyokong pada parti yg dikatakan Islam itu jauh sekali mencapai piawai yg dikehendaki oleh rasul dan Allah swt. Iaitu akhlak rasul sbg benchmark. Sbb tarbiah nafs mereka oleh tok2 guru mereka terutama nik aziz jauh dari mmbawa kearah peningkatan kesaksian sebenar kpd Al Haq, sbb kesaksian sebenar mmbawa kpd hati yg lembut, tutur kata yg jelira hati sesapa yg mendgr serta jauh dari menghasilkan kebencian sesama makhluk.

Akhirnya pendekatan mereka menang dlm kalah, syndrome nafi berterusan sambil mencara puas rasa dgn berbondong2 penyokong mereka ke setiap ceramah.

Ingatlah chain reaction berlaku setiap saat, jika kebencian yg dicetus maka ianya berterusan sampai akhir nyawa kita, tinggal lagi ulama mana yg mencetusnya dialah yg akan dipertanggungjawabkan.

sori pjg.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 25, 2013 at 10:56 AM

Saudara DT, saya syorkan tuan simpan realiti ini sebagai koleksi bukti bahawa pas ni lebih banyak gembar gembur berbanding realiti... macam hero tamil.
Pada PRU13 yang lepas, sehari sebelum mengundi, saya drive balik dari Alor Setar ke kampung saya. Dlm perjalanan, saya di "gempaq keling"kan oleh para penyokong pas di sepanjang jalan. apa tidaknya, 2, 3 tempat jem sebab penyokong pas edar flyer, kemudian berselisih pula dengan ratusan kereta yang ditampal logo dan bendera pas. Saya sendiri rasa cuak dan merasa pasti pas akan menang. Rupanya bila keputusan keluar, BN sapu semua kerusi ADUN dan Parlimen di kedua-dua Daerah Baling dan Sik. Kalau tengok kpd 'gempaq'.... BN boleh lari malam. Itulah realitinya sejak berpuluh tahun yang lalu....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 25, 2013 at 11:31 AM

Menghibur tak ceramah diorang tu?

Saya dengar samapi Nik Aziz pun tak jaga mulut kalau ceramah, agaknya orang bukan PAS pun datang sebab seronok dengar diorang ceramah macam tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 25, 2013 at 12:20 PM

Sama la din macam bersih blackout tu...pompang ratus ribu orang sokong depa...kononnya jumlah tu mewakili semua rakyat malaysia...dey pigidah!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
July 25, 2013 at 2:46 PM

saya ni walaupun "penyokong" PAS, saya sedih sgt sbb mengikut penyiasatan kami, sepatutnya PAS boleh menang dgn undi majoriti 50,000, terutamanya bila dah "SADAQAH" minyak moto free guna duit Che Long....penat je isi minyak utk moto org, dah la kena senyum dkt bdk pompuan yg isi moto guna minyak PAS tp pakai baju BN....tu blum lg tgk senyuman sumbing Che Long di tepi tandas stesyen minyak tu....sian Che Long, harap lepas ni makin lebat la projek dia dpt dr Husam...byk habis duit wooo.

saya sbg penganut PAS tak tahu nak bg apa pd umat Islam Malaysia ni, syurga dah ditawar, pahala dah ditaburkan, syahid dah dijanjikan, minyak dah diisikan, senyuman manis dah diberikan....nak apa lg??.....mana majoriti 50,000 org tu?...mana?...mana???

saje nak nyakat penganut PAS...ala, sekali sekala...hehe

....................
Reply To This Comment ...................
July 25, 2013 at 11:21 PM

Salam, blog tuan amat menarik dan mempunyai infomasi yang terkini, jesteru itu sama-samalah kita memberi sokongan sesama kita, harap pihak tuan dapat menambah pautan portal http://orangkampungcyber.blogspot.com ke bloglist pihak tuan... Sekian, terima kasih

....................
Reply To This Comment ...................
July 26, 2013 at 2:17 AM

@Malaysian CybertrooperTERBUKTI orang Melayu lebih ramai yang menyokong Umno BN berbanding Pas

....................
Reply To This Comment ...................
July 26, 2013 at 2:23 AM

@AnonymousCeramah politik yang bertopengkan majlis ilmu.. Apa yang sering diulang2 adalah Pas itu Islam.

Bukannya mengagungkan Islam malah tanpa disedari, mereka telah menfitnah Islam melalui pelbagai kelemahan pemimpin2 Pas ( jika pendengar terima yang Pas itu Islam )

....................
Reply To This Comment ...................
July 26, 2013 at 2:23 AM

@AnonymousCeramah politik yang bertopengkan majlis ilmu.. Apa yang sering diulang2 adalah Pas itu Islam.

Bukannya mengagungkan Islam malah tanpa disedari, mereka telah menfitnah Islam melalui pelbagai kelemahan pemimpin2 Pas ( jika pendengar terima yang Pas itu Islam )

....................
Reply To This Comment ...................
July 26, 2013 at 2:23 AM

@AnonymousCeramah politik yang bertopengkan majlis ilmu.. Apa yang sering diulang2 adalah Pas itu Islam.

Bukannya mengagungkan Islam malah tanpa disedari, mereka telah menfitnah Islam melalui pelbagai kelemahan pemimpin2 Pas ( jika pendengar terima yang Pas itu Islam )

....................
Reply To This Comment ...................
July 26, 2013 at 2:24 AM

@AnonymousItu tujuan sebenar artikel ini ..... sebagai bukti untuk dibuat rujukan kemudian hari

....................
Reply To This Comment ...................
July 26, 2013 at 2:25 AM

@AnonymousBukanlah ceramah Pas kalau tidak disulami lawak2 menghina Umno

....................
Reply To This Comment ...................
July 26, 2013 at 2:32 AM

@Budak BaghuhSudah saya pautkan, terimakasih :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 26, 2013 at 7:25 AM

bro... bila nak komen pasal pristana?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 26, 2013 at 12:43 PM

Assalamualaikum pak din... mcmana pdm undi awal 319/971 40% undi pas nie... seingat sy undi awal tentera gong kedak polis.. dan staf bertugas spr...

Patutlah isu undi pos tak jd isu skrg bg pembangkang.. pasal org gomen 40% undi mrk...

Ada ulasan atau kajian tak.. apa yg mrk tak puas hati ngan kerjaan bn nie... atau terlalu byk Di brain wash otak... olh pembangkang

Topik menarik utk ulasan nie...

....................
Reply To This Comment ...................
July 26, 2013 at 6:06 PM

Kenapa sonyap aje ari ne ???? ponat ke ???

Post a Comment