........... Misteli Nul Fit-Ti-Liah .... Wa Pun Helan ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Misteli Nul Fit-Ti-Liah .... Wa Pun Helan !

Thursday, July 11, 20134comments


Hallo.... Hallo ..... Ni apa hat bising2 pasal ini amoi ?

Lu olang ah, wa bikin apa pun semua lu susah, semua lu bikin bising .... wa angkat cina, lu bising. Sikalang wa angkat Malayu pun lu bising. 

Haiya ....susah la ini maciam..

Lu tengok ini olang .... AMOI kan ?
Lu tengok ini amoi punya muka ....... muka Malayu kan ?
Lu baca lia punya nama - Nul Fit-ti-liah ..... nama Malayu kan ?
Lu baca lia punya agama - Ugama Islam kan ?

Lagi wa angkat ini amoi keleja ikut pintu belakang, talak temuduga ... wa kasi lia SPECIAL CASE sebab lia Malayu, sebab lia Islam.  Nah .... sikalang wa sulah jadi PEJUANG MALAYU ! WA SULAH PELTAHANKAN UGAMA ISLAM ! 

Lu olang patut angkat itu TAKBIR la ..... tapi lu olang masih mau malah juga.....  susah...

Lia manyak muda ? Haiyaaaa... itu pun mau bising. Wa angkat ahsoo pun lu bising, wa angkat ahmoi pun lu bising.... susaaaaah..

Wa ikut KUOTA ma ....... lu bising2 pasal KUOTA, jadi wa ikut KUOTA la.....
Wa ikut MELIT maaa .... lia seolang Peleka Glafik. Wa mau Penang manyak lukisan Glafik jadi wa angkat Peleka Glafik... MELITOKLASI maaa ...

Apa lagi mau tanya ? Aaaah .... lia punya nama penuh ?  Apahat ... lu mau kawin sama lia ka ? 

OK wa kasi lu .... lia punya nama ah - Nul Fit-ti-liah Binti Abdul Halim.

Ya... Apa lia punya nama Abdul Halim Hussain.

Apa lu ciakap ? Kasi ulang .......wa talak dengar la. Lia punya Apa nama Abdul Halim Hussain itu selupa itu nama dulu punya Speaker ? Betul ka ?

Nanti wa cek  ah ........ eh betul la ! Dulu Speaker pun nama Abdul Halim Hussain, ini amoi punya Apa pun nama Abdul Halim Hussain ..... waaaaaaa...   Lua-lua nama pun SAMA MEH ! WA PUN MANYAK HELAN OOOO.....

MUNGKIN KAH MELEKA ADALAH OLANG YANG SAMA ? 

MUNGKINKAH NUL-FIT-TI-LIAH MELUPAKAN ANAK PELEMPUAN KEPADA LAMA PUNYA SPEAKER ?

MUNGKINKAH LAMA PUNYA SPEAKER ADA ANAK PELEMPUAN BERNAMA NUL FIT-TI-LIAH ?

KENAPA BUKAN ANAK LELAKI ABDUL HALIM YANG MALI MINTAK KELEJA .... SEBAB MUNGKIN ITU LAMA PUNYA SPEAKER TALAK ANAK LELAKI ?

MUNGKINKAH INI SEMUA MELUPAKAN SATU MISTELI ?

Kenapa nama meleka berdua boleh SAMA ? Kenapa nama Apa lia pun Abdul Halim .... kenapa bukan Abdul Lahman ? Atau Abdullah ? Kenapa boleh SAMA ? 

Apahat tengok saya ? Nama saya bukan Abdul Halim ....

Nah .. lu pun sulah helan kan ? Wa pun helan ..... Cuba lu olang fikir ...... Bukan senang ooo mau tukar2 nama .... Siapa punya keleja kalau bukan Umno ?

yaaaa ....MUNGKIN INI SEMUA UMNO PUNYA KELEJA ! ?



Rujukan - DrMim -  GADIS INI KANTOIKAN GUAN ENG DAP...
                           

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 11, 2013 at 4:47 PM

din,

ini hari ahli parlimen kampar sudah usik subjek tamadun Islam yg menjadi subjek wajib universiti, dia minta supaya jgn diajar subjek tersebut. Ini semua rancangan dap yg provok/usik semua yg berkaitan dgn Islam.

sy nak ulas skit.

saya sokong cadangan AP kampar, biar pensyarah /ustaz yg dok kat U tu tau langit tinggi rendah bg mereka yg sokong PR ( hampir 100%) pensyarah/ustaz2 di U, kita minta kjaan sokong. Barulah tak da kerja mereka kat Universiti terutama ustaz2 yg tegar menyokong PR dlm pru 13 lalu, cakap dimana2 dlm kampus berdegar dgn teori kebangkitan Islam, biar depa tahu sket nak berbaik dgn DAP ni.

Tapi dlm sinar harian tak da plak dihighlight cadangan AP kampar ni, yg ada komplen dr AP kulai johor pasal guru sandaran tk dapat bonus. Bodoh punya ahli parliman, hanya guru tetap dan kontrak shj yg dapat, itupun sinar harian masukkan dlm berita dia. Sedangkan isu AP kampar sy rasa cukup bagus utk difikirkan oleh umat islam di msia terutama PAS ttg tahaluf siyasi ni.

Din sy rasa berita cadangan ahli parlimen kampar dari DAP ni boleh dijadikan kempen kat kuala besut, tengok macamana org pas jawab.

....................
Reply To This Comment ...................
July 11, 2013 at 6:56 PM

@Anonymous'Tamaddun Islam' ..... payah nak komen kalau kita tak tahu pengisiannya bagaimana ?

Kita kalau komen, rasanya akan beranggapan ia merujuk kepada pengajian Islam secara umum. Pastinya kita akan marah dan menentang sebarang usaha menggugurkannya sebagai subjek wajib.

TAPI apa sebenarnya yang terkandung dalam subjek 'Tamaddun Islam' itu dan apakah ia relevan dalam membentuk keperibadian Muslim dikalangan para graduan.

Saya rasa para pensyarah yang terlibat adalah pihak yang sesuai menjawab

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 12, 2013 at 9:06 AM

Din..aku spm tahun 1995..tingkatan 4 (1994) subjek sejarah belajar ttg tamadun dunia...dlmnya ada diajar ttg tamadun islam...fokus lebih kepada turutan masa kerajaan islam selepas zaman khalifah ar-rasyiddin...ttg kegemilangannya...perluasan kuasanya hingga 1/3 dunia...pencapaian dan tokoh ilmuwan islam dlm tamadun islam...mungkin di uni, subjek ini diajar secara lebih mendlm lagi...mungkin benar spt apa yg anon diatas katakan...AP Kampar yg mencadangkan subjek ini tidak diajar lagi mungkin punya muslihat dan hasad dengki terhadap agama islam...mungkin ada kebaikannya kalao en.Din bole tulis satu artikel ttg perkara ni...

....................
Reply To This Comment ...................
July 13, 2013 at 10:12 AM

Bagi aku, hapuskan Islam yang tak bertamaddun ni dari bumi Malaysia. Takde satu faedah pun kalau nak disimpan lagi, buat malukan kenangan masa silam cucu cicit aku saja nanti.

So aku setuju dan sokong cadangan Ahli Kampar tu. Hapuskan segala apa yang bernama Islam supaya Malaysia lebih aman. Tak perlu lagi sesiapa nak cabar, nak sindir, nak keji. Tak perlu lagi nak sorong tarik salahkan antara PAS dan UMNO.

Marilah kita semua orang Melayu malukan diri kita habis-habisan sekarang ini dan bersama-sama dengan rakyat Malaysia yang lain dalam usaha mengikis Islam yang sudah tidak relevan dengan zaman, yang juga sudah tidak relevan dengan kehendak hati kita sendiri. Islam hanya penghalang kebebasan dan kemajuan. Bukankah begitu wahai PKR?

Tanyalah PAS! Parti yang mendokong nama Islam itu sendiri berpura-pura dalam menegakkan syiar Islam, apa lagi UMNO yang sudah dikafirkan mereka sejak berpuluh tahun lalu.

So siapa sebenarnya yang mengagung2kan Islam?

Post a Comment