........... Komen Tun Mahathir Dalam Isu Pasangan Biadab Alvin Vivian - BODOH Tidak Boleh DiAjar ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Komen Tun Mahathir Dalam Isu Pasangan Biadab Alvin Vivian - BODOH Tidak Boleh DiAjar !

Wednesday, July 17, 20138comments


"Kata benda-benda yang menyakitkan hati orang mungkin orang akan balas...nanti jadi bermusuhlah. Ini orang yang tak ada akal, bodoh yang tidak boleh diajar,"

"Jika tidak boleh dibuang negeri, mungkin tindakan lain boleh dikenakan. Tetapi saya ingat undang-undang tidak benarkan kita lucut kewarganegaraan,"- Tun Mahathir


Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2013 at 9:21 PM

Muka pelacur murahan!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2013 at 9:49 PM

Akta2 seperti akta hasutan, ISA dan lain2 akta khusus bolehlah dianggap ibarat pagar2 yang melindungi rumah kita selama ini. Pagar2 inilah yang digunakan oleh Tun M untuk melindungi Islam, Raja dan Melayu daripada diusik sewenang-wenangnya.

Kini, pagar2 itu dicabut satu persatu oleh pm kita yang tersayang. Sehinggakan anjing rumah sebelah boleh sesuka hati keluar masuk sempadan rumah kita. Pasal rumah kita dah takde pagar. Kita marah pun tak guna sebab anjing mana boleh fikir baik buruk. Hari ni kita halau, esok dia datang balik.

Saya harap kita dapat "tuan rumah yang baru" yang bersedia untuk terus mempertahankan pagar daripada dicabut. Kalaupun nak dicabut pagar tu, biarlah digantikan dengan pagar yang lebih kukuh dan mantap.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 17, 2013 at 10:57 PM

salam.ni antara sbb kita rindu zaman tun...naknhentam melayu islam,universiti isa jawab dia...nak bethumpun,noway sbb susahkan orang ramai...najib perlu d tolak...

Budakteranung

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 12:04 AM

Jika anda melihatnya memilikki wajah seorg pelacur, ini hak anda..ini juga dikatakan microscopic vision bergantung kpd kuasa kanta individu. Pandangan telescopic vision agak berbeza kerna kuasa kantanya lebih power ...membolehkan individu melihat secara "big picture" dan mengenal pasti punca & penyelesaian. Kita perlu terima hakikat bhw pergolakan, penindasan & persengketaan sesame sendiri yg melanda ummah across the globe telah mencemar diginity deenuul Islam dan Muslim. Ada paparan yg menunjukkan mayat Muslim disirami dgn urin, ada yg dibogelkan kemudian dilonggok membentuk pyramid, ada yg diseksa dlm tahanan khas atas alas an "war against terrorism", ada yg guna seni muzik, seni lakonan, seni animasi mencemar nabi, ada yg letopkan masjid, ada yg taksub dgn sogokan masuk syurga dlm agenda politik, ada yg sewenang-wenang kerat jari suspek yg mencuri, ada yg mendabik dada merasai puaknya lebih Islamik. Muslim belum boleh mengharapkan OIC utk memperkasa “the lost dignity” of a failed civilization kerna OIC kini bergelumang dgn konflik dalaman khususnya dikalangan pemimpin negara teluk. OIC terus membekukan diri ketika ummah kini berhadapan dgn pelbagai bentuk ancaman & tohmahan. Kelemahan ummah membuka ruang kpd orang lain mencaca-merbakan kesucian deenul Islam. Ummat Islam ada diberi pilihan utk menjadi ummat terbaik tetapi setakat ini tidak menunjukkan adanya kesepakatan dikalangan barisan kepimpinan politik maupun the scholarly thoughtful ulama utk bersama-sama bertekad merancang strategi bagi merealisasikan aspirasi murni ini. Saranan Tun M lebih tertumpu kpd bentuk tinadakan bagi menangani isu yg telah berlaku. Telescopic thinking lebih tertumpu kpd punca & possible solution. rd5

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 12:25 AM

bro din... najib kata akta hamoni utamakan 3 perkara teras... dari 4 dah jadi 3... pasal islam takdak pun kalau tak salah aku dengar... tak payah tunggu dap buang islam... najib dah tolong buang dah... kehehehe... nak ambik ati cina, vatican dan lain-lain.. hak islam dan melayu dia buang... memang wajib najib dan semua ajk dalam umpon pi berambus... ramai dah mentekedarah kenyang dah... blah la sebelum orang buang...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 6:13 AM

Celakalah seorang manusia itu jika dia tidak berilmu
Celakalah orang yang berilmu itu jika dia tidak Islam
Celakalah orang Islam itu jika dia tidak beriman
Celakalah orang yang beriman itu jika dia tidak beramal
Celakalah orang yang beramal itu jika dia tidak ikhlas

Din, saya melihat najib seorang pm yang berada di persimpangan jalan. Beliau keliru sama ada ingin meneruskan dasar liberalisasi atau dasar pro-melayu. Beliau tidak boleh memilih kedua-duanya. Beliau mesti memilih salah satu dan akhirnya beliau membuat keputusan untuk meneruskan dasar liberalisasi dan meminggirkan melayu.

Kuota bumi asalnya merupakan dasar yang melindungi hak istimewa orang melayu, kini telah diliberalkan atas nama meritokrasi. Apakah persaingan itu boleh dianggap adil jika budak melayu miskin yang tinggal di kampung terpaksa bersaing dengan budak cina yang kaya dan tinggal di bandar dalam mendapatkan biasiswa pendidikan ? Begitu juga dengan syarikat melayu yang kecil nak bersaing dengan syarikat gergasi milik cina dalam merebut tender kerajaan. Meritokrasi menyekat peluang melayu yang berpotensi untuk memajukan dirinya ke tahap yang lebih tinggi.

Saya risau dengan halatuju najib selepas ini. Di manakah agenda melayu yang pernah beliau laungkan sebelum ini ? Adakah beliau hanya menjadi ultra melayu dalam PAU semata-mata ? Ke mana kah menghilangnya semangat melayu dalam diri najib selama ini ? Najib telah gagal menunaikan amanah orang melayu dan beliau mesti digantikan oleh pemimpin yang lebih berkaliber dan sanggup membela orang melayu daripada terus terpinggir.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 7:58 AM

@Anonymous ohhh! mentornya ialah Nurul izzah.... patutlah perangai dan tingkah laku seks pun hampir sama...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 18, 2013 at 3:15 PM

Sama dgn betina seblhnya.

Post a Comment