........... Isu Pengetua SMK Alam Megah Suruh Pelajar Balik India, China - Malaysiakini Cuba Bermain Api Perkauman ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Pengetua SMK Alam Megah Suruh Pelajar Balik India, China - Malaysiakini Cuba Bermain Api Perkauman !

Wednesday, July 31, 201313comments

Ada kes baru Pengetua ucap kenyataan berbaur perkauman pulak ke ? 

Saya bukan nak cerita tentang kes yang didakwa berlaku itu tapi saya cuma mahu beri perhatian kepada cara Malaysiakini melaporkan kes itu.

Kenapa Mkini hanya menulis negara India dan China saja sebagai tajuk artikel dibawah sedangkan ada disebut dalam artikel yang pengetua terbabit turut juga sebut Indonesia kepada pelajar Melayu ?


KLiK


Begitu juga artikel terdahulu.... perhatikan pemilihan gambar untuk artikel.

KLiK

Lebih menimbulkan syak, artikel ini langsung tidak sebut kenyataan yang pengetua itu juga turut menyebut kepada pelajar Melayu supaya balik Indonesia .... siapa pun yang baca akan kaitkan Pengetua itu dengan isu perkauman khusus terhadap kaum bukan Melayu.


Pasti terasa BEZAnya antara dua kenyataan dibawah -

1 - Pengetua memarahi pelajar India dan Cina dengan menyuruh mereka "balik India dan China"

2 - Pengetua memarahi pelajar India, Cina dan Melayu dengan menyuruh mereka "balik India, China dan Indonesia"


Apa permainan Malaysiakini ?

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 31, 2013 at 4:32 PM

Kenyataan lain saya x nampak pulak. Yg saya nampak cuma kenyataan -

"PENGETUA SEKOLAH TERBABIT DIDAKWA MEMBUAT KENYATAAN BERKENAAN KERANA PARA PELAJAR MEMBUAT BISING KETIKA LAGU KEBANGSAAN DINYANYIKAN."

Yang x nyanyi/ BUKAN KEBANGSAAN.....Pi Balik Laaa!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 31, 2013 at 4:44 PM

FYI! malaysiakini memang sampah. suka delete komen2 yang x menyebelahi dorang. aku nak tergelak bace komen sorang PR ni, duk bangga melalak kat situ yang komen2 kat malaysiakini semua bangkang kerajaan, konon ramai sokong PR lah (mungkin sbb ni kot dorang melalak x menang), ptuihhh. padahal, dorang duk delete komen je manjang. penakut taik jubur la

....................
Reply To This Comment ...................
July 31, 2013 at 4:47 PM

@Anonymousfuuuh, nasib baik tak sebut taik hidung!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 31, 2013 at 6:08 PM

Takrifan rasis oleh puak liberal ialah apa jua benda yang disifatkan boleh mengganggu ketenteraman, mengguris hati, mempunyai unsur provokasi dan menyentuh sensitiviti kelompok minoriti. Korang kena ingat baik-baik bahawa hanya kelompok minoriti sahaja yang berhak dilindungi daripada sebarang penindasan berunsurkan perkauman. Orang melayu dan bumiputera adalah tidak layak sama sekali dilindungi oleh polisi sebegini kerana mereka adalah kelompok majoriti. Dalam penggubalan undang-undang hak asasi mansusia moden, puak minoiti dianggap sebagai kelompok yang sering ditindas oleh kelompok majoriti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 31, 2013 at 6:34 PM

Bila kena Cina dan India suruh pecat, bila melayu kena pasal apa tak dipecat mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
July 31, 2013 at 6:41 PM

Cara akhbar melapokan sesuatu berita sangat besar peranan penerimaan pembaca. Pembaca boleh jadi percaya perkara tak betul dan sebaliknya. Dengan lain perkataan akhbar memainkan peranan propaganda baik dan buruk kepada pembaca. Harap malaysiakini lebih beretika, jangan hanya pandai mengata dalam tulisan kamu orang lain tidak beretika...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 31, 2013 at 7:08 PM

Tu guru betina cina yang cakap melayu bodoh dan babi ..perlu dipecat dulu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 31, 2013 at 7:38 PM

kena pada Melayu cepat saja Kaementerian siasat. oh ya! apa cerita pulak dengan ahPoh tu bro? saja nak tau perkembanganya. juga cerita cikgu cina di Renggam?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 31, 2013 at 8:00 PM

media sekarang ni suka nak melebih2 saja nak memecahbelahkan perpaduan rakyat..nampak sangat semua dah tak reti nak report cerita apa..nak cari sensasi je..

....................
Reply To This Comment ...................
July 31, 2013 at 8:11 PM

@Anonymoussaya sendiri tertanya2 perkembangan cikgu biadab tu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 1, 2013 at 1:44 AM

Memang tak wajar jika kepimpinan sekolah menghemburkan pernyataan negative kpd anak buah dan anak didik. Ianya bukan saja cemar imej pendidik malah jejas imej KPM. Anak didik akan respons terhdp teguran & nasihat guru jika kita amalkan pendekatan bijak dlm tangani segelintir anak didik yg tersasar. Anak didik abad 21 ini terdedah kpd pelbagai bentuk cabaran. Tindakan memperkemaskan disiplin & jati diri perlu diberi priority kerana ianya mempengaruhi self esteem semua warga sekolah. Suasana harmoni dlm institusi pembelajaran spt sekolah melambangkan imej atau brand sekolah. Jika sekolah telah berusia menjangkau belasan tahun, maka ada keperluan utk kepimpinan sekolah melakukan tindakan inovatif bagi menyemarakkan self esteem anak didik khususnya agar mereka rasa selesa & berbangga menjadi sebahagian dpd warga sekolah. Utk tujuan ini ada keperluan bagi kepimpinan sekolah melakukan "rebranding" penjenamaan semula sekolah agar semua warga sekolah merasai keunikan sekolah mereka. Bijak pandai pendidikan ada mengatakan "Kejayaan sesebuah sekolah banyak dipengaruhi oleh factor self esteem". Anak Didik Didahulukan.

....................
Reply To This Comment ...................
August 1, 2013 at 1:23 PM

Faham sangat pelajar cina dgn india kalau xnak nyanyi lagu negaraku,mmg mereka tak kisah pun.sambutan hari merdeka atau hari kebangsaan hanya orang melayu yg beria2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 2, 2013 at 11:29 AM

Inilah nasib Melayu, pemimpin Melayu kat atas tu pun tak bela Melayu. Siapa lagi yg boleh diharap?

Post a Comment