........... Hapus Akta Hasutan - Zahid Warning Najib Part 2 | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Hapus Akta Hasutan - Zahid Warning Najib Part 2

Monday, July 8, 201316comments

Kenapa marah2 ni ?
Semalam saya sengaja memilih tajuk yang agak lain sedikit dalam isu Akta Hasutan iaitu Zahid Warning Najib ?. Tapi ada rasionalnya kenapa saya tulis begitu, bukan saja2. Ramai yang mungkin tidak nampak kaitannya, mereka cuma nampak yang menyokong supaya dimansuhkan Akta itu hanya Datuk Nazri.

Apa hal DT ni, sengaja nak suruh orang marah pada Najib la tuh ..... kan ? kan ?

Seperti yang sering berlaku sebelum ini, Nazri selalunya bertindak sebagai proksi kepada Najib, Beliau akan bercakap lebih dulu untuk TEST MARKET, tidak pun untuk menyerap hentakan awal. Ini telahan saya saja...... tapi kalau mengikut yang lepas2, rasanya ia tidak lari jauh.


Dalam isu Mansuh Akta Hasutan 1948 ini, saya percaya ramai yang sudah lupa bahawa Najib sendiri sudah mengumumkan ia akan diMANSUHkan dan diGANTIkan dengan akta baru yang akan diberi nama Akta Keharmonian Nasional.

Rujuk Bernama seperti yang dilapor BH setahun yang lalu -




Ramai bloggers yang sokong Zahid mempertahankan Akta Hasutan dan ikut sama MARAH kepada mereka yang cuba menghapus atau mengubah Akta itu.

Tapi ........hmmmm .... nampak gayanya lepas ini berduyun2lah bloggers akan sokong pemansuhan Akta Hasutan 1948 dan memuji2 Akta Keharmonian Nasional pulak ........

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 12:26 PM

Apalah jadah tajuk harmoni-harmoni ni? Bunyi macam LGBT jer ow...ow...ow...nyah bagi amaran tau, owww..owww...owww.
Come-on lah, kalau nak jadi populist, pergi masuk peraduan miss world, miss inverse ker...You are supposed to run the country. Current scenario demand hard line rules and guidelines....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 12:33 PM

Aku tak kesah, buatlah akta apa pun asalkan jangan jolok sarang tebuan milik orang melayu iaitu hak istimewa orang melayu, ketuanan melayu, kouta bumiputera, islam sebagai agama persekutuan, kedaulatan raja-raja dan bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan.

Tapi janganlah pulak akta baru tu nanti menindas orang melayu dalam mempertahankan haknya. Bila kita nak membela nasib orang melayu, janganlah pulak dilabel sebagai rasis. Tapi bila orang cina nak membela kaum mereka, itu dinamakan sebagai hak kesamarataan. Adil ke macam tu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 12:55 PM

So, Bapa Cina SeMalaysia nak buat Akta baru yang bunyi sangat auww bak kata Anon kat atas tu. Akta Hasutan pun dia tak habis baca dan takkan paham pon kalau baca, lagi nak gubal akta baru. Ptuiii!!

Takde keje ke nak buat kat tanah Malaya ni sekarang?! Keje yang sekarang pun tak habis dah nak buat akta baru?

Aku menghitung hari ke 100 tamatnya pemerintahan ah jib gor sebagai Bapa CINA Se Malaysia dan Bapa Liberal Se Malaysia ni.

Another 36 days and counting...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 12:56 PM

salam,

bila kerajaan bn menang pru 13, maka tugas utama melayan segala kehendak pembangkang. bukan bekerja untuk rakyat yg pilih kerajaan. mungkin kerana ramainya cina pilih pembangkang membuatkan ah jib gor teruja nak ikut cakap pembangkang. cakap zahid, cakap nazri semua tak boleh pakai belaka. semua kena ikut apa yg punaisihat cakap kerana pm boneka hanya ikut punai yg pakai kondom sahaja.

bukan boneka ke kalau asyik ikut cakap punaisihat sahaja. mana berani. cakap pun takutttttttttt jer. tengoklah la bila dia cakap, semua pakat pelekehkan aje kecuali tang duit masyukkkkk, gaji, brim, bonus, kedai, segala mak nenek berkaitan nak keluar belanja guna duit. tapi, bab lain lesu selesu punainya. mana ada tindakan, macam bang hisham beri amaran la satu waktu dahulu. kecut perut orang cina bila lihat bang hisham hunus dan cium keris. auwwwww gitu segala pemuda umno, lesu gitu.

tak gitu bro din. aci tengok balik la statement ah jib gor. semuanya yg menyebelahi adik belaan undinya. i lap pm (p... m.. )

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 12:58 PM

KERTAS PUTIH MANA??? APA KEPENTINGAN KEPADA NEGARA DAN KEDAULATAN NEGARA AKTA KEHARMONIAN NASIONAL INI?

MANA KERTAS PUTIH AKTA KEHARMONIAN NASIONAL?? INI KEPUTUSAN KABINET ??

MAJLIS RAJA2 DAH SETUJU???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 1:16 PM

Pokoknya ,jangan mansuhkan apa-apa yang telah dibuat pada masa dulu,baik akta hasutan ke ataupun akta-akta lain yang terbukti berkesan di negara ni...hanya buat penambahbaikkan untuk bersesuaian dgn situasi semasa.

Ditilik-tilik nampaknya Najib dan gangnya ingin merombak apa yang ada pada masa ini dan diganti pula dengan yang baru untuk apa tujuan?? ....hanya masa yang akan menyerlahkan belangnya.

Harap -harap perwakilan nanti .undilah.pemimpin yang betul-betul berjiwa Melayu Islam dan bukan yang bangang dan bodoh yang melantun-lantun.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 2:43 PM

Akta keharmonian negara? Dengar bunyi pn orang langsung tak takut. Nama akta hasutan tu cukup bagus sbb ia melambangkn maksud akta itu sendiri dengan jelas. Makin lama nampaknya makin bengkak hati orang melayu ditekan najib dengan tindakan dan keputusan yg pelik cmni. Setuju sgt dgn admin yg nazri adalah proksi najib utk test market reakso rakyat terhadap sesuatu keputusan kerajaan. Sbb tu la nazri ni selambe jer balun KM Melaka pasal jonker walk, xsetuju pasal akta tukar agama kanak2 bwh umur dn pasal pemansuhan akta hasutan. So senang cerita apa yg nazri cakap tu lah sebenarnya pendirian dan keputusan najib. Nazri ni nama jer menteri pelancongan tp bila dia cakap sebenarnya kuasa dia sama mcm menteri di jpm.. Huh..adohai malaysia ku...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 3:27 PM

bukan akta yg patut ditukar,

so called pemimpin x guna mcm najib yg patut ditukar. begitu juga nazri dan yg senada dgn mereka ni. mereka ni keluarga kerabat, bukan dr rakyat kebanyakkan mcm tun m, mana lah tau kepentingan hak2 bumiputera. setakat nk hantar anak ke london x payah pakai biasiswa pn. org mcm ni x sepatutnya menjadi pemimpin pada rakyat kebyakkan.

mcm mana org boleh kata dia berjwia rakyat sedangkan dasar liberal dia selalu menghakis hak2 bumiputera.

mungkin dia hanya pemimpin berjiwa puak2 tertentu saja.

mcm tu biar dia bertanding di taiwan saja.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
July 8, 2013 at 5:42 PM

@AnonymousLemah gemalai gitu ....

....................
Reply To This Comment ...................
July 8, 2013 at 5:43 PM

@AnonymousTak perlu tukar hanya buat penambahbaikan kat mana2 supaya kita jelas apa yang dihapus, apa yang diubah dan apa yang ditambah.

....................
Reply To This Comment ...................
July 8, 2013 at 5:45 PM

@AnonymousMakanya perlu ada pertandingan tika pemilihan nanti sebagai bukti orang Melayu Umno pilih Najib.

Selama 4 tahun bermacam2 Najib perkenalkan dan liberalkan tapi beliau tidak diUJI.

Peringkat PRU,Najib hampir tersungkur. Peringkat orang Melayu pula ?

....................
Reply To This Comment ...................
July 8, 2013 at 5:47 PM

@AnonymousNajib patut bentangkan segala rancangan LIBERAL yang telah dan akan beliau perkenalkan sebagai modal kempen Pemilihan. Jika orang Melayu Umno setuju dan sokong semua itu, maka undilah Najib.

Jangan sokong buta hanya semata2 kerana dia Presiden tapi sokong atas dasar yang mahu Najib bawa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 11:57 PM

bro din dulu bro ada cadangkan kp pondan...ni tak nak cadangkan jawatan baru untuk pau ke... presiden pondan...boleh ubah nama parti jadi umpon (united malays pondan)...kp takyah tukar nama sebab bro dah cadang dulu...kehehe..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2013 at 9:39 AM

that was in 2012 when si nazri beruk was the minister in PM's Office handling law matters.
definitely PM is taking this stupid advise from the Nazri beruk..and the stupid PM is the same men, the one with no brain and using others' stupid brain to fill up his brain..

come on PM, there is no pressure from Chinese anymore..no 1 malaysia for chinese pls?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 9, 2013 at 10:12 AM

Harap ada NGO dari kalangan penyokong kerajaan yang akan bersuara dan membantah sebarang usaha menjual maruah melayu dan agama islam seperti perkasa. kita bersedia dibelakang mereka dan belakang DS Zahid....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 10, 2013 at 2:11 PM

Bagi aku najib ni dah masuk bab memusnahkan bangsa Melayu dan ugama Islam am nya .Untuk kebaikan UMNO tolaklah Najib .......Pilihlah orang lain selain dari najib dan Hishamudin .Dah lah PAS tak kuat UMNO pun jadi macam Balaci Pembangkang ,kemana lagi Orang orang Melayu dan Islam nak berteduh ?Ayuh perkasa siapkan diri anda kami orang orang Melayu dan islam nak curahkan UNDI kami diPRU14 nanti

Post a Comment