........... Cara2 Menulis Artikel Damage Control Bila Tsunami Cina Tidak Menjadi | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Cara2 Menulis Artikel Damage Control Bila Tsunami Cina Tidak Menjadi

Monday, July 1, 201315comments

Cara-cara menulis satu artikel terbaik DAMAGE-CONTROL susulan Tsunami Cina yang tidak menjadi,  perlukan 6 Point Utama secara turutan -



1 - BODEK NAJIB TAHAP GABAN !

Seorang komentator terkemuka Malaysia berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memiliki "wibawa dan kuasa" untuk menyatukan seluruh masyarakat selepas pilihan raya umum baru-baru ini.

"Beliau begitu jujur, dan bila beliau berkata "Saya berhasrat mentadbir untuk semua rakyat Malaysia. Ini cukup menggalakkan," kata Tan Sri Robert Phang, pengasas dan pengerusi Yayasan Penyayang Sosial kepada Bernama di sini.



2 - NAFIKAN TSUNAMI CINA, GAMBARKAN SEBAGAI MESEJ KEARAH KEBAIKAN

"Najib adalah orang yang paling tepat untuk mengesani punca sebenar berlaku kegelisahan politik, terutama di kalangan masyarakat Cina.

"Satu post-mortem perlu dijalankan bagi mengenalpasti sebab-sebab mengapa MCA dan parti-parti komponen Cina lain dalam BN ditolak oleh masyarakat mereka sendiri.


"Mereka gagal mengadakan hubungan dengan pengundi kawasan mereka dan ini satu malapetaka. Tidak ada perwakilan Cina dalam Kabinet. Ini amat mengecewakan. Jadi sesuatu perlu dilakukan," katanya.


3 - PASTIKAN NAJIB TERUS BODEK CINA UNTUK DAPATKAN SOKONGAN MEREKA

  "Najib telah menunjukkan dengan begitu meyakinkan bahawa beliau mahu meneruskan rancangan dan program untuk menambahbaik kehidupan rakyat Malaysia.

"Tetapi beliau perlu mendapat sokongan dan kepercayaan masyarakat Cina dan India. Ini saya yakin, akan beliau capai," tambahnya.



4 -  BODEK LAGI NAJIB SUPAYA BELIAU TERUS KEMBANG DAN MUKA WARNA PINK

"Kerana warisan keluarganya, latihan Britain, keterbukaan minda dan begitu reseptif kepada cadangan, saya yakin Najib adalah tokoh zaman ini yang mampu menyatukan negara.

"Najib banyak kali berkata "ubah, atau diubah'. Beliau memahami keseriusan situasi dan kita boleh jangkakan reform dalam Umno dan BN.


"Walaupun terdapat pengkritiknya, perdana menteri mendapat mandat besar pada pilihan raya dan beliau boleh maju ke depan dengan yakin dan dengan kuasa."


5 - SELITKAN AYAT ANTI ANWAR

Phang berkata walaupun penting untuk mempunyai pembangkang yang kuat untuk tujuan semak dan imbang, "mereka mestilah konstruktif dan berkesan dan tidak setakat melaungkan slogan dan berarak di jalan raya".

Beliau berkata perhimpunan yang dirancang oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tidak produktif, memusnah dan mengelirukan dan akan mengusir keluar pelaburan asing.


 6 -  AKHIRI DENGAN AYAT ALA-ALA 1MALAYSIA

 "Malaysia adalah sebuah negara indah. Saya ingin melihatnya berkembang dan makmur," kata Phang.

BONUS kalau dapat disiarkan oleh media cetak perdana, apatah lagi oleh Bernama. - SINAR

Najib telah dihampakan oleh orang Cina bila 97% menolak BN walaupun Najib telah menatang mereka bagaikan anak emas negara.


Strategi Cina sekarang adalah - yakin Najib supaya terus bodek Cina jika mahu dapatkan kembali sokongan dari 97% Cina itu !


PS - Mereka akan wujudkan gambaran kononnya Tsunami Cina itu adalah demi kebaikan negara sementara sebarang tindakan menghukum Tsunami Cina sebagai menghancurkan negara.


Senang cerita - Depan belakang, kiri kanan MEREKA TETAP MENANG !

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 1, 2013 at 8:31 AM

Rasanya penasihat dia sendiri ikut buat semua benda tu kot.

AHAHA Najib, apa lagi jemput lagi artis Korea dan bergendang lagi, ntah-ntah Cina tu semua gelakkan dia kat Penang hari tu.

....................
Reply To This Comment ...................
July 1, 2013 at 8:34 AM

sekali jatuh, sakit!
kalau jatuh kali ke2 di tempat sama, cari penyakit!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 1, 2013 at 10:56 AM

Geram aku ngan bangsa kiasu ni......sendiri pangkah dap, sendiri tanggunglah akibatnya....

Najib pon satu. Cubalah keras sikit. Najib mesti tegas dalam menolak sebarang tuntutan kaum kiasu dan mesti agresif dalam membela orang-orang melayu di peringkat akar umbi. Najib jangan terlalu lemah dan lembik. Saya teringn nak melihat ketegasan najib terutamanya dalam isu sekolah vernakular. Najib harus ingat, kami ahli-ahli umno di peringkat bawahan akan menilai kpi melayu najib terlebih dahulu kerana kami yang menentukan siapa yang layak menganggotai mt umno dalam pau nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 1, 2013 at 1:26 PM

Election lepas dia masuk iklan TV pakai cheongsam dan palu gendang cina. Anak dia masuk rancangan radio, cakap cina. Election depan, dia akan makan babi pulak kot.

....................
Reply To This Comment ...................
pinhai
July 1, 2013 at 2:29 PM

Sdr Din, bagi saya masa dan ketika untuk berharap, meminta, merayu kepada pemimpin UMNO/BN telah berlalu. Jika diizinkan dan ada 'by-election' dikawasan saya, ketika itu saya berharap untuk menunjukkan yg saya mampu memberi peluang kepada pemimpin Melayu lain. Undi saya sebagai 'fixed deposit' pemerintah sudah tamat. Tindakan dan perjuangan pemimpin menjadi ukuran pilihan saya. Sedarlah UMNO/BN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 1, 2013 at 3:11 PM

Huahahaha....xdo cino M'sia tak maju kot ...Najib dan cino berisah tiado....ahakssss

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 1, 2013 at 4:07 PM

hhahahahahah dp dulu parasit x bertauliah ni mengampu bodek cucuk smpi kiamat.jgn smpi org2 mealyu bumiputra lain ilang trus percaya smpi bila2!minoriti yg nk dpuja2,majoriti ternganga2!

....................
Reply To This Comment ...................
July 1, 2013 at 4:48 PM

@wartarakyatTHERE ARE NO MISTAKES IN LIFE BUT LESSONS, BUT IF WE DO NOT LEARN FROM THE LESSONS, THEN IT IS A MISTAKE !

....................
Reply To This Comment ...................
July 1, 2013 at 4:50 PM

@pinhaimasalahnya politik kita berkait rapat dengan parti. Tidak ada pemimpin yang independent

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 1, 2013 at 6:06 PM

salam,

kalu ah joo bori tengok lubang bontot ah jib gor, mesti dia tak lalu pasal dah terlalu kembang dengan pujian. pasti tak dapat kemutan asal balik kerana asyik dijolok-jolok sehingga dia mengeliat-ngeliat keseronokan dan menikmati segala pujian. kalu orang lain cakap benda tu tak baik dan perlu dielakkan, pasti ah jib gor tak mau terima. dah syooook sangat. biar la, selagi orang nak jolok lubang bontot, ah jib gor rela serahkan. ibarat macam tu la syoknya pm dengan pujian yg datang daripada bukan melayu. mungkin benar pada fikirannya dan bukan bodek pada perasaannya.

saya lihat, kalu kritikan sebut ah jib gor, memang tak ramai yg nak beri komen.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 1, 2013 at 6:36 PM

No doubt, there are no mistakes in life but lesson if one does wish to see it in such a perspective.
Are mistakes in tangent or perpendicular in form? The questions then goes again do we need mutually exclusive mistakes or lesson ?

....................
Reply To This Comment ...................
July 1, 2013 at 7:08 PM

@Anonymousaaaah sudaaaah... mamat ni cakap apa pulak dah ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 1, 2013 at 8:39 PM

Cina minta sesuatu..najib bagi. Najib minta undi...cina kata ubah. Nak layan lagi ke cina ni???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 2, 2013 at 6:11 PM

tak tahan lawak part puji najib sampai muka kaler pink !
BCL yes.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 3, 2013 at 2:19 PM

dont blame the genius (cina), blame the fool (najib)..

Post a Comment