........... Antara Dua Sumpah Baiah ...... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Antara Dua Sumpah Baiah ......

Saturday, July 13, 201310comments




Masihkah anda ingat video Saiful bersumpah baiah dulu ? Klik gambar untuk imbas kembali videonya ....




"Saya Mohd. Saiful Bukhari Azlan, Kad Pengenalan No. 850706-01-5687 pada hari ini bersumpah dengan lafaz Bismillah hirrohmanirrohim, Wallahi, Watallahi, Wabillahi, bahawa sesungguhnya saya telah diliwat oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Dato' Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya kedalam lubang dubur saya. Jika saya berdusta atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap ALLAH swt dan saya sanggup menerima azab, dilaknat dan kutukan daripada ALLAH swt sehingga ke kiamat". Baiah yang dilakukan oleh Saiful dalam Masjid Wilayah Persekutuan.


Bandingkan dengan sumpah baiah yang dilakukan oleh Che Long, calon Pas dalam Prk Kuala Besut - ( klik gambar untuk video )



"Bahawa saya Azlan Endot Yusof berikrar untuk patuh kepada hukum Allah dan Rasulnya serta patuh kepada arahan pucuk pimpinan parti yang tidak bercanggah dengan ajaran Islam. Bahawa saya bersumpah dengan nama Allah, Wallahi, Wabillahi, Watallahi sekiranya saya meninggalkan atau melompat ke parti lain dengan kerelaan saya sendiri setelah dipilih menjadi calon dan terpilih menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), maka saya akan dilaknat oleh Allah, Rasul, orang yang beriman serta sekalian yang melaknat.

"Dan segala perbelanjaan saya dengan menggunakan wang elaun ADUN adalah haram dan bahawa saya juga bersumpah dengan nama Allah, Wallahi, Wabillahi, Watallahi untuk meletakkan jawatan dari menjadi ADUN apabila saya keluar atau dipecat dari parti dan Allah bersaksi atas apa yang saya tuturkan ini." - Baiah yang dilakukan Che Long dipentas ceramah politik di Kuala Besut.


Bukan ISI baiahnya tapi cara mereka berbaiah dengan nama Allah. Kenapa baiah Saiful ditolak oleh orang Pas mentah2 sedangkan baiah Che Long disambut bersungguh2 dengan takbir ?

APA BEZANYA ?

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 13, 2013 at 6:14 AM

Sumpah mubahalah memang ada dalam Islam. Mereka menafikan sumpah itu kerana Saiful adalah musuh kawan karib mereka iaitu Anwar. Cuba tanyakan kepada orang PAS kenapa tidak disuruh sahaja Anwar dan Stopa Ali melakukan sumpah laknat agar fitnah dapat disekat.

Anwar lebih suka menggunakan jalan jauh (mahkamah) berbanding menggunakan jalan dekat (bersumpah) untuk membela dirinya. Anwar tau bahawa sumpah tak boleh dibuat main-main, jika melanggar sumpah buruk padahnya. Berbanding dengan mahkamah, Anwar ada ramai peguambela yang boleh memutarbelit fakta dan mencari kesalahan teknikal. Amat jelas sekali dalam kedua-dua perbicaraan Anwar yang melibatkan kes liwat, Anwar bebas semata-mata kesilapan teknikal.

Sumpah orang politik bukan boleh dipercaya pun pasal bersumpah demi undi. Sepatutnya buatlah akujanji dalam bentuk hitam putih yang boleh dianggap sah di sisi undang2 seandainya wakil rakyat mungkir janji.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 13, 2013 at 6:15 AM

apa la din. senang je jawabnya. saiful tu bukan PAS dan automatik la bodoh dan kafir islam

yg satu lagi org PAS.weehhh... cakap je PAS, nabi muhammad je tandingan mereka... but for nik aziz muhammad tu org kampung aje..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 13, 2013 at 7:23 AM

bro din .... pasdan hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 13, 2013 at 9:16 AM

PAS benggong

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 13, 2013 at 9:24 AM

beza satu parti isle dan lagi satu tak de parti, kalau pasti isle mesti OK walaupun melewat, ha ha ha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 13, 2013 at 9:59 AM

bro din , apa nak heran ,puak2 pas ni dah macam syiah , hanya mereka je yang betul, orang lain semua salah belaka...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 13, 2013 at 11:34 AM

sebab PAS sumpah politik... nik ajis mmg akan masuk neraka sebab menyesatkan umat islam di msia.

ali

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 13, 2013 at 12:02 PM

alahai oh alahai ...
penganut agama pas mempertikaikan sumpah laknat saiful bukhari ...
mempertahankan nwar berahi al-mehdi yang enggan bersumpah laknat ...
tetapi membenarkan sumpah baih politik ... suatu perbuatan bidaah yang terang dan nyata ...
apa lagi yang boleh dikata ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 13, 2013 at 1:27 PM

Salam,
bezanya org yg bersumpah. Satu penganut agama pas, sorang lagi bukan. Lagi, satu dah confirm sorga nik ajis, keliling ada bendera pas, byk la bezanya.

....................
Reply To This Comment ...................
July 13, 2013 at 2:20 PM

Sekali lagi jelas yang Pas tidak lebih hanyalah sebuah parti politik semata2 yang mempunya sifat2 khawarij. Mereka merasakan Islam adalah hak mereka untuk dipolitikkan.

Jika ada pihak lain mahu menggunakan cara Islam, mereka akan perlekehkan. Tapi bila mereka sendiri gunakan cara yang sama, tidak ada cacat celanya.

Lihat sajalah reaksi muka orang Pas setiap kali ada pemimpin bukan Pas bercakap tentang Islam .....pasti ada yang mencebik mulut, menggeleng2 kepala ...seolah mereka sajalah yang benar

Post a Comment