........... Akta Hasutan - Zahid Warning Najib ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Akta Hasutan - Zahid Warning Najib ?

Sunday, July 7, 20139comments


Semalam Zahid Hamidi dengan nada tegas mempertahankan Akta Hasutan 1948 -

Beliau menarik perhatian bahawa atas desakan pihak tertentu sebelum ini, kerajaan telah memansuhkan Ordinan Darurat 1969 dan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

"Sekarang mereka bagaimanapun (desak) nak mansuhkan Akta Hasutan juga... saya tidak fikir ada perlunya, sebab apa lagi yang kita tinggal (ada) untuk melindungi rakyat dan ketenteraman negara," katanya.

"Tambahan, bila ia dihapuskan, semua fitnah, tohmahan dan kutukan yang dilakukan penghasut boleh dianggap dihalalkan walhal demokrasi kita tidak menuntut begitu."


"Malah, jika ditangkap dengan pertuduhan (pun), mereka (penjenayah) akan mencari aspek-aspek teknikal untuk melepaskan diri dan pihak polis tidak dapat berbuat apa-apa biarpun mempunyai bukti kukuh,"-
UTUSAN


Dan hari ini TMI melaporkan

Menurut Ahmad Zahid, beliau tidak merasakan pendiriannya itu bercanggah dengan pendirian Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan mengatakan Kabinet juga tidak bersetuju ianya digantikan dengan akta baru akan tetapi bersetuju ianya perlu dikaji semula.

Menurut Ahli Parlimen Bagan Datoh itu, pendiriannya mengenai Akta Hasutan itu kerana kebimbangan empat perkara dalam Perlembagaan Persekutuan akan dicabar sekiranya akta itu dihapuskan.

Empat perkara itu adalah hak keistimewaan orang Melayu, kedaulatan Raja-raja Melayu, Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan Islam merupakan agama rasmi persekutuan.
“Saya tidak akan berkompromi jika empat perkara ini dicabar,” kata Zahid.

ENTAH KENAPA ..... saya terasa nak simpan kenyataan diatas .... 

Pembangkang memanglah kerja dia membangkang apa saja keputusan kerajaan. Atas kerajaan Najib samada nak TUNDUK dan UBAH pendirian kerajaan atau TETAP dan MEMPERTAHANKAN keputusan kerajaan.

Mungkin terkenang nostalgia hampir 2 tahun lalu bilamana Najib buat kejutan dengan menghapuskan ISA ......

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
July 7, 2013 at 2:49 PM

Memang Pak Zahid betul;

apa lagi undang2 yang tinggal;

Malaysia akan jadi negara koboi;

Malaysia akan huru-hara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2013 at 3:04 PM

Makin lama, makin mengarut!!..meluat betul, itu nak mansuh, ini nak mansuh...lama-lama jadi lembu dengan kambing terlepas kandang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2013 at 4:48 PM

Najib susahkan pdrm...buang najib..buang isa dah satu halll....
Buang ordinan darurat,najiblepaskan hampir dua ribu pesalah....bukan dua puluh atau du a ratus...gila dah najib ni...tak bertanggungjawab lansung...

Najib tun razak merbahaya untu negara...keselamatan negara tegugat...pdrm jadi susah...najib mesti d tentang dalam pau nanti...tsmy kena hentikan kerja gila najib

Budakteranung

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2013 at 5:37 PM

najib you out - pondan semua keturunan razak ygntak setegas tun razak membela melayu --nyah dari mentadbir - keturunan husein memang lembik ambil pemimpin yg jiwa brutal dan pendekar kemelayuannya
cimb adik njib lebih percaya kecina DIA ni pa tau yg melayu membolihkan abg nya jadi pm - masa mengagungkan pemimpin dah berlalu yu tak guna braMBus

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2013 at 6:46 PM

Out you go Najib!. Pemimpin seperti kamu tidak diperlukan oleh orang Melayu dan Malaysia.
Berdoalah semua supaya 'hayat' Najib sebagai PM dan presiden UMNO bakal berkubur tidak lama lagi!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2013 at 8:31 PM

kenyataan zahid mmg berani. tp dulu muhidin pn mula2 start dgn ckp saya melayu dulu. lepas tu bila cina bising dia pn dh tone down. bukan saya x faham, asalkan dia x liberal tp saya kesal dgn keadaan semasa bila pemimpin melayu mahu tags tentang hak kita pn susah.

org cina cauvinis akan bising dgn kenyataan zahid, well saya berminat nk tgk reaksi dia. tone down atau masih bertegas.

mmg x dinafikan baru2 ni zahid sentiasa dihighlightkan dlm media massa. mmg mungkin dia aim nk jadi PM. well saya masih risau tentang ura2 dia aturkan perjumpaan anwar dan najib.

tp selain tu kalau dia saja opt kita ada. kalau dia dlm teruk3 dia masih ada jati diri melayu dan masih sayg bangsa serta tidak liberal dlm mempertahankan dan memperkasakan bangsa serta tidak melupuskanlangsung hak melayu dan mampu bertegas dgn cauvinis yg makin melampau maka saya isytihar sokongan terbuka saya 100% pada zahid.

tp masih awal nk berharap. zahid masih perlu membuktikan byk hal. kemampuan membangunkan negara umpamanya. kerana baru2 ni pemimpin melayu kira semuanya x guna, maka kami amat kritikal.

xpe jom kita tgk reaksi dia bila cauvinis buat bising esok.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2013 at 10:57 PM

bro din.. walaupun bn menang pru 13, tapi yang menengukan dasar kerajaan skarang adalah puak yang kalah hehehe.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 7, 2013 at 11:57 PM

Aku sebenarnyatda menyampah dgn pentadbiran najib ni. NAJIB MUST GO!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
July 8, 2013 at 10:44 AM

Ada Najib kesah?

Najib tak kesah pon..

Kalu cinabeng kena bahan, walaupun itu fakta, baru Najib kesah. Najib kan abang angkat cinabeng. Al maklumlah, ar jib gor lah katakan..

2013 ni elok sangat diangkat Najib sebagai 'Bapa Cina SeMalaysia' dan 'Bapa Pasaran Terbuka Se Malaysia'.

Setuju tak Din?

Post a Comment