........... Tun Mahathir - Umno Jangan Perasan Kuat ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tun Mahathir - Umno Jangan Perasan Kuat !

Tuesday, June 4, 201319comments


Dalam kenyataan terbarunya, selain dari menyatakan yang kita belum bersedia untuk menerima konsep BN sebagai satu parti tunggal  - Belum sampai masa BN jadi parti tunggal berbilang kaum - , Tun Mahathir turut menyatakan satu analisis tepat mengenai kemenangan Umno dalam PRU13 baru ini. 

Ketika pemimpin2 Umno mendabik dada mendakwa Umno berada ditahap kekuatan paling tinggi ekoran sokongan padu Melayu pribumi, Tun pula berkata -

"Kemenangan UMNO kali ini bukan kerana kekuatan UMNO ataupun perpaduan dalam UMNO, kemenangan UMNO kali ini disebabkan oleh perasaan takut orang Melayu, terutamanya kalau-kalau parti lawan yang dipimpin oleh Anwar Ibrahim bersama dengan DAP mendirikan kerajaan di Malaysia. 

"Kalau mereka mendirikan kerajaan di Malaysia, sudah tentu nasib orang Melayu akan menjadi lebih buruk. Sebab itu mereka memberi sokongan kepada UMNO," kata Dr. Mahathir.

Tidak lari jauh dengan artikel saya bulan lalu -

Ramai Undi Umno BN Bukan Kerana Mahukan Umno BN, Jadi Pemimpin Umno Jangan Perasan !

 

Saya percaya ramai yang setuju dengan pandangan Tun kerana ia selari dengan apa yang sering kita perkatakan selama ini.

TAPI saya lihat tidak ada pemimpin Umno yang berani menyatakan hakikat ini secara terbuka. Kenapa takut untuk berdepan dengan realiti ? Mungkin kerana itulah kita masih belum mendengar sebarang ucapan penghargaan secara SPESIFIK / KHUSUS ditujukan kepada golongan yang telah membantu BN untuk terus berkuasa.

Kalau kaum Cina boleh disebut secara khusus dalam ungkapan Tsunami Cina kerana mereka secara pukal menolak BN, kenapa tidak sebut secara khusus mereka yang telah memilih BN ? Apakah Umno takut kenyataan sebegitu bakal mengguris hati mereka yang telah menolak BN ?

Kita bukannya sedang menghadapi sebarang bentuk Pemilihan rakyat dalam masa terdekat, jadi tidak perlulah hendak bermain dengan persepsi. 

Hadapilah REALITI kerana jika terlalu bermain dengan persepsi, lama kelamaan diri sendiri pula yang akan tertipu dengan bayangan persepsi yang cuba digambarkan. Bahayanya hadir ketika membuat sebarang keputusan dalam keadaan diri tidak berpijak pada kenyataan.

Baca Artikel terbaru Che Det -

UMNO DAHULU DAN SEKARANG

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 10:30 AM

Ya en Din, saya sokong BN bukan sbb saya suka BN atau Umno, tp seperti yg Tun M cakap, saya takut negara ni dipimpin oleh Anwar n the gang.

Jika ada pilihan yg lebih baik, mungkin saya akan sokong org lain selain Umno. Jadi Umno jgn le rasa kuat sangat...bukan Umno yg kuat, tp Pakatan bukan pilihan yg lebih baik. Titik!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 10:30 AM

Ya en Din, saya sokong BN bukan sbb saya suka BN atau Umno, tp seperti yg Tun M cakap, saya takut negara ni dipimpin oleh Anwar n the gang.

Jika ada pilihan yg lebih baik, mungkin saya akan sokong org lain selain Umno. Jadi Umno jgn le rasa kuat sangat...bukan Umno yg kuat, tp Pakatan bukan pilihan yg lebih baik. Titik!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 11:32 AM

Najib perlu letak jawatan! Muktamad!

....................
Reply To This Comment ...................
June 4, 2013 at 11:59 AM

Saya amat kagum dengan perang saraf gerombolan PR yang berjaya menimbulkan kebencian yang melampau terhadap UMNO-Melayu(Islam)....sehinggakan Melayu sendiri membenci Melayu !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 12:06 PM

Din, kenapa malang nasib kita orang Melayu ek? Dapat PM Melayu cina jugak yang untung. Kalau dapat PM cina lagilah cina makan busat hari2, contoh Singapork. Harijadi Agong hari tu cina jugak yg dapat banyak pingat. Apa, dimata pemimpin UMNO , dimata Najib, dimata penasihat2 Najib, dimata Rosmah, dan dimata Elit Melayu tu kita Melayu marhaen orang kampung orang keje biasa2 ni takde nilai ke? Sampaikan anak sekolah murid2 Melayu di SMK Gelang Patah dihina dimaki dicaci dikata Melayu bodoh, Melayu babi Menteri Pendidikan Pengarah2 Jab. Pendidikan buat dono jer. Sampai begitu sekali hina kita orang Melayu ek? Cina kapir harbi kutuk YDPA kita, penguasa Melayu buat dono je?

Apa kena negara kita sekarang ni, Din? Apa nak jadi kepada kita orang Melayu ni Din? Kenapa Najib buat macam ni kat kita orang Melayu? Sampai bila kita mesti diam dan biarkan je benda ni Din? Sampai bila?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 12:44 PM

Najib tolong2 le dengar akar umbi dn akar tunjang, mentang2 dah jadi buah, dah lupa pada yang dibawah, jgn sampai akar2 ni mereput kelak jadi busuk buah.

....................
Reply To This Comment ...................
June 4, 2013 at 12:47 PM

AH JIB GO (Najib must go)- siapalah yang cadangkan nama tu pada najib?. Tak sangka
Najib lagi teruk dari Pak Lah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 12:56 PM

Soal aku ... siapakah Perdana Menteri Malaysia sebenarnya ... Najib atau Nwar Berahi ....
aku tidak yakin Najib adalah Perdana Menteri Malaysia ...
Najib hanyalah pelaksana kepada dasar yang dibuat ... dia bukan pembuat dasar ... Dasar dibuat dan dibentangkan oleh Nwar Berahi semasa perhimpunan haram dan ceramah-ceramah yang dianjurkan oleh PKR.
Najib mengambil dasar-dasar yang dibentangkan itu dan melaksanakannya dengan penuh kepatuhan.
Aku ibaratkan Najib adalah pengurus sebuah syarikat... sebagai pengurus syarikat dia perlu patuh kepada arahan presiden syarikat.
Semakin Najib melaksanakan dasar yang dibentangkan oleh Nwar Berahi ... maka semakin galaklah Nwar Berahi membuat perhimpunan haram dan ceramahnya ...
Kenapa Najib melakukan semuanya ... kerana punah tak sihat yang ada dikelilingi Najib hanya copi paste edit apa sahaja yang nwar berahi momokan dalam ceramah ...
Nwar Berahi seru ... hapuskan ISA ... penasihat copi paste dan edit ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... ISA dihapuskan ...
Nwar Berahi teriak ... dakwat kekal ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes dakwat kekal ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... dakwat kekal yang tak berapa nak kekal digunakan ...
Dalam kempen PRU Nwar Berahi kata ... kita turunkan harga kereta sekiranya kita menang pru ... penasihat copi paste dan edit serta rancang macam mana nak kaut untung dari bisnes kereta ... bentang pada Najib ... Najib setuju ... harga kereta murah menjadi tawaran dalam pru ... digelakan sakan dek pemikir dan perancang strategi pkr ... kerana sebelum ni jenuh dok bincang harga kereta tak leh turun ...
terbaru Nwar Berahi kata letak SPR bawah parlimen ... penasihat copi edit dan paste ... bentang pada Najib ... Najib setuju ...
Aku tengok sekarang ini Najib dikelilingi oleh individu yang copi paste dan edit idea pembankang dan bentang kepada Najib ... dapat kat najib ... terhangguk-hangguk Najib setuju ...
Malangnya Ah Jib Go (Ah Jib Must Go) mendapat punah tak sihat jenis copi paste dan edit ... kemudian bentang kat Ah Jib (Must) Go dan lepas itu minda 25%. ini diesebabkan punah tak sihat tak ada otak nak berfikir ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 1:00 PM

Saya pun sama, saya tak rela anwar dan DAP berkuasa yang akan meranapkan orang melayu sama sekali... so najib dan umno jangan sekali2 mendabik dada dan lupa... saya sedih kebelakangan ini saya lihat najib semakin parah dalam tindakan2 yg dibuat terutama sekali meletakkan SPR di bawah jk khas parlimen...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 1:22 PM

Setuju sangat dengan kenyataan Tun M. Saya sokong BN (khususnya UMNO sahaja) kerana saya tak rela seorang Raja Liwat, DAPigs dan hamPAS diberi kuasa untuk memerintah. BN is just the lesser of the two evils. Jadi, UMNO jangan perasan bahawa mereka begitu hebat.

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 2:16 PM

Saya pun setuju dgn Tun Mahathir. Saya undi BN sebab meluatkan DAP dan mereka yg menyokong DAP. Kenapa Najib tak boleh fikir pasal ni..... bodoh sombong.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 2:43 PM

Salam,

rakyat undi bn kerana populariti ah jib gor. Dengan menabur wang ke sekolah cina, menunggang basikal, jamuan mkn, menjanjikan deb disemak, sekolah cina selamat selagi dia berkuasa, pelbagai janji utk rakyat berbangsa cina, maka umno bn telah menang besar. Org melayu telah memberi mandat besar utk bn mentranformasikan negara utk kepentingan pembangkang. Sebut je, ah jib gor terus laksanakan. Pembangkang kentut, terus je pm yg disayangi popularitinya memastikan kentut pembangkang wangi. Wajar sungguh umno melalui pembodek, pengampu memastikan mr presiden ah jib gor tidak ditandingi. Meneruskan usaha melemahkan umno. Tahniah pemimpin umno yg kaki jilat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 3:09 PM

sangat-sangat bersetuju....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 4:51 PM

@Anonymoussaya pun sependapat dgn awak...skiranya ada parti yg lebih baik dri bn sya akan undi..tpi bkn dap atau pakatan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 5:03 PM

@Anonymouspguasa melayu kebanykan mkn rasuah dri kaum cina tauke2..itulah hakikatnya ..pegawai2 melayu..kebanykan mkn rasuah dri cina..lihat sja pub2..pelacuran..mgapa bgitu mudah cina membuka pniagaan begini..sya bckp dgn melihat dgn mata sediri..bgaimana pagawai melayu kita senang di suap.project kerajaan ditender dgn cina..tpi yg byk untung ylh pegawai yg meluluskan projet....tauke sya adalah berbangsa cina,,gelaran datok..sng2 sja nak suap pegawai melayu yg tak pernah menolak..tpi bkn semua lah yg mcm tu..cuma kbyakan..sya amat kagum dgn tun m..tpi tdk dgn najib..terlalu mgikut terlunjuk

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 5:54 PM

Dunia nak terbalik atau Melayu dah nak terbalik..

....................
Reply To This Comment ...................
June 4, 2013 at 6:03 PM

Saya sambung bab artikel Tun ini diartikel seterusnya ..http://dinturtle.blogspot.com/2013/06/tun-mahathir-bersama-kita.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 6:04 PM

Betul. Memang ada melay yg kena suap oleh org cina. Jangan cakap swasta, krjaan pun ada. Kawan saya salesman, dia kata nak supply brg utk krjaan bukan senang. Kena tahu org dlm, dan bukan satu mulut je nak kena suap. Banyak tau.. Ha jgn tak tau mulut ug di suap tu bukannya bmata sepet, tapi ber bin dan binti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 4, 2013 at 11:58 PM

najib dah ada nama lain ah jib gor.nama bapak dia bagi cina tak suka.ini nama pilihan cina mata sepet.so gunalah nama ah jib gor.biar lama2 golll

Post a Comment