........... Tindakan Terhadap Penganjur Perhimpunan Haram ? - Jangan Sampai Pihak Berkuasa Jadi Bahan Lawak Rakyat | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tindakan Terhadap Penganjur Perhimpunan Haram ? - Jangan Sampai Pihak Berkuasa Jadi Bahan Lawak Rakyat

Friday, June 28, 20134comments

Sudah seminggu berlalu sejak Padang Merbok 622 dan sudah hampir 2 bulan berlalu sejak Himpunan 505 mula digerakkan. SEMUAnya tidak punya permit, SEMUAnya melanggar beberapa syarat Akta Perhimpunan Aman.

Saya masih menunggu apakah pihak Polis akan mengotakan janji mereka untuk ambil tindakan terhadap penganjur perhimpunan2 itu.

Ada saya terbaca beberapa orang penganjur siri 505 telah dihadapkan ke mahkamah .... tapi nama2 mereka langsung tidak saya kenali. Entah sapa-sapa ntah yang ditolak kedepan untuk dijadikan kambing hitam oleh puak2 pembangkang.

PROMOTER Perhimpunan Haram Tidak Bersalah ?

Heran ya ..... pihak yang bersungguh2 MEMPROMOSIKAN dan MENGHASUT orang ramai supaya turut serta dalam perhimpunan haram tidak pula dikategorikan sebagai Penganjur ? Apakah undang2 menutup mata kepada mereka ini ?

Bagaimana pula muka2 penceramah yang sentiasa ada dalam hampir SETIAP sesi himpunan haram itu ..... apakah mereka ini juga tidak boleh disabitkan kesalahan ? Malah muka2 mereka ini dijadikan penghias Poster / kain rentang / banner bagi mempromosikan himpunan2 haram itu ! 

Dan tanyalah SIAPAPUN hatta budak kecil sekalipun, kalau disebut Blackout 505, pasti nama Anwar akan dikaitkan ...... tapi Anwar tetap juga BEBAS SEBEBAS-BEBASnya tanpa sedikitpun perasaan gusar akan tindakan undang2 terhadapnya.

Hanya kerana siri himpunan haram 505 sudah tamat maka segala kesalahan yang dikaitkan dengan himpunan2 haram 505 yang sudah berlaku, harus kita LUPAKAN dan TIDAK PERLU DIKENAKAN SEBARANG TINDAKAN UNDANG2 ?

Buang, Tukar, Tambah dan Gubal seberapa banyak undang2 sekalipun, semua itu tidak ada maknanya jika pihak yang berkuasa tidak mampu menguatkuasakannya.

Tak tahulah samada pihak berkuasa sedar atau tidak atau buat2 tak nampak, tapi rakyat melihat dan menilai kredibiliti dan ketegasan anda dalam menguatkuasakan undang2 dinegara kita.


Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 28, 2013 at 3:03 PM

bro din, kalau kepala (NAJIB) dah busuk, yang bawah pun ikut busuk sama, zahid hamidi pun macam hangat2 taik ayam je, semingu dua je panas lepas tu hilang tah kemana...(KALAU najib dah tak ada telor yang lain tu dah tentu kecut telor..)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 28, 2013 at 3:50 PM

Sapa lebih penting utk Najib?? Pembangkang Malaysia atau pengundi BN yg mmberi kemenangan pada BN n Najib?...kalo itu pon Najib xboleh nak hargai ...elok lepaskan jawatan n bawa sekali AG yg dah kian berat 4tahil tuh serta sepupu pondan lu....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 28, 2013 at 8:14 PM

Ni sbb AG gani da jd keparat la. Polis susah payah siapkn kertas siasatan tp bila time nk dakwa AG cakap xde kes,kertas siasatan xlengkap,xcukup bukti untuk mulakan pendakwaan dan segala bagai alasan utk tak dakwa kesalahan nuar sial. Mmg sial la gani and nuar no..selagi AG jahanam ni masih dok berkuasa dlm kerajaan persepsi negatif rakyat takkan berubah walau apapn transformasi yg najib buat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 29, 2013 at 9:02 PM

Payah apa, kalaulah nak tangkap al jub pasal demo boleh menyebabkan risiko besar, cari saja kesalahan lain yang berguni2 dilakukannya... Tak pun saman ke apa ke. kita tahu bahawa selama ni, kerajaan takut kpd risiko tindakbalas puak2 lembu pr jika mereka berani menangkap aljubb. Mungkin akan terjadi rusuhan atau demo ala arab spring jika aljubb ditangkap. Rasanya kes lahad datu mungkin cara yang terbaik nak memerangkap siketua penipu ni.

Post a Comment