........... Tidak Perlu Adakan Pemilihan Untuk Jawatan2 Tertinggi Umno .... Saya Setuju ! Tapi .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tidak Perlu Adakan Pemilihan Untuk Jawatan2 Tertinggi Umno .... Saya Setuju ! Tapi ....

Thursday, June 13, 201311comments


Gambar di atas menjadi imej yang popular hari ini ...hehehehe...

Hari ini, seperti juga hari-hari yang lain selepas PRU13, ramailah yang mengkritik para penasihat PM. Hari ni hari mamat diatas kena balun ... nasiblah. Saya baca artikel2 tu cuma malas nak ikut sama tulis. 

Agak mengejutkan jugalah bila dapat tahu selama ini negara ditadbir oleh para penasihat ....... ingatkan PM dan para Menteri Kabinet !

Berdasarkan fakta yang masih lagi saya cuba cerna ini, maka saya terpaksalah UBAH gesaan yang saya duk buat selama ni supaya RELEVAN dengan realiti. 

Realitinya apa ? Kerajaan ditadbir oleh PARA PENASIHAT ! 

Najib sebagai PM buat apa ? Ooooh .... dia KAYU jer...

Jadi sekarang saya SETUJU lah supaya Pemilihan TIDAK PERLU diadakan buat dua jawatan tertinggi UMNO ...... errr.... TAK PAYAH buat Pemilihan terus lah lagi senang. Kira buatkan SEMUA JAWATAN2  tu milik peribadi sampai mati pun takper. Macam jawatan Mursyidul Am Pas.... atau Ketua Umum Pkr yang tidak perlu ditandingi.

TAPI .... kita buat Pemilihan bagi melantik PENASIHAT-PENASIHAT kepada Presiden Umno yang juga merangkap Perdana Menteri Malaysia.

Jangan hadkan kepada ahli Umno saja, biar terbuka kepada umum siapa yang difikirkan layak untuk menjawat kesemua jawatan Penasihat itu.

Penasihat2 kepada Presiden secara otomatik akan menjadi Penasihat2 kepada PM juga kan .... nah, inilah yang TERBAIK kerana merekalah yang BERTANGGUNGJAWAB kepada perjalanan kerajaan.

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 13, 2013 at 5:53 PM

patut le negara makin lama makin hancus,dapat penasihat macam muka gila babi...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 13, 2013 at 6:26 PM

salam,

dah lama cakap. pm dok asyik pi merasmi majlis tak kira kecil besar sehingga menyampaikan sehelai sijil, dan turun jumpa rakyat kerana wakil rakyat bn tidur mampus, tak dengar rintihan rakyat sampaikan pm dan tpm kena turun padang. jadi bila pm baca kertas kerja. tu yg sistem saraan kakitangan kerajaan digubal semula pasal, pm hanya tandatangan sahaja. tu baru satu. jadi yg dok lapor la yg membaca dan membuat keputusan. pm agree or disagree. tu pasal ada menteri pemandu. dia main ikut jer. so, punahsihat dan consetan jadi pemerintah di belakang ah jib gor yg jadi boneka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 13, 2013 at 6:56 PM

Kalau bole buat pemilihan bagi melantik penasihat penasihat kepada presiden Umno, salah sorang aku pilih ko Din Turtle.

....................
Reply To This Comment ...................
June 13, 2013 at 7:28 PM

hehehe, tajam menikam artikel nih ....

....................
Reply To This Comment ...................
June 13, 2013 at 7:39 PM

@Anonymoushehehe ... tak sior aku heh !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 13, 2013 at 8:12 PM

Corak peminpinan Ketua UMNO untuk 50 tahun kehadapan kita dah tahu,lepas anak Tun Razak,anak Tun Hussien Onn selepas tu anak Tun Mahathir dan lepas tu anak menantu Tun Abdullah. Succession plan for UMNO already carve on stone. Setuju ada pilihanraya untuk pilih menasihat untuk mereka ini semua. Sekurang nya kita adalah juga pilihan nak pilih yang pandai2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 13, 2013 at 8:32 PM

Podaaaaaah! Saya tetap dengan PENDIRIAN, biarkan SEMUA jawatan TERMASUK yang tertinggi di PERTANDINGKAN. Walau APA pun dan SIAPA pun yang menjadi PENASIHAT, itu persoalan lain. Saya inginkan seORANG PM yang benar berperinsip dan bukanya terima BULAT2 kata penasihat. Saya inginkan seORANG PM yang bijak didalam apa jua tindakan dan bijak untuk menilai. PENASIHAT adalah cerita lain sebab sekiranya PM itu sorang yang BIJAK, beliau akan memilih PENASIHAT yang juga bijak agar pendapat mereka dapat menyumbang kepada keamanan, kesejahteraan dan kemakmuran serta pembangunan NEGARA. Nampak sangat kebodohan PM sekiranya PENASIHATnya dipilih dan dilantik oleh orang lain.

Kesian PM yer? Lantik sajalah ANUARIBRAHIM jadi PENASIHAT kalau itu yang BAIK. Rasanya negara akan menjadi aman.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 13, 2013 at 8:34 PM

BSN.. BERUNDURLAH SANG NAJIB

BSN.. BERUNDURLAH SANG NAJIB

BSN.. BERUNDURLAH SANG NAJIB

WE DUN NEED PRESIDEN UMNO PONDAN
WE DUN NEED PRESIDEN TAKDE TELUR TAKUT CINA
WE DUN NEED ANAK BANGSAWAN
NAJIB N NAZIR MELAYU BODOH

KITA PILIH YG TEGAS BERANI
MUHYIDIN N ZAHID NAMPAK PENDEKAR
HISAM@AMARAN BOLEH BERAMBUS

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 13, 2013 at 8:35 PM

@Anonymous

yang peliknya, takkan lah PM sampai macam tuh sekali tak dapat mengagak samada nasihat yang diberikan itu boleh diterimapakai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 13, 2013 at 11:31 PM

Bagi le sape pn jadi PM, slagi prkara dasar x diselesaikan pn xde guna, apa dia perkara dasar tu?

KESATUAN MELAYU.


Lemah melayu kerana tali pengikat penyapu lidi dh reput, satu demi satu lidi berguguran, kita melayu ni dh ada banyak ras skarag, kita ada melayu umno, pkr, pas, atas pagar, xde pagar pn ada, pling pelik melayu DAP!?!

Mana2 PM yg jd PM(hehe) mampu ke nk satukan semua melayu2 ni? Mampu ke?

Memang tak mampu! Jangan le nk bodek dn bedek ckp mampu, dh bnyak hari aku phatikan, masing2 sibuk jaga hal periuk nasi dn mangkok lauk sndiri, mcmana la melayu nk bsatu..hehe.

Kita terlupa akan 1 hal, yg mampu menyatukan seluruh umat melayu..iaitu Islam, tp hal ni akan blaku hanya melayu ditimpa bencana sahaja, ya..hanya bencana akan merubah nasib melayu dan Islam, masing2 tlupa akan hal Islam yg sbenar-benar Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 14, 2013 at 1:09 AM

bro din... aku sokong ko jadik penasihat kepada penasihat heheheh2

Post a Comment