........... Sekarang Orang Cina BOLEH Maki Melayu - NO HAL ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Sekarang Orang Cina BOLEH Maki Melayu - NO HAL !

Saturday, June 1, 201350comments

Sekarang selepas PRU13, tidak ada siapa pun peduli kalau orang Melayu dihina BODOH, BABI, BANGANG, SIAL, PUKIMAK ......

Saya tak reti nak kata apa lagi dah .........

Apakah bangsa Melayu sudah tidak punya maruah lagi ? Kalau dulu heboh satu Malaysia bila YB Zul Nordin buka cerita MALAI SI ! BUTUH MELAYU ! 

Semua pakat hentam ....... sebab nak PRU13....

Lepas PRU13, maki lah apapun, takde siapa nak kisah dah ! 

MELAYU PUKIMAK ! - hehehehe ...
MELAYU SIAL ! - hehehehe ....
MELAYU BANGANG ! - hehehehe ....
MELAYU BODOH ! BABI !- Hehehehehe ....

Nasiblah kau wahai bangsaku .....

Sekarang Najib lebih sibuk dengan BN Parti Tunggal. Jadi nak kena jaga hati orang Cina .....  Jangan timbulkan sebarang isu perkauman. Biarlah orang cina nak maki hamun kita pun, buat biasa jer...

Najib nak buat makmal nak kaji lebih mendalam usul BN Parti Tunggal. Lepas ni mana2 blogger yang duk hentam usul ini, bila Najib sendiri dah kata setuju, terpaksalah sokong juga ....buat U-Turn belaka.

Kalau tak suka, awal2 lagi dah reject. Tapi bila kata nak buat makmal maknanya ...... ada Prospek la tu. Alahai .... 

Masa isu Sekolah Cina / Vernakular VS Satu Sekolah hangat 4 tahun lepas, Najib JANJI nak buat kajian minta pendapat rakyat  tapi tak dengar pun sebarang inisiatif ke arah itu.....sedar2 keluar kenyataan - Kita berbangga kerana Malaysia satu2nya negara didunia yang ada Sekolah Cina ! Peeerrrgh ..... 

Suara2 yang menghentam Sekolah Cina semua terdiam. Suara2 yang sokong Satu Sekolah semua terdiam.

Sekarang Najib ulang sekali lagi dengan isu BN Parti Tunggal ..... tak lama lagi akan bersoraklah cai-cai Najib - Satuuuuuuuuu..... BN ! Satuuuuuuuuu ........ BN !

Itu pun dah ada bloger yang TEST MARKET dengan usul supaya tidak diadakan pertandingan bagi merebut jawatan2 tertinggi dalam Umno semasa PAU nanti. 

Macam Ku Nan test market bagi pihak Najib dengan komen BN Parti Tunggal baru ni .......

Dalam pada itu kalau ada orang cina yang MAKI HAMUN orang Melayu ...... buat tak tahu jer.

Melayu PUKIMAK ! - hehehehehehe ....
Melayu BABI ! - hehehehehe ....
Melayu SIAL ! BANGANG ! BODOH ! - hehehehehehe ....


Alahai bangsaku ...

Share this article :

+ comments + 50 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 1:56 AM

bro din... blogger tu ada syer 25% tu kehkeh...geng blogger pembela negara? bela perut kot...kehkehkeh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 2:22 AM

org kat bawah mmg dah meluat sgt dah kat pemimpin gentel telor semua tu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 4:13 AM

Aku memang kagum dengan pemimpin kita. Meh-la kimak kimak semua .. ambik Malaysia ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 7:30 AM

yang kena bubar ... dan satukan saf ialah mca dan gerakan ... mereka ini sepatutnya bubar dan jadi satu parti ... kerana nyata mereka ditolak oleh kaum cina ...
yang kena bubar ialah mic, ppp entah apa lagi parti berteraskan kaum india ... kerana mereka ini minoriti dan terlalu banyak parti serta kurang menyerlah dalam pru ...
kenapa parti keramat ini perlu dibubar ...
parti keramat ini bukan perlu disembah ...
tetapi perlu dipertahankan kerana melalui parti inilah wadah melayu dipertahankan dan dijaga ...
kalau semua masih sayangkan umno ...
untuk pau kali ini singkirkan najib ...
sebagaimana kita pernah berani menyikirkan tun m dalam persoalan memartabatkan bangsa melayu ... apabila tun memperkenalkan dasar pengajaran bahasa inggeris bagi math dan sains ...
kenapa kita takut untuk singkirkan najib ... yang nampaknya lebih menyayangi bangsa cina dari bangsa melayu yang telah memberi kemenangan kepadanya ...
pemimpin boleh bersilih ganti ... buang najib ganti muhyideen ...
tetapi wadah perjuangan perlu dipertahankan ... kekalkan umno ... habis cerita ...

pas mula menjadi rosak kerana mereka menubuhkan dhpp ... mereka ini menyerap masuk ke dalam pas dan melalui mereka ini teras perjuangan pas diperkotak-katikan ... kerana dhpp adalah suara bangsa cina yang ditiupkan ke telinga pas ... dengan janji kaum cina akan menyokong pas ... sekiranya hak kaum cina dibela ... contohnya mudah ... apabila karpal marah terhadap undang-undang salun ciptaan pas ... dhpp akan berbisik ke telinga pimpinan pas membeirahu bahawa kaum cina merasa tidak senang kepada undang-undang itu ... dan mereka kini dengar khabarnya sudah mula tidak menyokong pas ... bimbang dengan bisikan iblis ini yang ada di dalam pas ... maka undang-undang salun yang menjaga moral manusia dan menjaga akhlak islam diketepikan oleh pas ...
kita mendapat pemimpin yang paling malang selepas pak lah ... gagal memahami keadaan sebenar kerana hanya mendengar pendapat dari punah tak sihat yang mahu menjahanamkan parti umno melalui cadangan bn sebagai satu parti ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 7:40 AM

Nak adakan makmal??? Sah sah untuk mengkayakan kroni kroni depa lah. Boleh panggil CONsultan-Consultan datang untuk memberi pandangan yang hampas dan tidak berpijak dibumi nyata.

Ketegasan Najib ditagih. Mana ciri-ciri seorang pemimpin yang tegas dan berani.Mana sifat kepahlawanan Melayu dan darah Bugis kamu?? Kalau macam ni baik suruh anak aku jadi pempimpin.

Najib, jasamu dikenang. Selamat bersara semoga hari-hari mendatang anda dipenuhi dengan keinsafan kerana ANDA lah Melayu hancur, hilang suara, TERPAKSA mengalah, ikut telunjuk cina kui, ikut cakap keling pariah.

Najib, kau dari keturunan yang tidak mengenal erti susah, hidup miskin dan kalau memberi tiada yang berkurangan dari hartamu, namun jangan jadikan itu sebagai satu prinsip atau polisi negara dimana orang Melayu terlalau banyak memberi dan pihak yang menerima tidak langsung tahu berterima kasih dan mengenang jasa.

Apalagi yang kau mahu Melayu bagi??? Dimasa hadakan ketika anak cucu Melayu kita semua merempat, aku akan tuntut keadilan dimahkamah Allah kerana kau, Najib, adalah seorang pemimpin.....

Najib, NO to 1BN, NO to everything that takes away the Malay rights but YES YES YES to Najib leaving the political stage...possibly NO to BN from me, my family and friends should affirmative actions for the Malays be abandoned...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 7:50 AM

Orang melayu kalau nak bertindak, kena ada pencetusnya, kena ada yang memulakannya. Ibarat semua orang melayu dah kena simbah ngan minyak petrol. Cuma pasang lighter atau hidupkan sebatang mancis pon dah cukup. Pasti kemarahan orang melayu akan membuak-buak bagai api yang sedang marak. Letusan pertama orang melayu ialah ketika membantah malayan union sehingga british terpaksa tunduk kepada kehendak orang melayu. Gelombang ke-2 bila-bila masa jer dari sekarang.

Orang melayu bagaikan sarang tebuan diamnya. Andai dijolok, padah pasti akan menimpa. Jangan cuba mencabar melayu. Jangan cuba membangkitkan kemarahan orang melayu. Hang Tuah bilang melayu takkan hilang di dunia. Membujur lalu, melintang patah. Semangat Mat Kilau meresap ke dada andai diseru untuk berjuang. Takkan kubiarkan chauvanist dan kiasu bertindak sesukahati. Tanah ini milik melayu dan melayu punya hak untuk mengusir sesiapa sahaja yang cuba mempertikaikan apa yang telah dipersetujui bersama suatu ketika dulu. Jangan sesekali cuba menyentuh soal Melayu, Islam dan Raya kerana itulah hak mutlak orang melayu seperti yang telah terkunci kemas dalam perlembagaan persekutuan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 8:20 AM

@Anonymous

masaalahnya kenapa NAJIB takmu berubah. cakap nak dengar setiap denyut nadi rakyat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 8:24 AM

@Anonymous

inilah masaalahnya orang orang Melayu. bila dah terlalu marah dan tak suka bising bising, bagikan saja apa yang depa mau. serupa juga dengan Najib, bila orang cakap UMNO rasis, bubarkan saja UMNO dan jadikan parti tunggal. senangkan? bila semua dah takder, barulah kesal dan mulalah menuding jari.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 8:33 AM

Dato onn jaafar pernah mencadangkan supaya keahlian umno dibuka kepada pelbagai kaum. Cadangan beliau telah ditentang keras oleh orang melayu. Meskipun beliau merupakan salah seorang dari pengasas umno. Itu bukan tiket untuk beliau merombak dasar utama ketika merangka perlembagaan umno. Oleh kerana,cadangan beliau ditentang, beliau keluar dari umno dan menubuhkan parti imp.

Itu dato onn jaafar seorang pengasas umno. Andaikata najib mencadangkan supaya umno dibubarkan dan diserap ke dalam bn. Maka, najib perlu bersedia untuk menerima nasib seperti dato onn jaafar. Sama ada meletakkan jawatan secara sukarela atau disingkirkan secara terhormat. Oleh kerana itulah, parti adalah lebih penting daripada pemimpin. Pemimpin boleh datang dan pergi, tetapi parti tetap kekal dan takkan berubah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 8:42 AM

@Anonymous

perghhh! BERAPI API bro. tapi ada NAJIB kesah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 8:47 AM

@Anonymous

itu Melayu dulu bang, sekarang Melayu dah lu lu gua gua. dah terlalu banyak peristiwa dimana Melayu teraniaya tapi semuanya senyap. contoh yang terbaik sekali ialah POH KIM THYE, hingga kehari ini tiada respond, kenapa?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 8:59 AM

Ada test market supaya jawatan tertinggi dlm umno tidak dipertandingkan.Kesannya kroni akan berterusan,melayu akan dihanyutkan oleh melayu,tiada lagi pembaharuan dlm umno.Umno akan jadi parti yg gostan ke zaman2 kegelapan.Akibatnya kita melayu akan lebih hina lagi dari sekarang

....................
Reply To This Comment ...................
June 1, 2013 at 9:02 AM

i am still waiting just when the government counters, customs , immigration and the police or any other government counters will put up stickers or lapel button with wording like, ' I love Malay', 'Please try to bribe me, ada berani?', "NO to street rallies', 'Negara ini ada undang-undang' or other similar shouts.

I have already stop waiting to hear civil service react as Malays should react when the Malays are being rubbished by others.

Some civil service instead of replying to these defamations that question the integrity of the civil service, kasi nasi tambah lagi in support of the PR berlambak..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 9:51 AM

Tak payah cakaplah orang orang melayu ooooiiii...cakap dipaparan blog bolehlah tapi tindakan macam celaka cina dan keeling tu tak satu pun orang melayu berkeupayaan untuk berbuat...cakap preeee preeeee preee pagi petang siang malam bolehlah.....kalau kakitangan kerajaan yang diatas atas itu nak jumpa orang pun payah. Mereka lebih hebat dari segala-gala nya........kepala buritlah melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 9:56 AM

Heheheheh....nak suruh boikoot barangan cina dimalaysia ini pun payah orang melayu nak bersatu hati inikan pulak nak suruh orang melayu bangun membela hak sendiri......eeeeeeee biarlah melayu mampos diganyang oleh bangsa yang telah melayu berikan segala hak. ditambah lagi dengan sekongkong kongkolan melayu melayu yang tak sedar diri.....macam itu ceo air asia dan kalimulah yang tundol anugerah segala macam ruang, peluang dan kedudukan harta.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 9:59 AM

di Malaysia..orang melayu yang paling berani dan tidak takut akan segala macama undang-undang yang dilihat atau tidak terlihat hanya "Pekida". Malangnya keberaniannya untuk laksanakan misi tarik kereta orang melayu tak mampu nak bayar hutang...... itulah pahlawan melayu.....tidak melayu hilang didunia tarik kereta.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 10:13 AM

@li dosh

Li Dosh, saya akan mulakan tindakan sendiri. Saya akan buat kat t-shirt saya sendiri dan pakai dengan geng2 saya. Hari ni akan cop "No Street Rallies!" "Saya Melayu - Apa hal?" "Saya Melayu Benci Rasuah" "Jihad Ekonomi Wahai Melayu!" "7 Wasiat Raja2 Melayu - Saya pendokongnya!"

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 10:21 AM

kalau BN tunggal, byebye BN...
gua pegi hala lain...
sorry.
perjuangan aku takat di sini saja.
aku rasa bukan aku sorang je macam ni.

melainkan,
pemimpin UMNO semua pegi tunggalkan BN, UMNO bagi kat kami yang nak pertahankan UMNO...
mungkin masa PAU boleh buat camni. kita ambil pemimpin@ UMNO lama untuk jadi ketua semula...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 10:37 AM

ANON 10;21AM

I FOLLOW..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 10:40 AM

"nak potong,nak belah, nak hiris apa?" dengan makmal tu! apa tak cukup lagi ke?...hati hati melayu dihiris dan disajikan untuk anjing anjing makan. Apa makmal tu tak lengkap alat alat gumpal untuk dicincang hati hati melayu yang bodoh dan baghal? Lihatlah lihatlah betapa orang melayu pilih pemimpin yang cincang mereka sendiri. Makmal tu buatlah kajian bagaimana memperkuat memperkasa dan membalas budi melayu hingga anda masih Perdana Menteri..apa susah sangant nak berfikir.......????????

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 11:15 AM

kaulah contoh melayu terbaik din turtle..aku rasa nak undi engkau je jadi PM ganti Najib

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 11:43 AM

@Anonymous

pemikiran dorang sumer tu tak macam kita. mereka mereka tuh berkepentingan diri. orang orang macam kita nih pemerhati dan atas pagar. kita tak boleh nak buat apa melainkan berkongsi perasaan di blog blog yang berani memaparkan hasrat hati kita. PAU nanti mereka akan tetap mengundi LIMA pemimpin teratas. sayang sekali ZulNordin tewas. dirasakan HANYA beliau saja yang berani bersuara. saperti kita tak berkesan nak menukar keadaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 11:45 AM

@Anonymous

orang Melayu yang berani menjadi takut jer. Melayu PKR dan PAS lagi berani. kalaulah Melayu yang menyokong kerajaan boleh menerimapakai semangat mereka, dirasakan keadaan akan boleh berubah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 11:47 AM

@Anonymous

orang Melayu dah terbiasa membelikan barangan Cina sebenarnya. dah sampai masanya orang orang Melayu membetulkan yang salah dan membiasakan yang betul.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 11:51 AM

@Anonymous

orang Melayu kalau lebih sikit akan menjadi sombong dan bongkak. mereka akan melupakan dari mana asalnya mereka. kengkawan lama yang tidak memberikan kepentingan selalunya akan dibuat tak nampak bila berjumpa. kalau pun ditegur akan buat macam layan tak layan jer. agaknya dah semula jadi spesis yang bernama Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 11:54 AM

@Anonymous

betullah tuh. ada blog yang sudah pun test market. tapi pendapat aku kelima lima jawatan diatas tuh sepatutnyalah dipertandingkan. ada blog juga dah mula menyerang TS Tim Presiden. tengokkanlah kesanya nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 11:57 AM

@Anonymous

aku sokong, sebab, dalam dalam issue sekolah Cina, Najib ada mengatakan "kalau orang dulu dah buat, tidak ada sebab orang sekarang tak boleh ikut",

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 11:58 AM

@Anonymous

pendekata orang Melayu, dah terhantuk baru nak tengadah. kepada dah benjol dan bengkak bengkil dah tak guna lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 12:01 PM

@Anonymous

bila dah diadakan makmal, maknanya pada dasarnya Najib dah bersetuju. tidak adalah lagi parti pembela bangsa Melayu. PAS nampaknya akan mendapat tempat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 12:10 PM

@Anonymous

apa masaalahnya dengan UMNO? saya lihat yang menjadi masaalah pemimpinya. apa relevanya mentransformasikan UMNO kalau pemimpinya dok tahap yang sama. belum lagi ada seorang pun pemimpin UMNO yang membuat perjanjian sulit dengan pemimpin parti pembangkang. belum ada seorang pemimpin pun yang beria ia sangat melayankan bangsat Cina. hanya pemimpin yang ada sekarang sahajalah yang sanggup bertemu dan berbincang dengan pendesak saperti HINDRAF dan DONGZHONG dan hasilnya pemimpin HINDRAF diterima kedalam kabinet yang bertaraf menteri. ada kah pemimpin yang ada sekarang ni Melayu yang penakut, atau lembik. saya tak nampak mengapa isu parti tunggal nih disebut. Najib sendiri mengatakan UMNO parti yang kuat berbanding dengan parti parti lainya. ini bermakna UMNO adalah parti yang orang Melayu sayangi. kenapa pula nak jadi pengkhianat dengan mengorbankan kesayangan Melayu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 12:13 PM

@Anonymous

orang Melayu boleh masuk kampung tanam jagung. aku rasa Melayu kampung adalah Melayu yang sejati. hidup masih tolong menolong. lihatlah semasa kenduri kahwin, dengan gotong royongnya. sungguh kepingin merasakan pengalaman lalu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 12:14 PM

@Anonymous
kalau gentil sendiri punya tak mengapa. ada juga yang menggentil orang punya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 12:15 PM

@Anonymous

kalau perut kosong takkan pulak dapat membela negara.

....................
Reply To This Comment ...................
June 1, 2013 at 12:26 PM

Pdan muka UMNO kah kah kah!
Padan muka Melayu celop. kah kah kah!
Hidup BN Saaatu Malaysia!
Sori lah masa depan UNmmmNooooo!
Tiada lagi hak Istimewa Melayu jeng jeng!
Persetan dengan Sultan2,Duli2 YMM... dum dum dum!
Chup2 yang Melayu UMNo berapa kerat Mak M bapak K? Buang mereka tinggal berapa ramai Mak Melayu bapak M?
Maka, saudara DT jangan gundah dulana, ade lagi 15 juta, Takkan Cina Menang dengan KITA Melayu bukan UMNO bukan tiada!
Jangan fikir ini Singapura, corong Azan ditala kedalam!
Melayu Muslim tidak mungkin DIAM, Allah berKUASA jadi Melayu UMNO kurang faham!
Try le naik atas kepala kalau Bukan Melayu, nak KENA GODAM!
Inshaallah, UMNO tetap Melayu ONLY tanpa yang hitam legam mcm ragam!
Sekarang UMNO baru faham, siapa Jauhari dan siape ma'nikam!
Allahuakbar, Allahuakbar,Ya Rabbi seru sekelian Alam,
Selamat kami Melayu dan Muslim, siang dan Malam,
Agar masa depan semua keturunan kami, aman dan makmur, tidak terancam!
Ameen!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 12:44 PM

Bila UMNO dilihat tidak boleh mempertahankan maruah Melayu, islam dan Raja raja, kembalikan semula kekuatan persilatan melayu benteng dan semangat melayu yang cukup ampuh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 12:52 PM

Semua macam kepala butoh la, bgegar macam nak runtuh langit, tapi habuk pun tarak, bapak segala setan sekor ni yg patut ditenggelamkan dulu, pasal bapak setan sorag ni le cina dh pijak kepala, bapak mata satu haram jadah!

....................
Reply To This Comment ...................
June 1, 2013 at 1:22 PM

Sengaja saya tak balas komen2 saudara... biar semua baca luahan para pembaca sekelian....macam2 ragam ! :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 1:45 PM

Najib should resign supaya pemimpin ada telor blh pimpin melayu.satu bn my ass....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 1:58 PM

@Anonymous

pemimpin ibarat imam. kalau imam tak betul bermufarahlah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 2:19 PM

Jom gantung banner I LOVE UMNO dan I HATE NĂ€JIB......meluat sungguh aku ngan banner I LOVE PM......Satu2nya PM yang sanggup berlakon iklan demi cina, sanggup membodek demi cina, sanggup mengenepikan bahasa melayu bila berucap di depan cina, sanggup memanjakan sekolah vernakular dan meminggirkan sekolah kebangsaan, sanggup memukul gendang cina, sanggup mengadakan majlis makan besar, sanggup mengadakan konsert jahanam style, sanggup beramas mesra dengan dong zhong dan sanggup menerima namewee konon atas dasar kebebasan berkarya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 2:28 PM

@Shakirin Al-Ikram

Saya sangat tidak bersetuju jika UMNO dipersalahkan. UMNO adalah sebuah parti dan UMNO perlu di pimpin setelah dibentuk. UMNO telah dibentuk sebegitu rupa oleh pemimpin dan ahlinya yang terdiri 100% oleh orang Melayu beragama Islam. UMNO ditubuhkan untuk membela kepentingan orang orang Melayu, agama Islam dan Raja Raja Melayu. UMNO perlukan pemimpin dan pengikut dan mereka inilah yang bertanggungjawab untuk mencorakkan UMNO agar sentiasa dikemuncaknya.

Dalam soal kemelut yang berlaku sekarang, UMNO tidak boleh dipersalahkan sebab ada pemimpin dan arkitek didalam parti itu sendiri untuk mencorakkanya. Kalau kotor dan liberalnya pemimpin berserta arkitek yang hanya menurut kata, maka tercemarlah UMNO itu sendiri secara langsung. Ibaratkan pakaian, bagi jenama yang baik sebagai contoh Arnold Palmer iaitu nama bagi seseorang. Kalau pemakainya jenis yang pengotor dan tidak menjaga kebersihanya, adakah Arnold Palmer itu yang dipersalahkan?

Yang demikian, dek kerana UMNO adalah sebuah parti Melayu , orang Melayu yang seharusnya bangkit. Ahli ahli UMNO sepatutnya bangkit dan berikan isyarat kepada pemimpin diatas. Jangan berasa takut sebab ahli UMNOlah yang memberikan kekuatan kepada seseorang pemimpin itu. Jika pemimpin tidak melayani, terpulanglah kepada ahli untuk menentukan pemimpin yang boleh membela agama, bangsa dan raja raja. Disebabkan pemimpin yang tidak bertanggungjawahlah maka orang orang Melayu hari ini dimaki hamun oleh bangsa Cina. Adakah UMNO yang salah? Pendapat saya UMNO tidak bersalah sebab orang orang Melayu masih memilih UMNO dan ini diakui oleh PM sendiri bahawa UMNO kuat. Ini bermakna UMNO tiada masaalah, tapi nampaknya pemimpin dan anggotanya yang bermasaalah. Kenapa tidak diseselaikan masaalah itu daripada membiarkan orang orang Melayu menuding jadi diantara satu sama lain yang boleh mengakibatkan orang Melayu akan berkelahi sesama mereka. Apa kena mengena pula parti tunggal dengan UMNO; dan mengapa UMNO itu perlu dilupuskan?.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 2:29 PM

@Anonymous

dah sepatutnya diberikan pengiktirafan sebagai PEJUANG BANGSA masa kini.

....................
Reply To This Comment ...................
June 1, 2013 at 2:31 PM

@AnonymousJawapan yang saya kira cukup mudah tapi lengkap. TerimaKasih, saya tahu akan ada yang menjawap komen saudara kita diatas.

Arnold Palmer ? hehehehehe ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 3:28 PM

Salam,
sebagai bn parti tunggul, maka tak perlu lagi nak memperjuangkan agama dan bangsa
cukup untuk 1 malaysia sahaja. selama ni umno bertanding lebih 120 kerusi, maka lepas ni kurang pun tak apa kerana parti tunggul wakil semua kaum. Boleh la kita yg terus beusaha nak jadi rakyat malaysia. Tapi ada bangsa nak kekal bahasa pendatang, sekolah pendatang, budaya pendatang. Nak kekal jadi bangsa pendatang. Tak teringin pun nak jadi bangsa malaysia. Kita yg terhegeh- hegeh nak bentuk rakyat malaysia. Kalu semua pemimpin berwawasan yg sama tak apa. Tapi kita tak nampak perkara itu berlaku. Nak jadi pm yg terakhir ah jib gor ni. Dia pun tak mau jadi bangsa malaysia tapi nak jadi bangsa pendatang.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 5:25 PM

Bagi aku dalam PAU ini Najib perlu disingkirkan ... teruskan serangan bro aku dah lihat kesannya ...
Punah tak sihat Najib kini kepanasan ... tak percaya masuk dalam blog http://parpukari.blogspot.com/
Tajuk : PANAS BERAPI! KALAU PENASIHAT PM ADA MARUAH DIRI, ELOKLAH UNDURKAN DIRI SEKARANG SEBELUM TERLAMBAT!
macai-macai punah tak sihat mula menyerang parpukari ... ingatlah walaupun penulisan blog kelihatan tidak memberi kesan tetapi sebenarnya kekuatan dalam penulisan blog ini jauh lebih hebat dari yang kita sangkakan ...
Moto kita sekarang ... ubah pemikiran Najib atau kita ubah Najib ... dari menjadi presiden UMNO ... kepada menjadi ahli biasa ... selamat berjuang bro ... sebelum Najib menjual segala yang melayu ada kepada Ah Beng ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 1, 2013 at 5:34 PM

Bagi aku umno tak salah..yg salah ialah pemimpin yg da xde hati diri untuk bela bgsa & agama...umno umpana kereta dan pukimak2 ni yg jadi pemandu...singkirkan je pukimak2 ni dan org pertama yg patut kena tarah ialah najib..dia tak relevan lgi..yg lebih utama ialah survival bngsa melayu...najib WAJIB turun...kalau tak terajang je dia suh berambus...takde kuasa melayu layu..tapi klu ada kuasa tanpa keberanian mmg melayu da nk mamposssss

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 2, 2013 at 4:22 PM

Saya sampai sanggup tukar kreta "oversea" kpd kreta "local" punya nak support barangan msia.
Cuba seberapa mungkin guna buatan negara sendiri melainkan terpaksa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 3, 2013 at 1:54 PM

Kita benamkan pada mana-mana pemimpin Melayu yang dipilih oleh orang Melayu tetapi masih menyembah orang asing, dalam pilihanraya UMNO akan datang, tak kira presiden, timb presiden atau naib presiden, mana yg tak membawa manfaat kepada Melayu kita tumbangkan mereka. Biar kita hilang pemimpin sebegini dari kita dimaki anak cucu kita dikemudian hari.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 3, 2013 at 10:44 PM

Kalau dok leh campor kaum mengikut tempat tinggal,lksanakan la prgkat sek,skrg cina da xskong bn,ape nk jage ati lg,usulkn skrg!!sibuk sgt jage ati org len(prangai sjati mlayu) - bahangghambang

....................
Reply To This Comment ...................
June 17, 2013 at 9:39 PM

Salam Ukhwah
Melayu Boleh biar ia dengan maksud yang sebenar-benarnya. Kempen membersihkan penggunaan istilah Melayu Boleh yang digunakan oleh laman-laman lucah untuk orang melayu yang menguasai kedudukan utama dalam Search Engine.

Post a Comment