........... Saya SOKONG Boikot Parlimen Oleh Ahli2 Parlimen PR ! Boikot TERUSSSSSS ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Saya SOKONG Boikot Parlimen Oleh Ahli2 Parlimen PR ! Boikot TERUSSSSSS !

Tuesday, June 11, 201322comments

Dilaporkan ahli2 parlimen PR mahu boikot sidang Dewan Rakyat yang bermula pada 24 Jun nanti .... dan tadi mereka cuba tunjukkan ketegasan mereka dengan tidak menghadiri sesi taklimat Parlimen kecuali seorang iaitu wakil Dap Er Teck Hwa.

"Jika mereka tidak mengikut peraturan pertama, bagaimana mahu yang seterusnya? Alasan memboikot tidak boleh diterima sama sekali dan menurut Akta 59, mana-mana ahli Parlimen tidak mengangkat sumpah dalam tempoh enam bulan, mandat sebagai ahli Parlimen akan digugurkan secara automatik." kata Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin. - SINAR -


Naib Presiden PKR, Tian Chua antara yang dipetik berkata, "kami hanya menuntut seluruh ahli dalam SPR meletak jawatan, tetapi perkara itu tidak ditunaikan.

"Sebaliknya kerajaan beri input lain dengan mahu membuat jawatankuasa khas (PSC) dan sebagainya," katanya.
- SINAR .




Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz pula memberi komen -

.....   seeloknya ahli Parlimen yang diberi kepercayaan menggunakan masa tersebut untuk berhujah demi kepentingan rakyat. Tambahnya, secara rasional perkara tersebut tidak perlu berlaku walaupun tujuan utama mereka untuk menuntut SPR meletak jawatan.

"Ini masa untuk mereka nak berhujah. "Ya, seperti mereka mengkhianati rakyat, mengapa pula mereka tak nak pergi, nama pun wakil rakyat,"
 


OooooooOOOOoooooooh .... ahli SPR tak ikut tuntutan supaya letak jawatan jer, terus nak boikot Parlimen ? NI APA KE BANGANG PUNYA TINDAKAN ?

Bagaimana dengan rakyat yang telah melantik mereka supaya membawa masalah mereka ke Parlimen ? Diorang ni hanya mewakili perjuangan Anwar atau mewakili rakyat yang telah memilih mereka ?

Tapi eerrrrr..... hmmmmmm .....kira OK juga lah kan, kalau diorang benar2 nak boikot sidang Parlimen ! BOIKOT LAH ! BOIKOT LAH biar cukup 6 bulan, ok !

Kita pula bolehlah mula mempersiapkan diri untuk berdepan dengan 89 Pilihanraya Kecil bila nama2 mereka digugurkan secara otomatik dari menjadi wakil rakyat ... YES !


OKla, saya tarik balik tuduhan BANGANG yang saya berikan kepada ahli2 Parlimen PR diatas. Anda sememangnya BIJAK dan punya pendirian yang tegas ! TAHNIAH ! 


Kita memang perlukan wakil2 rakyat seperti anda yang tegas dan tidak mudah goyah selepas membuat sebarang keputusan. Saya amat berharap anda semua TERUS KEKAL dengan keputusan BOIKOT PARLIMEN. Saya RESPEK giler ketegasan anda semua...

Oya, sebelum anda puji mamat PR yang hadir sorang diri tu konon beliau seorang wakil rakyat yang bertanggungjawab -

"Saya hadir hari ini kerana saya rasa taklimat hari ini penting, saya datang sendiri. Kalau ahli Parlimen PR yang lain tak hadir terpulang kepada mereka, tapi saya rasa ini penting,"

Peeeergh ! Boleh dapat anugerah Wakil Rakyat Terbaik Penggal ke 13...... tapi bila disergah Setiausaha Publisiti Dap Anthony Loke - 

"Kita akan panggil dia secepat mungkin, dalam tempoh dua tiga hari ini. Dia telah langgar disiplin, kita akan rujuk kepada Jawatankuasa Disiplin parti," SINAR

terus ahTeck konar baring -

"Silap saya kerana tidak melihat semua mesej dan e-mel dengan betul berhubung arahan memboikot acara hari ini," - SINAR

Hahahahaha ....baru hari Taklimat dah pandai nak kelentong, belum Parlimen bersidang lagi.

Apapun, kita kena PUJI dan HORMAT keputusan wakil2 Parlimen PR yang mahu boikot sidang Parlimen nanti. Anda semua memang berani, TABIIIIIK !

Tapi jangan pulak nanti datang juga 24 Jun hehehehehe ....

Saya SOKONG Boikot Parlimen PR !

Share this article :

+ comments + 22 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2013 at 10:01 PM

Kita tunggu kaki kencing ni nak kencing hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2013 at 10:15 PM

Baguslah tiada wakil pembangkang. Nanti bila wakil kerajaan membentangkan usul, bolehlah terus diluluskan sebulat suara tanpa perbahasan. Jimat duit kerajaan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2013 at 10:56 PM

Suka

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2013 at 11:08 PM

Apakata Barisan pun boikot sama, ada berani? aku nk tau jugak apa yg akan tjadi, mesti gempak punya, klu tengok glagat ahli politik ni dh mcm tengok opera, mcm2 drama yg ada, ke ahli politik mmg kaki buat drama?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2013 at 11:26 PM

Kalau boikot, dalam masa 6 bulan tu dia orang dapat elaun tak? Kalau dapat, tak adil lah. Dapat duit tapi tak kerja. Haram tu...

....................
Reply To This Comment ...................
June 11, 2013 at 11:31 PM

Kalau wakil2 rakyat pembangang ni tak angkat sumpah(kalau betullah),amanlah sidang parlimen selama 6 bulan nanti.Lepas ni sibuk prk lah pulak kita awal tahun depan.Kalau 89 prk boleh diadakan serentak,kira dah jadi macam pru dah.

Diorang ni sebenarnya lebih suka berpolitik daripada menjalankan tugas membela rakyat.Bermain politik bagi mereka dah jadi satu kegianan yang teramat sangat.Kerenah politikus2 bedebah ini akan mengheret negara dan rakyatnya sentiasa sibuk berpolitik saja daripada bekerja membangunkan negara.

Kalau selepas prk nanti diorang tak puas hati lagi,diorang tak angkat sumpah lagi maka kena adakan prk semulalah pulak.Begitulah seterusnya sehinggalah pru14.Maka tak payah buat kerjalah kita gamaknya,berpolitik ajelah Malaysia ni 24/7,365 hari.

Tapi aku percaya sibahlol2 ini akan angkat sumpah juga 24hb ni dengan muka tak malunya.Maka bersoraklah nanti penyokong2 mereka dan mendakwa bahawa pemimpin2 mereka sanggup mengetepikan kepentingan politik demi menunaikan amanah,kepercayaan dan tanggungjawab yg diberi rakyat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 11, 2013 at 11:37 PM

Kalau semua ahli parlimen PR yang berjumlah 89 boikot sampai melebehi 6 bulan best juga. Boleh kita mengundi sekali untuk 89 parliament kan?

....................
Reply To This Comment ...................
June 11, 2013 at 11:41 PM

@AnonymousBN boikot sama ? Untuk apa ?

' Ada berani ? ' - atau ada Bodoh ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 1:01 AM

Mudah2an BOIKOT SIDANG PARLIMEN oleh PR ni akan BERJALAN DGN BAIK DAN LANCAR, dan MENJADI KENYATAAN.

Negara tak perlukan wakil2 rakyat RASIS, CHAUVANIS, KIASU, PEMFITNAH, PEMBELIT, PEMBOHONG, PEMALAS, PENIDUR, PEROSAK NEGARA, PEROSAK ANAK MUDA, KAKI LAWAN PERLEMBAGAAN DAN UNDANG2, MUKA TAK TAU MALU, PEMBAWA HIV dll.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 1:12 AM

Pr tak payah masuk parlimen. Semua ahli parlimen pr dipersilakan berambus terjun kelaut selat melaka. Parlimen kerajaaan BN boleh bersidang saperti biasa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 1:47 AM

Tak angkat sumpah bermakna belum jadi AP. kalau tak jadi AP makanya tak adalah imbuhan. dengan itu rakkyat boleh jimat 30 ribu X 89 kepala per bulan!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 3:57 AM

@Anonymous

Apa ke bodoh mamat atas tu?
terncat akal ke?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 7:44 AM

banyak baik nyer dr buruknya kalo depa xdtg 24jun ni...jom sokong 100%...jadilah kerajaan BN sepenuhnya...bukan 2/3 lgi jadik 3/3 ...he he he teruskan PR parti paling CERDIK you

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 10:01 AM

Belum bubar, mereka mintak bubar. Sudah bubar mereka tak sabar-sabar nak mendaftar jadi calon. Bila dah jadi yb, mereka pulak nak salahkan Spr kerana mereka terpilih jadi yb?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 10:16 AM

Jadikanlah Arab Spring di Syria yang bertukar jadi pertembungan antara dua mazhab sebagai iktibar buat mukmin di Tanah Melayu.

....................
Reply To This Comment ...................
June 12, 2013 at 10:29 AM

@tobengPas dan Dap kata mereka tidak akan boikot :)

....................
Reply To This Comment ...................
June 12, 2013 at 10:30 AM

@AnonymousTak jadi AP, tak boleh dapat AP, tak dapatlah beli kereta Porsche guna AP untuk diberikan pada anak !

....................
Reply To This Comment ...................
June 12, 2013 at 10:31 AM

@AnonymousJawatan Wakil Rakyat itu dipermain2kan mereka. Ingat Parlimen tu mak bapak diorang punya

....................
Reply To This Comment ...................
June 12, 2013 at 10:54 AM

Assalam Bro

Biarlah mereka mesyuarat di bawah pokok yang macam rakan2 mereka buat di DUN Perak... Mereka ini ada dengan tak ada sama aje... fitnah dan cakap bohong... Dah macam beruk pun ada... setakat anjing tak usah cakaplah atas bawah depan belakang menyalak....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 12:39 PM

Kahkahkah! Kita smua yg bodoh! Kena kencing atas nama politik! Yg jd mangsa kita! Ahli politik ttap kaya raya, tengok pmmpin Umno skarag, ada pkir ke psl melayu? Ada pkir ke psl Islam yg sbenar2 Islam? Tngok najib, dh bnyk org komplen psl rosmah, ada dia kesah? 4tahun ja lg baki nasib melayu, psl tu aku tlis Barisan pn boikot sama, xbole harap sperti yg dharapkan, apa beza cina jd pmerintah dbanding British mjajah? TADA BEZA! Kahkahkah!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 12:48 PM

Aku bg contoh hal2 fitnah dan askar syaiton redbean, dh lama ahli politik tau tp buat bodo ja, knon dh selesa rakyat akan sokong barisan, hal koleksi fitnah2 dri pmbakang..apa pmmpin buat? Ada ke tangkisan? Pun sama buat bodo jak, smpai sbahgian pnyokong pakatan dh jd bebal xpcaya pd tangkisan, dh tgadak bdarah dahi bru nk beradoi, kerosakkan dah pun berlaku, trima je la hakikat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 12, 2013 at 2:08 PM

Syabas kepada semua ahli parlimen PKR yang TERPILIH dalam PRU13!!! Sekali lagi dunia akan lihat ANDA semua KENCING beramai2 ke atas penyokong2 yang telah memberi mandat kepada ANDA! Jika ANDA teruskan boikot sehingga kemenangan ANDA semua terbatal.... seluruh dunia pasti akan respect.... tapi kalau ANDA semua tarik balik boikot... ANDA semua tidak dinafikan lagi memang KAKI KENCING... lebih baik ANDA semua pakai pampers agar tidak menghancingkan pengikut2 setia ANDA semua...!!!

Post a Comment