........... Rakyat Malaysia Terikat Dengan Najib Selagi BN Berkuasa ! ? ? Itulah Demokrasi Terpimpin Umno | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Rakyat Malaysia Terikat Dengan Najib Selagi BN Berkuasa ! ? ? Itulah Demokrasi Terpimpin Umno

Tuesday, June 18, 201312comments

Demokrasi adalah bila diadakan pemilihan jawatan oleh ahli2 atau perwakilan setiap kali tamat tempoh yang ditetapkan. Ahli yang memilih siapa yang mereka mahu menjadi pemimpin.

Demokrasi Terpimpin pula bermaksud pemilihan jawatan dibuat kecuali bagi jawatan tertinggi  ? ? Itu menurut kata Setiausaha Agung Umno Tengku Adnan Tengku Mansor.

Dari TMI - Kami mahu ‘demokrasi terpimpin’, jawatan tertinggi tidak perlu dipertandingkan, kata Ku Nan

Kami ? Benarkah Ku Nan bercakap bagi pihak ahli Umno seluruhnya ? 

Jika mengikut kenyataan Ku Nan sepertinya kedua jawatan tertinggi Umno itu tidak akan dipertandingkan sampai bila-bila kerana ia merupakan SISTEM DEMOKRASI yang dipilih oleh Umno sekarang. Sistem tidak seharusnya ditukar ikut suka hati, ia harus konsisten.

Bermakna, Presiden hanya akan bertukar orang lain melalui proses peralihan kuasa atau jika berlaku kematian. BERMAKNA JUGA, selagi BN menang PRU selagi itulah Najib menjadi PM.

BERMAKNA JUGA - Jika kita mahu orang lain selain Najib menjadi PM, kita terpaksalah jatuhkan BN ? TIDAK ADA PILIHAN LAIN ? Adakah itu juga maksud Ku Nan melalui SISTEM DEMOKRASI TERPIMPIN UMNO ?

Bermakna mereka yang TERPAKSA memilih Umno BN semasa PRU13 kerana tidak ada pilihan lain yang lebih baik dan waktu sama berharap Najib dan Umno akan berubah, nampak gayanya  sudah kena kencing ! ?

Demokrasi Terpimpin atau AUTOKRASI PONDAN ? 

Fesyen PAU 2013 ?

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2013 at 4:49 PM

aku x kesah kalau najib PM asalkan dia pro Melayu dan tegas memimpin seperti Tun Mahathir... tapi kalau macam ade skrg ni aku ckp betul hampeh....

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2013 at 4:53 PM

@Anonymoushttp://dinturtle.blogspot.com/2013/06/apakah-ada-tanda-pemimpin2-umno-mahu.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2013 at 9:52 PM

Din, mana ada demokrasi sebenarnya...ini semua poyo...cakap berbelit2...sikit2 cakap demokrasi...sikit2 demokrasi...dah masam basi perkataan ni...pemimpin2 melayu terutamanya pemimpin2 UMNO yang pondan tak habis2 memperbodohkan orang melayu...ptuuuiiihhhh!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2013 at 9:53 PM

Bila cakap pasal demokrasi terpimpin bermakna orang orang UMNO sekarang nih dah buta, nak kena pimpin pulak. Kalau ada pemilihan, pemimpin UMNO tak dapat memfokuskan kepada menjalankan tanggungjawab kepada rakyat ker? Oooohhh!!!! Ku Nan cakap sebab utama kalau takder pertandingan, mereka dapat memberi khidmat yang baik ke atas keperluan orang Melayu. Maknanya kalau ada pertandingan tak dapatlah berikan khidmat ke atas keperluan orang Melayu. Bunyi macam ugut pulak dahhhh!

Orang Pantai Timur sememangnya ada pelir sebab mematutkan pemilihan bagi kedua dua jawatan 1 dan 2. DS Idris dan DS Adnan lebih bersikap LELAKI tapi yang bersikap PONDAN lebih ramai. Tu sebab nak kena pimpin buat mengada ngada jer.

Cadangkan jerlah dalam PAU nanti supaya SEMUA JAWATAN tuh menjadi pusaka kepada pemegangnya sekarang nih dan kalau dah tak larat lagi buatkan wasiat dan serahkan pada sesiapa jer yang mereka suka. CUKUP, CUKUPlah tuh.

DEMOCRACY

the free and equal right of every person to participate in a system of government, often practiced by electing representatives of the people by the majority of the people

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2013 at 10:59 PM

WOW......ini satu perubahan yang membanggakan. anak pak brahim mesti sokong dan suka punya. Mengapa tidak Perhimpunan Agung UMNO pun ditukar Kepada Perhimpunan Agung UMNO Mardi Gras Kuala Lumpur. Malaysia. seperti di Mardi Gras Sydney -Sydney Gay and Lesbian Mardi Gras (SGLMG)....Yeah stedi para pondan, jangan khuatir ramai penyokong auuuuuw...molek sungguh Gambar Hiasan mu...terkenang zaman korek mengorek sesame jenis.

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2013 at 11:17 PM

@dinturtle
Off topik. Saya harap dinturtle buat kajian tentang ahli politik mana yg menukar nama mata pelajaran bahasa Malaysia kepada bahasa Melayu dahulu - kemudian mengarahkan pembaca berita TV3 dahulu utk menyebut sebutan baku, berdasarkan artikel ini (klik disini).

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2013 at 11:40 PM

Slm mohon dipautkan blog Tasek Gelugor Portal... Blog tuan telah pun dipautkan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2013 at 11:42 PM

Din,
Saya rasa Ku Nan ni kumpulan kaki bodek sebab Najib dah lantik dia menteri dalam kerajaan. Kalau ada ramai lah ahli UMNO macam ni, saya rasa UMNO akan layu dan lesu. Sebabnya kerana ahli-ahli UMNO tak dapat merancangkan corak pemimpin parti, sebaliknya ditunjuk oleh orang seperti Ku Nan senbagai apa yang dikehendaki oleh barisan pimpinan parti. Kalau macam ni bermakna ahli tak dapat menggunakan hak mereka untuk menentukan pemimpin. Dalam lain perkataan, ahli-ahli UMNO macam lembu dicucuk hidung. Akhir-akhir ini UMNO dah hilang taringnya kerana dipimpin oleh Pak Lah dan lepas tu Najib. Sebenarnya UMNO perlu kan pemimpin yang keras dan tegas supaya lawan jadi takut. Tetapi sekarang pemimpin yang ada tak berani takut telur pecah. Kalau tunggu pemimpin mati atau kalah dalam PRU saja baru dapat di ganti, saya berpendapat pada PRU14 ni orang-orang Melayu terutama ahli UMNO dan atas pagar tak perlu keluar mengundi, biar semua calon UMNO kalah dan punah. Mungkin pada ketika tu baru mereka sedar siapa yang sebenarnya yang menentukan pemimpin parti, ahli ke atau pimpinan parti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 18, 2013 at 11:47 PM

Salam,

ku nan bermaksud yg kuat mengampu dan pembodek serta penjolok tegar ah jib gor tu lah kami. Bkn semua ahli umno. Ku nan bercakap bg pihak yg ada jawatan dan imbuhan. Sebagai ahli umno, ahli biasa pun boleh tawar diri bertanding presiden. Tunjukkan bhw kita tak setuju. Bkn nak suruh timb, naib, mt bertanding lwn ah jib gor. Sapa pemimpin yg bertelur, bertanding la. Yg tak terpilih masa pru, boleh la tunjuk bantahan. Kita pun tau, susah nak menang. Tp ada juga wakil kpd yg tak setuju dgn ah jib gor.

....................
Reply To This Comment ...................
June 18, 2013 at 11:48 PM

@Tasek Gelugor PortalSudah saya pautkan di Bloglist saya, TerimaKasih :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
June 19, 2013 at 1:47 AM

Memang tepat.....sesungguhnya benar lagi suci dan murni. Mudah menggerakkan segala tubuh atau bahasa tubuh dalam memberi sokongan. Cukup menjimatkan kain atau lebihannya boleh disumbang kepada fakir fakir melayu yang termasuk dalam asnaf zakat fitrah.....Perekanya mendapat berbagai pahala.....di PAU nanti pastinya undinya tak terkira dan semua boleh menang tak kira apa jawatan pun dan semua bertanding semua pun menang. Jangan lupa fesyen ciptaan terbaru ini...tak payah pakai baju melayu yang bergemerlapan.. cahaya baju je bersilau-silau nasib kelam kelat. Jika fesyen terbaharu ini segalanya berkilau hinggakan kubur pun bersinar. TAk percaya Tanya hadi awing atau nik Aziz.

....................
Reply To This Comment ...................
June 19, 2013 at 7:38 AM

UMNO telah mencapai ke puncak kejayaan empat tokoh-tokoh besarnya. Maka eloklah ia bertukar wajah kepada pemerintahan empat dinasti: Razak, Onn, Mahathir, Badawi. Tidak perlu ada pertandingan. Biar empat keluarga ini berpakat-pakat membahagi harta tawanan sampai bila-bila.

Post a Comment